Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

דאבל קלאץ'


~TB~
שימו לב! השרשור הזה בן 7675 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לפני שפירסמתי את הנושא החדש הזה עשיתי חיפוש ולא מצאתי את מה שחיפשתי, אז אל תפנו אותי לחיפוש...

 

מה זה בדיוק דאבל קלאץ', ולמה משתמשים בזה?

לפי מה שקראתי עד עכשיו בחיפוש זה נראה לי דבר שכמעט כל אחד משתמש בואבל לא הכי הבנתי מה זה, למה עושים את זה, ואיך בדיוק...

תודה מראש....

Back to the original - NC again.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דאבל קלאץ היא סוג של טכניקת נהיגה בעת הורדת הילוך.

בעבר, בגירים הישנים, לא היו סינכרונים, ולכן, כל פעם שהורידו הילוך, היה צריך להתאים את מהירות הגיר לסיבובי המנוע.

לכן, מה שעשו הוא:

 

1. קלאץ

2. העברה לניוטרל

3. עזיבת הקלאץ

4. גז ביניים והעלאת הסל"ד לסל"ד שיהיה לאחר שילוב ההילוך (בערך)

5. קלאץ'

6. שילוב להילוך

7. עזיבת הקלאץ.

 

מה שקורה הוא שבשלב 4 המנוע מעלה את סיבובי הגיר על מנת שתוכל לשלב את ההילוך.

 

כיום אין צורך בפעולה זו, אך שימוש בה יאריך את אורך חייו של הגיר, וייתן לך שילוב חלק ביותר (ההילוך ייכנס בקלות מפתיעה).

 

נסה ותהנה :wink: (אם תצליח)!

 

יובל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דאבל קלאץ היא סוג של טכניקת נהיגה בעת הורדת הילוך.

בעבר, בגירים הישנים, לא היו סינכרונים, ולכן, כל פעם שהורידו הילוך, היה צריך להתאים את מהירות הגיר לסיבובי המנוע.

לכן, מה שעשו הוא:

 

1. קלאץ

2. העברה לניוטרל

3. עזיבת הקלאץ

4. גז ביניים והעלאת הסל"ד לסל"ד שיהיה לאחר שילוב ההילוך (בערך)

5. קלאץ'

6. שילוב להילוך

7. עזיבת הקלאץ.

 

מה שקורה הוא שבשלב 4 המנוע מעלה את סיבובי הגיר על מנת שתוכל לשלב את ההילוך.

 

כיום אין צורך בפעולה זו, אך שימוש בה יאריך את אורך חייו של הגיר, וייתן לך שילוב חלק ביותר (ההילוך ייכנס בקלות מפתיעה).

 

 

יובל

 

נכון בהחלט. חשוב לציין שעדיין אפשר לראות את זה במשאיות הישנות שחורקות כל פעם שהן מעבירות הילוך.

היום יש טבעת נחושת שעוזרת בסינכרון של ההילוכים אבל זה כבר לנושא אחר...

instead of bieng pussy whiped...WHIP THAT PUSSY!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מדוע יש צורך להעלות את סל"ד המנוע בניוטרל, ולא כאשר הקלאץ' לחוץ?

מה ההבדל?

 

מה שקורה הוא שבשלב 4 המנוע מעלה את סיבובי הגיר על מנת שתוכל לשלב את ההילוך
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נאמר לי ע"י מישהו מהימן, שאפשרי להעביר הילוכים ללא קלאצ', בסל"ד מסוים.

הוא אמר לי שהוא ראה את זה במציאות.

 

הגיוני ? איך עושים את זה ?

 

הראל.

ספרינט QV 1.7i

146 1.7 16V

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

במכוניות מודרנית אין צורך וטעם בכל התהליך.

 

בהורדת הילוך, בעיקר בהורדת הילוך בסלד גבוה יחסית (למשל הורדת הילוך מחמישי

לרביעי לקבלת יותר כח לשם האצה/עקיפה), מומלץ לתת "מכת" גז בזמן שהקל.' לחוץ,

ואז לשלב הילוך. גז הביניים גורם למהירות הגיר והמנוע להתאים יותר, ומקל על הסינכרונייזרים.

 

אם יש לך אלפא רומיאו עם סלספייד (אייתתי נכון?), המערכת תעשה גז ביניים באופן

אוטומטי בעת הורדת הילוך...

:turn-l:
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נאמר לי ע"י מישהו מהימן, שאפשרי להעביר הילוכים ללא קלאצ', בסל"ד מסוים.

הוא אמר לי שהוא ראה את זה במציאות.

 

הגיוני ? איך עושים את זה ?

 

הראל.

 

אפשרי, ואפילו לא קשה מדי.

 

פשוט מעלים את הסל"ד לנקודה מסויימת (תלויה במנוע ובגיר המסויים שיש לך), ובאיזשהי נקודה פשוט אם דוחפים את הידית קלות מרגישים אותה "נשאבת" להילוך הבא. כמובן שזה לא בריא בכלל לגיר, ולא תמיד פשוט. כמו כן הרבה יותר קל לעשות את זה בהילוכים הגבוהים (3-4-5) מאשר בנמוכים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם אני לא הבנתי מה ההבדל בין לתת גז שהקלאץ לחוץ ובהילוך או בניוטרל עם קלאץ משוחרר

 

 

המטרה של דאבל קלאץ היא להעלות את מס הסיבובים של גלגלי השיניים בתיבת ההילוכים כדי שיתאימו לסיבובים של גלגל השיניים של הגלגלים. כאשר הקלאץ לחוץ המנוע מנותק מתיבת ההילוכים (תפקיד הקלאץ הוא לחבר ולנתק את המנוע מתיבת ההילוכים) ולכן עם תלחץ על הגז כאשר הוא לחוץ אתה לא תעלה את מס הסיבובים של תיבת ההילוכים. כאשר הקלאץ משוחרר המנוע מחובר לתיבת ההילוכים ולחיצה על הגז תעביר כח לתיבה ותעלה את מס הסיבובים שלה.

SAY MY NAME | www.alonadler.com

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתם כצת בלבלתם

אתם דיברתם על גז ביניים!!!

והבחור שאל על דאבל קלא'ץ!!!

 

דאבל קלא'ץ נעשה בעת העלת הילוך, בוא נומר שאני בהילוך שני ואני רוצה להעביר לשלישי אז הפעולות הן:

1: קלא'ץ

2: להוציא לניותראל

3: לעזוב קלא'ץ

4: ללחוץ קלא'ץ

5: ולהעביר לשלישי

 

אני שמח עם עזרתי :D

Peugeot 107 2012 :-D

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתם כצת בלבלתם

אתם דיברתם על גז ביניים!!!

והבחור שאל על דאבל קלא'ץ!!!

 

דאבל קלא'ץ נעשה בעת העלת הילוך, בוא נומר שאני בהילוך שני ואני רוצה להעביר לשלישי אז הפעולות הן:

1: קלא'ץ

2: להוציא לניותראל

3: לעזוב קלא'ץ

4: ללחוץ קלא'ץ

5: ולהעביר לשלישי

 

אני שמח עם עזרתי :D

 

 

FOCUS אתה טועה. בהעלת הילוך לא צריך לעשות שום דבר, פשוט ללחוץ קלאץ להעביר הילוך ולעזוב. מה שתיארתה לא נותן שום דבר.

SAY MY NAME | www.alonadler.com

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני שמח עם עזרתי :D

 

אני גם הייתי שמח אם היית עוזר, ועוד יותר מזה אם היית יכול לכתוב חצי משפט בלי לרצוח את השפה העברית. אבל לא. עכשיו בגללך אני הולך לישון עצוב.

 

תודה רבה. :(

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 7675 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...