Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

ספורט מוטורי: בחזרה על המסלול!


שלמה כהן
שימו לב! השרשור הזה בן 7022 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

כל הכבוד למועדון ח"ח לאלה שהקדישו מאמצים וזמן ,ברוך השם.

אבל - לצורך ימי מסלול נדרש רישיון מרוצים האם זה כך גם בעולם ? -זה מה שאני לפחות הבנתי מקריאת הצעת החוק.

האם ניתן ללחוץ גם בנושא זה ?

האם יום מסלול ידרוש ביטוח מירוצים ? - קצת קיצוני לא ?

Machines need love too - Terminator I

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל הכבוד למועדון ח"ח לאלה שהקדישו מאמצים וזמן ,ברוך השם.

אבל - לצורך ימי מסלול נדרש רישיון מרוצים האם זה כך גם בעולם ? -זה מה שאני לפחות הבנתי מקריאת הצעת החוק.

האם ניתן ללחוץ גם בנושא זה ?

האם יום מסלול ידרוש ביטוח מירוצים ? - קצת קיצוני לא ?

יש מומחים גדולים ממני למה שיש בעולם - אבל המסגרת המוצעת עשויה לתת פתרון לצורך, במסגרת החוקית הנהוגה בישראל.

 

ביחס לביטוח, כמובן: אתה לא חושב שכלל הנוסעים בכבישים צריכים לבטח את המשתמשים במסלול מירוצים?

 

ד"א, בהנחה שהשימוש במסלולים יפחית את נזקי תאונות הדרכים, אפילו יכול להיות שביטוח החובה ירד... (למעשה, אין אפשרות כזו, וזאת משום שביטוח החובה מסובסד באופן משמעותי. אבל בכ"ז....)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אולי אני קשה אבל מ"רפרוף קל" עדיין איני רואה איך אני מגיע עם הג'יקסר שלי ,

 

נותן בגז,

ובסוף היום חוזר הביתה עייף אך מסופק,עלאותו הג'יקסר?????

תקנו אותי אם אני טועה.....

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הכוונה היתה ללא ביטוח כלל - כמו שאני משחק כדורסל ולא מבטח את עצמי או עולה על קארט ללא ביטוח.

לא התכוונתי לביטוח חובה.

Machines need love too - Terminator I

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אולי אני קשה אבל מ"רפרוף קל" עדיין איני רואה איך אני מגיע עם הג'יקסר שלי ,

 

נותן בגז,

ובסוף היום חוזר הביתה עייף אך מסופק,עלאותו הג'יקסר?????

תקנו אותי אם אני טועה.....

הרעיון הוא (למיטב הבנתי) שאתה בא עם הג'יקסר, מקבל אחרי בדיקה במסלול רשיון מירוצים לאופנוע, שתקף נגיד, לאותו יום. לאורך יום זה לדוגמא (או כל פרק זמן בו אתה במסלול), האופנוע שלך לא כשיר לכביש ציבורי (ניתן למשל לקחת ממך את רשיון הרכב ולתת לך רשיון מירוצים לזמן שאתה על המסלול). בסוף פרק הזמן אתה מאבד את רשיון המירוצים, ואחרי בדיקה של הכלי מקבל חזרה את רשיון הרכב, ומרגע זה האופנוע חוקי לכביש שוב.

 

 

לJONATHAN - אתה רוצה לעלות על מסלול מירוצים ללא ביטוח? זה לא צעד חכם, בלשון המעטה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אולי אני קשה אבל מ"רפרוף קל" עדיין איני רואה איך אני מגיע עם הג'יקסר שלי ,

 

נותן בגז,

ובסוף היום חוזר הביתה עייף אך מסופק,עלאותו הג'יקסר?????

תקנו אותי אם אני טועה.....

יוצא בבוקר על הג'יקסר למסלול.

נרשם ליום מסלול.

נבדק (בטיחותית!) במסלול, ומקבל רישוי ככלי תחרותי + התליה (השעיה) של רשיון הרכב.

"מתחרע" לפי המקובל במסלול.

מסיים בשלום.

עובר ביקורת ביציאה, שם מבוטל הרישוי ככלי תחרותי, ומוסרת ההתליה מרשיון הרכב. כאת אתה חוקי למהדרין לכביש...

חוזר הביתה (בזהירות)

 

יש?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים



 

 

 

לJONATHAN - אתה רוצה לעלות על מסלול מירוצים ללא ביטוח? זה לא צעד חכם, בלשון המעטה.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

לא אבל אם לדוגמא יש לי ביטוח חיים לא כולל מירוצים ויום מסלול אינו צריך - לפחות להבנתי - להיות מירוץ מדוע צריך ביטוח מירוצים ?

חוץ מזה אם מישהו קרא את החוק אז לא ניתן שם לתבוע מישהו שנהג איתך באותו מסלול וכתוצאה מרשלנות או סתם בכוונה (וזה עלול לקרות) גרום לך נזק גופני או אחר - זה פשוט טמטום.

אני לא אומר שצריך להתחיל לדון בכל פרט ופרט אבל החקיקה צריכה לאפשר לתקנון תחת התאחדות לכללי מירוץ מחייבים או כללי TRACK DAY מחייבים.

דוגמא - OIL PAN בתחתית של אופנוע במירוץ חובה ב- TRACK DAY לא.

אם ה- 6 עמ' של חוק זה כל מה שיצא להם במס' שנים ... חבל על זמן פשוט חובבנות. החוזה דירה שלי כבר יותר מפורט ומעמיק מזה.

Machines need love too - Terminator I

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא אבל אם לדוגמא יש לי ביטוח חיים לא כולל מירוצים ויום מסלול אינו צריך - לפחות להבנתי - להיות מירוץ מדוע צריך ביטוח מירוצים ?

חוץ מזה אם מישהו קרא את החוק אז לא ניתן שם לתבוע מישהו שנהג איתך באותו מסלול וכתוצאה מרשלנות או סתם בכוונה (וזה עלול לקרות) גרום לך נזק גופני או אחר - זה פשוט טמטום.

ועובדה שכך זה מתנהל בארה"ב.

איפה מוטי? אולי אתה תוכל להסביר לו.

למכירה - פולריס ריינג'ר. 2002. פרטים בה"פ או כאן:http://carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=129096

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לשלמה כהן,

 

אני חושב שהשינוי המוצע בסעיף לא מספק. "התליית" הרשיון תמומש ע"י משרד התחבורה, קרוב לודאי, בכלי הקיים לצורך עניין זה כיום - "הפקדת רשיון". קשה לי להאמין שמשרד התחבורה "ימציאו" מכשיר אדמיניסטריטיבי חדש לעניין זה.

הבעייה עם הפקדת רשיון, היא שלא יוכל אדם לנהוג בכביש ציבורי אל המסלול, לעלות על המסלול, ולחזור בכביש הציבורי הביתה: אם ירצה לעלות עם רכב חוקי לכביש על המסלול, הוא יצטרך לגשת למשרד הרישוי, להפקיד את הרשיון, לגרור את הרכב למסלול וחזרה, לגשת שוב למשרד הרישוי, ולקחת את הרשיון.

אין ספק שזה הרע במיעוטו, אבל לדעתי אין מנוס מלהוסיף בחוק "משפחה" נוספת של רכבים, בין אלו הנכללים תחת פקודת התעבורה ובין אלו הנכללים תחת חוק הספורט המוטורי: קבוצה בעלת רישוי כפול.

לקבוצה זו ידרש סט תקנות מיוחד, שיפתור את הנושא הביטוחי ע"י הבדלה חד משמעית בין סיטואציה ספורטיבית ותעבורתית. אין ספק שידרשו כאן מגבלות מסויימות לגבי השימושים הספורטיביים כדי למנוע חפיפה בין השניים. מבחינת מיסוי, כנראה שצריך להחיל על קבוצה זו את המיסוי המחמיר מבין השניים - מיסוי רכב לתעבורה.

(add lightness' (Colin Chapman'

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לחנרו - צויין בכתבה שהמנגנון של הפקדת הרשיון צריך להיות מותאם לתנאים - הפקדה והחזרה של הרשיון במסלול עצמו. אחרת זה מאבד כל טעם.

אני מניח שמשרד הרישוי יקבע את הבדיקות ואת התקנות לקבלת רשיון זמני להשתתפות ביום מסלול, ובסוף היום אתה מקבל בו במקום (אחרי בדיקת תקינות לכביש) את הרשיון רכב.

 

פשוט - אתה מפקיד את רשיון הרכב אצל בעל המסלול או האחראי במקום, שמורשה לקבל אותו, ומחוייב להחזיר לך אותו רק אחרי בדיקה כשאתה יוצא מהמסלול. לא עברת בדיקה - לא תקבל את רשיון הרכב, הוא יועבר אל משרד הרישוי ומשם הליך החזרתו הוא עניין אחר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל הכבוד למועדון ח"ח לאלה שהקדישו מאמצים וזמן ,ברוך השם.

אבל - לצורך ימי מסלול נדרש רישיון מרוצים האם זה כך גם בעולם ? -זה מה שאני לפחות הבנתי מקריאת הצעת החוק. לא זה לא עובד ככה, אין שום צורך ברשיון מירוצים מהסיבה הפשוטה - TRACK DAY זה לא מירוץ... למעשה, זה מאוד שונה ממירוץ.

האם ניתן ללחוץ גם בנושא זה ? בתקווה... זה שיפור ממקודם אבל אני עדיין מאבחן שהלך המחשבה מאחרי הדברים לא השתנה, פשוט נוספו הקלות קלות.

האם יום מסלול ידרוש ביטוח מירוצים ? - קצת קיצוני לא ? לא קצת קיצוני, מאוד קיצוני.

הצורה שהדברים עובדים בה בארה"ב היא פשוטה -

TRACK DAY הוא לא מירוץ ולא מוגדר ככזה, הוא מוגדר כ-DE שפירושו DRIVER'S EDUCATION.

כל עוד לרכב לא נימדדים זמנים הרי שכל אחד יכול להקיף את המסלול בקצב שהוא מרגיש נוח איתו (וזה אכן כך במציאות) ואין תחרות ולכן שום צורך בביטוח רדיקאלי כמו ביטוח מירוצים (יקר ולא מצדיק את עצמו, בטח ובטח שלא ברמת המירוצים החובבניים..).

 

אני מרגיש שיש את הצורך להעביר לכולכם משהו שניראה לי שהרבה מפספסים וזוהי רוח הדברים בעולם מירוצים המוכר לי (ויש מי שבטח יחלוק על כך, אבל אני מדבר מניסיון לא רק אישי אלא של חברים רבים שעוסקים בתחום) -

 

1. ספורט מוטורי הוא לא עסק בטוח. הוא ספורט מסוכן ובכל פעם שעולים על מסלול צריכים לזכור את זה, אנשים נהרגים בספורט הזה ומתרסקים כל הזמן.

 

2. ספורט מוטורי הוא לא עסק זול, למעשה בין ענפי הספורט היקרים בעולם, מי שרוצה ספורט עממי שילך לשחק כדורגל או משהו... ציוד בטיחות טוב עולה המון כסף, אני מודה שאין לי שום ניסיון בתחום האופנועים אבל במכוניות המחירים הם מטורפים לגמרי, אני בכלל לא מתחיל לדבר על עלויות של זמן מסלול כולל שחיקה של הרכב וכיוב'... הספורט הזה יקר בטירוף.

 

3. מי שלא מסוגל פיננסית לרסק רכב (מכונית או אופנוע) וללכת בהפסד מוחלט של כל הכסף צריך לשקול טוב טוב כל השתתפות באירוע ספורט מוטורי כלשהו שיש אפשרות לרסק את הרכב שלך.. עם כל הצער, זו האמת וגם הסיבה מספר אחת שהמהירויות בכל TRACK DAY שאי פעם יצא לי להיות בו נמוכות יותר מכל מירוץ שהוא שיצא לי להיות בו.

 

הסרבול המיותר הזה של השעיית / הפקדת / התליית הרשיון פשוט לא ברור לי בכלל, ממש נשגב מבינתי :roll:.

 

מוטי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חוץ מזה אם מישהו קרא את החוק אז לא ניתן שם לתבוע מישהו שנהג איתך באותו מסלול וכתוצאה מרשלנות או סתם בכוונה (וזה עלול לקרות) גרום לך נזק גופני או אחר - זה פשוט טמטום.
זה לא טמטום.

ברגע שעלית על מסלול תהיה אחראי, תהיה חכם, תהיה זהיר ועדיין יש סיכוי שתעשה טעות שתפגיש אותך עם האספלט או הקיר.

 

יש גם סיכוי שתעשה טעות ותפגע במישהו אחר או שמישהו אחר יפגע בך, הכלל הוא שכל אחד אוכל את הדייסה שלו וגם אם מישהו התרסק ולקח לך את הגלגלים בדרך הבעייה כולה שלך.

 

לא מוכן לקחת אחריות ולהבין שאתה עלול להפסיד? אל תעלה על מסלול.

 

מוטי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצורה שהדברים עובדים בה בארה"ב היא פשוטה -

TRACK DAY הוא לא מירוץ ולא מוגדר ככזה, הוא מוגדר כ-DE שפירושו DRIVER'S EDUCATION.

כל עוד לרכב לא נימדדים זמנים הרי שכל אחד יכול להקיף את המסלול בקצב שהוא מרגיש נוח איתו (וזה אכן כך במציאות) ואין תחרות ולכן שום צורך בביטוח רדיקאלי כמו ביטוח מירוצים (יקר ולא מצדיק את עצמו, בטח ובטח שלא ברמת המירוצים החובבניים..).

 

אני מרגיש שיש את הצורך להעביר לכולכם משהו שניראה לי שהרבה מפספסים וזוהי רוח הדברים בעולם מירוצים המוכר לי (ויש מי שבטח יחלוק על כך, אבל אני מדבר מניסיון לא רק אישי אלא של חברים רבים שעוסקים בתחום) -

 

1. ספורט מוטורי הוא לא עסק בטוח. הוא ספורט מסוכן ובכל פעם שעולים על מסלול צריכים לזכור את זה, אנשים נהרגים בספורט הזה ומתרסקים כל הזמן.

 

2. ספורט מוטורי הוא לא עסק זול, למעשה בין ענפי הספורט היקרים בעולם, מי שרוצה ספורט עממי שילך לשחק כדורגל או משהו... ציוד בטיחות טוב עולה המון כסף, אני מודה שאין לי שום ניסיון בתחום האופנועים אבל במכוניות המחירים הם מטורפים לגמרי, אני בכלל לא מתחיל לדבר על עלויות של זמן מסלול כולל שחיקה של הרכב וכיוב'... הספורט הזה יקר בטירוף.

 

3. מי שלא מסוגל פיננסית לרסק רכב (מכונית או אופנוע) וללכת בהפסד מוחלט של כל הכסף צריך לשקול טוב טוב כל השתתפות באירוע ספורט מוטורי כלשהו שיש אפשרות לרסק את הרכב שלך.. עם כל הצער, זו האמת וגם הסיבה מספר אחת שהמהירויות בכל TRACK DAY שאי פעם יצא לי להיות בו נמוכות יותר מכל מירוץ שהוא שיצא לי להיות בו.

 

הסרבול המיותר הזה של השעיית / הפקדת / התליית הרשיון פשוט לא ברור לי בכלל, ממש נשגב מבינתי :roll:.

 

מוטי.

מוטי,

אשמח אם תרחיב על הכיסוי הביטוחי של נהגים המשתתפים בימי מסלול על כלי רכבם הפרטיים, החוקיים לכביש.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה פשוט מאוד.

יש חברות ביטוח שיכסו DE ויש כאילו שלא, אם אתה רוצה כיסוי של ביטוח תדאג להיות באחת מאלה שכן כוללות DE בפרמיה שלהן (ותכין את הארנק, בד"כ מדובר בעלות קצת יותר גבוהה), אבל אם קרה המקרה ופגע בך מישהו אתה תובע את הביטוח שלך בלבד ולא את שלו, האחריות לכל נזק שקורה לרכב שלך נופלת עליך בלבד ולא משנה מה הסיבה ולמה וכמה.

 

פה המצב קצת שונה מישראל בקטע של שיפורים, בישראל זה לא חוקי ופה כן, אבל רוב חברות הביטוח לא מכסות שיפורים או לפחות את רובם המכריע.

מה מדיניות הביטוח בישראל לגבי רכבים משופרים?

אם זכור לי (ואני לא מוכן להמר על זה :wink:) יש הרבה חברות ביטוח שיסרבו לכיסוי נזקים או טוטל לוס במידה והרכב משופר (וכמובן שזה לא חוקי).

פה יש כיסוי מוגבל.

לי אישית יוצא שאם אני מבטח את המיאטה שלי אני מבוטח בשביל איזה $5K (ערך של מיאטה סטנדרטית שנת 95) וזה פשוט לא משתלם לי בכלל כי האוטו שלי מושקע הרבה מעל זה (הרבה אומר בכפולות) ויהיה עוד הרבה יותר מזה עד שאני אגמור לבנות אותו. הפיתרון פשוט - אין ביטוח... ההפסד יהיה כולו שלי אם יקרה משהו ועלות של פרמיית ביטוח מירוצים היא פשוט לא הגיונית במקום שאני נמצא בו... היא לא הגיונית עד שאתה מגיע לרמה סופר מקצוענית ,כלומר השתתפות במירוצים בליגה בכירה.

 

ביטוח הבריאות האישי שלך צריך לכסות נזקי גוף בדיוק כמו בתאונת דרכים, אין שום סיבה שלא בגלל שמסלול בטיחותי בדיוק כמו (ואפילו יותר) מהכביש הציבורי.

 

מוטי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 7022 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...