Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מערכת Start & Stop- מה באמת עומד מאחורי זה?


BMW
שימו לב! השרשור הזה בן 1933 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום לכולם,

מזה כחודש שאני נוהג על האוקטביה 1.2 החדשה שקיבלתי מחברת הליסינג.

לא אכנס לעניין הרכב עצמו כי זה כבר לשרשור אחר, אבל כן אני תוהה לגבי עניין מערכת ה START & STOP שקיימת כבר במספר רב של רכבים ואשמח לשתף.

 

חסכון בדלק, עמידה בתקני זיהום מחמירים יותר ופליטת מזהמים לקבלת נ"ז ירוקות- הכל ברור מדוע כן דחפו את הדבר הזה, אבל מצד שני:

-בלאי מואץ לסטרטר (גם אם ישנו קבל ייעודי לאגירת מתח להתנעה מהירה או כל טריק כזה או אחר, עדיין מדובר בפעולה מכאנית כנגד גלגל תנופה)

-חסכון בדלק? אוקי, מחשב מזריק כמות מדודה ואין כאן בזבוז דלק רב בהתנעה כמו במנועי קורבורטור או הזרקה מיושנים, ועדיין, איפה החסכון במעט דלק שנשרף בזמן עמידה בסרק של המנוע אל מול התקנה של מערכת כזאת, על הבלאי המואץ מסביב לכל המכלולים, על הדיליי הזה של תחילת תנועה, על מדחס המזגן שכבר אינו עובד, על המטרד הזה בפקקים (כיבוי/התנעה על בסיס 10 שניות-אותי זה משגע..)

 

בקיצור, מה הקטע? למה זה טוב והאם אפשר לקבוע בסקודה שבאופן אוטומטי היא תהיה כבויה בהתנעה? (כרגע אני לוחץ על כפתור הביטול בכל התנעת הרכב בתחילת נסיעה).

 

תודה לעונים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 105
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

גם לי עלו אותן תהיות יש את המערכת הזו גם בפיאט פונטו 2013 שיש אצלי כרגע, אני מכבה את המערכת בכל נסיעה,

אני רוצה לבדוק אם אפשר לשנות שברירת המחדל בהתנעה תהיה שהמערכת כבויה (אם מישהו יודע איך

או אם אפשרי אשמח לדעת) ובמידה ורוצים שתפעל אז מדליקים.

 

 

so far so good so what

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אצלי ברכב ההתנעה לא מתבצעת דרך גלגל התנופה.

במערכת המורכבת של PSA ישנה רצועת הנעה משנית אשר תפקידה לסובב את המנוע. אפילו הסטרטר אינו מעורב. הדיליי ממש נמוך. החסרון הוא רק במיזוג.

 

אלעד

צביעות היא נגע רע! היזהרו מאלו שיחייכו אליכם היום ומחר יתקעו לכם סכין בגב

 

מחפש 308 1.2, סביבות 100,000 ק"מ, רק עם מנוע גמור, לא סטיישן ולא בצבע אדום

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אצלי בג'ולייטה יש כפתור שמפעיל ומכבה את המערכת וזוכר את המצב שלו תמיד.

 

בד"כ אני מפעיל את המערכת כשאני נוסע בלי מזגן, תחילת התנועה מהירה יחסית והמערכת לא מפריעה לי בכלל(חוץ מעניין המזגן שלשם כך אני מכבה אותה).

 

השאלה האמיתית היא האם הכניסו את המערכת כדי לעמוד טוב יותר בתקני זיהום האויר והבלאי אכן מואץ או שהם דאגו לכל חלקי הרכב כשתכננו את המערכת. את התשובה יש רק למהנדסים.

אם הייתי יכול הייתי מזדווג עם הרכב הזה ומרבה אותו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

^

אם ביטלת את המערכת, דיממת מנוע ונעלת את הרכב ולאחר מכן כאשר חזרת לרכב המערכת עדיין זוכרת את המצב שלה (כלומר, כבויה), אזי מדובר בתקלה (אם כי לא בטוח שיש צורך לתקן את התקלה הזו, בתנאי שאין לה משמעויות נוספות מעבר לעובדה שהיא זוכרת ON/OFF).

 

ככלל, למיטב ידיעתי, לא אמורה להיות אפשרות לבטל לחלוטין את המערכת (שלא כוללת התעסקות עם ניתוק חיבורים כאלו ואחרים) ובהנעה המערכת תמיד צריכה להיות פעילה, אצל כל היצרנים.

* מועדון אלפא רומיאו הישראלי IAROC *

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אצלי ברכב ההתנעה לא מתבצעת דרך גלגל התנופה.

במערכת המורכבת של PSA ישנה רצועת הנעה משנית אשר תפקידה לסובב את המנוע. אפילו הסטרטר אינו מעורב. הדיליי ממש נמוך. החסרון הוא רק במיזוג.

 

אלעד

אוקיי,

אבל הרצועה הזאת מקבלת הנעה מאיפשהו.

חייב להיות איזה גלגל מניע שכנראה שואב מתח מהמצבר או קבל כזה או אחר.

 

אני פשוט שואל את עצמי איפה הרווח במערכת הזאת מול החסרונות שהיא מייצרת (הן מבחינת בלאי מכאני והוספת מכלולים כאלה ואחרים והן מבחינת תועלת אמיתית)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

במאזדה למשל הוא לא מתניע באמצעות הסטרטר (אני חושב שבעוד דגמים).

 

יש הזרקת דלק לחלל הצילנדר בעת הכיבוי במיקום שאחת הבוכנות בין מהלך דחיסה למהלך עבודה ואז מה שנשאר זה להצית את התערובת החמה. ככה מתקבלת התנעה מהירה. כמובן שהמחשב מנוע יודע לכבות בדיוק את המנוע כשאחת הבוכנות מגיעה למיקום האופטימלי וזה נעשה בעזרת החיישנים.

המכוניות שלי : Lantis-F 98 -> מאזדה מיאטה 95

המכוניות של אשתי : יונדאי אקסט 95, מאזדה 3 2006, מיאטה NB 2003, סיטרואן C3 2017

המכוניות ליסינג שהיו לי : מאזדה 3 2010, סוזוקי סוויפט 2014, סוזוקי ויטרה 2016, רנו גרנד קופה 2019, סקודה קאמיק

החלום : RX8

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני פשוט שואל את עצמי איפה הרווח במערכת הזאת מול החסרונות שהיא מייצרת (הן מבחינת בלאי מכאני והוספת מכלולים כאלה ואחרים והן מבחינת תועלת אמיתית)

 

VAG הגדילו ראש וייצרו מערכת שמכבה חצי מהצילינדרים כאשר אין צורך בסוסים שלהם, למעשה אתה רץ על 2 מתוך 4 רוב הזמן, וברמזורים גם ה2 האלה נכבים.

 

אם כל כך הרבה יצרנים מטמיעים את המערכות האלה - כנראה שיש מספיק הצדקה בחיסכון בדלק / מזהמים..

היום: ג'ילי גיאומטרי C

בעבר: סיוויק 2002, פיקנטו 2011, בורה 2001, פאביה 2011, ייטי 2013, ג'ימני 2000, גטס 2008, ג'ימני 2008, סנדרו 2016

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אנחנו שוכחים דבר אחד. בסרק המנוע שורף לא מעט דלק. חכו 2-3 דקות ברמזור, עכשיו הכפילו את זה במיליוני מכוניות.

 

אתם יודעים איזה חסכון אדיר זה בדלק וגם בזיהום אוויר? תסתכלו במאקרו.

המכוניות שלי : Lantis-F 98 -> מאזדה מיאטה 95

המכוניות של אשתי : יונדאי אקסט 95, מאזדה 3 2006, מיאטה NB 2003, סיטרואן C3 2017

המכוניות ליסינג שהיו לי : מאזדה 3 2010, סוזוקי סוויפט 2014, סוזוקי ויטרה 2016, רנו גרנד קופה 2019, סקודה קאמיק

החלום : RX8

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מבחינת יצרני הרכב הם היו מוותרים על המערכת הזו בשמחה, מדובר בעוד טכנולוגיה וייצור מכלולים יותר עמידים ויקרים שלא באים לידי ביטוי ברווחיות על הרכב (בערך כמו כל מערכת בטיחותית מתקדמת ושאר מערכות שהופכות להיות סטנדרט ו/או חובה ברכבים חדשים, הרכבים מתקדמים ומתפתחים טכנולוגית והמחירים לא עולים בהתאם).

 

ליצרנים קיים סף זיהום מירבי לפליטת CO (אם אני לא טועה, אולי מדובר בגז/ים אחר/ים, לא זוכר) שעומד על 130 גרם לקילומטר בממוצע, כלומר אם לוקחים את כל היצע הדגמים של היצרן ממוצע פליטת המזהמים עומד על 130 גר' לקילומטר.

אותו קילומטר מורכב מכל מיני מקטעי נהיגה שונים, כולל מקטעים שמדמים עצירות ברמזורים. ברגע שהמנוע כבוי צריכת הדלק 0 -> אין זיהום -> דרך מצויינת להוריד את ממוצע פליטת המזהמים. במנוע 1.2 זה אולי פחות מורגש, אבל במנוע 5 ל' מטורבת השוכן בקירבה של ספינת אוטובאן גרמנית אפשר להבין למה היצרנים מאוד מרוצים ממערכת ה S&S.

תוסיפו לזה את המודעות הגבוהה של האירופאיים לאיכות הסביבה ותקבלו נוסחה מנצחת להצדק קיומה של המערכת.

 

יש יצרנים שאין להם בעייה לשלם את המס הגבוה יותר עבור כל רכב, בעיקר יצרני פרימיום שאת עלות "מס הזיהום" מגלגלים אל כיס הלקוח.

 

איתמר

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

^

אם ביטלת את המערכת, דיממת מנוע ונעלת את הרכב ולאחר מכן כאשר חזרת לרכב המערכת עדיין זוכרת את המצב שלה (כלומר, כבויה), אזי מדובר בתקלה (אם כי לא בטוח שיש צורך לתקן את התקלה הזו, בתנאי שאין לה משמעויות נוספות מעבר לעובדה שהיא זוכרת ON/OFF).

 

ככלל, למיטב ידיעתי, לא אמורה להיות אפשרות לבטל לחלוטין את המערכת (שלא כוללת התעסקות עם ניתוק חיבורים כאלו ואחרים) ובהנעה המערכת תמיד צריכה להיות פעילה, אצל כל היצרנים.

 

כוונתך שאצלך בג'ולייטה (לפי החתימה שלך) כשאתה מתניע את האוטו בפעם הראשונה הוא לא זוכר את מצב המערכת?

מאיזו שנה הרכב שלך?

אם הייתי יכול הייתי מזדווג עם הרכב הזה ומרבה אותו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בדיוק. הרכב משנת 2012.

 

עד כמה שידוע לי, בהתאם למבחני תצרוכת דלק וזיהום, הרכב אמור להדלק כאשר המערכת פעילה. אגב, מאותה סיבה אי אפשר לגרום לרכב לזכור את מצב D אלא N או A.

* מועדון אלפא רומיאו הישראלי IAROC *

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בידיוק חשבתי על הפעולה של המערכת

אני נוהג בפורסטר דגם אחרון והמערכת עובדת יפה.

אני כן מרגיש הבדל בצריכת דלק כאשר עובדת.

וגם במחשב דרך ישנו שעון שמודד את הזמן הכולל שהרכב היה מכובה ( בstop start כמובן) ע"פ איפוס מונה הTrip.

 

רציתי לדעת אם המערכת יכולה לגרום לבלאי מואץ של סטרטר? או של חלקים אחרים ברכב?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם לי עלו אותן תהיות יש את המערכת הזו גם בפיאט פונטו 2013 שיש אצלי כרגע, אני מכבה את המערכת בכל נסיעה,

אני רוצה לבדוק אם אפשר לשנות שברירת המחדל בהתנעה תהיה שהמערכת כבויה (אם מישהו יודע איך

או אם אפשרי אשמח לדעת) ובמידה ורוצים שתפעל אז מדליקים.

אי אפשר.

עובדת דיי טוב, אם לא מכבים אותה, וחוסכת האמת לא מעט דלק.

!AWDSOME

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1933 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...