Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 8473 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום לכולם.

 

אמרו לי שגלישה בניוטרל איזה בריאה לגיר (במהירויות גבוהות בעיקר).

אני יודע שהדבר אינו בטיחותי, אך לא הבנתי מה הבלאי שנסיעה בניוטרל יוצרת בגיר.

אשמח אם מישהו יוכל לכתוב הסבר קצר אם יש בלאי או לא, וכמובן למה.

 

תודה, יובל.

  • תגובות 36
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם
אבל בנוסף ללא בטיחותי טפשר גם להוסיף לא חוקי!

 

טוב שלא הגזמת באמת...

מה העניין.

זנה לא הכי לא בטיחותי .. ובוא אני אגיד לך למה ..

במידה ואתה נוסע לקראת רמזור ואתה גולש על סרק

ואז במקרה אתה רוצה לעצור , אז אתה לא תוריד הילוך גם

במקרה חירום , פשוט תבלום , אין שום קשר בין האטה ע"י הורדת הילוך

לעצירת הרכב במקרים קיצוניים..

פורסם

מהשיעורי נהיגה אני זוכר שזה לא חוקי...

הסכנה היא (במכוניות ישנות יותר) שבמקרה שיכבה המנוע והנהג לא ירגיש, משאבת הבלם תחדל מלפעול ולנהג לא תהייה יכולת בלימה.

 

האמת, גם בניסן טרנו שהיה לנו ממודל 96, כאשר המנוע היה כבויי, לאחר כמה פימפומים בדוושת הבלם הבלמים כבר לא תפקדו, אלא אם המנוע הונע שוב.

פורסם
אבל בנוסף ללא בטיחותי טפשר גם להוסיף לא חוקי!

 

טוב שלא הגזמת באמת...

מה העניין.

זנה לא הכי לא בטיחותי .. ובוא אני אגיד לך למה ..

במידה ואתה נוסע לקראת רמזור ואתה גולש על סרק

ואז במקרה אתה רוצה לעצור , אז אתה לא תוריד הילוך גם

במקרה חירום , פשוט תבלום , אין שום קשר בין האטה ע"י הורדת הילוך

לעצירת הרכב במקרים קיצוניים..

 

אבל הבעיה היא שאם תצטרך להאיץ כדי להתחמק ממשהו ......

בשביל זה הילוך צריך להיות משולב.

ENSURE YOUR BRAIN IS WORKING BEFORE PUT YOUR MOUTH INTO A GEAR

-------------------------------------------------------

מקסים.

פורסם

בחיי לא שמעתי שגלישה לרמזור בניוטרל לא חוקית ...

 

וממיטב ידיעתי, הדבר לא פוגע בגיר ...

 

אלא רק גורם בלאי נוסף לבלמים, מכיון שאין כלל בלימת מנוע ...

 

אבל הבלאי הוא אפסי... הרי המהירות היא אפסית!

פורסם
בחיי לא שמעתי שגלישה לרמזור בניוטרל לא חוקית ...

 

וממיטב ידיעתי, הדבר לא פוגע בגיר ...

 

אלא רק גורם בלאי נוסף לבלמים, מכיון שאין כלל בלימת מנוע ...

 

אבל הבלאי הוא אפסי... הרי המהירות היא אפסית!

 

החוק אומר שכל זמן שאתה בתנועה הילוך צריך להיות משולב ....

ENSURE YOUR BRAIN IS WORKING BEFORE PUT YOUR MOUTH INTO A GEAR

-------------------------------------------------------

מקסים.

פורסם
תודה לכל העונים!

 

אבל אני לא שאלתי לגבי - חוקי או לא...

 

אני רק רציתי לדעת אם זה יוצר בלאי במערכות הגיר...

 

האם מישהו יכול לתת תשובה וודאית?

 

תודה, יובל.

 

אני לא בטוח במאה אחוז, אבל ידוע לי שבמערכות הילוכים מסוימות, בעיקר החדשות

יותר, משתמשים בעצם הסיבוב של החלקים לצורך סירקולציה של שמן - העברה לניוטרל

תגרום לך ליסוע ללא שימון. מישהו טכני יותר? עמית? איציק? יש כאן עוד כמה...

אל תתביישו :D

 

מה שכן, שילוב לראשון מעמידה כאשר המנוע מונע יותר שוחק את הגיר מאשר שילוב בסל"ד

הנכון תוך כדי גלישה לרמזור, כיוון שכאשר אתה עומד הגיר לא מסתובב, והסינכרונים

צריכים לעבוד הכי קשה. שים לב שיש שלב מסוים בהאטה, כאשר אתה כבר במהירות נמוכה

מאוד, שההילוך הראשון יחליק פנימה כמו חמאה - התאמה קרובה מאוד עד מושלמת בין

מהירות סיבוב המנוע לגיר.

פורסם
תודה לכל העונים!

 

אבל אני לא שאלתי לגבי - חוקי או לא...

 

אני רק רציתי לדעת אם זה יוצר בלאי במערכות הגיר...

 

האם מישהו יכול לתת תשובה וודאית?

 

תודה, יובל.

 

אני לא בטוח במאה אחוז, אבל ידוע לי שבמערכות הילוכים מסוימות, בעיקר החדשות

יותר, משתמשים בעצם הסיבוב של החלקים לצורך סירקולציה של שמן - העברה לניוטרל

תגרום לך ליסוע ללא שימון. מישהו טכני יותר? עמית? איציק? יש כאן עוד כמה...

אל תתביישו :D

 

מה שכן, שילוב לראשון מעמידה כאשר המנוע מונע יותר שוחק את הגיר מאשר שילוב בסל"ד

הנכון תוך כדי גלישה לרמזור, כיוון שכאשר אתה עומד הגיר לא מסתובב, והסינכרונים

צריכים לעבוד הכי קשה. שים לב שיש שלב מסוים בהאטה, כאשר אתה כבר במהירות נמוכה

מאוד, שההילוך הראשון יחליק פנימה כמו חמאה - התאמה קרובה מאוד עד מושלמת בין

מהירות סיבוב המנוע לגיר.

 

עומר צודק. בניוטרל חלקים מסויימים בגיר (אלה שמקושרים למערכת ההינע) מסתובבים , בעוד שחלקים אחרים אינם מסתובבים ,וזה גורם לחוסר שימון.שום דבר קריטי במקרים בודדים ,אבל בלאי בטוח אם עושים שימוש בשיטה לאורך זמן.

בגירים אוטומטיים המצב גרוע אף יותר עקב מבנהו של הגיר.

לא לנסוע בניוטרל :!:

 

לגבי גלישה לרמזור וכו' -למרות שאכן לפי החוק היבש אין לנסוע במצב זה -אני לא שמעתי על מישהו שחטף דו"ח כזה ,וגם לגבי נזק ,אם קיים , הרי שהוא שולי ,כי שלא כבנסיעה רגילה ,מהירות הסיבוב של הגלגלים נמוכה , מרחק הנסיעה קטן , ומכאן שהבלאי אפסי.

 

אבל למה לעזאזל קשה לכם להעביר עוד הילוך ? :?:

פורסם

בגיר רגיל - גלישה בניוטרל גורמת לשחיקה מואצת במיסבי מחטים של גלגלי השיניים עקב הפרש המהיריות בין גל היציאה לגל הנגדי (מנוע בסרק-גל כניסה וגל נגדי מסתובבים לאט.

מהירות רכב גבוהה- גל יציאה מסתובב מהר).

ככל שתגלוש בניוטרל במהירות גבוהה יותר תגדיל את הבלאי.

ועוד דבר: במצב זה, במידה שמנסים לשלב הילוך גורמים לשחיקה מוגברת לסינכרונים.

 

בגיר אוטו' הסיפור דומה, אבל תלוי בסוג הגיר ישנם גירים עם מיסב חד-כווני המורכב בגל היציאה, שמטרתו לנטרל מעבר כוח מהגלגלים לגיר. בכל מקרה, גם במצב זה יש שחיקה מואצת למיסב החד-כווני במיקרה של גלישה בניוטרל.

 

מקווה שההסבר ברור דיו.

 

אזהרה: לעולם אין לגלוש במהירות גבוהה עם דוושת מצמד לחוץ והילוך משולב להילוך נמוך (1,2) יכול לגרום להתפרקות המצמד (עקב מהירות סיבוב גבוהה מידי) לשבר לבית המצמד נזק רב לרכב ואפילו פגיעה בנוסעים, עקב חדירת חלקי מצמד שחודרים לתא הנוסעים!!!!

פורסם
אזהרה: לעולם אין לגלוש במהירות גבוהה עם דוושת מצמד לחוץ והילוך משולב להילוך נמוך (1,2) יכול לגרום להתפרקות המצמד (עקב מהירות סיבוב גבוהה מידי) לשבר לבית המצמד נזק רב לרכב ואפילו פגיעה בנוסעים, עקב חדירת חלקי מצמד שחודרים לתא הנוסעים!!!!

 

אפשר להסביר את זה? למה בדיוק שהמצמד יתפרק???

ENSURE YOUR BRAIN IS WORKING BEFORE PUT YOUR MOUTH INTO A GEAR

-------------------------------------------------------

מקסים.

פורסם
מזה השטויות האלה אני תמיד זורק את הילך לנוטרל לפני רמזור וגם בירידות ...

חוסך דלק אה

 

העברה לניוטרל (ברכבים מודרניים בעלי הזרקה) מבזבזת דלק, לא חוסכת דלק.

כמו שכללי הפורום מציינים - אם אתה לא יודע, shush.


×
×
  • תוכן חדש...