Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סיאט לאון 20VT: תאוצה לא חלקה אחרי החלפת הילוך


20VT
שימו לב! השרשור הזה בן 6999 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

טוב נו, כל כלב ביג'י יומו, וכנראה שגם מי שקונה רכב חדש לא ימנע מהיום שבו יאלץ לשאול שאלה מהסוג הזה בפורום טכני ...

 

אז לאחרונה (כמה חודשים) יש לי הרגשה כאילו משהו לא לגמרי בסדר בקלאץ' או במנוע. הרכב סיאט לאון 1.8T בן כמעט שנתיים ועשה 40K, לא נטחן בשום נסיבות מיוחדות (ע"ע פתיחות מטורפות בנסיון לרדת מנתוני יצרן 0-100).

 

התופעה היא שאם מאיצים אחרי החלפת הילוך (למעלה וגם למטה, נדמה לי) לפעמים, לא תמיד, הרכב מתחיל להאיץ, ואז יש מין היסוס, כאילו משהו לא נכנס למקום, ואז נכנסת התאוצה הרגילה שלו.

נסיונות לשחזר את התופעה בכוונה נכשלו לרוב, וזה קורה מתי שזה רוצה ואז זה די מעצבן.

עד כמה שאני מסוגל להבחין ולזכור, זה לא קורה בנסיעה רציפה ללא החלפת הילוך. מעבר לתופעה הזו אין שום דבר חריג, ולכן לא נראה שמדובר בבעיה במנוע, אם כי עלתה בדעתי גם אפשרות של בעיות בשסתום פריקה (Diverter Valve) שבד"כ נכנס לפעולה בהחלפות הילוך.

אני די חושד בקלאץ', אבל חוץ מהתופעה הזו גם אצלו אין שום בעיות (בטח שלא מחליק). לא יודע אם זה קשור, אבל גם זה קרה: בכמה עשרות מטרים הראשונים אחרי שאני יוצא מהבית יש (לרוב) עמידה ברמזור. בשניים שלושה בקרים בשבועיים האחרונים שמתי לב למין דפיקות קלות מכיוון תא המנוע כאשר אני מכניס / מוציא קלאץ' יחסית לאט. שוב התופעה נדירה, לא ניתנת (או קשה) לשיחזור בכוונה ולא מופיעה בנסיבות אחרות ולא באף רמזור אחר ... אלא רק בבוקר ברכב קר לגמרי.

 

רעיונות מה יכול להיות לא בסדר ?

My responses are limited. You must ask the right questions

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין קשר לשעון גדישה ולא לטורבו ולא לציפים ולא לכל החרטות האלו ...

 

התופעה הזאת מוכרת ברכבי צמפיון לאחרונה , בעיות במוח תיבת ההליכים האוטומטית ...

ככל הנראה הבעיה היא שהמוח אינו מתפקד טוב ואינו מעביר הילוכים כרגיל ..

גש למוסך שיעשו לך בדיקת גיר ..

ושאני מתכוון למוסך זה מוסך סיאט מורשה ...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין קשר לשעון גדישה ולא לטורבו ולא לציפים ולא לכל החרטות האלו ...

 

התופעה הזאת מוכרת ברכבי צמפיון לאחרונה , בעיות במוח תיבת ההליכים האוטומטית ...

ככל הנראה הבעיה היא שהמוח אינו מתפקד טוב ואינו מעביר הילוכים כרגיל ..

גש למוסך שיעשו לך בדיקת גיר ..

ושאני מתכוון למוסך זה מוסך סיאט מורשה ...

 

למיטב הבנתי מדובר בגיר ידני...

Abarth 595 Turismo BiColor 2017 :twisted:

 

Seat Ateca XCELLENCE 2017 :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הופ סליחה לא שמתי לב, משום מה חשבתי גיר אוטומט ...

תופעה של היסוס בכניסת ההילוך מצביע אך ורק על קלאץ ...

קלאץ מחליק בזמן ההצמדה שלו לגלגל התנופה ובכך לא מעביר את הכוח לתיבת ההילוכים ..

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לדעתי קלאץ למרות שלפי גיל הרכב , הקילומטראז שלו ותיאור אופן הנהיגה שלך ( האונם כפי שרשמת??)

 

זה ממש מוקדם למות הקלאץ- או בדרך למות

* צריך לבצע תמיד ברמה גבוהה יותר מאחרים זהו סימן ההיכר של מקצוען אמיתי

* המקום היחידי שבו הצלחה מופיעה לפני עבודה קשה הוא במילון

* ברגע שאתה מתחיל לדבר על מה שתעשה כשתפסיד, הפסדת

* אל תשקיע בהירהורים על העבר, אך אל תשכח אותו

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האם בלאון שלך יש מצערת אלקטרונית (ללא כבל)?
לפי מייטב ידעתי, כן.

כמו אצלי.

 

בכל אופן (נדמה לי שגם יובל מנסה לחתור לשם), האוטו צריך לעבור דיאגנוזה לדעתי מדובר בחיישן.

 

דניאל.

Those Who Dance Are Considered Insane By Those Who Can't Hear The Music.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפי מייטב ידעתי, כן.

כמו אצלי.

 

בכל אופן (נדמה לי שגם יובל מנסה לחתור לשם), האוטו צריך לעבור דיאגנוזה לדעתי מדובר בחיישן.

 

דניאל.

עוד רעיון שעולה לי הוא שהתגובה של המצערת האלקטרונית איטית ומושהת יותר ממצערת רגילה.

 

יכול להיות שאתה משלב הילוך, עוזב את הקלאץ ובו זמנית לוחץ על הגז אבל פתיחת המצערת מגיעה קצת אחרי. לכן אתה מקבל מעין בלימה (בלימת מנוע), ולאחר שהמצערת נפתחת - האוטו חוזר להאיץ.

 

נסה ללחוץ על הגז חצי שניה לפני.

 

אם זה לא עוזר, דיאגנוסטיקה תוכל אולי לתת מענה.

 

יובל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום לכול המומחים!!!

 

חברה תרחמו על הבנאדם פשוט רחמנות לפעמים התשובות שלכם מדהימות!!!

כולם כבר קברו לא את הגיר האוטומטי שאיין לא .

 

ידידי דבר ראשון לך תיבדוק פלגים וחוטי הצתה! יתכן מאוד שמהם נובעת הבעיה.

כמו כן רצוי פרטים מלאים ומדויקים על הרכב כדי שנוכל להמשיך את הדיון.

 

בברכה בני ל.

מילים כמו: שטויות, אהבל,טיפש,תלמד, זה לא קללות אז לא להעלב!!!

:multi::onfire:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לידעתך אין חוטי הצתה בלאון אלה כוייל לכל צילינדר!!! ללא התחברות למחשב למטרת דיאגנוזה כל ההצעות לפיתרון הבעיה הן חסרות ערך !!!!

המיצערת האלקטרונית לא יכולה "להגיב לאט" אין כזה דבר מה שקורה הוא שכאשר מצטבר פיח במיצערת הסגירה שלה לא מדוייקת ואז הרכב מזייף בסרק ולא נידלק מייד בהנעה ראשונה

לפי תאור הבעיה סביר להניח שהבעיה נובעת ממד זרימת אויר לא תקין שזו בעיה נפוצה מאדבמנועי 1.8T

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

(Diverter Valve)

 

תבדוק אותו קודם כל,אם תרצה חלופי מקורי לבדיקה,צור קשר.

MAF גם אופציה למרות שאין קשר לדפיקות.

 

אם תרצה לבדוק הודעות שגיאה ,יש לי VAG-COM אתה מוזמן.

 

ללכת לבדיקה במוסך זו לא בושה,לא שהם יודעים משהו או שניים ,אבל עדיין שווה בדיקה.

 

קלאצ' ,לא נראה לי לאור הנתונים.

 

בהצלחה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קודם כל תודה על כל הרעיונות. אז למען הסדר:

- אין ברכב גיר אוטומט (כאילו דה ...).

- אין ברכב שעון גדישה.

- יש ברכב מצערת אלקטרונית. זה באמת אומר שמה שקורה במנוע זה לא מה שאני עושה בדוושה אלא מה שהמחשב מואיל בטובו להחליט בשבילי.

- אין לי חוטי הצתה (כלומר יש, אבל סתם חוטים פשוטים שמעבירים 12V). יש כויל נפרד לכל צילינדר. אבל עכשיו כשבני אומר על בעיות הצתה אני באמת נזכר שהכוילים האלה ידועים לשימצה ב(חוסר) אמינות שלהם.

בני, איזה עוד פרטים יכולים לעזור ? סיאט לאון, 1.8T, שנת 2003, גיר ידני, הנעה קדמית. שכחתי משהו ?

 

- אופי הנהיגה שלי, אכן כמו שרשמתי, רגוע מאוד יחסית לרכב הזה. לא שאני לא מתחרע לפעמים, אבל ממש לא כל הזמן והרכב לא עשה תחרויות, מנחתים, ראלי וכדומה. חוצמזה אני לא גר בירושלים או חיפה ואני לא מעמיד את האוטו בעליה על הקלאץ'. אז אין שום סיבה טובה לקלאץ' להיגמר ב-40K למעט אם הוא היה פגום מראש.

 

לגבי דיאגנוסטיקה, אכן בהזדמנות הראשונה אני אתחבר ואסתכל אם יש קודי תקלה. יש לי כבל ו-VAG-COM (ובכל זאת תודה לכל מי שהציע עזרה!). הבעיה שאני לא משוכנע שהמחשב יודע שיש לו בעיה.

ל-ozzy, לגבי ה-DV, יכול להיות שאני אנצל את הצעתך הנדיבה לגבי ה-DV המקורי. אני מתכוון להחליף אותו בקרוב למשהו יותר טוב מהמקורי, ובכל זאת אני אשמח לוודא שהבעיה לא שם.

My responses are limited. You must ask the right questions

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עוד משהו שנזכרתי בו ושכדאי לבדוק אם בכלל קיים ברכב שלך:

בדגמי VW מסויימים קיימת בקרת EPC שמשמעותה Electronic Pedal Control.

בקצרה אספר שמדובר בלחצן שממוקם (בדגם הידני) מעל דוושת הקלאץ' ותפקידו להפחית את המומנט בזמן לחיצה על דוושת הקלאץ' לצורך שמירה על מערכת ההינע ברכב (מצמד, ציריות).

ייתכן ואצלך פעולתו מושהת (חיישן תקול או לא מכוון) ןלאחר כל לחיצה על הקלאץ' הרכב מתחיל עם מעט מומנט ואז ממשיך כרגיל.

מה שצריך לעשות הוא;

1. לבדוק אם החיישן הזה קיים אצלך.

2. לבדוק האם הוא מתפקד ומכוון כראוי.

 

כמו כן חשוב לציין גם את עניין הקויילים, למרות שאני לא רואה שום בעיה אצלך שמצביעה על קוייל פגום/תקול.

 

מקווה שאולי פתחתי לך כיוון נוסף לבדיקה שיכול להואיל בפתרון הבעיה. נשמח אם תעדכן בפורום.

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6999 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...