Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

התרשמות מ-Audi A4 Avant 2.0TDI


menir1
שימו לב! השרשור הזה בן 2825 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לפני מספר ימים חזרנו מחופשה משפחתית בוינה וסלובקיה (אני ואשתי ושני ילדים בגילאים 10 ו-14). כמו בכל נסיעה משפחתית, הזמנתי מכונית מהסגמנט הסטאנדרטי (אסטרה/גולף/פוקוס סטיישן). אלת המזל הייתה נחמדה אלי הפעם ולהפתעתי קיבלה את פנינו Audi A4 2.0TDI בגרסת הסטיישן, צבע שחור ברמת גימור Sport ותיבה ידנית בעלת 6 הילוכים :-).

IMG_1128.jpg

 

פשפוש קצר ברשיונות + דוד Google גילה שמדובר בגרסת ה-122 כ"ס (המתקבלים ב-3500 - 4000 סל"ד) :cry:

לא נורא, אמרתי לעצמי - עדיין המנוע הזה מנפק מומנט מכובד של 27.5 קג"מ בין 1500 - 3000 סל"ד. וחוץ מזה, זה פאקינג Audi! זה כמו להזמין coach ולטוס business, לא?!

 

ובכן, מדובר בגרסה העדכנית של ה-A4 אשר קלה מגרסתה הקודמת בקצת מעל 50 ק"ג , אך עדיין מעמידה את המאזניים על 1500 ק"ג לא קלים כלל וכלל...

המכונית הייתה ברמת גימור Sport אשר כוללת מתלים אדפטיביים, נועלת גלגלי 17" (205/55) ומצויידת בכל טוב. חלק מהאבזור כלל:

- חלונות כהים מאחור

- דלת תא מטען הנפתחת/נסגרת חשמלית

- מערכת פנסי Xenon plus אוטומאטית (מערכת מ ד ה י מ ה)

- מערכת ה-MMI של Audi הכוללת שליטה על מיליון אופציות + תמיכה ב-CarPlay של Apple ותוכנת ניווט עם ממשק יפיפה המציג מידע רלוונטי לנהג בלוח המחוונים

- מושבי ספורט (מצויינים)

- תאורת לד בכל המכונית

- מערכת בקרת אקלים תלת איזורית (2 קדימה ואחד ליושבים מאחור)

- מגבים אוטמאטיים

- הנעה ללא מפתח

- ועוד...

 

IMG_1209.jpgIMG_1208.jpg

 

Business Class

 

העמסנו 2 מזוודות גדולות + 2 תיקים לתא המטען (505 ל', מכובד אך יש גדולים ממנו), הקלדנו את יעדנו בתוכנת הניווט ויצאנו לדרך.

מיד מרגישים שטסים business - המושבים פשוט מעולים. מאד נוחים ועם תמיכה מצויינת הן בצדדי הגוף והן לירכיים (המושב מצוייד בריקליינר). גם מאחור המושבים מעולים ומאד נוחים לנסיעות ממושכות. בסיס הגלגלים באורך 282 ס"מ מאפשר מרווח מצויין לנוסעים מאחור, אם כי ל-3 נוסעים לא יהיה נח.

IMG_1232.jpg

 

תא הנוסעים מגומר בחומרים משובחים תוך הקפדה על הפרטים הקטנים ביותר. הנדסת האנוש מצויינת ודי מהר מבינים איך להפעיל את המתגים השונים. לוח המחוונים מפורט וכולל מסך גדול בין מחוון המהירות למחוון הסל"ד אשר מציג מידע רב. שימושית במיוחד התצוגה של תוכנת הניווט מול עיני הנהג, אך זאת פעילה רק אם משתמשים בתוכנת הניווט המקורית של הרכב (להבדיל משימוש בתוכנת ניווט המותקנת בטלפון, למרות התמיכה ב-CarPlay). השליטה במערכת מתבצעת דרך כפתור חוגה יעיל למדי, אך בהפעלת תוכנת הניווט ההקלדה דרכו מסורבלת ומורטת עצבים.

 

דינאמית

 

כאמור, המכונית מצויידת במערכת מתלים אדפטיביים אך כיוון שנסעתי עם המשפחה, רב הזמן המערכת הייתה במצב Comfort.

 

המנוע חלק (יחסית לדיזל) ושקט מאד. הזינוק לא מרשים במיוחד בגרסה זאת (10.8 זמן המיאוץ הקלאסי ל-100 קמ"ש), אך כאשר המהירות נצברת והמנוע מסתובב בתחום שיא המומנט מרגישים משיכה בריאה. אני מניח שהגרסאות החזקות יותר (150 כ"ס ו-190 כ"ס) ירגישו הרבה יותר מהירות.

המנוע התגלה כמאד חסכוני - גמענו כ-2000 ק"מ (בתשעה ימים) והצריכה הממוצעת הייתה 18.7 ק"מ/ל' כולל נהיגה בכבישים הרריים, שיוט ב-180 קמ"ש, נסיעות בעיר ועוד. למכונית במשקל של 1.5 טון, זה מאד מרשים.

 

המכונית הזאת ממש לא מיועדת למי שאוהב לנהוג (כמו רב מכוניות המותג). אין שום משוב מההגה (מאד מדוייק, אך מרגיש כמו הגה שמחובר למחשב בבית) ומעט מאד אינפורמציה עוברת דרך הישבן. למרות זאת, המכונית מפגינה גינוני כביש משובחים המאופיינים בהתנהגות נייטרלית עם אחיזה גבוהה מאד - שום תמרון לא עושה עליה רושם. פשוט כוון והיא כבר תיקח את הסיבוב ללא דרמות. יכולת המתלים גבוהה מאד שלא על חשבון נוחות הנסיעה המצויינת, אי אפשר שלא להתרשם מהיכולות שלה, ובכלל המכונית הזאת מרגישה מאד מלוטשת.

 

הבלמים מעולים.

 

מערכת התאורה האוטומאטית הרשימה אותי מאד - היא עובדת פשוט נפלא. המערכת מצויידת בחיישנים אשר בעזרתם המחשב מחליט מתי לעבור לאור גבוה/נמוך. המערכת עובדת ללא דופי הן בכבישים מהירים וכבישי מעבר, בגשם שוטף עם/בלי תאורת כביש - פשוט מרשים.

 

לסיכום: מכונית מרשימה מאד שאי אפשר שלא להעריך אותה למרות שסביר להניח שהייתי מעדיף את מתחרתה הבווארית.

 

 

מספר הערות על סלובקיה:

1) מדינה יפיפיה עם נופים מרשימים, שמורות טבע עם המון מים, פארקי מים ואטרקציות שמתאימים לילדים.

2) אוכל מצויין וזול, ואנשים מסבירי פנים שאוהבים לעזור (למרות שרובם לא יודעים אנגלית).

3) משטערת סלובקיה יכולה לשמש מודל למשטערת ישראל בכל הקשור לצייד נהגים. כמות מכמונות המהירות מפחידה. רמת הציוד שלהם יכולה לבייש כל סוכנות ביון ממוצעת (מצלמות מתוחכמות + ראדרים על ניידות. להיזהר.

4) מי שמגיע לשם ורוצה לנהוג בקטע נהיגה מהנה מוזמן לבקר בכביש 533. כ-40 ק"מ פתלתלים שרובם עוברים בתוך יער.

533.PNG

 

מקווה שלא היה ארוך מדי :-)

 

IMG_2377.jpgIMG_1206.jpg

Subaru BRZ 2.4 | Toyota Avensis 2.0 | Citroen C4 SX Automatic 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על השיתוף.

איך הגיר, קלאצ׳?

וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ

מָה שֶׁשָּׂנוּא עָלֶיךָ אַל תַּעֲשֶׂה לַחֲבֵרְךָ

Don't know what I want ; But I know how to get it

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על השיתוף.

איך הגיר, קלאצ׳?

 

מנגנון הגיר מלוטש מאד, פשוט נגיעה קלה במוט ההילוכים הקצר וההילוך משולב. המנגנון משתף פעולה גם עם העברות מהירות. המצמד קל עם מהלך הדרגתי. ביחסי העברה יש ״בור״ קטן בין הילוך שני לשלישי, אך מעבר לכך אין תלונות.

Subaru BRZ 2.4 | Toyota Avensis 2.0 | Citroen C4 SX Automatic 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סקירה יפה מאוד, תודה!

טרם נהגתי בה, אבל כן יש לי הרבה נסיון עם הקודמת ובעיקר עם אחותה הA5 שיוצא לי לנהוג בה לא מעט בחו״ל (השכרה).

ביום יום אני נוהג בבווארית, ויהיה מעניין להשוות לחדשה. מה שכתבת די תואם למה שקראתי עד כה, והמגזינים הבריטיים (בניגוד לדור הקודם) מלאי תשבוחות.

מה שכן, יצא לי לשבת בה, ולמרות איכות הפנים המשובחת שכרגיל עושה בית ספר למתחרות (גם הגרמניות), המסך הזה שתקוע שם כמו קוץ נראה זוועה בעיני. בדור הקודם הוא היה מובנה קצת נמוך יותר, והפעם הם נכנעו לאופנה הזו של לתקוע את המסך כמו איזה After Thought, וחבל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ד"א, ניתן בקלות רבה להעביר הילוכים תוך שימוש בגז ביניים (דאבל קלאץ') - מה שלמרבה הצער לא ניתן במנועי הבנזין TSI (במכונית שלי מחשב ניהול המנוע לא משתף פעולה...)

Subaru BRZ 2.4 | Toyota Avensis 2.0 | Citroen C4 SX Automatic 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המסך הזה שתקוע שם כמו קוץ נראה זוועה בעיני. בדור הקודם הוא היה מובנה קצת נמוך יותר, והפעם הם נכנעו לאופנה הזו של לתקוע את המסך כמו איזה After Thought, וחבל.

 

אני מניח שהם נקטו בגישה הנוכחית כדי להבטיח שפתחי המיזוג (המצויינים) ישארו במיקום אופטימאלי. איכות הביצוע בכל אופן משובחת.

Subaru BRZ 2.4 | Toyota Avensis 2.0 | Citroen C4 SX Automatic 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יופי של קרוזרית. תודה על הסקירה המעולה.

140 ב2000 סל"ד זה רק במנועי דיזל :)

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אחד הפינוקים הגדולים זה שדרוג ללא דרישה.

בהשכרת רכב

חדר במלון שהופך לסוויטה

שדרוג כרטיס טיסה.

 

אחלה סקירה.

 

עידן

צרפתיה שגורמת לך לחייך :-D

סקס סמים ואריה שאוהב סולר

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מניח שהם נקטו בגישה הנוכחית כדי להבטיח שפתחי המיזוג (המצויינים) ישארו במיקום אופטימאלי. איכות הביצוע בכל אופן משובחת.

כן, רק חבל שהם לא נקטו באותה גישה כמו שהם נקטו בה בA1 ובA3 לדוגמא שם המסך אמנם עילי, אבל מתקפל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יופי של קרוזרית. תודה על הסקירה המעולה.

140 ב2000 סל"ד זה רק במנועי דיזל :)

 

אצלי בTDI2.0 ההילוכים יותר קצרים למרות 150 סוסים והרבה יותר מומנט 130 מתקבלים בכמעט 2500סל"ד וזה למרות שהבידוד אצלי ממש לא כמו באודי. :?

מהירות תלויה מיחסי העברה. אצלי למשל משום מה בחרו יחסי העברה לא שפויים (המשקל רק 1350ק"ג). מצד השני הרכב מסוגל לבצע עקיפות דרך מסלול הנגדי במישור או עליה קלה בהילוך שישי.

 

ח"ח על הסקירה, A4 סטיישין עם TDI נשמעת כמו בחירה מעולה.

 

עריכה: מישהו יודע האם בA4 הנוכחית המנוע עדיין מותקן לאורך?

עריכה אחרונה על ידי tzvipper

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2825 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...