Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סיקור פיאסטה ידנית 2014


אוהד זכי
שימו לב! השרשור הזה בן 3086 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

מכיוון שלאחרונה שמתי לב שאנשים מבקשים לדעת על הפיאסטה החדשה, רוצים לעשות השוואה עם רכבים אחרים ועצות לפני קניה, רציתי לרשום את הדעה שלי על הרכב ואת הרושם שאני קיבלתי מהפיאסטה. הרכב ברשותי 3 חודשים.

 

מידע כללי:

1. הרכב בעל מנוע 1.25 ליטר. 4 צילינדרים, 16 שסתומים, גל זיזי עילי כפול.

2. אורך 3.98, רוחב 1.79, גובה 1.49. משקל 1055.

3. מיכל דלק 42 ליטר.

4. 82 כ"ס, הספק מירבי 5800 סל"ד. מהירות מירבית 168 קמ"ש. מ-0 ל-100 ב-13 שניות.

5. הגה כוח EPAS.

6. בלמים: קדמיים - דיסק. אחוריים - תוף.

7. 7 כריות אויר, נקודות עיגון ISOFIX במושבים האחוריים למושבי בטיחות לילדים. נועל בטיחות לילדים בדלתות האחוריות.

8. ESP - מערכת בקרת יציבות. ABS - מערכת למניעת נעילת גלגלים. EBD - מערכת לחלוקת כוחות הבלימה. EBA - סיוע לבלימת חירום. HLA - מערכת למניעת התדרדרות בעליה {באתר של פורד רשום שזה לדגם האוטו' אבל גם לידני יש}.

9. מערכת FORS EASY FUEL - למניעת תדלוק בדלק לא נכון.

10. מערכת שמע נגן DVD, יציאות AUX ו-USB, תפעול מההגה ו-6 רמקולים.

11. מגיע עם אמובילייזר ככה שאין צורך להוסיף שום דבר לביטוח מקיף.

 

אבל בינינו, כל אחד שיודע לקרוא יכול להכנס לאתר של פורד ולראות את זה.

 

עכשיו לקטע האמנותי.

יתרונות:

1. אמנם המנוע קטן יחסית אבל לא פראייר בכלל, בסל"ד נמוך 1500-2500 בהילוך ראשון-שני המנוע אולי נראה שהוא לא מצליח לזוז אבל בסל"ד קצת יותר גבוה ובהילוך שלישי ומעלה הרכב מרגיש כאילו מקבל עצבים ומתחיל להמריא.

2. מיכל דלק גדול. צריכת דלק של 1:14.5 {אם להיות מדויק} בתוך העיר. ז"א שהמיכל עושה 602 ק"מ ומי שנוסע בממוצע 30 ק"מ ביום, ממלא דלק פעם ב-20 יום.

3. הגה כוח נעים ונוח, ההיגוי ללא ספק אחד הטובים שהיו לי ניסיון איתם. הרגשה של שליטה מלאה ברכב.

4. מערכת FORD EASY FUEL קטלנית למי שמתבלבל לעיתים, מניסיון...המערכת לא נותנת לתדלק דיזל אלא רק בנזין.

5. אמובילייזר בהתקנה מקומית וכלול במחיר, ככה שלא צריך להוסיף עוד קשקוש בשביל הביטוח מקיף.

6. כניסות AUX ו-USB {לצערנו יש רכבים שזה לא מובן מאליו שצריך את זה}.

7. מערכת מולטימדיה עם IGO שעושה עבודה לא רעה בכלל. אמנם הוא לא WAZE אבל אפשר להסתדר איתו. המערכת גם מציגה שירים מתוך האייפון לא רק דרך בלוטוס אלא גם עם חיבור דרך USB.

8. הבולמים של הרכב עושים עבודה טובה מאוד, אמנם מרגישים קצת את הכביש אבל ממש מעט.

9. רכב יפהפייה {כמובן שזה אינדבידואלי}.

10. תא מטען גדול ביחס לסופר מיני.

11. הצמיגים רחבים וזה תורם רבות ליציבות.

12. אמנם העיצוב הפנימי בסיסי אבל החומרים מאוד טובים, לא פלסטיק וגם מה שפלסטיק לא מרגיש ככה. פורד אכן השקיעו באיכות.

13. מוט הילוכים נוח ומהיר.

14. מזגן מקפיא ובימים חמים מאוד עושה עבודה לא רעה בכלל.

 

חסרונות:

1. המימדים של הרכב קצת מטעים, הוא נראה מרווח מאוד ביחס לסופר מיני אבל מי שולקח את הכסא נהג קצת אחורה, משאיר קצת מקום למושב האחורי.

2. לא יצא לי לנהוג ממש מהר ברכב, יצא לי להגיע ל-130 קמ"ש גג ולפעמים הרכב נותן תחושה של חוסר יציבות. מי שנוסע במהירויות גבוהות שיחשוב פעמיים על הפיאסטה. מקווה שאין הרבה כאלה.

3. מערכת HLA אשר מונעת התדרדרות בעליה קצת מציקה, ההרגשה היא שה-ARM BRAKE מורם וזה מציק לעיתים, צריך להתרגל לזה.

4. מערכת שמע בסיסית. הרמקולים בינוניים-, התפעול מההגה בסיסי מאוד עם ווליום והעברת שיר. אין יותר מדי אפשרויות שמע, רק באס, מיד וטרבל.

5. מושבים קשים ולעיתים מעיקים בנסיעות ארוכות של שעה+.

6. העיצוב הפנימי מאוד בסיסי, גם בדגם האוטו' עם כיסוי הגה מעור, עדיין בסיסי ביותר.

7. לא מגיע עם מבחר צבעים גדול במיוחד. שחור, לבן, כחול אדום, ועוד 4 שהם קצת מיוחדים: חרדל, נחושת, פשיונסטה {אין לי מושג איך לתאר את זה}, ואפור שהוא קצת בהיר.

8. אין מראות מתקפלות.

9. אין מרימי שמשות ואין בדלתות האחוריות חלונות חשמל.

10. אין מגנזיום באף דגם.

11. אין בקרת אקלים.

 

לסיכום:

הרכב חזק, יציב ונוח, היגוי ברמה גבוהה, חסכוני בדלק, חומרים איכותיים, מרגיש רכב אמיתי ולא צעצוע. מתאים לצעירים, או משפחות קטנות {דגש על קטנות, זה סופר מיני}.

 

החסרונות שרשמתי לא הפריעו לי בקניה , חלק מהדברים כגון מראות מתקפלות, בקרת אקלים וחלונות חשמל מאחורה ממש לא מעניינים אותי.

הדבר היחיד שבאמת מפריע זה המושבים, נוטים להיות קשים ולהציק.

 

בהצלחה :)

עוד חודשיים היא מגיעה...IBANEZ S5521Q PRESTIGE :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אומנם אני עם מנוע 1.6 ותיבה רובוטית, אבל עדיין יש לי כמה התייחסויות שאני מניח שהן תקפות למרות ההבדלים:

  1. יציבות במהירות גבוהה - אתה לחלוטין צודק. למרות הצמיגים הרחבים ונמוכי החתך, הרכב פשוט אינו יציב. עיקולים שבמכוניות אחרות עם צמיגים נחותים יותר (הן במידה והן בסוג) נבלעים ללא התייחסות יתרה, בפיאסטה יגרמו לנורה של בקרת היציבות לנזוף בנהג המופרע על לא עוול בכפו.
  2. עם רגל יחסית עדינה על המצערת, ניתן להגיע לאותה צריכת דלק שציינת גם עם מנוע 1.6, או לכל הפחות להתקרב אליה מאוד.
  3. עיצוב - אני מסכים שלפחות חיצונית היא נאה מאוד.
  4. מזגן - אני מבין שאצלך אין בקרת אקלים אלקטרונית. אז כן, לזכותו ייאמר שהוא אכן מקרר היטב, אבל כאשר בקרת האקלים נמצאת במצב אוטומטי היא נחפזת להוריד את מהירות המפוח, כך שבפועל הקירור אינו מספיק. השורה התחתונה היא שהמצב האוטומטי הוא תיאורטי בלבד, ואם אתה רוצה לקבל קירור ראוי אז אין מנוס מהתערבות ידנית במהירות המפוח.
  5. יש מרימי שמשות. כשאתה נועל את הרכב, תלחץ כמה פעמים באופן רצוף על כפתור הנעילה ואל תשחרר. כנ"ל גם לגבי פתיחת החלונות לפני כניסתך לרכב (כדי לאווררו).
  6. אני מסכים שזה קצת צורם שהיבואן אינו מביא אפילו כאפשרות אף דגם עם חישוק סגסוגת.

 

יש לי התייחסויות נוספות, אך הן אינן רלבנטיות לדגם שלך ולכן לא אציינן. שים לב רק לדבר אחד שלא ציינת: לוח המחוונים אינו מוצב ישירות מול הנהג, אלא נוטה לימין. שב במושב הנהג, ודא שהסמל שעל ההגה נמצא בדיוק מולך והתבונן במחוונים - שים לב שהפינה הימנית-עליונה שלהם מוסתרת ע"י ההגה בעוד שאת הפינה השמאלית-עליונה אתה יכול לראות ללא הפרעה.

בנוסף, לפחות אצלי האיטום באיזור הדוושות אינו מושלם, כך שאני מרגיש רוח חמה מאיזור המנוע על הרגלים שלי בכל פעם שאני נוהג עם מכנסים קצרים.

AUTOBIANCHI A112 JUNIOR '84 | FIAT BRAVO SENSATION '11 | RENAULT CLIO ESTATE '14

 

לא תמצא רוטס HR במחיר זול יותר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ללא שום ספק אני הולך לנסות את העניין הזה עם מרימי השמשות!!! תודה רבה.

 

בקשר לאויר החם שאתה מרגיש ברגליים, לפי דעתי זה קשור לחריץ של המזגן לאזור הרגליים. תלחץ על הכפתור של הסירקולציה במזגן ותמנע את הכניסה של האויר החם מהמנוע. יכול להיות שאני טועה אבל אני לא מרגיש אויר מהאזור, רק כאשר המזגן דולק.

עוד חודשיים היא מגיעה...IBANEZ S5521Q PRESTIGE :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האויר החם מגיע בעיקר כאשר הרכב נמצא בתזוזה. הדבר אינו קשור לפעולת המזגן או לבחירת פתחי האיוורור, וממילא משב הרוב הזה כלל אינו מגיע מפתח יציאת האויר לרגליים.

האם גם אצלך בידוד הרעשים לקוי? מה לגבי רעשי רוח במהירות גבוהה? אצלי במהירויות מאוד גבוהות יש רעש חזק מאוד של שריקה.

AUTOBIANCHI A112 JUNIOR '84 | FIAT BRAVO SENSATION '11 | RENAULT CLIO ESTATE '14

 

לא תמצא רוטס HR במחיר זול יותר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הבידוד מעולה, בקושי שומעים משהו. גם במהירות גבוהה אני כמעט ולא שומע את הרוח.

 

תבדוק את העניין הזה אם זה מפריע לך.

עוד חודשיים היא מגיעה...IBANEZ S5521Q PRESTIGE :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תתחדש על הרכישה, וסע בדרכים טובות.

הקטע של חוסר היציבות הפתיע אותי לגמרי! הריו שלי מסתדרת יופי אפילו ב 140 קמ"ש. זווית הגלגול בפניות קצת חדה אבל הרכב נשאר דבוק לכביש גם כשהצמיגים עייפים ויבשים.

Mazda CX5

Škoda FABIA

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה רבה. גם אתה.

 

בגדול, הרכב יציב ודבוק לכביש עד 130 קמ״ש, משם הוא מתחיל לקרטע בעיקולים חדים ומערכת בקרת יציבות עושה את עבודתה.

עוד חודשיים היא מגיעה...IBANEZ S5521Q PRESTIGE :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם אני הופתעתי מהצריכה שלה. אני נוסע ביום בממוצע 25-30 ק"מ. ממלא דלק פעם בשבועיים+ לפעמים כל 17-18 יום. אני מאמין שמיכל שלם יכול להחזיק 20 יום.

אז כן...1:14.5 לא יודע איך ולא ממש אכפת לי :)

לא מתפרע על הכביש ולא נוהג כמו זקן, מעביר הילוכים ב-3500-4000 סל"ד בכביש נורמלי.

עוד חודשיים היא מגיעה...IBANEZ S5521Q PRESTIGE :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בלי מזגן. למזלי אני גר בירושלים, יוצא בבוקר יש רוח נעימה ובערב כנ"ל.

אני יכול לספור על 2 כפות ידיים את הפעמים שבהם הדלקתי מזגן.

עוד חודשיים היא מגיעה...IBANEZ S5521Q PRESTIGE :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ללא מחשב דרך.

רשמתי את הק"מ שבו התחלתי נסיעה לאחר ששמתי מיכל מלא, לאחר שבועיים בערך הלכתי שוב למלא דלק, בדקתי כמה ליטר נכנס במיכל עד שהוא התמלא, רשמתי את הק"מ שנסעתי עד שנכנסתי לתדלק בפעם השניה וחילקתי את הקילומטרים שנסעתי לליטר דלק שנכנס.

ככה עשיתי 3 פעמים ועשיתי ממוצע שלהם.

נעשה ניסיון, אני אמלא דלק היום FULL TANK ונחזור עוד שבועיים לבדיקה חוזרת :)

אשתדל לחזור עם תמונות והכל.

עוד חודשיים היא מגיעה...IBANEZ S5521Q PRESTIGE :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קודם כל,

סיקור ממש מעניין.

אבל,

3500-4000סל"ד להעביר הילוך? תשמע בירושלים בעליות(אני בסופשים גם בירושלים) זה נשמע הגיוני,

אבל במישור? נשמע לי קצת גבוהה,

במישור אני לרוב מעביר הילוכים ב2,500-3,000 גג גג אלא אם עקיפה או משהו.

אולי שווה לך לנסות לשמור על סלד יותר נמוך,

אגב בריו 1.4 ידנית אני מוציא ממוצע צריכת דלק של 1-14 בנסיעות עירוניות במרכז ונסיעה הלוך חזור ת"א-ירושלים אחת לשבוע.

Mazda 3 touring 5 doors 2.0 6MT 2014 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3086 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...