Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

בעיית התחממות ב205 - Version 2


Triple-H
שימו לב! השרשור הזה בן 6946 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

כתבתי כאן בעבר על הבעיית התחממות מרגיזה בפ'גו 205.

אני פותח מחדש תרד על הנושא כיוון שיש לי כמה עדכונים בנושא.

 

ברשותי פ'גו 205, 94, 1.4, קרבורטור.

בשנה שעברה התקנתי לרכב מד טמפ' מים. המון זמן נסעתי על טמפ' מים של 100 מעלות.. הנורת חום מנוע לא נדלקה, וככה נסעתי כל הקיץ ללא שום בעיה.

לאחר מכן החלפתי טרמוסטט, פתאום מד החום הראה לי טמפ' עד של 90 - 10 מעלות פחות ממה שהיה.

כל הקיץ וכל החורף שעבר לא היו לי בעיות של התחממות. גם שנסעתי לאילת בשיא הקיץ עם 4 אנשים ואוטו עמוס בציוד - העליות בדרך חזרה לא עצרו מהרכב לנסוע מהר, לסחוב ולהשאר בטמפ' נורמלית.

עד כאן כמו שבוודאי שמתם לב, הכל עובד תקין וטוב.

לפני חודש וחצי בערך עשיתי לרכב טיימינג, בטיימינג הוחלפה גם משאבת מים שהיתה במצב הלא הכי-הכי...

באוטו טיפול, כשהמכונאי הוציא את המנוע, הוא שבר בטעות את יוניט לחץ השמן שהיא כמובן גם היוניט שמדליקה את נורת חום המנוע.

מאז התחילו הבעיות... כשהרכב מתאמץ [גז מלא או כמעט מלא] בעליות, הוא נוטה להתחמם...

תחילה זה היה בקטנה, הנורת חום מנוע רק הבהבה לכמה שניות כל כמה דקות, אבל לא נדלקה..

מיום ליום זה החריף ולבסוף הנורה נדלקה.

כמובן שעצרתי את הרכב, נתתי לו להתקרר מעט והמשכתי בנסיעה.

חשבתי מה יכולה להיות הבעיה... ועשיתי כל מה שרק אפשר.

טרמוסטט - חדש ותקין, נפתח ב82 מעלות.

יוניט הפעלת מאוור - חדשה, מפעילה ב92, מנתקת ב87.

ניקוז אוויר - בוצע.

רדיאטור - עבר ניקוי ונמצא קצת סתום, אבל עכשיו הוא פתוח לגמרי.

משאבת מים - כמו שכתבתי כבר, הוחלפה.

נזילות מים - לא קיימות, נוזל קירור נמצא במערכת עד המקסימום ולא צריך למלא אפילו טיפה אחת.

 

ולמרות הכל... הבעיה ממשיכה !

בערב פסח נסעתי למשפחה ופחדתי להתקע כל 10 דקות עם נורה דולקת, לכן הלכתי דבר ראשון על הבוקר למוסך להתייעצות.

העובדות הן שנוזל קירור לא חסר ובנסיעה בין עירונית, כשהרכב לא בעליות ולא מתאמץ אפילו הוונטה לא עובדת כי הטמפ' תקינה לחלוטין.

חשבתי אולי אטם ראש.. אבל אז הרכב היה אמור להתחמם בכל מצב.. לא?

חשבתי אולי כיווני טיימינג / משאבת מים.. אבל הרכב נוסע וסוחב מצוין ללא שום תקלה

המסוכניק אמר שלאור העובדות הנ"ל, הוא חושב שיוניט לחץ השמן שהוחלפה היא זו שמזייפת,

הרי היא הוחלפה ביוניט לא מקורית.. ומאז התחילו הצרות..

לדעתו הרכב בכלל לא מתחמם, אלא היוניט מדליקה את הנורה מוקדם מדי.

באותו יום ביצעתי ניקוז אוויר לפי הספר של היינס [מנוע קר, 2 פתחי ניקוז, מילוי נוזל קירור דרך מיכל העיבוי עד שיוצאים מים ללא בועות.]

נסעתי למשפחה והופה! הרכב לא התחמם.. גם בדרך חזרה המלאת עליות.

מאז הרכב עבר עוד כמה וכמה נסיעות באותו איזור שהוא עשה לי את הבעיה.. והוא לא התחמם בשום מצב.

אתמול כשחזרתי מהעבודה נסעתי קצת מהר מהרגיל, הרכב התאמץ בעליה ובשלב מסוים הנורה הבהבה לשניה וזהו...

נכון שזה הרבה יותר טוב ממה שהיה פעם, אבל עדיין.. אני אהיה בראש שקט שהנורה אפילו לא תהבהב.

חשבתי להחליף את היוניט הזה, אבל ברור שאני לא אלך לקנות שוב יוניט ב20 ש"ח בכל חנות..

אם כבר- אז כבר. שלרכב היתה יוניט מקורית שלו, שום בעיה לא היתה, אז כמובן שאני מעדיף יוניט מקורית!

 

עדכונים נכון להיום

ביום שישי שהיה יום יחסית חם אחורתי חזרה מהעבודה הביתה עם האוטו, היא אמרה שבאמצע הדרך הוא התחמם לה והחום מנוע הראה 95 מעלות בערך...

היום הלכתי בבוקר להחליף ציריה ימנית שהיתה במצב לא טוב ועל הדרך ביקשתי מהמוסכניק שנסה לאתר את התקלה...

הוא בדק מה שאפשר.. ואפילו עשה בדיקה לראש ולאטם ראש.

ממצאים: הראש תקין, האטם ראש תקין וכיוון שכל החלקים שהוחלפו תקינים, הוא לא מצליח לאתר את הבעיה...

לגבי היוניט - בפורום של מועדון פ'גו נאמר לי שהיוניט שמדליקה את הנורת חום היא יוניט אחרת לגמרי ולא יוניט לחץ השמן כמו שנאמר לי כאן בעבר.

כנ"ל אמר גם המוסכניק.

בכל מקרה, שמתי לב שאני פותח סוויץ' וכל הנורות נדלקות - שמנתקים את החוט מיוניט החום, הנורה נשארת דלוקה.. אבל שמנתקים את החוט שיוניט לחץ השמן, הנורה נכבת.

 

אני כבר ממש אובד עיצות כיוון שכל מה שהיה אפשרי נבדק...

 

בתודה,

אור.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

השערה



 

נשמע קצת הזוי - לא יודע אם החיבורים דומים

אולי חיברו לך את הנורה של יוניט חום המים בטעות ליוניט חום השמן?

 

ד"א - אפשר לבדוק עם מד טמפרטורה מה באמת הטמפרטורה של המים ברדיאטור.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הוא בדק מה שאפשר.. ואפילו עשה בדיקה לראש ולאטם ראש.

ממצאים: הראש תקין, האטם ראש תקין וכיוון שכל החלקים שהוחלפו תקינים, הוא לא מצליח לאתר את הבעיה...

.

איך הוא עשה את הבדיקה הנ"ל?

 

בעיה זהה הייתה אצלי ובסופו של דבר הבעיה הייתה אך ורק מיוניט שלא היה תקין.

sani

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

השערה



 

 

נשמע קצת הזוי - לא יודע אם החיבורים דומים

אולי חיברו לך את הנורה של יוניט חום המים בטעות ליוניט חום השמן?

 

ד"א - אפשר לבדוק עם מד טמפרטורה מה באמת הטמפרטורה של המים ברדיאטור.

 

אני חושב שזה לא הגיוני , שמן מתחמם מהר יותר ממים. והרי אם כך אז היוניט היה צריך להדליק מנורה קבועה.

 

לדעתי הסימפטומים שלך מדברים על אטם ראש או ראש מנוע... זה בדיוק מה שהיה לי ומה שהיה לאסף (2FAST4EVER).. תבדוק אם יש לך טחינה במיכל עיבוי או סימני שמן כלשהם. ותדווח..

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לטריפל H שלום רב! בניגוד לרואי השחורות כאן,

לדעתי היוניט הזול שהורכב במקום המקורי, הוא המקור לבעייה וזאת לאחר שקראתי בעיון רב את

כל הסקירה הארוכה שכתבת!

החלף יוניט למקורי המשך לעקוב ועדכן בפורום!

בהצלחה!

בברכה

צביקה

צביקה נפטר בדצמבר 2016 ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

 

ליצירת קשר, בנושא קרבורטורים בלבד , פנה לנייד בלבד:054-4861318

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

2fast4ever - תוכל לבדוק איזה יוניט בדיוק לא היתה תקינה אצלך ולדווח לי?

את כל הבדיקה הוא עשה מתי שלא הייתי שם [לא לדאוג, אני סומך על הבן אדם בעיינים עצומות] ושהגעתי לשם הוא בדיוק סיים...

כמובן שאני מדבר על הבדיקה של הראש והאטם ראש.

 

Punkmobile205 -

הוא בדק מה שאפשר.. ואפילו עשה בדיקה לראש ולאטם ראש.

ממצאים: הראש תקין, האטם ראש תקין

ואין שום סימני ערבוב של השמן במים...

 

צביקה. - כמו שאמרתי, אמרו לי שאין קשר בין היוניט לחץ שמן לנורת חום המנוע...

אז אתה עדיין סבור שהבעיה היא מכיוון היוניט?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

2fast4ever - תוכל לבדוק איזה יוניט בדיוק לא היתה תקינה אצלך ולדווח לי?

את כל הבדיקה הוא עשה מתי שלא הייתי שם [לא לדאוג, אני סומך על הבן אדם בעיינים עצומות] ושהגעתי לשם הוא בדיוק סיים...

כמובן שאני מדבר על הבדיקה של הראש והאטם ראש.

התכוונתי לזה שלא ניתן לבדוק את הראש\אטם ראש במידה ולא מורידים את הראש,תקנו אותי עם אני טועה.

 

ואני יצלם את היוניט ויעלה תמונה.

sani

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כאן כמו שבוודאי שמתם לב, הכל עובד תקין וטוב. עד שביצעתי

באוטו טיפול, כשהמכונאי הוציא את המנוע, הוא שבר בטעות את יוניט לחץ השמן שהיא כמובן גם היוניט שמדליקה את נורת חום המנוע.

מאז התחילו הבעיות...

לאור הנסיבות הכמפורטות מעלה והמודגשות באדום,

אין לי אלא רק להסיק מסקנה שהולכת איתי כל הזמן אין צרוף מקרים יש הצטרפות מקרים!

כל הבעייה החלה לאחר שבירתיוניט לחץ שמן, והחלפתה בתחליפית לא מקורית, ולאחר שכמעט

כל הפרמטרים, המשפיעים על הדלקת הנורה נבדקו, אין מנוס מהחלפת יוניט לחץ שמן /חום,

אשר קרוב לוודאי אם תוחלף למקורית, בעייתך תפתר!

בברכה

צביקה

צביקה נפטר בדצמבר 2016 ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

 

ליצירת קשר, בנושא קרבורטורים בלבד , פנה לנייד בלבד:054-4861318

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

צביקה, אני מעריך מאד את דעתך אבל מה שכתוב באדום הוא דעות שאתם אמרתם לי כאן בפורום.

בפורום של מועדון פ'גו הישראלי נאמר לי שזו לא אותה יוניט.

האם אתה סבור שיוניט לחץ השמן מדליקה את נורת החום?

 

ולגבי ההתחממות המזויפת - כמו שאמרתי, המד הגיע לאחותי ל95 מעלות ביום שישי.

המסוכניק אמר לי שבכל מקרה הנורת חום צריכה להדלק באיזור ה100-105 ולא ב90 ולא ב95.

 

בכל מקרה, אם אני אקבל תגובה חיובית שזו בטוח אותה יוניט אני אחליף אותה למקורית בלי לחשוב פעמיים.

יש לך מושג איפה ניתן לקנות יוניט מקורית כזו?

 

תודה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

צביקה, אני מעריך מאד את דעתך אבל מה שכתוב באדום הוא דעות שאתם אמרתם לי כאן בפורום.מה שמודגש באדום הוא העובדה שלפני שבירת היוניט והחלפתה בתחליפית , לא היתה שום בעייה של הדלקת נורת החום!

בפורום של מועדון פ'גו הישראלי נאמר לי שזו לא אותה יוניט.

האם אתה סבור שיוניט לחץ השמן מדליקה את נורת החום? בפרוש כן!

 

ולגבי ההתחממות המזויפת - כמו שאמרתי, המד הגיע לאחותי ל95 מעלות ביום שישי.

המסוכניק אמר לי שבכל מקרה הנורת חום צריכה להדלק באיזור ה100-105 ולא ב90 ולא ב95.נכון ! עוד הוכחה שהיוניט מזייפת!

בכל מקרה, אם אני אקבל תגובה חיובית שזו בטוח אותה יוניט אני אחליף אותה למקורית בלי לחשוב פעמיים.

יש לך מושג איפה ניתן לקנות יוניט מקורית כזו? לא! אך סביר להניח בכל חנות חלקי חילוף המוכרת חלקי חילוף לפזו!

תודה.

אם אתה מצפה לתגובה חיובית המתן למומחים בנושא פזו , ויש כאלה הרבה בפורום!

בברכה

צביקה

צביקה נפטר בדצמבר 2016 ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

 

ליצירת קשר, בנושא קרבורטורים בלבד , פנה לנייד בלבד:054-4861318

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

צביקה, אני מעריך מאד את דעתך אבל מה שכתוב באדום הוא דעות שאתם אמרתם לי כאן בפורום.

בפורום של מועדון פ'גו הישראלי נאמר לי שזו לא אותה יוניט.

האם אתה סבור שיוניט לחץ השמן מדליקה את נורת החום?

 

ולגבי ההתחממות המזויפת - כמו שאמרתי, המד הגיע לאחותי ל95 מעלות ביום שישי.

המסוכניק אמר לי שבכל מקרה הנורת חום צריכה להדלק באיזור ה100-105 ולא ב90 ולא ב95.

 

בכל מקרה, אם אני אקבל תגובה חיובית שזו בטוח אותה יוניט אני אחליף אותה למקורית בלי לחשוב פעמיים.

יש לך מושג איפה ניתן לקנות יוניט מקורית כזו?

 

תודה.

למרות שאיני מכיר את הפזו הדבר נשמע הזוי:

ממתי יוניט לחץ שמן אחראית על אינדיקציה לחום המנוע

הלא סוגי החיישנים הם שונים

אחד בוד לחץ(PSI)

השני בודק טמפרטורה©

 

אצלי ברכב יש שני יוניטים נפרדים.

 

ניצן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני חושב שהפתרון הכי טוב יהיה להעיף את הטרמוסטט לקיץ? לא כך..?

 

כל מה שבעקרון אפשרי נוסה ולא נתן פתרון,

לפחות בלי טרמוסטט אני אוכל להיות בראש שקט...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום.

 

הפתעה!!!

בפז'ו 205 קרבורטור ולא רק בה 205 גם בדגמים אחרים מחוברים גם יוניד הלחץ שמן וגם היוניד חום ביחד מה לעשות כחה זה.

בסופו של דבר שניהם עובדים על אותו עקרון "תקלה בחום או בלחץ שמן גורם ליוניד סגירת מעגל חשמלי על המינוס והוקוס-פוקוס המנורות נידלקות"

ידידי היוניד שהרכיבו לך לא מתאימה ומשגעת את המערכת לך תחליף יוניד , הקפד לקנות מקורית וסע לשלום

המפתחות בפנים.

 

 

בברכה בני ל.

מילים כמו: שטויות, אהבל,טיפש,תלמד, זה לא קללות אז לא להעלב!!!

:multi::onfire:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6946 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...