Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שיפוץ גיר אוטומטי - רנו סניק


גל גל1
שימו לב! השרשור הזה בן 5876 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

ברשותי רנו סניק עם גיר אוטומטי. המכונית עלתה על הכביש לפני 4 שנים.

לפני כחצי שנה, לאחר שהמכונית נסעה רק 50,000 ק"מ,

חשתי כי לאחר נסיעה ארוכה (בעיקר בתוך העיר) בעת ביצוע בלימה או בתחילת נסיעה

מורגשת מכה חזקה מכיוון הגיר.

ניגשתי למוסך המרכזי של רנו (קראסו בת"א) ולאחר בדיקה (גם ממוחשבת) נמסר לי כי "יש מכה בתחילת נסיעה ולפני עצירה ברגע שתיבת ההילוכים מתחממת, יש לשפץ תיבת הילוכים".

(בע"פ הוסבר לי כי הבעיה מתרחשת רק כשחום שמן הגיר מגיע ל 110 מעלות).

הצעת המחיר שקיבלתי הינה 13,000 ש"ח!!!

 

ועכשיו קצת היסטוריה:

רכב זה נקנה על ידי מחברת השכרה לאחר חצי שנה על הכביש עם 3,600 ק"מ (בלבד!!!).

למרות הקילומטרז' הנמוך, בטרם הקניה האוטו נלקח לבדיקה במכון מ.מ.מ.

בדו"ח הבדיקה נכתב: "יש נקישה בעת החלפת הילוך ולפני עצירה".

עם דו"ח הבדיקה ניגשתי למוסך המרכזי (לפני הקניה כאמור) לבדוק את האפשריות לתיקון הגיר,

אולם לאחר בדיקת המוסך נאמר לי כי הגיר תקין לחלוטין.

לאור תשובת המוסך רכשתי את הרכב.

לצערי, אין לי סימוכין לבדיקה זו (כייון שלא נפתח לי כרטיס עבודה - הבדיקה הייתה כמעיין מחוה,

שהיום היא בעוכריי...).

חזרה להווה:

המוסך פנה בשמי לשרות הלקוחות של קראסו בבקשה להנחה והם הסכימו לתת לי הנחה של

30% - כך שעלות התיקון תהיה בסביבות ה 8,500 ש"ח.

פניה נוספת שלי בכתב לקראסו ובה בקשה להגדלת סכום ההנחה - לא עזרה.

 

אגב, מחיפוש חומר באינטרנט על הנושא הופתעתי לגלות כי המון רכבי רנו (קליאו, מגאן וסניק)

משנת ייצור זהה לשלי סובלות מבעיות בגיר.

 

מדובר על טיפול בעלות יקרה מאוד, בסכומים שאיני יכול לגייס.

בנוסף אני מרגיש אדיוט וחסר מזל שסיפור כזה נופל עלי חצי שנה לאחר תום האחריות,

ובכלל היה ניתן למנוע אותו עם הייתי מתעקש בטרם קניית הרכב.

 

כרגע אני מחפש את הדרך לשכנע את שרות הלקוחות של קראסו כי יש להם חלק בכך שהגיר ברכבי אינו מתפקד כהלכה ולהטיל עליהם את עלות התיקון (או לפחות את חלקו הארי) וזאת עקב שלילת ממצאי מכון הבדיקה, ועקב המידע שיש ברשותי על כך שקיימת בעיה סדרתית בגירים של רנו משנת יצור 2001.

 

אבקש את עצתכם בהבטים המכניים כמו האם לשפץ את הגיר או להחליפו, האם שיפוץ גיר לאחר 50,000 ק"מ הינו חריג, האם ניתן לדחות את הטיפול (ע"ח אי הנוחות שבנסיעה) בהנחה שממילא אני לא נשאר עם הגיר המקולקל, לאיזה מכון לפנות (באזור המרכז)...

בנוסף אודה לעזרתכם בשאלה הצרכנית - מה ניתן לעשות ע"מ לאלץ את קראסו לשאת בהשתתפות בתיקון הגיר.

 

תודה מראש ושבת שלום!!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 32
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

בסניק מורכב גיר שנקרא AL4 שפותח ע"י רנו ופיג'ו במשותף.

הוא משמש את כל דיגמי פיג'ו ורנו משנת 2000 והילך.

נסה לפנות למכון לגירים הנקרא ג'ורג' את חוסיין ביפו,עושים עבודה מצויינת במחירים סבירים.

האם הבעייה עד כדי כך קריטית שהיא מחייבת שיפוץ מקיף וכולל?

ייתכן ואפשר להמשיך לנסוע כך,ולחכות שהגיר ישבוק חיים טיבעית.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חן שלום!

הואיל וכרגע אשתי בחופשת לידה וזה רכב שני במשפחה - הרכב נוסע רק נסיעות קצרות והבעיה איננה מציקה כל כך.

אולם, את ההוצאה אני אהיה חייב להוציא, עכשיו או בעתיד (ברצוני למכור את הרכב בעוד מספר חודשים ולקבל רכב מהעבודה).

החשש שלי הוא שאני מחמיר את הבעיה.

האם זה כך?????

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא ידעתי שה- AL4 מורכב גם שם; אצלי בקסארה (בת 5) יש את הגיר הזה והוא לא עושה בעיות בכלל. האם ברנו הוא מכויל או בנוי אחרת, שהוא כזה על הפנים?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם בקסארה שלך יש ידית הילוכים מזוגזגת ויש כפתור זעיר לראשון,יש לך את הגיר המכונה AL4,שייחודו(?)בכך שיש לו בינה מלאכותית.בנהיגה חזקה הוא מתפקד טוב,אבל בעיר הוא די מעצבן.

לשני חברים שלי היו בעיות איתו בפיג'ו 206(שתוקנו לאחר מלחמה על חשבון החברה),אבל כמובן שזהו לא מידגם מייצג.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם לי הייתה את הבעייה הזאת!! אתה מרגיש מכה ואז האוטו "כאילו" לא סוחב והסל"ד מגיע לשמיים...

 

אז הלכתי גם למוסך של רנו בחיפה (על יד יוניברס למי שמכיר) ושם אמרו לי שיש בעיה במשאבה וחיישן מהירות או משהו כזה, נתנו הצעת מחיר של 2500 כולל עבודה!

 

האוטו עכשיו נוסע חלק!

HU: Alpine 117E Comp: Hertz HSK165

AMP: Audison LRx 4.1k SUB: Hertz HX300D

Capacitor: Connection (Audison) 1F

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איי איי כמה צרות אוטומט יכול לעשות זה לא יאומן!!

מסקנה ! : לא קונים אוטו צרפתי בעל גיר אוטומט! צרפתים סוסים בידני... אבל שמתחילים לדבר על האוטומט... באמת עדיף יפנית...:|

DSCF901111111105_resize1.jpg
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפי מה שאתה אומר,גם אם תשפץ את הגיר,ברגע שטמפרטורת השמן תגיע ל 110 מעלות,שוב פעם יילך הגיר,אולי צריך להוסיף קולר לגיר כדיי שהוא לא יגיע לטמפרטורות כאלה.

קנית רכב מהשכרה=הרכב עבר 4000 ק"מ של קריעה(אם לא שיחקו עם מד התאוצה),להבא תחשוב פעמיים לפני שתקנה מהשכרה, אין ארוחות חינם!

קנית בזול עכשיו תשלם את כל ההפרש על תיקון הגיר ועוד תפסיד במכירה את ההפרש של ההשכרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הגיר במגאן/סניק מלא אלקטרוניקה ודי מסובך לטיפול. קשת התקלות/פתרונות רחבה מאד וכל תיקון עולה סכום אחר.

 

אצלי נדלקה הנורה של הגיר בערך ב-25000 ק"מ תוך השתגעות אקראית של הגיר.

 

החלפת אלקטרומגנט באחריות ( כ-1000 ש"ח עלות ליבואן ) פתרה את הבעיה.

סקודה יטי 2.0 TDI 4x4 (נמכרה)

וולוו XC40 T3 Momentum

טויוטה יאריס קרוס הברידית

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בהמלצת רפי לין נכנסתי עם הסניק למכון גירים "גירים אוטומטיים צומת סגולה".

ספי - בעל המכון הקדיש לי כשעה וחצי מזמנו.

ספי נתן לי פתרון זמני (שימוש באופציית הנסיעה בשלג), שאומנם יאיץ את הבלאי בגיר,

אך דינו של הגיר כבר נחרץ ממילא.

בינתיים אני יוכל לסחוב עוד מספר חודשים (ממילא האוטו כמעט ואינו נוסע עקב חופשת הלידה של אשתי),

ובעוד כחודשיים/שלושה אאלץ לבצע את השיפוץ בגיר.

המכון נראה נקי ומאובזר.

הצעת המחיר היתה הוגנת וזולה בהרבה מההצעה של קרסו (לפני ההנחה שהם הציעו לי).

לאחר השיפוץ אעדכן אותכם בפרטים נוספים...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כשקראתי את מכתבך, נעשה לי שחור בעיניים ורעד חלף בי. רק אתמול רכשתי סניק מודל 2000, אותו סיפור בדיוק, בדיקה, מוסך מורשה של רנו וקנייה.

בדרך הבייתה הגיר החל להבהב ב-D ו-A בלתי ברור נדלק על לוח השעונים. לצערי לא קיבלתי את ספר הרכב כך שאין לי מושג מה זה אומר אבל אני כבר יכול לנחש...

כמו-כן קרה לי שבעצירה הגיר החליף הילוך במכה.

מכאן העברתי הילוכים לפי הזיכרון P,R,N,D,2,1.

בערב נסעתי שוב והאוטו התנהג נורמלי לגמרי, כנראה בבוקר חוויתי תופעה של חימום הגיר לאחר נסיעה.

מחר אני מתכנן לרוץ למכון בסגולה לראות מה אומרים.

אודה אם מישהו יבהיר לי מה פשר החיוויים מלוח השעונים?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל עוד לא נדלקה לא נורת חווי התקלה בגיר (בצורת קונוס) אתה יכול להיות רגוע.

 

הבהוב ב-D יכול להיות סימן לתקלה - אך לא ראיתי טיפול לזה שהיה אחר מביצוע RESET למחשב הגיר...

סקודה יטי 2.0 TDI 4x4 (נמכרה)

וולוו XC40 T3 Momentum

טויוטה יאריס קרוס הברידית

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כשקראתי את מכתבך, נעשה לי שחור בעיניים ורעד חלף בי. רק אתמול רכשתי סניק מודל 2000, אותו סיפור בדיוק, בדיקה, מוסך מורשה של רנו וקנייה.

בדרך הבייתה הגיר החל להבהב ב-D ו-A בלתי ברור נדלק על לוח השעונים. לצערי לא קיבלתי את ספר הרכב כך שאין לי מושג מה זה אומר אבל אני כבר יכול לנחש...

כמו-כן קרה לי שבעצירה הגיר החליף הילוך במכה.

מה היתה תוצאות הבדיקה של המכון בטרם הקניה??

מה היתה תגובת המוסך המורשה???

 

אנא עדכן בקשר לחוו"ד של מכון הגירים...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5876 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...