Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מאמר על מולי (מוליבידניום דיסולפיד-MOS2)


nit_zan
שימו לב! השרשור הזה בן 6937 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

הי חברים,

 

למי שמתענין בנושא ,ומעונין לקבל קצת יותר מידע על החומר השחור שמוסף לשמן, ולעיתים מגיע כחלק אינטגרלי ממנו(שמן מתוסף של LM).

תכונות,השפעות, יתרונות:מאמר מאד מקיף כולל צילומים(באנגלית).

 

http://www.bobistheoilguy.com/moly1.html

 

ניצן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הי חברים,

 

למי שמתענין בנושא ,ומעונין לקבל קצת יותר מידע על החומר השחור שמוסף לשמן, ולעיתים מגיע כחלק אינטגרלי ממנו(שמן מתוסף של LM).

תכונות,השפעות, יתרונות:מאמר מאד מקיף כולל צילומים(באנגלית).

 

http://www.bobistheoilguy.com/moly1.html

 

ניצן

לניצן שלום רב!

יעזור מאד לחברי הפורום ולי ,אם תוכל לצטט ותרגם לעברית דברים עיקרים!

בברכה

צביקה

צביקה נפטר בדצמבר 2016 ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

 

ליצירת קשר, בנושא קרבורטורים בלבד , פנה לנייד בלבד:054-4861318

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המאמר מדבר על הצטברות של חלקיקי מוליבדניום בי/דו-סולפיד (תרכובת אותה כורים כמחצב, שני אטומי גפרית עם אטום מוליבדניום) בשקערוריות ובמגרעות הנוצרות באופן טבעי על פני השטח של המתכת, במיוחד באזורים החשופים לשחיקה (רינגים/דופן צילינדר, גל ארכובה/קסוות וכדומה).

לאחר הכריה החומר עובר תהליכים מקובלים של טיהור, זיקוק וטחינה, ומוסיפים אותו כמקטין שחיקה לשמנים, לתרסיסים וכדומה.

החלקיקים הללו ממלאים בהדרגה את האזורים הנמוכים בפני המתכת (מדובר על המיקרו-חיספוס במתכת, נא לא לערבב עם חריצים גסים הנראים לעין) והתמונות ממחישות את מילוי ושיפור פני השטח, את הקטנת העומק הממוצע של השקע ביחס לשיא הבולט וכדומה.

בגלל המבנה הגבישי הרופף של חלקיקי החומר, בהשפעת מאמצי גזירה (אלה הכוחות הנוצרים בזמן גרירה של שטח על שטח), החיכוך מוקטן כי ההחלקה נוצרת בין חלקיקי התוסף הנעים זה על זה, ולא תוך קריעה של פני המתכת הרגילים, כפי שמתרחש ללא נוכחות התוסף.

תהליך השיפור הוא הדרגתי, עד להשגת מילוי של פני השטח. אם מקפידים להשתמש בשמן עם התוסף הנ"ל, רמת המילוי של פני השטח נשמרת קבועה (ואופיינית למערכת המתחככת, אם כי זה לא מוזכר במאמר). לכן חשוב לא לשנות את סוג השמן , כדי להבטיח רמת הגנה קבועה.

המאמר מדגיש ומתאר שוב ושוב (בדימוי ציורי) את אפקט ההחלקה המושג בזמן גזירה בין חלקיקי המוליבדניום דו-סולפיד, ומדמה זאת להחלקה של ערימת קלפים, קלף על קלף, או למבנה של רעפים הנעים זה על זה.

ההסבר הפונקציונלי הוא שההחלקה המונעת קרעים במשטחים המחככים, מפחיתה את הבלאי ואת החום והחיכוך.

 

עד כאן המאמר. עדיין חסרה לי התייחסות לשיפור טריז הסיכה ההידרו-דינמי כתוצאה משיפור פני השטח. במיסבי החלקה התמיכה מושגת ע"י הפרדה בין המשטחים ע"י שכבת שמן. נכון שבמערכת הרינג/צילינדר התמיכה חלקית, כי פעמיים לכל מחזור תנועה ישנן נקודות מתות, וגם במיסבי ההחלקה ישנם מצבים גבוליים (התנעה, מגע רגעי בגלל עומס קיצוני וטריז שמן דק מדי וכדומה). במאמר אין כל התייחסות לשיפור עובי השכבה המפרידה או שיפור ההצמדה שלה לפני המתכת. ידוע שחיספוס מסוים ומבוקר של פני השטח במיסב החלקה משפר את הצמדה שמן לפני המתכת (פרופסור עציון מהטכניון רשם פטנט על חירור פני השטח באופן מבוקר בעזרת לייזר כדי להיטיב את הצמדת השמן לפני המתכת ובכך למנוע מגע מתכתי יבש ולהקטין חיכוך ובלאי).

נוסף לכך, בהדגמה של שמן מתוצרת רויאל עליה דברתי בעבר ראיתי בעיניי ששטח השחיקה הנדרש לו כדי לתמוך בעומס מסוים קטן בהרבה מהשטח שנוצר כתוצאה משחיקה בשימוש בשמן נחות. ההסבר היה שחוזק ההצמדה של השמן לפני המתכת מונע מצב של מגע מתכתי והנזקים שבעקבותיו.

המסקנה שלי היא שישנה יותר משיטה אחת להלחם בבלאי ובחיכוך הנגזר ממנו, ועדיין לדעתי היה מעניין לבצע בדיקה השוואתית. אם המוליבדניום עדיף, אשמח לעשות בו שימוש, אבל אינני בטוח.

 

יוסי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

וווואוווו :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:

 

 

סחתיין עליך!

 

כל הכבוד!

 

איתמר.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ניצן,

 

כל הכבוד על התרגום ועל הקישור למאמר.

נושא מעניין ביותר.

 

אולם לצערי, עד כה לא מצאתי גוף שביצע השוואה בין שמני-מנוע שונים ועל יכולות ההגנה שלהם.

תנו חיוך, הכל לטובה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ניצן,

 

כל הכבוד על התרגום ועל הקישור למאמר.

נושא מעניין ביותר.

 

.

את זכויות הקישור יש ליחס ולהודות אכן לניצן , ואת זכות התרגום ליוסי, וזאת למען ההגינות!

תודה לשניכם על תרומתכם לפורום! זאת אכן מאמר מעניין ומחכים מאד!

בברכה

צביקה

צביקה נפטר בדצמבר 2016 ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

 

ליצירת קשר, בנושא קרבורטורים בלבד , פנה לנייד בלבד:054-4861318

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6937 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...