Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

משרד התחבורה השתגע סופית: דורש לפרק ערכות פרודרייב מאימפרזות


לארק
שימו לב! השרשור הזה בן 7001 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

ידיעה שמופיעה היום בידיעות אחרונות וב-ynet:

 

משרד התחבורה נגד שיפורי אימפרזה טורבו

 

יבואנית סובארו קיבלה אולטימטום מפתיע: לפרק בתוך חודש את ערכות הביצועים של "פרודרייב" מדגמי האימפרזה WRX, או להעביר אותן תקינה מזורזת

בני ברק

 

בשורה רעה לבעלי מכוניות סובארו אימפרזה WRX שבהן הורכבו ערכות "פרודרייב" לשיפור הביצועים: משרד התחבורה עלול לדרוש מכם כבר במהלך החודש הקרוב לפרק את הערכות האלה ולהחזיר את הרכב למצבו הקודם - למרות שהן הורכבו בידי יבואנית סובארו עצמה, חברת יפנאוטו.

הקיט של "פרודרייב" הבריטית החל להימכר בארץ ב-2001, והעלה את הספק מנוע ה-2 ליטר טורבו של ה-WRX מ-218 כ"ס ל-245 כ"ס, תמורת תשלום של כ-20 אלף שקל. בכך הפכה יפנאוטו ליבואנית הרכב הראשונה בארץ שמתקינה ערכות שיפורים רשמיות, במקום לשלוח את לקוחותיה לרכוש אותן ממתקינים פרטיים, מוכשרים יותר או פחות.

 

 

impreza_wa.jpg

 

סובארו אימפרזה WRX. בקרוב בלי ערכת "פרודרייב"?

 

משרד התחבורה טוען כעת שהחברה התקינה 110 ערכות כאלה מבלי שתהיה רשאית לעשות זאת. לטענת המשרד, המתייחס רק לדגמי ה-WRX ולא מזכיר במכתבו את דגמי ה-STI החזקים יותר, יפנאוטו לא ביצעה תקינה ישראלית לערכת השיפורים וביצעה שינויי מבנה ברכב ללא היתר, ומבלי שהציגה למשרד אב-טיפוס מאושר לשינויים.

לחברה נערך שימוע אצל חווה בן-ארי, מנהלת בכירה בענף הרכב במשרד התחבורה, שבו טענה כי משרד התחבורה אישר את יבוא הערכה ונאמר לה שהתקנתה אינה מהווה שינוי מבנה לרכב. בן-ארי דחתה את טענות החברה וקבעה כי אישור היבוא אינו מהווה אישור התקנה, שכן לאחר ההתקנה עולה הספק המנוע לכן מדובר בשינוי מבנה. לדבריה, על החברה היתה מוטלת האחריות לברר האם מותר לה לרשום את הרכב ולקבל תשובה חד-משמעית מרשות הרישוי. "מסקנתי", מציינת בן-ארי, "כי החברה לא פעלה לברר את סמכויותיה על-פי כתב ההרשאה בזהירות הנדרשת וכתוצאה מכך פעלה תוך חריגה מהסמכויות שניתנו לה".

בן-ארי חייבה את החברה להגיש לה עד סוף החודש נהלים חדשים שגיבשה, ואת הלקחים שהפיקה מהמקרה. בין השאר חויבה יפנאוטו לגייס מהנדס תקינה אחד לפחות כדי למנוע הישנות מקרים כאלה בעתיד.

לגבי כלי הרכב המשופרים, ציינה בן-ארי כי לאחר התייעצות עם מומחים בתוך משרד התחבורה ומחוצה לו, העלאת הספק המנוע היא בעלת השפעה ניכרת על מערכות העברת הכוח, הבלמים והקירור. "אם מעוניינת החברה בקבלת אישור להתקנת מערכות אלה, יהיה עליה להמציא למחלקת התקינה במשרד התחבורה אישור מיצרן הרכב, לרבות תעודה ממעבדה אירופית לעמידת הרכב בתקני זיהום אוויר, וזאת בפרק זמן של 30 ימים. אם אין באפשרותה לעשות כן - יהיה עליה לפרק את הערכות שהרכיבה בכלי הרכב ולהחזירם למצבם המקורי".

בן-ארי החליטה גם להסתפק ברישום אזהרה בתיק היבואנית, ואם יישנו מקרים כאלה בעתיד ינקטו נגדה צעדים חריפים יותר.

יונתן ולד, המנכ"ל היוצא של יפנאוטו, מסר בתגובה: "אנחנו לומדים את המכתב של חווה בן-ארי, שאותו קיבלנו רק באחרונה, ובימים הקרובים נחליט כיצד לנהוג בעניין".

 

 

 

 

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3052584,00.html

 

**להבא - נא לפרסם טיזר לכתבה ולינק, מפאת זכויות יוצרים. בתודה - ההנהלה**

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 52
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ימים פופולרים

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

יש לי הרגשה שאיזה חתיכת חרא החליט לעשות דווקא לבעלי האימפרזות ולחץ על אותה חווה בן ארי (שמי היא שתחליט כי העלאת הספק באמצעות צ'יפ ואגזוז זה שינוי מבנה, לעזאזל? מטומטמת.) לדפוק את בעלי האימפרזות ששילמו במיטב כספם. זאת דרישה קטנונית ומגעילה שבמדינה מתוקנת לא הייתה עולה בכלל לדיון. איזה מין טמטום זה להציק (פשוטו כמשמעו) ל-100 בעלי רכבים על כזאת שטות כאשר יש מאות ואלפים רכבים אחרים שנוסעים עם שיפורים הרבה יותר משמעותיים וזה לא מזיז לאף אחד? רק כי קל לתפוס את אותם בעלי אימפרזות, משרד התחבורה מעז לרדוף אחריהם. זה מגוחך.

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא נותר לי אלא לקוות להאספה של אותה גב' בן ארי אל תוך כונס אוויר האינטרקולר של STI ממהרת.

למכירה פנסים קדמיים מקוריים חדשים לGTI MKV

 

My grandfather rode a camel, my father rode a camel, I drive a Mercedes, my son drives a Land Rover, his son will drive a Land Rover, but his son will ride a camel -

Rashid bin Saeed Al Maktoum

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפי דעתי צריך ביכלל לפרק לאימפרזות את השבלולים...

 

ככה לאף אחד לא יהיה אינדיקציה אם הוא יותר חזק מאימפרזה או לא.

 

וזה בטוח יוריד משמעותית כמויות האיביזות עם הציפ

 

וזה בטוח יוריד משמעותית את כמות הקליאו שנימכרות

 

וזה בטוח יוריד את רמת השיפורים של ה 106ים

 

ואז בעלי הונדה יהיו מרוצים כי לא יהיה מי שיצחק עליהם

 

ואז הם ירגישו שהספויילר באמת עוזר

 

ומה זה קשור לבטיחות ותקינה...

לתגובה רצינית, ראה את הודעתו של gsi16v.
זה משפט שלא ציפיתי לראות בפורום הזה
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הוא שאמרתי לכם תמיד:

תקנה 380

(א)לא ישנה אדם מבנהו של רכב אלא לפי היתר בכתב מאת רשות הרישוי.

(ג)בתקנה זו "שינוי מבנה רכב"-לרבות החלפת המנוע במנוע מתוצרת או דגם אחר...והתקנת מכשירים מיוחדים.

עמית

קהילת אוהדי ווסטהאם יונייטד בישראל - https://www.facebook.com/groups/whuil/

'פטישי ישראל' - https://www.facebook.com/WHUIL/

טוויטר - https://twitter.com/AmitDim

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ממש לא מפתיע , מדינה של כסילים.

 

נניח וצריך לפרק את הקיט,

אני לא רואה בכך בעיה אם המדינה/יבואנית תחזיר לרוכשים את כספם....

זה לא נעים להתקע עם ציוד בשווי 20 אלף ש"ח ששווה כקליפת השום.

Volvo V40 T5 R-Design

GTI MK6 Premium - SOLD

GTI MK5 - SOLD

GTI MK4 - SOLD

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

התקנת מכשירים מיוחדים? מה מיוחד בשינוי תוכנת המנוע (בסה"כ חיבור למחשב ושינוי התוכנה, או החלפת צ'יפ, לא יודע איך זה באימפרזה), ממיר קטליטי משופר ואגזוז מעט שונה? אלו כולם רכיבים אשר היו ברכב במקור ובגרסת הפרודרייב הם פשוט מעט שונים, זה לא שונה מהרכבת אגזוז תחליפי או ממיר קטליטי תחליפי או החלפת מחשב ניהול מנוע ברכב, לצורך העניין - דברים שלא דורשים שום אישור מיוחד. אז נכון, כאן מדובר בתוספות ברכב חדש לגמרי, אבל אלו תוספות ה מגיעות מהחברה ומאושרות בידי סובארו העולמית!!

 

הטמטום חוגג. במדינות נאורות מכוניות כאלו נמכרות כמו לחמניות טריות. אם מישהו מחו"ל ישמע את זה הוא פשוט לא יאמין.

 

אותי מעניין מאיפה בדיוק גב' חווה בן ארי נזכרה במכוניות הללו פתאום ובסיכון הרב שהן גורמות.

לגבי כלי הרכב המשופרים, ציינה בן-ארי כי לאחר התייעצות עם מומחים בתוך משרד התחבורה ומחוצה לו, העלאת הספק המנוע היא בעלת השפעה ניכרת על מערכות העברת הכוח, הבלמים והקירור. "אם מעוניינת החברה בקבלת אישור להתקנת מערכות אלה, יהיה עליה להמציא למחלקת התקינה במשרד התחבורה אישור מיצרן הרכב, לרבות תעודה ממעבדה אירופית לעמידת הרכב בתקני זיהום אוויר, וזאת בפרק זמן של 30 ימים.

 

מעניין גם מיהם אותם "מומחים" אשר יודעים כי העלאת ההספק ב-25 כ"ס מסכנים מהווה השפעה כ"כ גדולה על מערכות העברת הכוח, הבלמים והקירור, ומאמינים כי דבר זה מהווה סיכון סביבתי ממדרגה ראשונה. אני מקווה מאוד שיפנאוטו יצליחו להשיג אישור מהיצרן (כי קיים אישור כזה, כמובן) וכל הפארסה הזאת תיגמר.

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש לי הצעת ייעול חברים:

 

אולי יוציאו תקנה שמותר בארץ רק רכבים עד 100 כ"ס, למי שיש רכב עם יותר כ"ס,פשוט יגרמו להפחתת כ"ס בכל מיני דרכים כגון הקטנת פתח האגזוז, ככה ירוויחו פעמיים,גם לא יהיו תאונות יותר וגם יהיה פחות זיהום אויר.

 

איזו מדינה מטומטמת.

והעיקר....המשטרה עם הגראפים המומצאים כל שנה מחדש על ירידה בכמות התאונות...

הטימטום חוגג רבותיי....אבל מה...כרגיל לאף אחד לא איכפת.

יום טוב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

התקנת מכשירים מיוחדים? מה מיוחד בשינוי תוכנת המנוע (בסה"כ חיבור למחשב ושינוי התוכנה, או החלפת צ'יפ, לא יודע איך זה באימפרזה), ממיר קטליטי משופר ואגזוז מעט שונה? אלו כולם רכיבים אשר היו ברכב במקור ובגרסת הפרודרייב הם פשוט מעט שונים, זה לא שונה מהרכבת אגזוז תחליפי או ממיר קטליטי תחליפי או החלפת מחשב ניהול מנוע ברכב, לצורך העניין - דברים שלא דורשים שום אישור מיוחד. אז נכון, כאן מדובר בתוספות ברכב חדש לגמרי, אבל אלו תוספות ה מגיעות מהחברה ומאושרות בידי סובארו העולמית!!

 

רוני

העלית כאן נקודה מעניינת מאוד.

 

דגמים מסויימים של וולוו מסדרת ה S40, 70, 80 ודומיתיהן, מתפארים במנועים חזקים ובריאים. רבים לא יודעים כי במרבית המקרים, מדובר באותו מנוע בדיוק המוצע בדגמים ה"חלשים" יותר, כשכל השונה בו וברכב כולו הוא תוכנת ניהול המנוע. למי שלא הבין, וולוו מעלים את הספק מנועיהם בעצמם, ללא שינויי "מרכב" וכו', ע"י שינוי בהתנהגות והתנהלות המנוע.

כמובן, ברור, טבעי וכו' שזה יהיה חוקי, שכן וולוו מבצעת את ה"שיפור" בעצמה. סדנת פרודרייב מורשית ע"י סובארו העולמית, לרבות כיסוי אחריות לשיפורים (למכוניות כביש) המשופרות על-ידה, כפי שאמר מר סקרים שכתב לפני...

 

כמדומני החוק מאפשר שיפור של עד 10 כ"ס או משהו כזה מההספק המקורי, שיפור שניתן להשגה ע"י אותם "מכשירים" אשר כביכול אינם חוקיים, מבולבלים? גם אני.

חלומות נועדו להתגשם

 

http://www.BackOnTwo.com

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נכון מאוד, לא רק וולבו - גם פולקסווגן עם מנוע ה-1.8T שלה. ההבדל בין ה-150 כ"ס ל-180 כ"ס הוא שינוי תוכנת מנוע וטורבו טיפה'לה שונה, זה הכל. האם גב' חווה בן ארי וארמדת המומחים שלה היו דורשים להוריד אותי מהכביש בזעם אילו הייתי קונה 1.8T עם 150 כ"ס ומחליף לצ'יפ מקורי של 180 כ"ס?

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 7001 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...