Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

איפה למקם פתחי איורור חום במכסה המנוע


axgt
שימו לב! השרשור הזה בן 6305 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

הכוונה היא בחירת מיקום ל פתחי אוורור (לא יניקת אוויר) במקום אידאלי מבחינת

עומס חום ו מבחינת חשמל (חשמל+מים=צרות).

אני מצרף תמונות של אגן המנוע שלי ו של AX נוספת (מנוע זהה,צלום טוב יותר)

ו AX נוספת שנראה שיש לה פתחים כאלו,למען קבלת תשובה מדויקת.

 

אז כל מי שיכול לעזור (מוטי?) אני אשמח.....

http://pic.hevre.co.il/UserAlbum.asp?uid=546832FDEAB04413A52F969B719DA2B2&alid=

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מאמין שמיקום פתח אוורור מעל הראש מנוע כך שיפזר חום מהרדיאטור מהדאון פייפ ומהראש עצמו יהיה אידיאלי

אפשר לראות את הדוגמא באיוו...

אבל לשאלת הפרקטיות, עם שתי ווברים כפולים ששואבים כל מה שזז אתה באמת רוצה כזה פתח לצרות?

אתה סובל מבעיה של היתחממות יתר בתא המנוע?

כן כן, לא לא.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

**נערכה ההדגשה של ההודעה כולה, הדגשה נועדה לציון מילה או משפט מסויים, אין צורך להוציא את העיניים על הודעה שלמה**

 

אני לא מבין מה המטרה שלך?

הכנסת יותר אוויר למנוע? קירור המנוע?

אם הרכב שלך סטדרטי אין צורך בשום מערכת קירור אוויר, מערכת המים מספיקה, אם יש לך בעיות התחממות, תבדוק את כל מערכת המים ברכב שלך.

מכיוון שסעפת היניקה נמצאת מול הקיר אש, הכי טוב ליצור כונס אוויר באזור הנ"ל. במקרה שהרכב קרבורטור זה יעשה עבודה מעולה.

בקשר למים+חשמל=צרות

מי גשם מטרידים אותך? אם כן תייצר לכונס מכסה פנימי וככה פשוט תסגור את המכסה בימים גשומים ולא תקח את הסיכון של חדירת מים למערכת החשמל.

כדאי שתדאג יותר ממקרה של חדירת מים לסעפת היניקה.

תהנה:-)

חבר הפורום רמי מינץ נפטר ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך.

 

DFC

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

**אין להעתיק את המאמר המובא כאן בשלמותו או חלקים ממנו (כולל תמונות) בלי אישור מפורש ממני שיינתן אך ורק בה"פ**

 

 

קראת לי? :wink: (שלא תגיד שלא מקבלים פה שירות טוב :-D)

 

נתחיל מהתמונה הבאה עלינו לטובה -

 

AXvents.jpg

 

האיזור המסומן בקו אדום-צהוב הוא האיזור החם מתחת למכסה המנוע, לשם מתנקז האויר החם היוצא את הרדיאטור ונפגש עם סעפת הפליטה הרותחת, מכאן יוצא שפה קבור הכלב.

 

יתרון אחד שאני מצליח לראות (או לפחות חושב שאני מצליח לראות, התמונה היא לא בדיוק שיא האיכות) הוא מינימום של חוטי חשמל, מה שאומר שלא תהיה לנו יותר מדי עבודה בלהגן על חיישנים וכו' מפני גשם או מים שיחדרו אל מתחת למכסה המנוע אחרי שהפתחים יחתכו במכסה... החיישן היחיד שאני חושב שאני מזהה שם הוא חיישן החמצן, ולחיישן הזה ממש לא משנה לא קצת מים או לא, בהרבה מכוניות הוא מותקן בכלל מתחת לאוטו איפה שהוא יכול להירטב לגמרי.. כמה טיפות ממש לא יזיזו אותו לכאן או לשם.

 

כעיקרון, פתחי איוורור הם ההפך מכונסים, מטרתם היא ליצור יניקה של האויר ממתחת למכסה המנוע אל החוץ כדי לנקז את החום החוצה ולייעל את הקירור של המנוע.

 

נמשיך.

צורה אחת טובה ונכונה לחתוך את הפתחים היא לחתוך לשוניות בצורת האות ח' ולכופף אותן פנימה, זה בדיוק מה שעשיתי אצלי במיאטה... יתרון נוסף של לעבוד בצורה הנ"ל הוא בפשטות היחסית שלה.

הנה דיאגרמה -

 

VentsDiag.jpg

 

החתכים המדוברים מסומנים בצורת ח' בצבע אדום, כמובן שאם היית מעלה תמונה שמראה את מכסה המנוע עצמו מלמטה ניתן היה לוודא שאכן החיזוקים של מכסה מנוע מאפשרים זאת בקלות יחסית, למרות שמראש אני אומר לך שני דברים בעניין -

1. ניתן לחתוך את מוטות החיזוק הנ"ל, אבל -

2. מומלץ בחום להשתמש בנועלים חיצוניים למכסה המנוע.

אני מניח שמכיוון שאתה גם ככה הולך לחתוך את מכסה המנוע עם פתחים לא תהיה לך בעיה להתקין גם זוג נועלים טובים כמו אלו של ספארקו או משהו בסגנון...

 

השלב הבא אחרי החיתוך יהיה לקצר את הלשונית (החלק הפנימי של ה-ח') בכמה סנטימטרים, לא יותר מדי.. משהו כמו 3-5 ס"מ קיצור לכל הרוחב, ברגע שסיימת לקצר את הלשונית היא אמור להיראות כמו ה-ח' שמסומנת בצבע ירוק.

 

אחרי שקיצרנו את הלשוניות השלב הבא יהיה לכופף אותן למטה לעבר המנוע עצמו כמו שאתה יכול לראות בתמונה של מכסה המנוע שלי -

 

Vents.jpg

 

אחרי שכופפנו את הלשוניות פנימה נשארו לנו שני דברים לבצע -

 

לבנות להן את הפלאחים הקטנים בצד שיחזיקו אותן למקומן ולהוסיף את הספויילרים הקטנים בחלק הקדמי של הפתחים, הספויילרים הללו הם אלו שעושים את ההבדל בין פתחים אפקטיביים בקושי לפתחים אפקטיביים מאוד.

 

את הפלאחים הקטנים שתופסים את הלשונית למקום בניתי אצלי מלוח דקיק של אלומיניום.

הם לא אמורים לעמוד באיזשהו עומס או לחץ וכל תפקידם הוא פשוט למנוע את התזוזה של הלשוניות מהזווית שקבענו להן... השימוש בלוח דק למדי הוא פשוט עניין של נוחות, ניתן לחתוך את הצורה ולכופף אותה ביתר קלות... כמה מסמרות אח"כ וכל העסק מוחזק למקומו.

 

הספויילרים הם החלק הכי קל לבניה - פרופיל ר' קטן מאלומיניום ייבצע את התפקיד נהדר, כל מה שצריך לעשות הוא לחתוך שתי חתיכות שזהות ברוחבן לרוחב הפתחים ולקבע אותן ככה שצד אחד של ה-ר' בולט כלפי מעלה והחוצה ממכסה המנוע כמו שאתה יכול לראות בתמונות של מכסה המנוע שלי גם כן.. כמה מסמרות והעסק גמור גם כאן ולמעשה סיימנו את העבודה :-).

 

את חמשת השלבים של הבניה ניתן גם לראות בדיאגרמה הבאה, כל שלב מופיע באדום -

 

VentsProcess.jpg

 

רוצה לדעת אם הפתחים עובדים או לא?

אתה יכול להדביק כמה חוטים עם סלוטייפ על הלשוניות ולהפעיל מאוורר(ים) בקדמת הרכב, החוט ייזדקר כלפי מעלה.

 

תתחדש!

 

מוטי :twisted:.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא מבין מה המטרה שלך?

הכנסת יותר אוויר למנוע? קירור המנוע?

הכוונה היא בחירת מיקום ל פתחי אוורור (לא יניקת אוויר)
לדעתי הוא די ברור בתיאור המטרה שלו..

 

מוטי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מוטי ... איזה השקעה... !!WOW!

בכל אופן תודה רבה לך למדתי המון מהתגובה הזאת, שקול נא להפוך זאת לדביק..

 

תודה רבה לך על המידע החיוני! ועל ההשקעה בהסבר ובציורים , תודה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה רבה על ההסבר.

 

השגתי לי זוג פתחי יניקה (אוריגינלים מקרבון) של אסקורט קוזי (האליפטים) עם שפה מקיפה לאפשר הדבקה/חיבור מלמטה.האם הם שימשו באסקורט כפתחי אוורור ?על פי הצורה שלהם (פתחים לכייון הנהג) ו שיחתי עם המוכר אכן כן....

 

האם הייתה ממליץ עליהם או עדיף לבנות את אותם פתחים כפי שהסברת ?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היי, לא קשור לת'רד אך יש לי שאלה:

 

באחת התמונות מהלינק לעיל מופיע תמונה אחת:

http://pic.hevre.co.il/UserPicPopup.asp?pid=4753245&alid=212382&uid=546832FDEAB04413A52F969B719DA2B2&AlbumIsOpen=False

 

מה אנו רואים שם? מה זה המוט/ציר שעל המנוע? זה הקאמשאפט??

סליחה על הבורות ותודה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שנה מאוחר יותר...
שימו לב! השרשור הזה בן 6305 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...