Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6689 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום,

 

לפני יומיים הלכה לי הנעילה המרכזית, ההזעקה נדרכה אך הכפתורים לא הגיבו.

רק פתיחה ידנית פתחה את הדלת (וגם אז רק את דלת הנהג, לא את כל הדלתות כמו תמיד).

אז נכנסתי לפורום, ביצעתי חיפוש, מצאתי כל מיני הסברים למניהם לבדיקת מנוע נעילה וכו' וזזתי

לעבודה חמוש בהרבה רצון ומעט ידע.

 

-תחילה בדקתי את הפיוזים, אך כולם נמצאו תקינים.

-לאחר מכן בדקתי שכל כפתורי הדלתות משוחררים ואין אחד שתוקע את המערכת. הכל תקין.

-לאחר מכן, בנחישות רבה ועדינות רבה יותר, פירקתי את דלת הנהג בחיפוש אחר מנוע הנעילה

המרכזית לשם בדיקת תקינותו ותקינות הזרם המגיע אליו.

[תמונה 1:הדלת לפני\אחרי]

[תמונה 2: מיקום הברגים לפירוק הדלת (אחרי פירוק פלסטיק הידית והפלסטיק מסביב לידית המראה

הצידית.]

[תמונה 3: הדלת לאחר הפירוק - מאחורי הספוג (שהיה כבר חתוך) אפשר להגיע ל"מנוע"]

 

-גיליתי שמנוע אין שם, אלא מערכת פיקוד (?) שמתחבר אליה צינור אוויר. הזרם אליה תקין.

-לאחר התייעצות עם חשמלאי באזור הגעתי למסקנה הסופית - מערכת הנעילה עובדת על אוויר בלחץ,

והמשאבה שמפעילה אותה יושבת בתא מטען מוחבאת בצד ימין. (תמונות 4, 5).

לאחר פירוק ובדיקה, מסתבר שהגיעו מים לתוך היחידה וקיצרו את האמא שלה, בנוסף הכל היה מלא

קורוזיה ולאחד הנגדים נשרפה הרגל מחום\קצר.

כל המערכת עברה ניקוי יסודי בעזרת מקל אוזניים עם 'ספירט' (אלכוהול 70%), הולחמה מחדש, קצת

ספריי מגעים למזל, ו...חזרה לרכב לנסות.

-המערכת למזלי חזרה לפעול בצורה תקינה, ממש כמו חדשה, ומאיפה הגיעו מים לשם עדיין לא גיליתי.

***מעכשיו לאחר גשם אני אעבור טוב על האוטו לראות שאין חדירות מים (כי גם האיתות שבק לי בגלל

זה פעם).

 

זמן העבודה לא קריטי כי לא ידעתי איך לפרק את הדלת ומה מקור הבעיה אז לקח לי שעתיים בערך.

 

חמי.

IMG_0286.jpg

IMG_0285.jpg

IMG_0279.jpg

IMG_0278.jpg

IMG_0275.jpg

כולם מתים בסופו של דבר, אבל לא כולם חיים בדרך.

פורסם

{>>המשך]

 

כאשר הדלת כבר מפורקת החלטתי לבדוק את מנגנון החלונות חשמל שידוע כבעייתי ברכבי פולסוואגן.

תחילה בדקתי את דלת הנהג, ובמזל גיליתי שהפלסטיק המרים את החלון אכן סדוק ולקראת שבירה (מזל כי

הוא עוד החזיק)

[תמונה 1: הפלסטיק של החלון, הלבן בחלקו העליון זה דבק שמסתיר את הסדק - ניתן לראות משמאל את מנגנון הנעילה המרכזית של הדלת עם צינור האוויר הכחול]

לאחר ניסיון בדבק "הקץ למסמר" שלא החזיק, הדבקתי אותו עם אפוקסי פלסטלינה כזה למתכות, כמו אבן

מחזיק את זה.

שימון, בדיקה שהכל תקין, ו...לדלת השנייה.

 

בדלת השנייה של הנוסע ליד הנהג החלון תמיד חרק, ומוסך המורשה אמרו לי זה מנגנון ו-4 אלף שקל תיקון.

פירקתי את הדלת וגיליתי שפה החליפו את הפלסטיקים הבעייתים במתכת, שגם דיי בעייתית.

דבר ראשון היא כמובן יותר חזקה, אבל היא דיי מאולתרת וגם כאמור חורקת.

שימנתי את המסילות דבר שלא עזר הרבה, אבל החליש במעט את החריקות. בנוסף, המתכת של החלון חתכה את הכבל שמרים את החלון כל פעם שהרימו והורידו את החלון (ראו תמונה). שימות מי שהרכיב את זה.

אילתור בעזרת אזיקון מונע עכשיו מהמתכת של החלון לחתוך את הכבל (שעבר עד היום התעללות קשה).

*שימו לב שבזמן הורדת החלון הכבל הזה נמתח, כך שדרוש לו מרחב תימרון רחב.

 

מקווה לקצת שקט בתקופה הקרובה.

בנתיים עדיין מחפש קונסולה מרכזית בפירוקיות...

--ובנושא - איך אני מפרק את הקיימת? ראיתי שיש 3 ברגים בתחתית, רק אותם יש?

ויש צורך לפרק את הידית הילוכים (אוט') וכל הפלסטיקה במרכז בשביל זה?

 

בתודה ויום טוב,

חמי.

IMG_0280.jpg

IMG_0283.jpg

IMG_0284.jpg

IMG_0287.jpg

כולם מתים בסופו של דבר, אבל לא כולם חיים בדרך.

פורסם

המערכת היא הידראולית למיטב ידיעתי.

 

החיתוך המכוער של הספוגים הוא בגלל צ'מפיון הז@%@ שככה הם בחרו לגשת למנגנון בכל הרכבים שהיה צריך להחליף בהם את החלק !

 

בקשר לקונסולה, שלך באמת במצב רע ,שלי נראית דנדנשה לידה אבל למרות זאת, אתמול עשיתי סיבוב פירוקיות בשביל לחפש את החלק הזה כי הסדק שהתהווה בצד ימין אמנם קטן משמעותית מאצלך אבל מעצבן לי את העין.

הממצאים:

 

מושב מצליח שתי פירוקיות, בראשונה 250 ש"ח, רק מסגרת הפלסטיק מסביב בלי שומדבר אחר, וכל חלק אחר שבתוכה עולה אותו מחיר בנוסף,

בשניה 350 ש"ח, ויש לו רק של איביזה וקורדובה ,שאמנם זה אותו חלק אך לא מצופה ב"ציפוי" שקיים בפולו, אלא עשוי מפלסטיק שחור וגס .

 

במאגר וכל הפירוקיות הגדולות, לא מתביישים לבקש גם 500 ו700 ש"ח.

 

בפירוקיה של איזה חאפר בכביש המוביל לצריפין : הוא רצה רק 50 שקל, אבל זה היה סדוק גם , אז לא שווה.

 

עכשיו שים לב איך מפרקים, דבר ראשון כן, צריך לפרק את כל הפלסטיקה שקשורה לידית הילוכים/ בלם יד.

דבר שני, מאחורי שני תריסי האיוורור למעלה יש שני ברגים בנוסף לברגים שיש למטה.

 

אם יש לך בעיה עם התריסים של המזגן אני יכול להעלות תמונות של איך תיקנתי אותם.

GTI MK8
 Volvo V40 T5 R-Design - SOLD

GTI MK6 Premium - SOLD

GTI MK4 , MK5 - SOLD

פורסם

הפלסטיק הצהוב זה הפלסטיק "המשופץ"?

בהודעה השניה...

 

חוץ מזה, נראה שעבדת בצורה יסודית. מאוד מזכיר לי את החלונות באיביזה הקודמת שהיתה לנו..

 

פעם אחת באמצע נופש באילת הפלסטיק ההוא נשבר... לא נעים. אבל כבר הייתי מתורגל... :wink:

 

כל הכבוד על היוזמה והתמונות.

Skoda Fabia 2010 Manual - SOLD

Seat Ibiza 2018 Manual - SOLD

Seat Ibiza 2024 - totaled

Skoda Fabia 2025 

פורסם

הפלסטיק הצהוב זה המקורי שמגיע עם הרכב ונוטה להישבר. זה לפני ההדבקה של האפוקסי.

 

לא בדיוק הבנתי איזה בעיה עם התריסים?

אבל אם יש לך תמונות איפה הברגים נמצאים שם למעלה אני אשמח.

הייתה אצלי בעיה שהגלגל שסוגר\פותח את הכניסת אוויר בתעלה לא עבד (הציר שלו נשבר), והגעתי אליו דרך הלוח שעונים ואילתרתי לו ציר חדש מאפוקסי (חומר פלא תאמינו לי...).

 

עם אותו חומר אגב בניתי מחדש את התופסנים של התא כפפות שיושב מתחת להגה, ובגלל שלפעמים אפשר לראות את זה אפילו צבעתי אז בכלל זה נראה כיחידה אחת ומקורית.

 

בנוגע לקונסולה >> ברגע שאני אמצא אחת אז התיכנון הוא לחזק אותה בחלק האחורי עם...אפוקסי, וכך לבנות לה מעיין מסגרת שתמנע ממנה להישבר שוב.

כולם מתים בסופו של דבר, אבל לא כולם חיים בדרך.

פורסם

יפה מאוד.

התכוונתי לגלגל.

זה בדיוק איך שתיקנתי את זה כשקניתי את הרכב (לפני כ3 שנים).

PROPOXY (אפוקסי פלסטלינה) שבתוכו ממוקמת לולאת גומי גמיש התופסת את התריס.

 

הברגים זה לא בעיה, תשלוף את שני תריסי האיוורור העליונים (בעדינות) עם מברג ושני הברגים יהיו מולך.

אחד בתוך כל תריס.

 

ובקשר לתא כפפות מתחת להגה, לא הבנתי מה הבעיה , הוא עשוי מחומר מאוד מאסיבי,

וכל הבעיות הן בקונסולה המרכזית.

GTI MK8
 Volvo V40 T5 R-Design - SOLD

GTI MK6 Premium - SOLD

GTI MK4 , MK5 - SOLD

  • 3 שנים מאוחר יותר...
פורסם

אני מקפיץ את השירשור הישן, ומקווה שתענו לי לכמה שאלות..

 

אצלי באוטו (פולו 96) הנעילה מרכזית לא עובדת ומעולם לא עבדה תחת חסותי. עכשיו רציתי לדעת איך המשאבה ההידוריאלית(מקווה שרשמתי נכון) עובדת, האם היא מייצרת את הלחץ שמגיע לדלתות..

האם בדלתות יש איזשהו מנוע או רק כניסה של אוויר שמגיעה מהמשאבה(?) ואיך אני יודע/בודק שהמשאבה שלי עובדת??

 

ועוד שאלה אחרונה ועכשיו לגבי הפנל המרכזי באוטו אני רוצה לפרק אותו כי המגעים של הכפתור של החלון חלשים, ראיתי שיש 2 ברגים מאחורי התריסים הקידמיים ועוד בורג למטה, פירקתי אותם אבל זה לא יוצא בקלות ואני מפחד להפעיל הרבה לחץ, כי כמו שאתם יודעים הקונסוליה מאוד עדינה ,האם יש עוד בורג או עוד משהו שצריך לפרק בכדי להוציא את הקונסולייה??

תודה לעונים!:wink:

פורסם

מערכת פניאומטית ולא הידראולית.

 

המשאבה המרכזית מייצרת לחץ/תת-לחץ בהתאם לפתיחה/סגירה של הכפתורים. למנגנון בדלתות מגיעה צינורית אויר.

אם היא לא עובדת כדאי לבדוק תחילה פיוזים ואח"כ את המשאבה, שהיא ידועה כבעיה העיקרית לסיפור. כל זה בהנחה שהנעילה המרכזית לא עובדת גם כשאתה מרים/מוריד כפתור ידנית).

 

לגבי כפתורי החלונות לא הצלחתי להבין מה הבעיה. בכל מקרה בשביל הכפתורים לא צריך לפרק כלום. פשוט מושכים בזהירות את הכפתור (אם צריך נעזרים במברג).

פורסם

נעילה מרכזית אחרי שתסדר אותה,סים את המנוע שלה בתוך שקית ,גם "אני" חליתי במחלת נזילה הזאת.

כפתורים פרק אותם ונקה את המגעים וזה אמור להיסתדר.גם בזה חליתי.

פורסם

יש בעיה עם המגעים של הכפתור של פתיחת החלון הימני לפעמים עובד אבל לרוב לא עובד! אני מקווה שהכפתורים באמת ייצאו עם מברג כמו שאמרתם...

 

ולגבי המשאבה יש דרך לדעת עם היא עובדת??

 

(הפיוזים בסדר , יש עוד משהו שצריך לבדוק?)

 

*************************

עידכון: הוצאתי את הכפתור הימני כמו שאמרתם לי, עכשיו אני צריך להביא כפתור חדש.

פורסם

לגבי הכפתור ברר בצ'מפיון מחיר כפתור חדש. אם הוא לא יקר במיוחד אני הייתי מחליף אותו.

כעיקרון ניתן לפרק גם את הכפתור ולסדר אותו (אם אתה מנסה תיזהר שלא יעופו לך חלקים כשאתה פותח אותו).

 

לגבי משאבה יהיה קצת קשה להדריך אותך לבדוק מבלי שיש לך קצת ידע באלקטרוניקה/ציוד בסיסי.

 

אני מציע לך לגשת למוסך רון, יש לו משאבות משופצות והוא יוכל לבדוק לך במקום, אני מניח שלא יקח כסף עבור זה.

פורסם

אהבתי את הפרוייקט המצולם וההסבר המפורט!

 

לגביי פירוק קונסולה מרכזית- היום בדיוק פירקתי:

1.לפרק את הפלסטיקה שמסביב לידית ההילוכים(לא צריך להוציא לגמריי מספיק להזיז 10-15 ס"מ אחורה)

2.לפתוח שני ברגים שישבים בחלק התחתון של הקונסולה, מאחורי המאפרה.

3.לפרק את כיסוי הפלסטיק של בורריי המזגן(בעדינות בעזרת מברג שטוח),מאחוריו יש שישה ברגים 4של בורריי המזגן ועד שנים של הפנל של החלונות החשמליים,תפתח את שש הברגים ובנוסף יש שניי תופסנים שמחזיקים את הפנל של החלונות החשמליים בחלק התחתון שלו

4.שניי ברגים מאחוריי התריסים של המזגן-לא צריך לפרק את התריסים אפשר להכניס מברג דרך התריסים ,תשתמש בפנס כדיי לראות איפה הברגים ממוקמים.

5. תפרק את ארבעת המפסקים/נוריות בצד שמאל למעלה(אורות מצוקה...)

 

אם אתה מתכוון להדביק את הקונסולה ולהחזיר אותה כדאי להיות מאוד עדין הכל שם נשבר בקלות.

מקווה שזה מספיק מובן, אם לא אני ישמח לחדד.

×
×
  • תוכן חדש...