Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

[205GTI בצבע לבן] החלפת טיימינג - טיפול מצולם


razmel
שימו לב! השרשור הזה בן 6863 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

3 שנים חלפו מאז הטיימינג האחרון (בוצע כאשר הוחלף המנוע), והגיע הזמן לטיימינג חדש.

על הדרך - החלפת משאבת מיים, החלפת תושבת מנוע יבשה והחלפת צינור מתכת במערכת הקרור שמראה סימני עייפות. (טיפול שוטף מונע - במערכת הקרור הינו קריטי).

 

הטיפול בוצע בסדנא של חזי באזור הוד השרון.

 

החלפים הדרושים:

רצועת טיימינג.

מחזירי שמן.

רצועת אלטרנטור.

רצועת מזגן + מותחן.

משאבת מיים.

נוזל קרור.

 

חלפים נוספים, שלא קשורים להחלפת הטיימינג -

קוביות גומי יבשות לתושבת מנוע (תמונות בהמשך).

מיכל עיבוי (המיכל הישן כבר מתייבש). - נקנה מקורי אצל ג'אן. לא רציתי להתעסק עם תחליפי.

צינור מתכת המחבר בין 2 צינורות גומי ראשיים במערכת הקרור - כנ"ל, נרכש מקורי אצל ג'אן.

הצינור התחיל לגלות סימני רקבון (למרות שימוש מאז ומעולם במי קרור יעודיים).

 

בשרשור הבא מופיעות התמונות.

כדי להקל על ההתמצאות, לכל תמונה יש מספר (מופיע לאחר 2 שניות כאשר מניחים את הסמן מעליה).

 

צפייה מהנה.

:multi: רז .

 

205GTI סטנדרטית (תלוי מה הסטנדרטים שלך...).

נמכרה.

טיול נהיגה

בפורשה קאררה 4 GTS.

המרצדס שלי

נמכרה.

טיול נהיגה ביגואר F-TYPE V8 5.0

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תמונה 1 - תא המנוע.

 

תמונה 2 - פירוק תושבת המנוע הפוחזת (הרכב על ליפט, מוגבה ומונמך כאשר יש "עמוד" מתחת למנוע לכיווני גובה.

 

תמונה 3 - הסרת כיסוי הטיימינג וחשיפת הרצועה (מסומנת בחץ צהוב), ושחרור התושבת והקוביות שתוחלפנה (מסומנות באדום).

1.jpg

2.jpg

3.jpg

:multi: רז .

 

205GTI סטנדרטית (תלוי מה הסטנדרטים שלך...).

נמכרה.

טיול נהיגה

בפורשה קאררה 4 GTS.

המרצדס שלי

נמכרה.

טיול נהיגה ביגואר F-TYPE V8 5.0

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תמונה 4 - פתיחת צינור המתכת (שיוחלף) במערכת הקרור.

 

תמונה 5 - זה מה שקורה שפותחים צינור מיים - תופעת הגרביטציה המופלאה.

 

תמונה 6 - אין תמונה 6. טעיתי במספור. :roll:

 

תמונה 7 - חזי מפרק את המכסה התחתון מפלסטיק.

 

תמונה 8 - הוצאת משאבת המיים ע"י שחרור 5 ברגים. המשאבה לשמחתי יצאה בקלות (שמעתי לא מזמן על צביקה מהפורום שהמשאבה שלו נתקעה ובני ל' נאלץ לעבוד שעות כדי לשחרר אותה. למזלי היא יצאה בקלות).

 

תמונה 9 - משאבת המיים החדשה מתמקמת בנוחיות ל-3 השנים הבאות בעמדה.

4.jpg

5.jpg

7.jpg

8.jpg

9.jpg

:multi: רז .

 

205GTI סטנדרטית (תלוי מה הסטנדרטים שלך...).

נמכרה.

טיול נהיגה

בפורשה קאררה 4 GTS.

המרצדס שלי

נמכרה.

טיול נהיגה ביגואר F-TYPE V8 5.0

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תמונה 10 - הרצועה החדשה ממוקמת במקומה. יש לוודא מיקום השיניים המסומנות מול הסימון בגלגל השיניים (הסימון מסומן בחץ צהוב) קיימות 3 נקודות לבדיקה לאורך הרצועה.

 

תמונה 11 - זוית צילום אקספרסיאליסטית.

 

תמונה 12 - רצועת אלטרנטור (מסומנת בצהוב), רצועת מזגן ומותחן (מסומנות באדום).

 

תמונה 13 - מבט מהצד. המותחן עדיין לפני מתיחה.

 

תמונה 14 - המותחן מבצע את תפקידו.

 

תמונה 15 - מבט מלמעלה על הרצועה. פוטוגנטית.

10.jpg

11.jpg

12.jpg

13.jpg

14.jpg

15.jpg

:multi: רז .

 

205GTI סטנדרטית (תלוי מה הסטנדרטים שלך...).

נמכרה.

טיול נהיגה

בפורשה קאררה 4 GTS.

המרצדס שלי

נמכרה.

טיול נהיגה ביגואר F-TYPE V8 5.0

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תמונה 16 - סגירת מכסה פח עליון מעל הרצועה + החזרת תושבת המנוע.

 

תמונה 17 - כמעט הכל במקום. המכסה, התושבת + בולמי זעזועים (פירמידות גומי - מסומנות בחץ צהוב). מיכל העיבוי הוזמן ע"י שליח מג'אן ומסמנים לי כרגע שהוא על טוסטוס בדרך).

 

תמונה 18 - רוב העבודה הושלמה. לאחר מילוי נוזל קרור חדש + ניקוז אויר. הגלגל הימני קדמי עדיין לא מורכב, ממתינים לשליח עם הצינור לנוזל הקרור (ממוקם מאחורי הגלגל).

16.jpg

17.jpg

18.jpg

:multi: רז .

 

205GTI סטנדרטית (תלוי מה הסטנדרטים שלך...).

נמכרה.

טיול נהיגה

בפורשה קאררה 4 GTS.

המרצדס שלי

נמכרה.

טיול נהיגה ביגואר F-TYPE V8 5.0

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מצאתי אצל חזי בחצר כל מיני דברים מענינים.

 

פורד אסקורט RS, פורד פיאסטה 4X4 (עם שימוש במכלולי הנעה כפולה מדגם של RS2000

 

שלא הגיע לארץ, ועוד סיירה עם מנוע קוזוורט (אחת משתיים).

 

תמונה 23 - מנוע 20V TURBO של פיאט קופה.

 

זהו.

19.jpg

21.jpg

22.jpg

23.jpg

20.jpg

:multi: רז .

 

205GTI סטנדרטית (תלוי מה הסטנדרטים שלך...).

נמכרה.

טיול נהיגה

בפורשה קאררה 4 GTS.

המרצדס שלי

נמכרה.

טיול נהיגה ביגואר F-TYPE V8 5.0

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סחטיין על הפרויקט! :mm_yeah:

 

שלוש שנים על רצועת טיימינג? אתה לא מנצל מספיק את הרכב :wink:

 

למה החלפת מיכל עיבוי?

מחפש סוזוקי ג'ימני סטיישן 1,600 סמ"ק אוטומט

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

צביקה,

מיכל העיבוי ממוקם מעל החיבור בין סעפת הפליטה לבין האגזוז, והוא מקבל משם חום.

 

פרקנו את המיכל כדי לאפשר גישה נוחה לעבודה, וגילינו שהוא מתחיל לגלות סימני יובש וסדקים בגלל החום.

החלפתי ליתר בטחון, מכדי לא להצטער בעתיד שחסכתי "כמה לירות" היום.

(דרך אגב, זה לא ממש "כמה לירות". הזמנו מיכל מקורי מג'אן שעלה מעל 300 ש"ח, אבל BETTER BE SAFE THAN SORRY).

 

tisan4us,

השיפור היחידי הוא מותחן מזגן שחרק והוחלף בחדש. לא אמור להיות מורגש שום שיפור אחר (חוץ משקט נפשי).

:multi: רז .

 

205GTI סטנדרטית (תלוי מה הסטנדרטים שלך...).

נמכרה.

טיול נהיגה

בפורשה קאררה 4 GTS.

המרצדס שלי

נמכרה.

טיול נהיגה ביגואר F-TYPE V8 5.0

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שיחקת אותה רז אחלה פרויקט!!

קראתי את זה עכשיו איזה 5 פעמים ברצף ונהנתי להשכיל..

 

 

ויש לך באמת מזל בקשר למשאבת מים .

בזמנו , לקח למכונאים במוסך ,שאני מטפל בו את האוטו , שעתיים "תמימות" בשביל להוציא את המשאבת מים מהפיזו הקטנה שלי...

הכל "תודות" לבעלים הקודמים שלא ישתמש במים נורמלים :roll: .

 

יוגב 205

 

נ.ב : האוטו שלך במצב מדהים בשביל 205 gti

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איזה קומבינות יש להרצליינים האלה: מדבקת איזור 1 של ת"א.

אחר כך לך תבין למה אין לי כמעט מקומות חניה פנויים ליד הבית.

:lol:

 

אגב, חזי הוא איש יקר. :wink:

"המכוניות של הנרי" שנמצאות אצלו מדהימות.

הפיאסטה היא משהו אחר. :twisted:

 

דניאל

MCS 2008

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6863 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...