Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7643 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום לכולם.

ביום שישי האחרון עברתי קורס נהיגה מונעת ב"מסלולים" באשדוד.

אני אתן את התרשמותי האישית כאן ע"ג הפורום כדי שסקרנים ומלתבטים למינהם (מתלבטים אם לעשות את הקורס) יוכלו למצוא עניין.

 

נתחיל,

מגיע ב-9 בבוקר ל"מסלולים" אחרי נסיעה מעייפת מזכרון-יעקב.

ממלא לחץ אויר בצמיגים 3 PSI יותר מהרגיל, מיכל דלק מלא.

 

מקבלים אותנו המדריכים, קצת שיעור תאורטי בכיתה (נהיגה נכונה,הרגלי נהיגה שגויים וכו') ויוצאים למסלול.

היום מתחלק ל-2 חלקים, כאשר החלק הראשון של הקורס(9 בבוקר עד 13:00) כולל תרגולי בלימה נכונה, בלימת חירום, התחמקות ממכשול וכדומה- עבודה עצמית של כל נהג ברכבו!

החלק השני ממשיך כ-13:30 עד לסביבות 4-5 אחה"צ וכולל עבודה עם המדריכים בתרגולי היגוי-יתר, תת-היגוי ושליטה ברכב.:turn-l:

 

היינו 17 אנשים, בערך כ-14 רכבים, כמעט כל סוגי המכוניות השכיחות (החל מלנד-קרוזר חדש, דרך מאזדה 3/טויוטה קורולה/מגאן חדשות ועד מולטיפלה ואימפלה!)

אני, לשמחתי הרבה, הייתי היחיד ללא ABS ברכב (בנוסף גם ידני, אני והמולטיפלה הידנית)

- ומכאן דעתי, שנהנתי ועבדתי פיזית ומוטורית יותר מכול אחד אחר מהנהגים....:-):king:

(מזל שלא התפתתי להגיע עם ה-6)

 

הקורס עצמו מדהים, הוא "מוריד מהאגו" להרבה נהגים שבאים בתחושה שהם יודעים הכל בנהיגה (אני כבר 30 שנה נוהג... וכו'....גם כאלו היו שם).

הדגשים הקטנים שבנהיגה מתגלים בעת תרגול כגורמים קריטים, והתחושה הכללית בסוף הקורס היא שיצאת מלומד מאוד והתנסת בניסויים המוכיחים את זה על בשרך...(תאמינו לי, הרבה יותר טוב מסתם פרסומת על תאונות ב-TV).

אני למשל, "לקחתי" איתי מהקורס את המדרס השמאלי ברכב. ("הדוושה" השמאלית ביותר, אותה אחת שנראית כמו הדום נוח לרגליים)

הופתעתי לגלות כמה חשובה תמיכת הרגל במדרס הזה, וכמה שזה עוזר המון בבלימת חירום.:idea:

 

עוד שמחתי לגלות, שה-306 היא פשוט מכונת נהיגה מהנה וכיפית.:onfire:

השתדלתי להגיע לקצה היכולת, וגילתי הגה מתקשר מאוד, שלדה מכוילת היטב, והרבה פאן והנאה שלא חשתי עד כה עם ה-306 שלי... (1.8 ליטר ידנית אגב)

לא פלא שמביני עניין מהללים ומשבחים את כלל ההוט-האץ' הצרפתיות הקטנות...

עכשיו אני גם מבין למה שלומי וצוקרמן טענו כל הזמן שה-GTI6 היא אחת המכוניות המהנות לנהיגה שיש..:-D

(ההבדלים אגב, בעת ההחלקות ובעת הסללולים, בין ה-306 ליפניות הרגילות שנסעו איתי היה פשוט ענק....בין אם זה סיבובי הגה לפניות חדות או מנעילה לנעילה ובין אם זה התייצבות בהיגוי יתר וכו'..)

 

המדריכים היו גדולים (למעט 1-2 שלא אהבתי את הגישה המזלזלת והמיותרת שלהם:nono: )...

מלאי הבנה וידע, וניכר כי ראם סמואל, המורה הרוחני, נטע את חוטמו בכל.

 

אני ממליץ לכל נהג ונהג בעל רישיון נהיגה לעבור את הקורס...

מעבר להנאה ולפאן, זוהי תרבות מוטורית לשמה!!! שיכולה להציל חיים ולמנוע תאונות!!

 

זה כדאי!!:smilecolr

 

אמיר.

1.JPG

2.JPG

3.JPG

4.JPG

פורסם

מה השם של הקורס? נהיגה מונעת או מתקדמת?

 

 

 

והאם מלבד התנסויות של תת-היגוי והיגוי-יתר למדתם גם דברים אחרים כמו העברות משקל ודברים שקשורים לנהיגה ספורטיבית או שזה נושאים שנלמדים בקורסים אחרים?

  • אחראי פורום
פורסם

בתור אחד שעשה קורס של 5 מפגשים אצל סמואל- אני רק יכול לשבח את

ראם ואת המדריכים שלו (BMW- נתקלתי בתופעה שציינת לגביהם אבל זה נדיר וניכר

אצל מדריכים חדשים בד"כ). הכי חשוב באמת, זה לבוא עם ראש פתוח.

הייתי אחרי 7 שנות רישיון וחשבתי שאני נהג לא רע, אחרי הקורס רק הבנתי

כמה לא ידעתי. וזה ממש לא לדעת לנהוג מהר יותר- אני משלב היום בטיחות

בכמעט 100 אחוז יחד עם הרבה כיף. גם בנסיעות "מנהלתיות".

שתי ידיים על ההגה, תנוחה זקופה וקרובה,מבטים נכונים וקריאה טובה של הכביש

הפכו לסטנדרט אצלי.

בקיצור - מומלץ, מומלץ , מומלץ.

איתי.

עברנו את פתח תקווה, נעבור גם את זה.

פורסם

המחיר נע סביב ה-890 שקל, כאשר יש הנחות מסוימות ומבצעים שונים (נגיד חבילה של קורסים)

 

הקורס נקרא "נהיגה מתקדמת", ולשאלתו של gadi6 , לומדים (מתנסים יותר נכון) גם על העברות משקל (בעיקר תוך כדי התנסות במצבי ההיגוי יתר והתת היגוי)

-הדברים הנלמדים בקורס משתנים בין נהג אחד לאחר...

 

הספורטיביות בקורס תלויה בך.

אני למשל לא חסכתי, ובכל התרגילים "הזרקתי" הרבה דלק למנוע והרבה אטרף בתרגילים כדי להנות יותר ולהרגיש ספורטיבי.

אם זה בסללולים, ואם זה בכניסה להיגוי יתר, או בלימות וכו'...

אני שרפתי הרבה דלק יחסית, אבל השתוללתי ונהנתי.

 

אחרים לעומת זאת פשוט עשו את התרגילים-כמו שזה נשמע, בלי הרבה רגש בדוושת הגז:wink: !!

פורסם
וניכר כי ראם סמואל, המורה הרוחני, נטע את חוטמו בכל.

אני מאוד מקווה שהוא לא באמת נטע את חוטמו* בכל המדריכים.

_______________

* חוטם = אף. חותם = סימן.

My responses are limited. You must ask the right questions

פורסם
הקורס עצמו מדהים, הוא "מוריד מהאגו" להרבה נהגים שבאים בתחושה שהם יודעים הכל בנהיגה (אני כבר 30 שנה נוהג... וכו'....גם כאלו היו שם).

הדגשים הקטנים שבנהיגה מתגלים בעת תרגול כגורמים קריטים, והתחושה הכללית בסוף הקורס היא שיצאת מלומד מאוד והתנסת בניסויים המוכיחים את זה על בשרך...(תאמינו לי, הרבה יותר טוב מסתם פרסומת על תאונות ב-TV).

מלומד מאוד, אה?

אמיר ידידי, אני אומר לך את זה בתור ביקורת בונה בלבד - בקושי התחלת לגרד את קצה הקרחון.

נהיגה מתקדמת זה משהו שככל שאתה לומד יותר ככה אתה מבין כמה אתה בעצם לא יודע.. זה מתאזן רק אחרי מאות שעות נהיגה מקדמת - הידע מתחיל להפוך להרגלים בנהיגה.

אני למשל, "לקחתי" איתי מהקורס את המדרס השמאלי ברכב. ("הדוושה" השמאלית ביותר, אותה אחת שנראית כמו הדום נוח לרגליים)

הופתעתי לגלות כמה חשובה תמיכת הרגל במדרס הזה, וכמה שזה עוזר המון בבלימת חירום.:idea:

מושב מירוצים טוב משולב עם ריתמה חוסך ממך את הכאבים בברך שמאל, באמת.

 

עוד שמחתי לגלות, שה-306 היא פשוט מכונת נהיגה מהנה וכיפית.:onfire:

השתדלתי להגיע לקצה היכולת, וגילתי הגה מתקשר מאוד, שלדה מכוילת היטב, והרבה פאן והנאה שלא חשתי עד כה עם ה-306 שלי... (1.8 ליטר ידנית אגב).

שוב, קח את זה כביקורת בונה- קצה גבול היכולת של הרכב שלך הוא הרבה יותר רחוק ממה שיום אחד של תרגול בסיסי יביא אותך אליו, זה כמובן לא עומד בסתירה עם זה שנהנית ולהפך - אני מאוד שמח לשמוע שנהנית ומקווה שהחבר'ה שקוראים את השרשור הזה כרגע ועוד לא עברו קורס אחד כזה יבינו שזה בעצם כיף לאללה ללמוד איך נוהגים ויפסיקו לחשוב על זה בתור פגיעה בגבריות / נשיות שלהם :roll: ... אבל בדיוק כמו שרק התחלת לגרד את קצה הקרחון בתור נהג, ככה גם אתה בגילוי המגבלות של הרכב שלך.

 

החדשות הטובות הן שכמה שיותר קורסים תבצע, ככה תהנה יותר וגם תהפוך לנהג טוב יותר :-).

 

מוטי.

פורסם

אני גם כן הייתי באותו יום במפגש, ואני חייב לציין שהיה ממש מדהים..

 

כמו שאמיר אמר, גם אני חושב שהדבר הכי מגניב שלקחתי איתי היה המדרס של רגל שמאל.

זה פשוט היה משהו שלא ידעתי ועזר לי...

 

היה ממש מדהים - גם מבחינת רצינות והשקעה של המדריכים, וגם מבחינת האדרנלין שהיה אז באותו רגע בסלאלום ובהיגוי יתר שעשו לנו...

חייב לציין שאני אישית נורא נהניתי..

 

ד"א - אמיר - זה אני בוריס - עם האימפרזה

פורסם
מלומד מאוד, אה?

אמיר ידידי, אני אומר לך את זה בתור ביקורת בונה בלבד - בקושי התחלת לגרד את קצה הקרחון.

נהיגה מתקדמת זה משהו שככל שאתה לומד יותר ככה אתה מבין כמה אתה בעצם לא יודע.. זה מתאזן רק אחרי מאות שעות נהיגה מקדמת - הידע מתחיל להפוך להרגלים בנהיגה.

 

שוב, קח את זה כביקורת בונה- קצה גבול היכולת של הרכב שלך הוא הרבה יותר רחוק ממה שיום אחד של תרגול בסיסי יביא אותך אליו, זה כמובן לא עומד בסתירה עם זה שנהנית ולהפך - אני מאוד שמח לשמוע שנהנית ומקווה שהחבר'ה שקוראים את השרשור הזה כרגע ועוד לא עברו קורס אחד כזה יבינו שזה בעצם כיף לאללה ללמוד איך נוהגים ויפסיקו לחשוב על זה בתור פגיעה בגבריות / נשיות שלהם :roll: ... אבל בדיוק כמו שרק התחלת לגרד את קצה הקרחון בתור נהג, ככה גם אתה בגילוי המגבלות של הרכב שלך.

 

החדשות הטובות הן שכמה שיותר קורסים תבצע, ככה תהנה יותר וגם תהפוך לנהג טוב יותר :-).

 

מוטי.

היי מוטי, אני מבין את כוונתך... אני רק ישים דברים בפרופורציה הנכונה כדי שלא ליצור את הרושם שרוב הצעירים לוקחים עימם מהקורס ואומרים :"זהו עכשיו עשיתי קורס, יש מתחרה לשומאכר":wink:

(אני אגע בזה בהמשך)

 

הקורס הוא בסיסי לחלוטין (אמנם המילה "מתקדמת" עושה רושם, אבל עדיין מדובר בקורס בסיסי)

זהו למעשה שלב א' שהנהג עובר כדי לדעת מהו הבסיס לנהיגה נכונה!!

 

גם אחרי הקורס אני רחוק שנות אור מלהגיד שאני כבר מרגיש נהג מיומן יותר, או מקצוען... כנ"ל יהיה לגבי כל נהג אחר.

(בכל זאת מרגיש מעט שונה, אולי מודע יותר לנהיגה טובה ויעילה יותר)

יש לי עוד הרבה שנים של נהיגה, ואולי גם כניסה לתחום הקארטינג וקורסים נוספים, רק כדי לשפר את הבטחון וההרגשה האישית בנהיגה ברכב..

נהיגה מקצועית בקנה מידה מספק רצון אפשר להשיג רק בעבודה קשה ונכונה ואחרי צבירת ניסיון רב במקומות הנכונים (בדיוק כמו שהתחילו ראם סמואל, יובל מלומד או אפילו מוטי לצורך העניין:-) )

 

לגבי מגבלות הרכב, אני מסופק מאוד ממה שלמדתי עד עכשיו... אני מקווה שפעם הבאה אני כבר אלמד מגבלות של רכב ספורטיבי יותר :-D

 

אגב, ידוע לצערי העובדה שאנשים חושבים שהקורס הזה הפך אותם לנהגי מרוצים, והבטחון שלהם עולה לשמיים (עד שהם נכנסים בעץ/קיר בטון וכו')

זאת גם הסיבה שצה"ל כבר לא נותן יותר אפשרות לצאת לקורס שכזה על חשבונו... מה שהיה חוסך לי ולהרבה אחרים הרבה כסף!!!:x

 

 

מושב מירוצים טוב משולב עם ריתמה חוסך ממך את הכאבים בברך שמאל, באמת.
מוטי, לא לכולנו יש רכב נטול משקל עם נגיעות של ריקרו וספרקו בכל מקום....:wink::-D

 

סתאאאם, התכוונתי בדבריי מקודם למדרס -ככלי עזר יעיל בבלימת חירום.

 

 

זהו, המשך יום נעים לכולם...

פורסם
תודה!!!

 

מקווה לראותך בקורס ההמשך...

הזמנתי אימון אישי...

היי בוריס..

אני בינתיים מוותר על הקורס האישי (מזומנים, חוסר זמן, צבא, התנתקות..וכו'...:x )

לא צריך למהר..

 

אני רוצה לחדור יותר לכיוון הקארטינג בינתיים...

 

(אני אשלח לך את התמונות בהמשך)

 

אמיר.

×
×
  • תוכן חדש...