Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מצולם- החלפת שמן גיר + פילטר במאזדה לאנטיס 2001


Adamm
שימו לב! השרשור הזה בן 2849 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לאנטיס מנוע 1600 עם 180k ק”מ, החלפת שמן גיר מלאה(7 ליטר) בוצע במורשה מאזדה אצל הבעלים הקודמים ב2009 - 90k ק”מ.

 

הרמתי את צד ימין של הרכב, הוצאתי את הגלגל ופירקתי מגן פלסטיק שתפוס עם ברגי 10mm והגיר מולי ואפשר לעבוד בצורה די נוחה ולא להתיקע מתחת לרכב במשך כל העבודה במידה ולא מפרקים את המגן.

 

פותחים בורג ניקוז 19mm ומתנקזים להם בערך 2.5 ליטר שמן, יצא שמן אדום-שחור, לא שחור שרוף

4ed888fdda09694ddc85c0beaa0e9272.jpg

 

את האגן תופסים 20 ברגים 10mm, משחררים אותם ואז בזהירות מכניסים בעזרת מכות פטיש מברג שטוח דק בין האגן לגיר עצמו, כמה ניסיונות כאלה בכמה מקומות בזהירות ולאט לאט האגן מתנתק ממקומו, יש עדיין שמן באגן אז כדאי להניח קרטון מתחת.

בצד ימין רואים את הפילטר.

f7ac92675f72d78eed3c2d1934d71d6a.jpg

 

על הפילטר מחובר חיישן, מנתקים או במשיכה קלה מאוד, את הפילטר גם כן מושכים בזהירות בלי הרבה כוח.

מחברים את הפילטר החדש, מפעילים טיפה כוח עד ששומעים קליל ומחברים בחזרה את החיישן.

3e4d4cf002ab6cc817d3a569af8afe5c.jpg

 

9a6df6625aa258782f427664d00532a3.jpg

 

הפילטר המקורי מגיע בלי אטם לאגן שמן, במקומו מורחים סילקיון וכך גם פעלו במורשה ומרחו הרבה rtv אדום שגירדתי את כולו וגם על הגיר עצמו היה לא מעט.

כך גם בספרות הטכנית

http://www.mazdaspd.com/manuals.html#trans

 

b65abdd5da80cce59f7f86d27b1671ae.jpg

 

e25951178d53648cc6bd44e2a94bc9e1.jpg

 

מנקים בעזרת ספריי בלמים/קרבורטור את האגן שמן, גם את המגנט שהיה מפוצץ במשקעים ושבבים, מנגבים טוב טוב ודואגים שלא ישאר שום גוף זר.

be1fecf14608cdc4f49de98c79e939d8.jpg

 

זה אחרי הניקוי ומריחת סליקיון שחור של ויקטור

c8e1e63bf622f26c19856b14b8e88db3.jpg

 

מלבישים את האגן בחזרה, מבריגים אבל לא מהדקים 4 ברגים בכל פינה בהצלבה, לאחר מכן מבריגים את כל שאר הברגים, גם כן עשיתי את זה בהצלבות, ממונט סגירה 10nm, למי שאין ידית ממונט אז לא להדק חזק בכלל את הברגים, הם גם נפתחו לי מאוד בקלות, סוגרים את בורג הניקוז.

 

ממלאים 3 ליטר שמן גיר בזמן שהרכב מונע ועל הילוך N, רצוי מאוד להצתייד במשפך ארוך. רצוי לעקוב אחרי מפלס השמן ולבצע כמה נסיעות מיד אחרי ההחלפה ולהוסיף שמן במידה וצריך.

f2011f5020eb0d8fd525235334895833.jpg

 

את הבדיקה מבצעים כך

da164a5dfe35311bf39db319c9060c33.jpg

d83e37e52b410ced9ee502e90696c1eb.jpg

 

סה”כ יש שיפור בהעברת הילוכים, בעיטות פחות מורגשות, הדבר הבא שיחולף זה התושבת גיר ואז אני מאמין שהעברת הילוכים תהייה חלקה יותר.

כל החלפים נקנו אצל אבי חלפים, מחיר הפילטר כ100 שקלים.

עריכה אחרונה על ידי Adamm
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שאלה : אם מפרקים אגן שמן אז כל השמן יוצא ? מה עם השמן שבטורק ?

לא ברור לי איך יצאו 7 ליטר, הרי אם היו יוצאים 7 ליטר היה מספיק לפתוח את בורג הניקוז.

"שלום מותק מדבר סרג'יו קונסטנסה, מה שלומו?"

 

אוהבים אותך פולי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא קראת נכון, הוא ציין שהחלפה מלאה ( שאת זה אפשר לעשות רק ע"י מכונת דיאליזה או ניתוק צינור קולר גיר) הוא עשה בעבר.

 

כשמרוקנים דרך בורג ריקון או כשמפרקים את הקרטר, זאת החלפה חלקית.

Stay Dirty

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפי מה שראיתי גם כשמנתקים צינור קולר גיר לא יוצא כל השמן, יכול להיות שאני טועה.

אגב, בהחלפה האחרונה יצאו 2.5 ליטר שמן אולי קצת יותר, אחרי נסיעות שעשיתי ראיתי שחסר עוד שמן, סה"כ הוספתי 3 וחצי ליטר שמן בכמה פעימות.

הגיר מגיב מעולה, הופסקו רעידות שהיו לקראת עצירה ב5 קמ"ש בערך.

אם הרכב לא ימכר עד אז, החלפה נוספת תבוצע עוד 30K ק"מ כדי שגם הנוזל הישן יותר יתנקז.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל הכבוד, מדריך מפורט,

רק אוסיף משהו, לא מומלץ לנקות עם ספריי קרבורטור כי הוא משאיר משקעים.

מה שמומלץ שכבר רשמת הוא ספריי ברקס שאינו משאיר משקעים.

Peugeot 106 XS 1.4 96' -> Toyota RunX 1.6 03' -> Mazda 3 2.0 08'

HU: Pioneer AVH-8650BT | Amp: Rainbow iPaul 4.300 Skull Edition | Component: Soon | Sub.W: Morel Primo 124

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2849 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...