Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

ה-HOLD במאזדה - אימות/עדכון נתונים


Shahaf
שימו לב! השרשור הזה בן 6998 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לאחר שערכתי חיפוש בנושא, מצאתי את הנתון הבא:

1 - הילוכים ראשון שני.

1+HOLD - הילוך ראשון בלבד.

2 - הילוכים אחד עד שלוש באופן חופשי.

2+HOLD - הילוך שני בלבד , טוב לזינוקים בגשם , דופק את ה0-100.

D - הילוכים רגילים , 1-4

D+HOLD - הילוכים שני ושלישי בלבד .

אז שמר, ברשותך, אציין שבלאנטיס שלנו (משנת 1996), מצב ה-D + HOLD מאפשר את ההילוכים ראשון עד שלישי (כמו ב-S), אבל עם העברה באופן שונה.

בעוד שבמצב D רגיל התיבה מעבירה את ההילוך הראשון מהר מאוד (בנסיעות עדינות כ-2200 סל"ד נגיד), משתהה בשני טיפה יותר (2900 נגיד) ומעבירה לשלישי ורביעי אח"כ, במצב D + HOLD, התיבה מושכת את ההילוך הראשון יותר (באותו סגנון כמו מקודם היא תעביר מהראשון לשני ב-3000 סל"ד), משתהה מעט מאוד בשני (2700 אפילו - אמנם לא סל"ד נמוך במיוחד אבל ההרגשה היא שהיא נשארת בהילוך שני רק כשניה), ומעבירה לשלישי.

בדקתי גם משהו נוסף: בעת ליטוף עדין מאוד מאוד של הדוושה, במצב D רגיל התיבה מעבירה הילוך בדיוק ב1800 סל"ד (כנראה זה הסל"ד המינימלי שהיא מסכימה להעביר בו את ההילוך), ובמצב ה- D+ HOLD היא מעבירה ב2500 סל"ד בדיוק.

בנוסף אציין שאחי אמר לי שמצב הD + HOLD זהה למצב S רגיל, והייתי בטוח בכך עד שיום אחד השארתי את התיבה על D + HOLD, ולאחר מכן התחלתי נסיעה בעדינות יתרה כהרגלי והרגשתי השתהות ארוכה מאוד של התיבה בהילוך הראשון - כך התחלתי לשים לב לעניין זה.

 

רק רציתי להעיר זאת ע"מ שאנשים המחפשים את תפקידו של כפתור הHOLD לא יתבלבו מהודעתך - כנראה שתפקיד הכפתור שונה במהלך השנים.

אשמח גם אם תוכלו לאשש את דבריי ואף להוסיף.

 

שבת שלום,

שחף בן צבי.

בברכה,

שחף בן צבי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

השימוש שניתן לעשות בכפתור ה-HOLD הוא העלאת הילוכים 'כמו ידנית' כדי לסחוט מהרכב את מירב הביצועים: שים את הבורר בהילוך '2' והאץ. כשתרגיש שהסל"ד מתאים להעלאת הילוך, לחץ על מתג ה-HOLD. הילוך שני יווצר מיד. כשהסל"ד יגיע שוב לכזה שמתאים לדעתך להילוך שלישי, דחוף את בורר ההילוכים למצב 'D' ומיידית יווצר הילוך שלישי. לחיצה נוספת על מתג ה-HOLD תאפשר לגיר להחליף להילוך רביעי בסל"ד המתאים. הרצף הוא כזה:

הילוך '2' ללא HOLD

לחיצה על HOLD

דחיפת הבורר למצב 'D', נורית HOLD בלוח השעונים עדיין דולקת.

לחיצה על מתג HOLD

כבר במזדה אוטומטית סדן 323 מודל 2003 היה קיים הרצף הזה.

 

יוסי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כבר במזדה אוטומטית סדן 323 מודל 2003 היה קיים הרצף הזה.

אני מסכים עם דבריך - כך זה גם אצלנו.

אך טענתי הייתה שלדברי שמר במצב D + HOLD התיבה משלבת רק את ההילוכים השני והשלישי, בעוד שאצלנו במצב זה היא משלבת את ההילוכים מראשון עד שלישי באופן חופשי, כמו במצב "2" (S).

 

משני העובדות הנזכרות בהודעתי (של שמר ואנוכי), הסקתי שתפקיד כפתור הHOLD השתנה במהלך השנים - בדגמים החדשים יותר מצב D + HOLD מבטל את ההילוך הראשון בעוד שאצלנו (בדגמי הלאנטיס הראשונים - שנת 1996) הוא מאפשר גם את הראשון.

 

בברכה,

שחף בן צבי.

בברכה,

שחף בן צבי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ממצא נוסף:

 

כאשר התיבה ב- D + HOLD, היא מתנהגת באופן שונה מאוד מ-S.

במצב S, התיבה מעלה ומורידה הילוכים בחופשיות, ע"פ הצורך ומידת פתיחת המצערת.

אך במצב D + HOLD, כמו שציינתי לעיל, התיבה מושכת טיפה את ההילוך הראשון, אך מעבירה את ההילוך השני מוקדם מאוד (בסביבות 2500-3000 סל"ד), ואז לשלישי.

מה שקורה הוא שלאחר ההעברה להילוך השני, התיבה מעבירה לשלישי ללא התחשבות בעומס ובפתיחת המצערת ואף ממאנת להוריד הילוכים.

ואיך הגעתי למסקנה זו: נסעתי לי במצב D + HOLD, פניתי בפנייה כלשהי ולאחר הפנייה התיבה נמצאה בהילוך שני, וניסיתי לעקוף רכב אז הצמדתי את דוושת הגז לרצפה והתיבה לא הגיבה כלל חוץ מהעלאה לשלישי.

בדקתי שוב - התחלתי נסיעה רגוע, ולאחר ההעברה לשני לחצתי עד הסוף אך שוב התיבה מעבירה לשלישי ב-2700 סל"ד ולא מסכימה להוריד הילוך.

בדקתי איך המצב ב-D או ב-S (ללא HOLD), לאחר ההעברה לשני לחצתי עד הסוף, ובין רגע הסל"ד קפץ לכ-5000 (וישר עזבתי את הגז) - התיבה כן הורידה לראשון ושיחקה עם ההילוכים ע"פ הצורך.

לפחות נכון לעכשיו, מסקנתי היא שמצב S רגיל מעביר הילוכים באופן נורמלי, כמו D רגיל, רק ללא ההילוך הרביעי.

ומסקנה נוספת - במצב D + HOLD התיבה מחזיקה את ההילוך השלישי (וגם לא מושכת את השני - פשוט מעבירה לשלישי כמעט ללא השהייה בהילוך השני. לגבי משיכת ההילוך הראשון עד הסוף במצב זה לא בדקתי) וממאנת להוריד הילוך ע"פ צורך או מידת הלחיצה על הדוושה.

האם יש עוד בעלי לאנטיס ממודל זה שיכולים להעיד על התנהגות התיבה?

 

בברכה,

שחף בן צבי.

בברכה,

שחף בן צבי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חודש מאוחר יותר...

אז רק בשביל השאלה, נניח אני רוצה לעשות עם מישהו "פתיחה" ויש לי לאנטיס 2004 אוטומט

 

אז מה הוא הסדר שבו אני צריך להחליף\ללחוץ בתיבה?

ממה להתחיל מתי ללחוץ HOLD ומתי להעביר?

 

 

תודה

לאון חבקין

:loco:How can I be lost, If I've got nowhere to go?

:loco:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז רק בשביל השאלה, נניח אני רוצה לעשות עם מישהו "פתיחה" ויש לי לאנטיס 2004 אוטומט

 

אז מה הוא הסדר שבו אני צריך להחליף\ללחוץ בתיבה?

ממה להתחיל מתי ללחוץ HOLD ומתי להעביר?

תודה

לאון חבקין

תלחץ HOLD קודם על עצמך....:wink:

 

כפתור ה-HOLD לא נועד בתכננו לביצועי פתיחות מהירות של הרכב ויציאות מהמקום.

גם בלי להתעמק יותר מדי בהאצה שכזאת, צריך להבין שמדובר במערכת חיישנים ומחשב מתוחכמת מאוד.

סביר להניח שמשחקים מרובים עם כפתור ה-HOLD ועם הילוכי הגיר (S,1) יגרמו לכך שהמחשב לא יעבד נתונים כראוי ולא יתפקד ביעילות כפי שהוא היה מתפקד ב-D למשל (סתם תאוריה..לא להיתפס על זה).

הכפתור נועד להקל על החלקים המכניים של הרכב (רפידות בלם, ממיר מומנט...) בזמן ירידות ולסייע בהאטה של הרכב.

או בעליות/עקיפות לצורך הכרחת המחשב להוריד הילוך (מתוחכם אמנם, אך בעל לוגיקה מוכתבת מראש ) ולהגברת כוח/מהירות.

 

אמיר.

 

שחף, ח"ח על הערה..

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כדי שתהיה רגוע -אבדוק זאת מחר.

ולמה לעזאזל זה משנה ? רוצים להאיץ ? D וגז לרצפה.

למה זה משנה?

רוצים שליטה טובה יותר על ההילוכים? תיבה י-ד-נ-י-ת.

מחפש סוזוקי ג'ימני סטיישן 1,600 סמ"ק אוטומט

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נניח אני רוצה לעשות עם מישהו "פתיחה" ויש לי לאנטיס 2004 אוטומט

 

אז מה הוא הסדר שבו אני צריך להחליף\ללחוץ בתיבה?

ממה להתחיל מתי ללחוץ HOLD ומתי להעביר?

קודם אסייג את דבריי, משום שהמסקנות הנ"ל מדברות על התנהגות הממסרה בדגם משנת 96' ומנוע 1.8, ואיני יודע למעשה כיצד המצב בשנתונים המתקדמים יותר.

 

לצורך ההבהרה, ומכיוון שאיני זוכר כבר אם ציינתי במסקנותיי את הנתון, בעת 'פתיחה' - דהיינו הדבקת הדוושה לרצפה כאשר ידית ההילוכים במצב D + HOLD, ההילוך הראשון מועבר במכה אגרסיבית ב-3500 סל"ד בדיוק, השני מועבר לאחר כשניותיים ב-3200 לערך, והשלישי נשאר משולב עד לביטול כפתור הHOLD. (מיותר לציין שכל זאת כשהרגל נטועה ברצפה, וניכר שהמנוע מתאמץ אך בכל זאת מועברים ההילוכים - פשוט הרגשה מוזרה)

יתרון לכך - איני מצליח לחשוב על שכזה, אך בטוח ישנו.

 

ככל הידוע לי, הנוהל הטוב ביותר ל'פתיחה' הוא השארת הידית במצב "D" רגיל ותו לא. הרי בלחיצה מלאה ההילוכים יימשכו כמעט עד תומם, ואף עדיף שכך משום שההילוך מועבר בעת התחלת ירידת ההספק (דעתכם על כך?).

בהחלט השיטה שהוצעה ע"י ידידי יוסי יכולה להיות יעילה כאן, וקביעת המוט למצב L + HOLD והעברתו למצב S + HOLD (ז"א הזזת הידית מ-L ל-S כשהכפתור לחוץ) כשהסל"ד מגיע לשיא ההספק (6000 בדגם זה?) יכולה להיות יעילה, שכן העברת ההילוך בנק' שיא ההספק היא אופטימלית.

 

לילה טוב,

שחף בן צבי.

בברכה,

שחף בן צבי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תוכנת המחשב של הגיר האוטומט שלך כתובה בפחות שורות מההסבר על לחצן ה HOLD.:-):wink::twisted:

 

תמשיך כך....:mm_yeah:

אם כך, אוכל להתחיל ולשקוד על תכנון הדור הבא של ה-HOLD..?:wink:

חבל שכעת מאזדה החלה בייצור הטיפטרוניק (מעניין אם אכן הגיר ב-3 החדשות חדש, או שפשוט ישנו רובוט שעושה בעצמו את העברות הידית בתוך מכסה המנוע ע"פ פקודות הפלוס-מינוס מהנהג:lol:).

 

הייתי שמח להמשיך כך, אמנם איני שש (מבחינה מעשית, אני מאוד שש ומשתוקק מבחינה תאורטית) לערוך ניסויים אלו ברכבם של ההורים.

כמו כן, איני זוכר במדויק מתי הוחלף לאחרונה שמן הממסרה ועדיף שלא להאיץ את הזדקנותה.

 

בברכה,

שחף בן צבי.

בברכה,

שחף בן צבי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6998 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...