Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

{פונטו 03'} עזרה ועצות - נורת הזרקה נדלקה, קודי תקלה בפנים


student
שימו לב! השרשור הזה בן 6869 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

פונטו ספייס 2003, מנוע 1.2ל', 80 כ"ס, אוטומטית.

 

אתמול בנסיעה בכביש מהיר האוטו נסע גרוע, תחושת חוסר כוח, האצה לא טובה, באיזשהו שלב רעשים שמזכירים קצת אגזוז מחורר (אבל בעוצמה נמוכה יותר) לקראת סוף הנסיעה נדלקה גם הנורה הכתומה של מערכת ההזרקה - בצורת בלוק מנוע.

לאחר 3 שעות חזרנו הביתה הנורה עדיין דלקה - לפי הספר, תקלה פעילה - אבל האוטו נסע הרבה יותר טוב ויחסית הרגיש לא הרבה שונה מהרגיל. נסענו איתו בעדינות.

 

הבוקר הנורה לא דלקה אבל בכל זאת האוטו נלקח למוסך פיאט מורשה.

 

בבדיקה נמצא שחיישן למבדה וחיישן לחץ אוויר בסעפת היניקה פגומים ודורשים החלפה. קודי התקלות הם אלו:

P1135 - Preheating resistance1 above catal

מהאינטרנט: O2 Sensor Heating Circ.,Bank1+2-Sensor2 Electrical Malfunction

P0105 - pressure sensor

מהאינטרנט: Manifold Abs.Pressure or Bar.Pressure Voltage supply

הבדיקה - משיכת קודי תקלה -בוצעה שהמנוע כבוי. מתח המצבר בנתוני הבדיקה, נמוך למדי, 12.15V למרות שהמצבר למיטב ידיעתי תקין.

בגלל שהתברר שהחיישנים לא באחריות ועלות החלפתם היא כ- 2000 ש"ח, בחרנו בינתיים לא לתקן ולנסות לקבל חוות דעת נוספת.

מה דעתכם על העניין, האם אתם מסכימים עם האבחנה? מה עוד צריך לבדוק? אילו דברים אחרים יכולים להיות הבעיה - האם החיישנים הם הבעיה או שהם סימפטום למשהו אחר?

אנחנו לא רוצים להמשיך ליסוע יותר מדי עם האוטו כדי לא לגרום לנזק לממיר הקטליטי למרות שהנורית כבר לא דולקת והאוטו נוסע סביר חוץ מגמגום/השתהות בתחילת נסיעה.

כל עזרה / עצה / רעיון יתקבלו בברכה

בתאריך 23.5.2021 בשעה 22:04, Shab00 כתב:

(פורד פיאסטהאוטו מצוין אבל למי שתכנן את בקרת האקלים בו מחכה מקום שמור בגהנום.

מדויק לחלוטין. 😂🤣.

עריכה: תודה על 6 שנות שירות פיאסטה יקרה. היי שלום!..... ולא להתראות🤪.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

2000שח נראה מוגזם.

אם הרכב שנת 2003 אז הוא אמור להיות עדיין באחראיות יצרן,לא???

המחיר הוא של מוסך מורשה.

 

האוטו שנתיים וחצי+ על הכביש. לרכב יש אחריות שנה שלישית על המנוע ותיבת ההילוכים בלבד לא כולל חיישנים אלו, בפירוש.

 

לרכב יש 37K ק"מ, יד ראשונה טופל רק במוסכים מורשים. ללא שום בעיה עד כה.

 

בשיחת הבהרה בטלפון עם מפקח מסמל"ת הוא הסכים איתי שזה אכן פרק זמן קצר לחיישנים אלו, אולם מכיוון שהם לא באחריות החברה יכולה לבוא לקראתנו רק בהנחה די קטנה, משהו בסגנון 10-15%.

לכן, אנחנו רוצים לקבל חוות דעת שנייה\ אולי במעבדה לרכב ממוחשב של איל נוימן...העניין שהוא כרגע בחו"ל.

בתאריך 23.5.2021 בשעה 22:04, Shab00 כתב:

(פורד פיאסטהאוטו מצוין אבל למי שתכנן את בקרת האקלים בו מחכה מקום שמור בגהנום.

מדויק לחלוטין. 😂🤣.

עריכה: תודה על 6 שנות שירות פיאסטה יקרה. היי שלום!..... ולא להתראות🤪.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמה קמ עבר האוטו?

קניתם אותו מהשכרה?

יש לך היינס?

37K ק"מ

 

יד ראשונה, ללא שום בעיה עד כה, מטופל רק במורשה.

 

יש לי היינס ואני קצת מבין, מה אתה ממליץ/מציע, להחליף לבד עם חיישני OEM, לבדוק אותם, לאפס מחשב על ידי ניתוק מצבר?

בתאריך 23.5.2021 בשעה 22:04, Shab00 כתב:

(פורד פיאסטהאוטו מצוין אבל למי שתכנן את בקרת האקלים בו מחכה מקום שמור בגהנום.

מדויק לחלוטין. 😂🤣.

עריכה: תודה על 6 שנות שירות פיאסטה יקרה. היי שלום!..... ולא להתראות🤪.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פונטו ספייס 2003, מנוע 1.2ל', 80 כ"ס, אוטומטית.

 

אתמול בנסיעה בכביש מהיר האוטו נסע גרוע, תחושת חוסר כוח, האצה לא טובה, באיזשהו שלב רעשים שמזכירים קצת אגזוז מחורר (אבל בעוצמה נמוכה יותר) לקראת סוף הנסיעה נדלקה גם הנורה הכתומה של מערכת ההזרקה - בצורת בלוק מנוע.

לאחר 3 שעות חזרנו הביתה הנורה עדיין דלקה - לפי הספר, תקלה פעילה - אבל האוטו נסע הרבה יותר טוב ויחסית הרגיש לא הרבה שונה מהרגיל. נסענו איתו בעדינות.

 

הבוקר הנורה לא דלקה אבל בכל זאת האוטו נלקח למוסך פיאט מורשה.

 

בבדיקה נמצא שחיישן למבדה וחיישן לחץ אוויר בסעפת היניקה פגומים ודורשים החלפה. קודי התקלות הם אלו:

P1135 - Preheating resistance1 above catal

מהאינטרנט: O2 Sensor Heating Circ.,Bank1+2-Sensor2 Electrical Malfunction

P0105 - pressure sensor

מהאינטרנט: Manifold Abs.Pressure or Bar.Pressure Voltage supply

הבדיקה - משיכת קודי תקלה -בוצעה שהמנוע כבוי. מתח המצבר בנתוני הבדיקה, נמוך למדי, 12.15V למרות שהמצבר למיטב ידיעתי תקין.

 

בגלל שהתברר שהחיישנים לא באחריות ועלות החלפתם היא כ- 2000 ש"ח, בחרנו בינתיים לא לתקן ולנסות לקבל חוות דעת נוספת.

 

מה דעתכם על העניין, האם אתם מסכימים עם האבחנה? מה עוד צריך לבדוק? אילו דברים אחרים יכולים להיות הבעיה - האם החיישנים הם הבעיה או שהם סימפטום למשהו אחר?

 

אנחנו לא רוצים להמשיך ליסוע יותר מדי עם האוטו כדי לא לגרום לנזק לממיר הקטליטי למרות שהנורית כבר לא דולקת והאוטו נוסע סביר חוץ מגמגום/השתהות בתחילת נסיעה.

 

 

 

כל עזרה / עצה / רעיון יתקבלו בברכה

נורא מוזר ששני החיישנים התקלקלו בו זמנית, לרוב תקלה של אחד יכולה בהחלט להקריץ קוד/קודים נוספים. כדאי להתמקד (לדעתי, מניסיון) בחיישן הלמדה ורק אחכ לראות מה קורה.

 

בכל מקרה עם ציוד דיאגנוסטיקה מתאים ו/או במוסך המתאים יוכלו לבדוק כל רכיב לגופו ולראות מי מהם התקלקל (או שבאמת שניהם התקלקלו).

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האם ניתוק המצבר לחצי שעה מוחק תקלות מהמחשב או שב- OBDII זה לא קורה. אני יודע שאחרי ניתוק כזה מחשב הרכב צריך ללמוד מחדש את סגנון הנהיגה, אבל האם הקודים נמחקים?

בתאריך 23.5.2021 בשעה 22:04, Shab00 כתב:

(פורד פיאסטהאוטו מצוין אבל למי שתכנן את בקרת האקלים בו מחכה מקום שמור בגהנום.

מדויק לחלוטין. 😂🤣.

עריכה: תודה על 6 שנות שירות פיאסטה יקרה. היי שלום!..... ולא להתראות🤪.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 4 שבועות מאוחר יותר ...

עדכון -

 

 

מסיבות שונות האוטו לא נלקח למוסך שנית וכמובן הבעיה החמירה והאוטו היה נכבה מדי פעם בסוף בלימה ובאופן מפתיע נורת ההזרקה הכתומה לא דלקה.

 

לאור ההחמרה כבר לא ניתן היה ליסוע בביטחה למעבדה של איל נוימן ולכן האוטו נלקח למוסך המרכזי של פיאט.

 

במוסך ביצעו דיאגנוזה וקבעו שיש לנקות את מזרקי הדלק.

העלות הייתה כ- 400 ש"ח - בדיקה ואיפוס תקלות כ- 200 וניקוי המזרקים עוד 200.

 

מאז ובימים האחרונים אין! שום בעיה והאוטו נוסע מצוין.

 

באופן מוזר הם אמרו שם הבעיה חוזרת אז צריך להחליף חיישן למבדה...קביעה מאוד חשודה כי לפי מה שאני מבין אז או שהחיישן תקין או שהוא לא תקין או "עצלן" אבל זה רואים בבדיקה שלו.

לכן, אם זה שוב יחזור הפעם האוטו ילקח מיד למעבדה של איל.

בתאריך 23.5.2021 בשעה 22:04, Shab00 כתב:

(פורד פיאסטהאוטו מצוין אבל למי שתכנן את בקרת האקלים בו מחכה מקום שמור בגהנום.

מדויק לחלוטין. 😂🤣.

עריכה: תודה על 6 שנות שירות פיאסטה יקרה. היי שלום!..... ולא להתראות🤪.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כדאי לבדוק משיכות אויר מכיוון סעפת היניקה,סדק קטן בצינור האויר ישבש את פעולתו של מד כמות האויר והתקלה שתרשם תהייה למדה.דרך אגב חיישן חליפי עולה 300 ש"ח והם כמעט ואינם מתקלקלים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תיקון !

 

מתברר שהטעו אותי לגבי מהות התיקון ולצורך השימוש של אחרים בעתיד אני מתקן את ההודעה הקודמת:

 

במוסך המרכזי של פיאט בתל אביב בוצע ניקוי מצערת או בית מצערת וכן ניקוי סעפת יניקה פלוס חיישן בסעפת הזו. לצורך הניקוי השתמשו רק ב- או בין השאר (לא ברור לי) ב- "BG 40" - לפי החשבונית - אני מניח שהכוונה ל- BG44K (?).

לפיכך לא בוצע ניקוי מזרקים על ידי פירוקם מהרכב.

כאמור, האוטו (פונטו ספייס אוטומטית 2003) נוסע מאז בצורה מצוינת ללא שום בעיה כלשהי. לכן בינתיים - :-D

אני רק מדגיש שוב את ההערה המוזרה של המוסך שאם הבעיה חוזרת אז צריך להחליף חיישן למבדה - חנטרישים ? לכן - :?

בתאריך 23.5.2021 בשעה 22:04, Shab00 כתב:

(פורד פיאסטהאוטו מצוין אבל למי שתכנן את בקרת האקלים בו מחכה מקום שמור בגהנום.

מדויק לחלוטין. 😂🤣.

עריכה: תודה על 6 שנות שירות פיאסטה יקרה. היי שלום!..... ולא להתראות🤪.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6869 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...