Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

106 ראלי 95 - סיכום שירות


RedR
שימו לב! השרשור הזה בן 6943 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

סיכום שירות :

 

פג'ו 106 ראלי , דור ראשון , בציר 1995 , יד 5 .

 

מראה :

 

הרכב פשוט סקסי , סקסי וגס : לדעתי הוא פשוט נראה כמו ביריון , מי שמסתכל על עיני החתול האלו מקדימה צריך לפחד שהחתול יקפוץ עליו ויטרוף אותו .

תמיד אהבתי ברכב הזה שהוא מראה את האופי הרשע שלו , מראה בדיוק את מה שטמון בו , גורם לאנשים שרואים אותו בראי לחשוב " עוד פרחח עם אגזוז מרעיש יעקוף אותנו עכשיו ... "

ואכן אי אפשר להתבלבל מהצורה החיצונית שלו לגבי היעוד שלו , מאד חבל שבימינו עושים מכוניות ספורטיביות יותר מדי עגולות ועדינות , איפה היופי הגס , היופי הקשוח של פעם ... טוב נו , כנראה זה רק אני אבל ה - YARIS T פשוט לא נראת מפחידה .

 

עיצוב פנים :

 

ריפוד רצפה אדום , הגה ספורטיבי עם צבעי הקשת של הראלי , מושבים שאוחזים מצויין , קו אדום שמתחיל ב - 7000 סל"ד ...

 

ופה נגמר העיצוב , הכל חוץ מזה זה כמו עוד פג'ו 106 ישנה , שום דבר מעניין .

 

איכות ההרכבה כראוי לאנטישמים הצרפתים פשוט גרועה , מתגים , מנופי איתות וכפתורים אחרים פשוט בנויים בצורה גרועה .

חריקות , קרקושים זה חלק משגרת החיים ברכב צרפתי , ברכב צרפתי ספורטיבי עם מתלים קשיחים החריקות והקרקושים זה מהות הרכב :) .

 

 

אמינות :

 

אין כזה דבר אמינות : רכב פשוט לא אמין , תכנון גרוע + ביצוע גרוע = אמינות בין הגרועות שנתקלתי .

אני כבעל רכב פדנט לחלוטין לא סובל תקלות ולכן תיקנתי כל תקלה אפשרית שהייתה לו , ועקב כך מצאתי את עצמי מוציא אלפי שקלים חודש אחרי חודש על תיקונים .

 

הרכב גם מאד קשה לתיקון עקב הצפיפות הנוראית בתא המנוע , עקב כך מאד קשה לטפל ברכב בעצמך והיחידים שמוכנים לטפל בו הם מוסכים מורשים בלבד ( שגובים הרבה כסף כמובן )

 

הצרפתים בשנת 1995 לא ידעו איך להכין מכוניות אמינות ואני רואה שגם עכשיו זה לא השתנה ( ראה 307 , ראה 407 ) .

 

הנדסת אנוש כל כך גרועה לא ראיתי הרבה זמן , הנגישות לחלקים במנוע פשוט לא קיימת , כנראה ש - ז'אק המהנדס לא חשב על זה יותר מדי , כדי להוריד אלטרנטור לדוגמא צריך לפרק הפנס הקדמי , ויש עוד אלף דוגמאות כאלו.

 

איכות המוסכים ורמת השרות של פג'ו היא הכי גרועה בשוק לדעתי , חוסר מקצועיות + אי הידיעה מהו המושג "שירות " = מוסכים מורשים של פג'ו וסיטרואן .

יש כמובן יוצאי דופן , אבל מועטים מאד .

 

אני כמובן לא שוכח את המקרה של נפילת המנוע עקב התקנה לא טובה של תושבת , נ,ב: מוסך מסויים שאת שמו אני לא יכול להזכיר פה מאיזשהי סיבה אמר שהוא יפרסם את התוצאות של המהנדס שבדק את התקלה כדי להפריך את טענתי אבל לאחר כשנה ומשהו אני עדיין לא רואה אותם

 

בבדיקת הקנייה שנעשתה לרכב שמכרתי אותו היה כמעט בלי תקלות , אבל זה בא על חשבון עצום של תיקונים והוצאה כספית גדולה מאד , לידיעתכם .

 

לסיכום נושא האמינות : צריך לקחת בחשבון שתחזוקת הרכב היא 30-40% יותר מתחזוקת רכב יפני .

 

 

 

מנוע ונהיגה :

 

את זה היא בהחלט יודעת לעשות טוב , אפילו טוב מאד .

 

100+ כ"ס על פחות מ - 800 קילו נותן לך יופי של ביצועים .

 

המנוע פשוט מצויין , קצת חסר כוח בטורים הנמוכים אבל מקבל בוסט עצום של עוצמה שעוברים את 5500 , בוסט שמתלווה עם צליל פשוט מדהים , משם הוא סוחב עד ה - 7200 סל"ד שהמנתק הצתה מרגיע אותו .

המנוע כל הזמן נותן לך את התחושה שהוא רוצה עוד ועוד , אתה מוצא את עצמך נוסע 100 ומרגיש את המנוע שמתחנן " תלחץ עוד קצת גז , עוד קצת ... משעמם לי " ...

 

0-100 לוקח כ - 10 שניות בערך ( מדידה עצמית ) .

 

בגלל המומנט הנמוך יחסית צריך הרבה עבודת הילוכים , אבל ברגע שאתה נותן לו את ההילוך הנכון הוא מעיף אותך לאיפה שרק תרצה .

 

ההילוכים עובדים מצויין , אך כדי לכפות על חוסר המומנט הם נותנים יחס העברה מאד מאד קצר , ב- 120 קמ"ש אתה על 4500 סל"ד רעישים למדיי .

ידית ההעברה קצרה וקשיחה , כמו שצריך להיות .

הקלאצ' המקורי עובד מצויין והחזיק אצלי בקלות 3 שנים .

 

בהילוך שני אפשר להגיע ל - 80 , הילוך 3 בערך ל - 120 , הילוך 4 בערך ל- 150 , והחמישי מביא אותך בירידה עם רוח גב ל - 200 ( על המחוג כמובן , לדעתי זה 185-190 ) .

 

ההתנהגות , אחחחח ... זה הקרם דה לה קרם של הרכב הזה :

ה - 106 מציעה התנהגות שאין דומה לה , היא נותנת לך לזרוק אותה לפנייה במהירות לא חוקית בעליל תוך כדי פידבק מדוייק להחריד שנותן לך להרגיש כמה נמלים בדיוק יש על הכביש עכשיו .

כמה אני אוהב את ההגה הישיר , בלי שום הגברה , בלי שום צעצועים , פשוט להרגיש שאתה מחובר לכביש .

 

ה - 106 נוטה כמעט לחלוטין להיגוי יתר שלעצמו זה דבר כיף מאד אבל צריך להיות מוכן אליו , היא יכולה לזרוק זנב גם במהירות של 120 אם תעזוב את הגז בפרעות , דבר שיכול בקלות להוביל לפגישת הבורא.

ההתנהגות שלה ברוטלית ומסוכנת מהבחינה הזאת , היא לא משדרת שום סימנים של נשיכה , היא פשוט נושכת ולכך צריך להיות מוכן .

לי לכך כשנה וחצי - שנתיים למצוא את המגבלות שלה , והמגבלות שלה מאד קיצוניות .

 

זווית גלגול אפסית ומרכב קשיח מאפשר שינויי כיוון במהירות גבוהות בלי הסתחררות , הגה מדוייק להחריד מאפשר לך לאחר שלמדת את הרכב לעשות החלקות זנב ארוכות ומדוייקות ובכלל באופן כללי ההתנהגות שלה כמעט מושלמת .

 

לאחר כ - 3 שנים עם הרכב הייתי מוצא את עצמי תמיד נוסע עם קונוסים ברכב ומחפש לי מגרש חנייה ריק כדי לעשות ג'ימיקנה קטנה ביני לבין עצמי .

 

 

לסיכום נושא ההתנהגות : ה - 106 מציעה ביצועי התנהגות פשוט מדהימים , אבל היא עושה זאת תוך כדי סיכון רב , היא נושכת בפרעות ופתאומיות .

לכן אני לא ממליץ על הרכב הנ"ל לשום ילד בן 17 שרק קיבל רישיון , כי הוא ימות די מהר או יותר גרוע ישבית את הרכב ויהרוג מישהו אחר .

הרכב פשוט מסוכן לנהגים לא מנוסים כי הוא לוקח אותך למגבלות מאד בקלות ונושך אותך מאד חזק אם אתה שוגה .

 

לי לקח שנתיים וקורס נהיגה מתקדמת ללמוד את הרכב לפני שממש הרגשתי שאני יכול להביא אותה למגבלות .

אך עם כל הסכנה אין הרבה מכוניות שבכלל יכולות להגיע למקומות שהראלי לוקחת אותך .

 

 

לסיכום :

 

אכן רכב מדהים , נותן המון הנאה בתחום הנהיגה והמון X FACTOR במחיר קנייה זול יחסית .

 

אך הוא יקר מאד להחזקה , ולא אמין בצורה כרונית ( כמו כל הצרפתיות ) וצריך לקחת זאת בחשבון , אם אתה קונה רכב ספורטיבי ואתה מודע להוצאות הרבות שיביאו איתו תבורך , הבעיה היא שהרוב לא מודעים לכך .

 

 

אני לעולם לא יקנה רכב צרפתי נוסף ( היו לי 2 נוספות לפני ה - 106 ראלי ) , כי אמינות ואיכות הנדסה זה נושא קריטי בשבילי .

אני מקווה שבשנים הקרובות אני ירכוש לי MX5 משומשת :) .

 

 

אלי מגדל , לשעבר בעליה של 106 ראלי .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 59
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

קראתי ונהנתי. תודה רבה :mm_yeah:

 

אני מזדהה עם חלק ממה שאתה כותב כאן על רכבים צרפתיים. על בשרי למדתי את חוסר היכולת של העם הצרפתי (ומהנדסי פיג'ו בפרט) לתכנן מכוניות. מה שכן, הם בהחלט יודעים להפוך אותן למהנות לנהיגה.

 

בהצלחה עם הרכב הבא!

מחפש סוזוקי ג'ימני סטיישן 1,600 סמ"ק אוטומט

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אלי, סיכום מעניין מאוד ועינייני.

 

מעניין אותי רק לדעת (בעקבות השרשורים האחרונים שהשתוללו כאן)

אם כמובן תסכים לענות,

 

האם מכרת או דרשת על מכירת הרכב הרבה מעל המחירון (גם בשל מצבו המלוקק והשמור)??

 

מאחל לך שתמצא יפנית מהנה ולא תדע עוד צער ושעות רבות במוסכים...:twisted:

 

:wink:

אמיר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מכרתי את הרכב - 24K , שזה הרבה מאד מעל המחירון כי הרכב היה פשוט במצב מושלם , כמעט ולא מצאו כלום בבדיקה .

 

כמה כסף השקעתי בה , כמה פעמים מצאתי את עצמי ב- 12 בלילה שוכב מתחתיה עם פנס ומפתח ברגים ועובד עליה ...

 

כמה פעמים חברה שלי כמעט זרקה אותה מהבית כי הייתי מקדיש לראלי יותר מדי תשומת לב :) .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתור בעל ראלי שנת 96... אני מאוד מבין אותך, לא קורה מצב שאין תקלות באוטו אם תיקנתי משהו לאחר זמן קצר או מיד יש תקלה אחרת לצערי צריך לבחור מה לתקן ומה לא כי אם הייתי מיליונר לא הייתי קונה ראלי.

 

מצד שני האוטו נותן כזאת הנאה שאתה לא יכול לעלות חיוך על הפנים כל פעם שאתה נוהג... הוא לא טיל בקו ישר אבל בגלל חוסר הבידוד של רעש והפידבק של הכביש כבר ב100 קמ"ש אתה מרגיש שאתה טס.

 

אני אישית אוהב מאוד את האוטו אבל כמו שאתה אומר צריך לקחת בחשבון שצריך הרבה כסף כדי לשמור על המכוניות האלה במצב תקין.

למה? ככה!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תשמע ,את ההתנהגות של הראלי אני לא יכול לשפוט כי לא ממש יצא לי לבחון אותה.

 

אבל על המראה אני כן יכול להגיב,דבר אחרון שהיא נראית זה רעה או משהו בסגנון,היא נראית כמו עוד מיני צרפתיה רגילה,חיצונית היא לא נראית ממש מיוחדת לעומת שאר דגמי ה106.

 

אבל זאת דעתי בכל אופן,אני יותר בקטע של הוטהאץ' מוגדשות משנות ה80,שאז העיצוב שלהם אז באמת היה מחוספס ורע עם התנהגות מצויינת.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כתבה נחמדה , מכיר את התחושה. אבל...

אני לעומתך כבר שנתיים ו3חודשים עם ראלי 98 והאמינות יוצאת מן הכלל , הרכב אמין יותר מכל יפנית קודמת שהייתה לאבא שלי (סובארו, עוד סובארו חדשה מהחנות , סופר לאנסר) .

הרכב פשוט אמין בצורה יוצאת מן הכלל!!!

תאהב את הרכב והוא יאהב אותך חזרה!

האמת שעל ה106 דור 1 שמעתי כבר לא מעט צרות והרבה יותר צרורות משלך. אז כנראה ששם הם פישלו!!

החלום שהולך ומתקרב להגשמה מציאותית בשבילי זה הפיאט קופה 5ציל'... האם האיטלקייה תפתיע אותי לטובה כמו הצרפתייה(שגם עליה אמרו שהיא לא אמינה- מה שהתברר כשטות מוחלטת...)

Not the sound of silence -ABARTH

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמה עלתה לך התחזוקה שלה בשנה בערך? (כולל הכל... דלק ביטוח תיקונים למיניהם וכו')



 

 

לא יכול להגיד בצורה מדוייקת ,

 

אבל בוא נגיד שהיו חודשים שפתאום אתה מוציא 1500 שקל על תיקונים לא מתוכננים , דברים שהם לא בלאי טבעי .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מזל טוב שנפטרת מהנבלה.

 

כעת תזכה לנהוג בג'אסטי באופן תמידי :lol:

ליום יום: מחפש את המיועדת.... כרגע הצעצוע VTR סקסו 1997

לאשה ולסופ"ש: פורסטר 2016 X ממוגן עם הגבהה

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מזל טוב שנפטרת מהנבלה.

 

כעת תזכה לנהוג בג'אסטי באופן תמידי :lol:

האמת היא שהמחליפה לראלי היא הונדה אקורד 2200EX במצב מדהים שמצאתי ,

 

אבל היא בעיקר לאבא שלי , אני אכן עם הג'סטי :) .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האמת היא שהמחליפה לראלי היא הונדה אקורד 2200EX במצב מדהים שמצאתי ,

 

אבל היא בעיקר לאבא שלי , אני אכן עם הג'סטי :) .

וואלה בא לך למצוא לי גם אקורד ב24K :-P.

ליום יום: מחפש את המיועדת.... כרגע הצעצוע VTR סקסו 1997

לאשה ולסופ"ש: פורסטר 2016 X ממוגן עם הגבהה

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6943 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

Guest
הנושא הזה נעול לתגובות.

×
×
  • תוכן חדש...