Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

העמדת רכב לתקופה ארוכה-זקוק לעצות


איתן_כ
שימו לב! השרשור הזה בן 6826 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

קיבלתי רכב מהעבודה.

לא חידשתי את הביטוח של המיאטה, אבל אני קשור אליה מידי בשביל למכור אותה, מה גם שלדעתי ירידת הערך היא ממש קטנה - כך שההפסד לא גדול.

1. האם מספיק להתניע פעם בשבוע, או שרצוי גם לעשות סיבוב?

2. ספגתי פגיעת פחחות לפני שבועיים. אם אני אדחה את התיקון - האם יש סכנה לצבירת חלודה?

3. מאז הטיפול האחרון עשיתי רק 6000 ק"מ (הייתי בחו"ל תקופה ארוכה) - אבל זה היה לפני שנה וחצי. לעשות טיפול מלא נראה לי בזבוז. האם כדאי להחליף רק שמן?

4. האוטו עומד ברחוב הומה למדי, כי זה נראה לי בטוח יותר מחניה מקורה, למרות שיש לי את האופציה לחניה מקורה. האם עלולים להיות נזקי חום מהשמש, למרות שהאוטו מכוסה? אם כן, האם יש המלצה על מקום מקורה ובטוח שמאחסן רכבים בעלות סמלית (למשל רכבי אספנות)?

5. האם כדאי לנתק את המצבר?

6. מה ההשלכות של לא להעביר טסט? האם כשארצה להעביר טסט יהיה הרבה בלאגן (חוץ מהעובדה שאני מניח שאצטרך לשלם עבור השנים שלא שילמתי)?

 

האם יש עוד עצות?

 

תודה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה שאני יכול לעזור -

נתק את המצבר, בהחלט. יש הרבה שתייני חשמל רדומים ברכב, שמרוקנים את המצבר אט אט (אזעקה, רדיו וכו').

לגבי הרשיונות, ישנו הליך של הפקדת רשיונות שבו בעצם הרכב "מורד מהכביש" - הרשיונות עוברים למשרד התחבורה, וכשאתה רוצה לחדש, אתה צריך לשלם אגרות\לעשות טסט, אבל לא לשלם רטרואקטיבית את התקופה בה הרכב עמד.

תמלא לחץ אוויר מעט יותר גבוה מהרגיל בצמיגים, זה יעזור להם לשמור על צורה.

 

איתן, לכל הרוחות, תפטר מהנבלה. אני יודע שזה קשה, ואתה קשור אליה, אבל אתה אפילו לא מתכוון לנהוג בה כבר. אתה פשוט הולך להעמיד אותה ברחוב.. לעזאזל. יש שם בחוץ אנשים שלא מצליחים להשיג בחורות, תמכור אותה לאחד מאלו :)

 

האמת היא שעם ירידת הערך שלה, זה נכס מניב..

למכירה פנסים קדמיים מקוריים חדשים לGTI MKV

 

My grandfather rode a camel, my father rode a camel, I drive a Mercedes, my son drives a Land Rover, his son will drive a Land Rover, but his son will ride a camel -

Rashid bin Saeed Al Maktoum

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האמת?

 

קשה לי להתרגל לרעיון שתהיה לי רק משפחתית-אלף שש מאות-אוטומטית.

אולי יקח לי כמה חודשים להתרגל לרעיון ואז אשקול (אולי) למכור.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האמת?

 

קשה לי להתרגל לרעיון שתהיה לי רק משפחתית-אלף שש מאות-אוטומטית.

אולי יקח לי כמה חודשים להתרגל לרעיון ואז אשקול (אולי) למכור.

המלצתי - אם אתה חושב שתמכור - עשה זאת עכשיו - להשמיש רכב שעמד תקופה ארוכה יכול לעלות לא מעט כסף.

 

אלטרנטיבה ב': עשה ביטוח צד ג' בלבד, וסע ברכב מדי כמה ימים נסיעה של לפחות 10 ק"מ.

נראה לי שעלות הביטוח תהיה זולה יותר מעלות ההשמשה במקרה של העמדה לזמן ארוך.

סקודה יטי 2.0 TDI 4x4 (נמכרה)

וולוו XC40 T3 Momentum

טויוטה יאריס קרוס הברידית

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ניתוק המצבר אולי יאריך את חייו, אבל הוא הדאגה הקטנה שלך.

 

ברכב שעומד ללא נסיעה, ולא "עובד" תהיה התייבשות של צנרות ושאר מכלולים שעלות החלפתן תהיה יקרה בעתיד (כשתרצה להשמיש את הרכב).

התנעה בלבד של המנוע לא תמיד מספיקה, וכדאי לנהוג ברכב, ולהגיע איתו לטמפ' עבודה ולא רק לחמם את המנוע כדי "להגן על המצבר".

בנושא ההתנעות - כל התנעה של מנוע שעמד זמן רב, ללא שימון, מקצרת את חייו.

תתניע פעם במספר ימים, וצא לנהיגה מידי פעם.

בענין הטיפול - תחליף שמן ופילטר, הוא מתחמצן ומאבד מתכונותיו גם אם לא "עבד" במנוע.

 

אפשרות שניה - תעיף את העגלה ותקנה את הגרמניה שתמיד חלמת עליה.

ברוך שובך.

:multi: רז .

 

205GTI סטנדרטית (תלוי מה הסטנדרטים שלך...).

נמכרה.

טיול נהיגה

בפורשה קאררה 4 GTS.

המרצדס שלי

נמכרה.

טיול נהיגה ביגואר F-TYPE V8 5.0

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קיבלתי רכב מהעבודה.

לא חידשתי את הביטוח של המיאטה, אבל אני קשור אליה מידי בשביל למכור אותה, מה גם שלדעתי ירידת הערך היא ממש קטנה - כך שההפסד לא גדול.

1. האם מספיק להתניע פעם בשבוע, או שרצוי גם לעשות סיבוב?

יש כמה דעות שונות בנושא. דעתי היא: רצוי לעשות סיבוב אחת לשבוע עלמנת לתת למכלולים שצריכים להסתובב את השימון שהם מכבלים בזמן פעולתם.

2. ספגתי פגיעת פחחות לפני שבועיים. אם אני אדחה את התיקון - האם יש סכנה לצבירת חלודה?

אם ירד הצבע ויש ברזל חשוף אז כן. (אם תצטרך פחח יש אומן בראשון שאני ממליץ עליו בחום בה"פ))

3. מאז הטיפול האחרון עשיתי רק 6000 ק"מ (הייתי בחו"ל תקופה ארוכה) - אבל זה היה לפני שנה וחצי. לעשות טיפול מלא נראה לי בזבוז. האם כדאי להחליף רק שמן?

לדעתי זה מספיק. ותבדוק לפי הוראות יצרן החלפת רצועות טימינג ואביזרים (בחלק מהרכבים זו אותה הרצועה).

4. האוטו עומד ברחוב הומה למדי, כי זה נראה לי בטוח יותר מחניה מקורה, למרות שיש לי את האופציה לחניה מקורה. האם עלולים להיות נזקי חום מהשמש, למרות שהאוטו מכוסה? אם כן, האם יש המלצה על מקום מקורה ובטוח שמאחסן רכבים בעלות סמלית (למשל רכבי אספנות)?

תכניס את הנסיכה לחניה המקורה שלך. ברחוב יש הרבה נהגים מטומטמים שעוצרים רק כשהרכב נעצר ולא מעניין אותם כלום.

החום והשמש גורמים לפלסטיקים ולגומיות להיתיבש ולהיסדק.

5. האם כדאי לנתק את המצבר?

לא יזיק. (אלא אם הרכב מאובזר ויש בו אזעקה שאמורה לשמור עליו).

6. מה ההשלכות של לא להעביר טסט? האם כשארצה להעביר טסט יהיה הרבה בלאגן (חוץ מהעובדה שאני מניח שאצטרך לשלם עבור השנים שלא שילמתי)?

רכב מיושן שלא עובר טסט מעל ל 12 חודשים מהיום שבו פג תוקף הרשיון יצטרך בדיקת מעבדה מוסמכת.

אם אתה לא רוצה לשלם את התקופה שהרכב עומד אתה יכול להפקיד את רשיון הרכב במשרד הרישוי ובכך לא תצבור חוב על הרכב בתקופה מהיום שהפקדת את הרשיון רכב ועד שתחליט להחזירו לשימוש.

 

האם יש עוד עצות?

תן לי את האוטו אני אשמור עליו. אני מבטיח לעשות טסט וטיפולים :wink: .

תודה

שאלות לידע כללי:

איזה שנה המאזדה?

איזה מנוע יש לה?

איזה גיר יש לה?

אני מבין שקשה להפרד מהרכב גם אני יד אחרונה על הסובארו 79 והפיאט 850 ספיידר 73 שלי

בברכה:

משה אזולאי.

אני בקושי נכנס לפה. אפשר למצוא אותי בפייס ביוזר:

Moshe Azulay

משה :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגבי הרשיונות, ישנו הליך של הפקדת רשיונות שבו בעצם הרכב "מורד מהכביש" - הרשיונות עוברים למשרד התחבורה, וכשאתה רוצה לחדש, אתה צריך לשלם אגרות\לעשות טסט, אבל לא לשלם רטרואקטיבית את התקופה בה הרכב עמד.

.

 

הבהרה קטנה (למי שלא מכיר)

הפקדת רשיון רכב- משמעותה- הרשיון מופקד והרכב לא צובר חובות על התקופה בה הרשיון רכב היה מופקד.

הורדה מהכביש- משמעותה- מבטלים את רשיון הרכב ואי אפשר להחזיר אותו לכביש!. הליך בילתי הפיך. ומעטים מאוד האנשים שהצליחו להחזיר רכב לכביש אחרי שהפקידו את רשיון הרכב לשם הורדה מהכביש.

לשים לב להבדל כדי למנוע נזק בילתי הפיך.

משה.

אני בקושי נכנס לפה. אפשר למצוא אותי בפייס ביוזר:

Moshe Azulay

משה :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אל תעמיד את האוטו ברחוב, יכולים להתלונן בערייה שזה מפגע ואז יבקשו להזיז את האוטו, בנוסף גם לא חבל על הצבע אם יש אפשרות לחניה מקורה?

some people need a high five

in the face

with a chair

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6826 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...