Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שירות לפורום: חוות דעת על רפידות DS2500 של פרודו


hans
שימו לב! השרשור הזה בן 6944 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לאחר לא מעט התלבטויות החלטתי לנסות לשדרג את הבלמים באוטו, כשהלכתי באופן כללי בעקבות ההמלצה של מוטי לא לגעת במערכת הבלימה אלא פשוט להחליף לרפידות ייעודיות. למעשה, זה לא השדרוג הראשון - קודם כול הייתה החלטה עקרונית להשתמש אך ורק בצמיגים טובים, והשדרוג העיקרי היה החלפת בולמי הזעזועים מהזבל המקורי לבולמים אדומים של KONI.

וכן, מדובר בסופר רייסר - למי שלא מאמין אני יכול לפקסס את הקבלות.

 

הרפידות, שמתאימות גם לרכבים מסויימים של אופל (בעיקר קאדט E, אלא מה...) הוזמנו דרך DEMON TWEEKS, והמחיר (כולל המכס) היה מופקע למדי, בעיקר בהשוואה למחיר של רפידות מקוריות במוסך מורשה (90 ש"ח). האמת, גם אם זה היה מתברר כבזבוז כסף טוטאלי, זה עדיין עדיף מלקנות ספויילר או לחבר כנף לאוטו, לא? הרפידות הותקנו ב"אלפא מוריס" ירושלים שאצלו החלפתי בזמנו את בולמי הזעזועים - יקר אבל לא רציתי לקחת סיכון. הרפידות שהוחלפו היו בחצי אורך החיים שלהן, והדיסקים המקוריים הושארו, הם במצב מצוין - מעולם לא היו רעידות או רעשים.

 

ולרפידות עצמן:

לאחר כ-200 ק"מ של הרצה בתנאים נוחים (מעט נסיעה בעיר, ונסיעה בין עירונית רגועה) הגיע סוף השבוע של ליל הסדר, בו היו לא מעט כבישים ריקים בצפון, ממש ברגע האחרון לפני טירוף חול המועד (לא טרחתי אפילו להתניע את האוטו בחוה"מ). כביש 886 התברר כהפתעה נעימה :smile:, והיווה כר ניסויים מצוין לטיגון רפידות בירידות. אני מודה שלפעמים עשיתי קצת שטויות, אבל לא סיכנתי אחרים - הכבישים היו ריקים לגמרי ביום שישי.

 

אז ככה: בנסיעה רגילה, אין כמעט הבדל בין הפרודו לרפידה המקורית (לא ידוע מי היצרן, מודבק עליה פשוט סמל של דייהו). ייתכן ויש נשיכה ראשונית קצת יותר טובה, אבל את זה צריך להשוות לרפידה חדשה לגמרי, כך שאני לא ממש בטוח. בנוסף, נותרה עדיין התכונה המעצבנת של הדייהו בכל הקשור לדוושת בלימה ספוגית שמגיעה די מהר לרצפה.

אז מה כן שונה? התנהגות הרפידות בבלימה מאומצת ורצופה. ברפידות המקוריות, אחרי 2-3 בלימות חזקות בירידה הייתה מורגשת ירידה משמעותית בכושר הבלימה, ולאחר כמה דקות של נהיגה כזו (למשל, הירידה של נס הרים) הרכב פשוט לא עוצר כמו שצריך, ובנוסף מצטרף רעש מוזר מכיוון הבלמים (זה קרה לי ברפידות חדשות לגמרי). עם הפרודו, גם כשהרפידות מתחילות להסריח, יש מעט מאוד דעיכה בבלימה, ופעם אחר פעם נדהמתי לגלות שאני יכול ללחוץ על הבלמים בדיוק באותה עוצמה, והרכב יאט - למעשה, בשלב מסויים הצמיגים הם שהחלו לאותת סימני מצוקה.

אגב, בניגוד ללא מעט סיפורי זוועות פה בפורום שגרמו לי לחשוש מהשדרוג הזה, גם אחרי 1,000 ק"מ אין שום רעשים, חריקות או רעידות בבלימה - הרפידות כנראה מיוצרות בדיוק לפי הספסיפיקציות (או שפרודו מייצרים גם את הרפידות המקוריות, מי יודע...). לגבי אורך חיים - אין לי מושג, ימים יגידו. מה שכן, הרפידות המקוריות נוטות להיגמר די מהר, לפעמים אפילו אחרי 15,000 ק"מ של נהיגה נורמלית לגמרי.

 

אז מה השורה התחתונה (עד כמה שאני יכול לתרום מנסיוני המוטורי הדל)?

למי שנוהג כמו בנאדם, אני לא אמליץ על הרפידות האלה - ההבדל במחיר הוא גדול מאוד, ומצב בו יהיה לך רצף של בלימות חירום אחת אחרי השנייה הוא די נדיר בנהיגה יומיומית.

למי שמוציא מהרכב שלו את המקסימום, ו/או לחלופין נוטה לבלום כמו מופרע, אני ממליץ בחום על הרפידות האלה - הן ממשיכות לבלום ולבלום, לא משנה כמה חיממת אותן. (מאמר מוסגר - בעת הבדיקה נסעתי באופן מכוון בצורה שמשתמשת המון בבלמים, זאת לא צורת הנהיגה הרגילה שלי, בה אני שואף לנהיגה כמה שיותר חלקה וזורמת).

בקיצור, שכל אחד יברר לעצמו אם הפרש המחיר שווה את זה, בכל מקרה אלה רפידות מצוינות.

 

 

יאללה, הגיע הזמן להחליף את הצמיגים.

(ולטובת מנוע החיפוש: פרודו FERODO רפידה ברקס ברקסים DS DS2500 משופר משופרים)

brakepad1.jpg

brakepad2.jpg

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נשמע יופי :-).

 

רפידות מקוריות של רוב היצרנית בעולם הן טובות מרוב הרפידות התחליפיות (לא משופרות) בתור התחלה.

אין בי שום פליאה על האינדיקציה שלך שהנשיכה הראשונית שלהן טובה, מה שכן, מניסיון אישי שלי עם הפרודו DS2500 (פעם על STI ופעם על איבו 8) אני טיפה'לה חולק על האינדיקציה שלך לגבי יכולת הבלימה של הפרודו שירדה לאט לאט, הן נשארות בטמפ' עבודה המון זמן ובשביל להוציא אותן ממנה אתה צריך לעשות אחד מהשניים - או לגרור את הדוושה לאורך זמן רב (מה שמלמד על טכניקת בלימה לא נכונה לנהיגה אגרסיבית), או להשתמש בהן חזק מאוד מאוד (מה שאני בספק עם בכלל ניתן לבצע להן בלי צמיגי מירוץ או לפחות משהו סופר ספורטיבי.

 

באיזה צמיגים אתה משתמש?

הצמיגים הם השיפור הכי גדול של הבלמים (הרפידות כבר הוחלפו..) :-).

 

מוטי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

:mm_yeah:

 

אגב, ברוב המקרים רפידות שנגמרות מהר מעידות על חומר רך שמספק בפועל איכות בלימה טובה מאוד - ייתכן וזה המצב ברפידות המקוריות של דייהו ואפילו אתה דיווחת שכמעט ואין בכלל הבדל בנסיעות רגילות...

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם קיימת דעיכה מסויימת לאחר המעבר לשימוש ברפידות החדשות הייתי שוקל רענון נוזל בלמים ואפילו החלפה לדוט5.1 גם צינורות בלימה שזורים באים בחשבון כי מערכת בלימה נמדדת לפי החוליה החלשה ועכשיו בטוח שזה לא הרפידות

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

:mm_yeah:

 

אגב, ברוב המקרים רפידות שנגמרות מהר מעידות על חומר רך שמספק בפועל איכות בלימה טובה מאוד - ייתכן וזה המצב ברפידות המקוריות של דייהו ואפילו אתה דיווחת שכמעט ואין בכלל הבדל בנסיעות רגילות...

 

איציק

זו גם לדעתי הסיבה שהחלפת רפידות לא גורמת לשיפור לאנשים שנוהגים בד"כ בנהיגה יומיומית.

היא אולי תורמת לבטיחות האקטיבית, אך זאת אך ורק במצבים קיצוניים.

 

אם כבר להשקיע בפריטים שגם יתרמו לבלימה וגם להתנהגות הדינמית של הרכב זה :

א.צמיגים(קודם כל)

ב.בולמי זעזועים

 

ניצן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם קיימת דעיכה מסויימת לאחר המעבר לשימוש ברפידות החדשות הייתי שוקל רענון נוזל בלמים ואפילו החלפה לדוט5.1 גם צינורות בלימה שזורים באים בחשבון כי מערכת בלימה נמדדת לפי החוליה החלשה ועכשיו בטוח שזה לא הרפידות

 

רענון נוזל בלמים :mm_yeah:

 

מומלץ.

Abarth 595 Turismo BiColor 2017 :twisted:

 

Seat Ateca XCELLENCE 2017 :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נשמע יופי :-).

 

אני טיפה'לה חולק על האינדיקציה שלך לגבי יכולת הבלימה של הפרודו שירדה לאט לאט, הן נשארות בטמפ' עבודה המון זמן ובשביל להוציא אותן ממנה אתה צריך לעשות אחד מהשניים - או לגרור את הדוושה לאורך זמן רב (מה שמלמד על טכניקת בלימה לא נכונה לנהיגה אגרסיבית), או להשתמש בהן חזק מאוד מאוד (מה שאני בספק עם בכלל ניתן לבצע להן בלי צמיגי מירוץ או לפחות משהו סופר ספורטיבי.

 

באיזה צמיגים אתה משתמש?

הצמיגים הם השיפור הכי גדול של הבלמים (הרפידות כבר הוחלפו..) :-).

 

מוטי.

אני בכוונה בלמתי באופן "לא נכון" וגררתי בלימות, כדי לבדוק מה הרפידות מסוגלות לתת - זו לא צורת הנהיגה הרגילה שלי. ייתכן וגם רכיב אחר התחמם במערכת, לא? (סה"כ זו סופר רייסר, לא מכונית ספורט ייעודית).

 

הצמיגים הם ברידג'סטון TURANZA במידת 185/60R14 שכבר מגלים סימני התייבשות (הקילומטרז' אצלי לשנה הוא בערך 9,000...).

אני די מרוצה מהם, למרות שאני זוכר את המישלין MXV3 שהיו קודם כצמיגים שנתנו יותר תחושה בהגה (וגם הרעישו הרבה יותר).

כמו שזה נראה, תוך חודש-חודשיים אני כבר מחליף אותם - ואם כבר, נצ"לש: מה אפשר למצוא במידה הזאת בארץ?

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם קיימת דעיכה מסויימת לאחר המעבר לשימוש ברפידות החדשות הייתי שוקל רענון נוזל בלמים ואפילו החלפה לדוט5.1 גם צינורות בלימה שזורים באים בחשבון כי מערכת בלימה נמדדת לפי החוליה החלשה ועכשיו בטוח שזה לא הרפידות

אין צינורות בלימה שזורים לסופר רייסר, חרשתי את הרשת - לא ל-NEXIA ואפילו לא לאופל קדט E שעליה היא מבוססת.

רענון נוזל בלמים - אכן בא בחשבון, רציתי לשדרג קודם רק את הרפידות, כדי שאוכל להבחין איזה מהמרכיבים שאני משנה יוצר את ההבדל הגדול ביותר.

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

:mm_yeah:

 

אגב, ברוב המקרים רפידות שנגמרות מהר מעידות על חומר רך שמספק בפועל איכות בלימה טובה מאוד - ייתכן וזה המצב ברפידות המקוריות של דייהו ואפילו אתה דיווחת שכמעט ואין בכלל הבדל בנסיעות רגילות...

 

איציק

איציק ,נכון!

בזמנו אמרתה לי את זה ששאלתי על הרפידות של REMSA,

ואכן הם נגמרות מאוד מהר יחסית, ומוצאיות פיח רב על הגלגלים..

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היות ועלות הרפידות המשופרות יקרה נשאלת השאלה האם כדאי לשים אותם על דיסקים שהם בדרכם?

 

אני מבין שלא חרטו את הצלחות אלא החליפו רפידות רגילות במשופרות אחד מול אחד.

 

לי יש רפידות של omp ובינתיים לא הרכבתי על צלחות שבשימוש. אני שוקל לקנות דיסקים חדשים היות ועלותם לא גבוהה.

החתימה הלכה לטייל ותיכף תשוב

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תלוי מה מצב הדיסקים - אם יש רעידות/חריקות/רעשים אז להחליף, אם לא - מי שיתקין לך את הרפידות יכול להגיד לך מה מצבם. כמה ק"מ עברו כבר על הדיסקים?

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בעיקרון 50% מהחומר עוד על הרפידות והדיסק כנראה טוב ולא מרעיש.

 

אבל אחרי השקעה של 400 ש"ח על רפידות זה יהיה מיותר לא להשקיע סכום דומה בדיסקים חדשים כדי להימנע מבעיות.

 

בסה"כ אפשר לומר שאחרי כמעט שנתיים הדיסק עשה את שלו ובייחוד כשאדרוש ממנו יותר אחרי הרפידות המשופרות.

 

בהחלפה קודמת גם העפתי את הדיסקים הם לא מצאו חן בעינינו - מהצבע ניתן היה לראות שהם עברו התחממות יתירה ואת הרפידות המקוריות ממש שרפתי.

 

כמובן שהם הוחלפו ברפידות של איי פי ששרדו.

 

מעניין שגם רמסה שרדו אצלי יפה.

החתימה הלכה לטייל ותיכף תשוב

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6944 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...