Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

עוד אימון ראלי שערכנו ביום שישי שעבר...


אלון חלווה
שימו לב! השרשור הזה בן 7067 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

 

!SWEET

 

 

 

.Can you post any pictures of the car's interior? I'm especially curious to see how you arranged the safety equipment and such

 

 

 

 

.Moti

אני אצלם בקרוב ואעלה פה בפורום או שאשלח לך בהודעה פרטית.

בינתיים הנה עוד כמה תמונות....

אלון

106-2.JPG

sub 1.JPG

sub 2.JPG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המסלול היה מסלול סגור וכלל שתי הקפות. זמנים נפרסו החל מ - 03:46 ד' בערך שהיה שייך ל 4*4הכי מהיר, עובר דרך 03:49 ד' בערך לרכבי ה 2*4 ומסתיים באיזור ה 04:15ד' לאיטיים יותר.

 

המסלול היה קשה ביותר (לא מבחינת נהיגה - אלא קרקע), הרבה בורות, חריצים וסלעים בולטים - דבר שכרגיל גרם לי לים של תקלות ידועות מראש. המתלים המוקשחים שלי שמתאימים יותר לשבילים בדרום ניתקו שוב ושוב את הרכב מהקרקע (ראו תמונה ראשונה - במהירות איטית יחסית) ובדרך שברו כל דבר חלש אפשרי ברכב. - שוב נקרעו תושבות מנוע. גם הפעם נאלצתי לפרוש - אבל לא לפני שהספקתי לקבוע זמני הקפה יפים מאוד - יחסית לתקלות.

מי שבאמת נהג יפה - היה קובי כהן (שקנה ממני את ה 205 ראלי הזו לפני 3 שנים), קובי הגיע עם מתלים רכים יותר ואחרי כמעט שנה שלא נהג באירוע רשמי הצליח להשיג את הזמן המהיר ביותר ל 2*4 (למעט מישל גדז' ב 205GTI 1.6 של ישראל הלפרין שהראה לנו שבמסלול כזה 2*4 יכול להיות אפילו יותר מהיר מ 4*4 - הכל תלוי בנהג.

וכמעט שכחתי לציין את דב עם ה AX ספורט - מנוע 1000 עם כ 100 כ"ס!!!! שני קרבורטורים כפולים 45 מ"מ של וובר, גיר עם יחסי העברה קצרים ומשקל נוצה.... - משתפר מאירוע לאירוע...

אולי לאלון השני (קונדסון) יש עדיין את תוצאות הזמנים והוא יעלה אותם פה...

אלון

my 106.JPG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמה עולה תענוג כזה...

 

כוונתי, עלות התיקונים הכרוכים במה שתארת - תושבות ועוד...

 

אין צורך להסביר - אני יודע שזה שווה את התענוג.

וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ

מָה שֶׁשָּׂנוּא עָלֶיךָ אַל תַּעֲשֶׂה לַחֲבֵרְךָ

Don't know what I want ; But I know how to get it

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמה עולה תענוג כזה...

 

כוונתי, עלות התיקונים הכרוכים במה שתארת - תושבות ועוד...

 

אין צורך להסביר - אני יודע שזה שווה את התענוג.

אנחנו מוציאים כ - 20000 ש"ח חלקים בשנה - על תחזוקה ל 8 עד 10 מרוצים כולל מעט אימונים.

לא כל מירוץ יש תקלות - יש שטחים בעלי עבירות טובה מאוד ואז אין נזקים. יש איזורים כמו האימון האחרון - שאם באים עם מתלים כמו שלי - שוברים חצי מהרכב (בהגזמה כמובן...).

להכין רכב דומה לשלי (כ 130 סוסים, 2 על 4, בטיחות ומתלים) נע בין 35000 ש"ח ל 70000 ש"ח

לא כולל גיר עם דיפרנציאל ננעל ויחסי העברה קצרים - בשביל זה, צריך להוסיף עוד כ - 5000 $.

אלון

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

From the way it looks like in the pictures, your problem might not be only the stiffness of the suspension, but also the amount of suspension travel that you seem to be a little too short on, the 205 seems to have a lot more suspension travel in the front than your car, maybe you should consider shortened body shocks? what type of suspension are you using exactly? do you have traction problems? anti roll bar in the front or back of the car? sorry for asking so many questions, I'm just thinking I might be able to help you to set it up better

 

Looking great anyways, I wish I had the budget to do both rally and road racing... it's very expensive

 

.Moti

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

From the way it looks like in the pictures, your problem might not be only the stiffness of the suspension, but also the amount of suspension travel that you seem to be a little too short on, the 205 seems to have a lot more suspension travel in the front than your car, maybe you should consider shortened body shocks? what type of suspension are you using exactly? do you have traction problems? anti roll bar in the front or back of the car? sorry for asking so many questions, I'm just thinking I might be able to help you to set it up better

 

 

 

 

Looking great anyways, I wish I had the budget to do both rally and road racing... it's very expensive

 

 

 

 

.Moti

אין בעייה של מהלך מתלה אצלי אלא של קושי קפיץ. הקפיצים אצלי קדימה מותאמים לשטח קל יותר כמו שבילים מהירים בדרום. בעיות התקציב עליהן דיברנו מחייבות אותי להחליט אילו מתלים אני מרכיב - אין לי מספר סטים ולכן הסט הזה הוא הכי מתאים מבחינתי - היות ורוב השטחים בהם אני נוסע/מתאמן הינם פחות בעייתיים. גם אם אני אביא קפיץ רך יותר - אין לי את הזמן/כוח להחליף כל פעם בהתאם למסלול. שעות עבודה אצלנו הן מאוד בעייתיות היות וזה לא מכניס כסף לעסק אלא רק מוציא ממנו. קשה לשכנע את אבא שלי למה כדאי להוריד מהליפט רכב של לקוח מכניס כסף ובמקומו להעלות רכב מירוץ שרק עולה כסף....

ל - 205 שאני מכיר טוב כי היא הייתה שלי - יש קפיצים רגילים והיא מאוד רכה. הבולמים אכן מחוזקים - אבל לא של שטח (קוני צהוב אחורה, איזו קומבינה אחרת מקדימה). בכל שטח אחר זה היה חיסרון - בשטח כמו האימון האחרון זה התגלה כיתרון משמעותי.

ל 106S16 שלי יש קוייל אובר של אייבך על בולמי בילשטיין מיוחדים בהזמנה אישית מסדנה שמתמחה בנושא מצרפת. עד 50 קמ"ש בערך - הרכב קשה ביותר - מעל זה - הוא מתחיל לגהץ את השטח.

אני מודה שאני נהנה לפעמים למצוא את עצמי בגובה של כמעט מטר מעל הקרקע למרות שזה גורם לאובדן זמן משמעותי בקטעים בעלי עבירות קשה.

בקרוב יש לנו אימון ארוך יותר בשבילים מתאימים יותר ואחרי זה אחליט כיצד לשנות את הסט אפ של הרכב - היות וכרגע הוא עדיין בבניה ובלימוד שלי את הרכב והתנהגותו.

אני יכול רק להוסיף שעל מסלול עביר יותר ומהיר וטכני הצלחתי לסיים בזמנים זהים או איטיים בפחות משנייה מאימפרזה טורבו (שדות של קיבוץ יגור). זה מראה לי שלרכב המון פוטנציאל אבל צריך עוד כיוונונים להגיע למצב אופטימאלי.

כמובן שאם מישהו יתרום לי גיר עם יחסי העברה קצרים ו דיפרנציאל מוגבל החלקה זה ישפר משמעותית את כל זמינות הכוח של המנוע ברכב. מישהו מעוניין להכנס לתחום כספונסר????

:wink:

אלון

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני ארשום רק את הזמנים המהירים ביותר לכל מכונית [מבלי לציין את הנהג]:

 

- אימפרזה ג'י טי: 3:46:97 ד' [עשתה הקפה אחת בלבד ע"י הנהג שעשה את הזמן הזה, עד שההילוך השלישי הלך לאיבוד]

 

- 205 1.6: 3:49:90 ד' [אולי הרכב המקצועי ביותר מבין הקטנות, גם כן הקפה אחת על המסלול, שאר ההקפות היו בזמנים נמוכים יותר ע"י נהג אחר]

 

- אימפרזה ג'י טי: 3:54:56 ד' [התחילה להתחמם אחרי 5 הקפות]

 

- 205 1.3: 3:55:27 ד' [עם גיר קצר יותר, האוטו מוריד עוד לפחות 5-10 שניות, אם לא יותר]

 

- 106 1.6: 3:56:10 ד' [אלון כבר פירט].

 

- זד איקס 1.9: 4:08:76 ד' [אחרי 2 הקפות, נשבר תפוח הגה].

 

- אי איקס 1.0: 4:14:00 ד' [יש לציין שהנהג באי איקס, הוא חדש לגמרי, והוא הציג גרף שיפור מהקפה להקפה, ויש לו עוד איפה להשתפר]

 

את האימון הבא נערוך אולי במסלול קצת פחות טובעני [בכדי שאלון יפסיק לבכות על כך שאנחנו שוברים לו את האוטו :wink: ]

 

 

אלון

If you can’t see the Bright side of life , Polish the Dull side

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני ארשום רק את הזמנים המהירים ביותר לכל מכונית [מבלי לציין את הנהג]:

 

- אימפרזה ג'י טי: 3:46:97 ד' [עשתה הקפה אחת בלבד ע"י הנהג שעשה את הזמן הזה, עד שההילוך השלישי הלך לאיבוד]

 

- 205 1.6: 3:49:90 ד' [אולי הרכב המקצועי ביותר מבין הקטנות, גם כן הקפה אחת על המסלול, שאר ההקפות היו בזמנים נמוכים יותר ע"י נהג אחר]

 

- אימפרזה ג'י טי: 3:54:56 ד' [התחילה להתחמם אחרי 5 הקפות]

 

- 205 1.3: 3:55:27 ד' [עם גיר קצר יותר, האוטו מוריד עוד לפחות 5-10 שניות, אם לא יותר]

 

- 106 1.6: 3:56:10 ד' [אלון כבר פירט].

 

- זד איקס 1.9: 4:08:76 ד' [אחרי 2 הקפות, נשבר תפוח הגה].

 

- אי איקס 1.0: 4:14:00 ד' [יש לציין שהנהג באי איקס, הוא חדש לגמרי, והוא הציג גרף שיפור מהקפה להקפה, ויש לו עוד איפה להשתפר]

 

את האימון הבא נערוך אולי במסלול קצת פחות טובעני [בכדי שאלון יפסיק לבכות על כך שאנחנו שוברים לו את האוטו :wink: ]

 

 

אלון

אלון.....

יש לך עוד תמונות?

 

אלון

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נראה פשוט יפהפה! גררר...

 

אלון (CTI), הייתכן שראיתי את הרכב ראלי שלך במרום הצמרת? פתאום הוא נראה מוכר מהיכנשהו.

 

אולי תוכלו לפרט קצת על "מאחורי הקלעים"?

כיצד מסדירים את האימונים האלו? האם זה בתחום האפור של החוקיות? האם זה נעשה באופן (יחסית!) ספונטני או שיש גוף או אדם מארגן? מה השאיפות של המתמודדים מבחינת התקדמות? איך מגיעים בכלל למקצוע וכו'

- - -------[Fireball]------ - -

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נראה פשוט יפהפה! גררר...

 

אלון (CTI), הייתכן שראיתי את הרכב ראלי שלך במרום הצמרת? פתאום הוא נראה מוכר מהיכנשהו.

 

אולי תוכלו לפרט קצת על "מאחורי הקלעים"?

כיצד מסדירים את האימונים האלו? האם זה בתחום האפור של החוקיות? האם זה נעשה באופן (יחסית!) ספונטני או שיש גוף או אדם מארגן? מה השאיפות של המתמודדים מבחינת התקדמות? איך מגיעים בכלל למקצוע וכו'

קודם כל - לא במרום הצמרת. הרכב נמצא ב י.ש. מוסכי גליל למעט הפעמים שאני מוציא אותו לאימון.

המירוצים עדיין לא חוקיים בארץ. יש חוקים בקנה ואפילו אחד שעבר קריאה ראשונה. אולי תוך מספר חודשים (ואת זה כבר שומעים שנים) - יהיה לנו ספורט מוטורי חוקי בארץ.

 

רוב הנהגים בארץ מאוגדים כיום בעמותה לטובת העברת הספורט המוטורי בחוק. בעוד שישנם גורמים אינטרסנטיים רבים המשפיעים על כיווני החקיקה ועל כיווני התפתחות הספורט המוטורי בארץ - רוב הנהגים - רק מעוניינים להתחרות במסגרת בטוחה ומסודרת. נכון להיום, מצליחים רוב הנהגים להתגבר על חילוקי הדעות בינהם ומינו יו"ר לעמותה שמובילה את מהלך אישור החוק. ההערכה שלי היא שברגע שיעבור החוק יצוצו מועדני מירוצים רבים כנהוג באירופה וכול אחד ימצא את הנישה שלו.

נכון לעד לפני מספר חודשים העמותה עליה דיברתי אסרה על מירוצים/אימונים כדי לא להכשיל את החוק. לאור העובדה ששאר העוסקים בספורט מוטורי (אופנועים,טרקטורונים וכו') לא מחכים לחוק וגם לאור העובדה שכל פעם יש עיכוב חדש - החלטתי לבקש ממי שהיה מארגן בעבר אירועים חוקיים לארגן אימונים עבורי (סגירת שטח ע"י מרשלים, קבלת אישור מבעל השטח וכו). היות ואני נוסע עם ביטוח מיוחד לרכב שעבר שינוי מבנה - אין לי בעיית חוקיות כל עוד זה מבחן לכלי הרכב. אם זה הופך למירוץ - זה לא חוקי - והקו הוא קו דק...

באימון הראשון שאורגן הגיעו תשעה רכבים. לא אכנס לפוליטיקות הפנימיות של הנהגים והעומדים בראשם - אבל, אירוע זה עורר את הבנתם שלא יתכן שכולם יתחרו ויתאמנו למעט נהגי הראלי... ולאור זאת מתחילים בימים אלו (בעצם כבר החלו) אימונים מסודרים חצי רשמיים בעידוד העמותה.

אני רק מקווה שזה יצבור תאוצה ויכריע את העוסקים בדבר להעביר את החוק בשלביו האחרונים.

אז, אני מאמין - רבים רבים יצטרפו לספורט זה. אם לא עם אימפרזות ב 250000 ש"ח אז לפחות בספורטיביות קטנות 2 על ארבע ב 50000 ש"ח.

קדימה ליגת ספרינט ראלי.....

אני בטח אהיה שם...

:wink:

אלון.

 

נ.ב.

מי שרוצה פרטים איך להכנס לספורט הזה ויכול להשקיע בנושא כ 40000-50000 ש"ח לקניית ובניית רכב ראלי, יכול ליצור איתי קשר.

050-6286973

אלון

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמובן שאם מישהו יתרום לי גיר עם יחסי העברה קצרים ו דיפרנציאל מוגבל החלקה זה ישפר משמעותית את כל זמינות הכוח של המנוע ברכב.

!OUCH! you're rallying with no LSD??? that's like bringing a knife to a gun fight

:smile: Hope you'll get it sponsored sooner then later

 

 

My point with the suspension was that if you can't play with the spring rates from any kind of reason you might be able to play with anti roll bars more easily, it's something that we do sometimes with track cars too - removing them to assist traction, it will make the car harder to turn but I'm sure you figured out by now how to turn it with the brakes

:wink:

 

.Moti

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 7067 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...