Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

האם להחליף שמן גיר אוטומט כן או לא יונדאי לנטרה?


yonatanalman
שימו לב! השרשור הזה בן 3833 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום לכולם לאור הכשל בתיבות אוטמטיות לאחר החלפת שמן גיר עולה משאלה להחליף או לא להחליף?

אצלי מדובר ביונדאי לנטרה 98 1.800 עם 264 אלף אני הולך לעשות טיפול ב265 אלף, אני רכשתי 4 ליטרים של שמן גיר מקורי ומסנן תחליפי.

ב4 שנים באחרונות השמן הוחלף לעיתים קרובות יחסית 20-30 אלף ק"מ במוסך יונדאי מורשה ברמלה(אני מניח שבוצע ע"י מכונה יעודית).

בספר רכב רשום להחליף כל 90 או 45 אלף ק"מ בתנאים קשים.

תודה לעונים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רשמתה כי הרכב מטופל בהחלפות בזמן ,לכן אפשר וכדאי להחליף , ולשמור על הממסרה .

 

התשובה כללית ובד"כ נוזלי הממסרה החדשים מתאימים בתקן למאזדה , מיצובישי יונדאי , הונדה וכו'

רשום על התוית במיכל תאימות לתקנים ובמפרט הטכני - יש לבדוק זאת .

 

כגון - דלקול ATF אוניברסלי סינתטי .

עונה למפרטים :

TOYOTA T/T-II/T-III/T-IV/D-2

ALLISON C-4

Suzuki ATF Oil Special

 

NISSAN MATIC FLUID C/D/J

GM DEXRON IID/E &TASA

MITSUBISHI SP-II/SP/III

 

GM DEXRON IIIG/IIIH

Suzuki ATF Oil Special

HYUNDAI, KAIA SP-II/SP-III

MAZDA ATF M-3 / MAZDA M-V-5

JASO M315 Type 1A

 

Honda ATF Z1

MERCON V /FORD MERCON

 

אם מבצעים חיפוש בפורום - יש דיונים בנושא , כדאי לרענן , להחליף נוזל ממסרה , ורצוי לבצע כל 3-5 שנים או 60.000 ק"מ .

החלפת מחצית מהנוזל בממסרה , בנוזל ממסרה העומד בתקן של מאזדה , M5 או SP 2-3 של מיצובישי תואם יונדאי וקאיה .

לא דקסרון 3 - DEXRON 3 . לכן בדוק איזה נוזל מילאו עכשיו בממסרה .

 

כגון -

http://www.delkol.co.il/popwin.asp?item=197

 

http://www.pazlub.co.il/PDF/ZQV92bpaz_oil-pdf.pdf

 

או מקורי - אפשר לקנות במוסכי החברה , וב יונדאי שופ .

 

העלתה דילמה הגיונית לגבי הצמיגות וערבוב תקן DEXRON בתקן SP של יונדאי/מיצובישי -

 

נוזל בתקן DEX 3 מתאים לממסרות של לפני כ 15 שנים , ומבצע את פעולת יצירת הלחץ בבוכנות הממסרה .

אבל - נקודות השבירה שלו בחום גבוה , וההצמדות בטמפרטורה נמוכה וגבוה מאוד , לא טובים , וגם הבלאי שלו יותר מהיר .

נוזל בתקן SP3 ו הסינטטים החדשים , עומדים בתנאים יותר קשים , נקודות שבירה גבוהות יותר ולאורך זמן רב יותר

נקודות היצמדות /מניעת החלקת ממסרה בטמפרטורה נמוכה בתחילת נסיעה , וגבוה בחום רב יותר טובה .

 

המנועים והממסרות החדשות עובדים בחום גבוה יותר מבעבר - עם תא מנוע קטן יותר .

הממסרות יותר קטנות מלפני 15 שנה ,עם יותר הילוכים ועם לחץ וחום גבוה .

התוצאה - DEX 3 - יאבד מתכונותיו מהר יותר החלקה וושריפת הנוזל , יצירת משקע דמוי לק והרס גומיות ומחזירי שמן בממסרה

ו מעבר לא טוב בקווי הלחץ ובבוכנות, ובסופו גם שחיקת מצמדי הממסרה .

זה תהליך הלוקח זמן , והנזק יגרם בסופו .

( ואח"כ מתלכלכים על הממסרות של מיצובישי ויונדאי , הן לא טובות ומתקלקלות -

אז לא , הן טובות מאוד - בתנאי הטיפול שמבקש היצרן )

 

ראה בטבלה , בטמפרטורה ממוצעת של 90-100 מעלות צלזיוס - הנוזל מתחיל לאבד מתכונותיו אחרי כ 50-60.000 ק"מ .

הטבלה רשומה במיילים .

 

images?q=tbn:ANd9GcTrHnEpgh-1wvWev0UIQPlnenkxXWirmI_CiGa0pWCbKNNQ6_qp

 

Evyatart -

במצב עכשיו אני בעד החלפה חלקית וכעבור כ חודש החלפה נוספת -

ריקון הנוזל הישן DEX3 , ומילוי נוזל בתקן SP3 ( פעמיים )

ואז להכנס לנוהל החלפות חלקיות של כ 60.000 ק"מ או 3-5 שנים - הקודם בנייהם .

 

arnons כתב

ציטוט:

שמן תמסורת כהה לא אמור להיות!

לא משנה מה תגידו, כל שמן צריך להחליף אחרי כמות זמן\קילומטרז' מסויים. אין שמן שנשאר נקי ברכבים.

נוצר הרבה חום והרבה חיכוך בתיבת ההילוכים - וזה גורם לשמן להתחמצן ולהגיע לצבע שחור.

במיוחד בחום בארץ, השמן מגיע לטמפרטורות יותר גבוהות ועל כן צריך תחלופה יותר גבוהה מבמדינות קרות.

 

בחום של 105 מעלות לדוגמה, אורך החיים של השמן הוא בסה"כ 75,000 ק"מ.

ראה דיונים דומים .

1.

http://www.carsforum.co.il/vb/showth...3&highlight=M5

2.

http://www.carsforum.co.il/vb/showth...6&highlight=M5

3.

http://www.carsforum.co.il/vb/showth...1&highlight=M5

4.

http://www.carsforum.co.il/vb/showth...5&highlight=M5

5.

http://www.carsforum.co.il/vb/showth...95%D7%A1%D7%A3

 

אני מצרף תשובה נוספת מדיונים קודמים בנושא .

 

בעניין: שמן גיר לגטס 2006

לפי הוראות היצרן והיבואן - נוזל ממסרה סינטטי SP3 מקורי - לא דקסרון 3 מינראלי .

( יש הבדל בין טמפרטורת העבודה של הנוזלים )

אפשר לקנות את נוזל הממסרה , במוסכי יונדאי ומיצובישי מוטורס , ולטפל במוסך אחר

יש עוד יצרנים לנוזל זה - כגון אמריקן איגל סינטטי , התואם למפרט היצרן .

 

שאלה: באיזה סוג שמן גיר ממליץ היצרן להשתמש בגיר אוטומטי?

Icon_Answer.gifתשובה: היצרן הוציא הוראה טכנית חד משמעית להשתמש בנוזל תיבת הילוכים מקורית בלבד (מסוג ATF - SP3 – כאשר על בקבוק השמן יופיע סמל יונדאי).

קישור לאתר יונדאי ישראל

http://www.hyundaimotors.co.il/Content.aspx?id=71

ועוד דיונים

 

http://www.carsforum.co.il/vb/showth...A1%D7%A8%D7%94

 

http://www.carsforum.co.il/vb/showth...A1%D7%A8%D7%94

 

תחליף את כל השמן - יש אפשרות כי השמן החדש בממסרה ישנה לא ישמור על לחץ הידראולי מספיק ויחלו החלקות בדיסקיות

( הצמדות לא טובה והחלקות , שוב עוד שחיקה בדיסקיות וכו' )

 

לכן היצרן עצמו בהוראות הטיפול - מבקש החלפה חלקית כל כ 3 שנים וק"מ בין 45-60,000 .

ההחלפה החלקית היא נורמלית - פתיחת בורג הריקון באגן הממסרה וריקון כל הנוזל עד הסוף, סגירה ומילוי חדש -

בעצם החלפנו רק מחצית מהנוזל , ונשאר בממיר מוממנט בממסרה כ חצי מהנוזל הישן , אשר ממילא אין אפשרות להוציא -

האפשרות להחלפה מלאה מתבצעת - עם מכונה מיוחדת אשר שואבת את כל הנוזל , ומכניסה חדש .

או בהחלפה קצת בעייתי של פתיחת בורג אגן הממסרה - ריקון הנוזל ומילו נוזל חדש מפתח המילוי העליון תוך הנעת הרכב

או פתיחת אחד מצינורות רדיאטור הממסרה האוטומטית ברכבים שאפשר וריקון ומילוי בו זמנית .

זו החלפה קצת בעייתית ולא ממומלצת , החלפה כזו כדאי לבצע רק במוסך המתמחה בממסרות ובעל ידע וניסיון .

 

- כאשר מבצעים החלפה מלאה - יש יצרנים הדורשים תוסף נוזל הידראולי מיוחד לממסרות , אשר מסמיך מעט את הנוזל החדש -

 

כעת לעניין - הנוזלים לממסרות החדשות ב 10 שנים האחרונות - הם אייכותיים על בסיס סינטטי .

אורך החיים שלהם לפי הוראות היצרן הוא עד אפילו 150,000 ק"מ -ויש יצרנים אשר אומרים אל תחליף ,

 

כי הנזק במילוי לא נכון , או בנוזל ממסרה לא מתאים יותר גבוהה .

לא שלא כדאי להחליף - פשוט אי הידיעה כיצד להחליף וסוג נוזל הממסרה הנכון היא הבעיה .

 

ויצרנים רבים אחרים - מבקשים החלפה חלקית כמו שכתבתי - ומאחר ומדובר בנוזלים סינטטיים איכותיים ועמידים

ההחלפה רק עושה טוב לנוזל אשר התחמצן קצת ואיבד מקצת מתכונותיו .

 

לכן החשוב ביותר - מה אומר היצרן , ודגש גם היבואן בארץ לגבי ההחלפה וסוג הנוזל המתאים .

הוראות ההחלפה בישראל - שונות מבמדינות קרות , אצלנו עומס חום גבוהה לחות , צפיפות תחבורה וכו' -

 

ומעבר לכל התאוריה - מניסיוני עם כ 10 רכבים ב 10 שנים האחרונות - מאזדה מיצובישי בראבו

ורכבים נוספים אשר מטופלים במוסך של חברים שלי -

החלפה חלקית כל כ 3 שנים , לא גרמה מעולם לבעיה , והממסרות תפקדו ומתפקדות גם היום מעולה :idea:

 

ראה גם דיונים קודמים עם בדיקות לאחר החלפה

http://www.carsforum.co.il/vb/showth...99%D7%A9%D7%99

 

ציטוט:

הרכבים שבוצע בהם ויבוצע בהדרגה טיפול : מיצובישי גאלנט ( 2 ) שנים 2001 - ו 2002 .מיצובישי פיג'רו 2003 .

ממסרה אוטומטית INVENS II . מזדה 626 ( 2 ) שנים 1998 ו 2002 . אוטומטיות .

ההחלפות בוצעו בהדרגה . כדי לבדוק אם אין תופעות לוואי לא רצויות .

בתחילה לפני כ 10 ימים . הוחלף נוזל ההגה ההידראולי . " בכל הרכבים זו היתה ההחלפה הראשונה אי פעם "

הנוזל שהוחלף היה בצבע חום - הנוזל שהוכנס היה בצבע אדום כהה .

בכל הרכבים לאחר שבוע - אין מחסור בנוזל - וההגה עובד טוב מאוד .

נוזל ממסרה אוטומטית הוחלף רק ברכב אחד - ( לאחר תקופת ניסיון יוחלף בשאר הרכבים )

הנוזל הוחלף במיצובישי גאלנט 2001 . לפני שלושה ימים.

הוחלף 4.2 ליטר נוזל . הנוזל הישן היה בצבע חום על בורג הניקוז המגנטי. היתה "בוצה שחורה קלה.

( יש לציין כי נוזל הממסרה ברכבים. מוחלף באופן שותף כל 60.000 ק"מ )

לפני ההחלפה בוצעה נסיעת מבחן באיילון בשעות הלילה . ( זו השעה שאני מסיים את העבודה .ויש לי חברים משוגעים

כמוני. ) בנסיעה נבדקה ונרשמה - מהירות הרכב ביחס לסיבובי המנוע . בהילוכים השונים.

כמו כן נבדקה החלפת ההילוכים בנסיעה מינהלתית - ונרשם מתי הממסרה מעלה הילוכים באופן אוטומטי.

אתמול בלילה ( אמרתי כבר משוגעים ! ) נבדק הרכב שוב. עם נוזל הממסרה החדש - התוצאות היו שוות.

אין החלקה .היצמדות מלאה . והחלפה שקטה בנסיעה מינהלתית .

 

 

אם בממסרה האוטומטית תבוצע החלפה שוטפת לפי הוראות היצרן , היא תתפקד טוב ותחזיק מעמד

אם לא הוחלף הרבה זמן נוזל , ומצבו בכי רע , והממסרה מתחילה להחליק - הרי שהחלפה אולי תעזור קצת

אבל - יש גם אפשרות כי הממסרה לא תצליח לספק את הלחץ הדרוש עם הנוזל החדש , ולא תתפקד

זה לא אומר כי הנוזל ממסרה החדש לא תקין - פשוט - הממסרה הגיעה לסוף חייה ממילא ,

וזה היה רק עניין של זמן עד לתקלה .

 

להחליף בזמן , ולהשתמש בנוזל ממסרה מתאים בתקן דרישות היצרן - זה כל הסיפור .

 

מצורפים קישורים ל נוזלי ממסרה סינטטים טובים העומדים בתק יונדאי מיצובישי טויוטה

http://www.delkol.co.il/subs_info.as...AA%D7%98%D7%99

 

http://www.pazlub.co.il/PDF/ZQV92bpaz_oil-pdf.pdf

 

http://www.valvoline.com/pdf/Maxlife_ATF.pdf

 

 

אם יש בעיות לחץ בממסרה , ורק לאחר איבחון נכון - יש תוספים אשר מסמיכים קלות את הנוזל ומייצבים אותו כגון

תכשיר לשיפור שמן ממסרה אוטומטית ATC Plusyellowitem_top_left.gifcatnum_right.gifBG 310catnum_left.gif653_9e62a23eedaac39bf2a78a6bc5adb37e.jpgהתכשיר מכיל את כל מגוון המרכיבים הנדרשים לשיפור יכולות של שמני ממסרה אוטומטים, מקטין חיכוך, משפר את עמידות השמן בפני התחמצנות, מנוע הקצפת השמן, מייצב את הגומיות ועוד.

התוצאה: העברת הילוכים חלקה יותר, והגדלת ביצועי המנוע והממסרה.

 

הוראות שימוש:

הוסף את התכשיר עם משפך לאחר החלפת שמן הממסרה או הוסף בין הטיפולים.

 

תכולה: פחית 325 מ"ל

 

 

 

אייל .

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על התשובה(המפציצה), עלו לי 2 שאלות:

1)קראתי גם שההחלפה חייבת להתבצע ע"י כונה יעודית זה משנה?

אני מבין שההחלפה שאני מתכנן היא חלקית, אך היות וברכב זה היא מתבצעת לעיתים תכופות אני חושב שזה מספיק טוב.

2) כדאי להשתמש בתוסף שציינת?

בתיבה הזו ספציפית מבחינת האצה מהמקום כמעט מושלם, לפעמים הילוך 2 נכנס קצת באגרסביות; קורה כשאני לא על הגז והרכב מאיץ לבד עד למעבר להילוך 2.

מבחינת האטה\האצה בעליות התיבה מסרבת להוריד הילוך פרט לפול גז(קיק דאון) ובהאטה רגילה כאשר הטורים יורדים מ1000 לאותו הילוך.

אם הבעיה הזו אני מתמודד בעזרת שימוש בכפתור הO/D OFF/ON ושימוש בבורר ההילוכים למצב 2.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בד"כ כל הממסרות האוטומטיות הרגילות מורידות הילוך ברגע האחרון , כדי לחסוך דלק הן נשארות על ההילוך הגבוהה האפשרי .

לכן בעליות או ירידות מאומצות כדאי להוריד הילוך באופן ידני.

 

במידה והרכב טופל במוסך מורשה יבואן - בוצעו החלפות נוזל חלקיות , זו הוראת הטיפול הרגיל .( כ 4 ליטר )

אם אין בעיה בממסרה , לא צריך הוספת תוסף .

 

אייל .

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בדיוק הפוך מר בחור

בגירים אוטומטיים מודרניים המחשב גיר מזהה ירידה או האטה ומוריד הילוכים באופו מוקדם על מנת ליצר בלימת מנוע וככה בדיוק צורכים פחות דלק (פעולת קאט-אופ) וגם שומרים על ברקסים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בדיוק הפוך מר בחור

בגירים אוטומטיים מודרניים המחשב גיר מזהה ירידה או האטה ומוריד הילוכים באופו מוקדם על מנת ליצר בלימת מנוע וככה בדיוק צורכים פחות דלק (פעולת קאט-אופ) וגם שומרים על ברקסים

 

אני מבין שמדובר במצב לא תקין אבל אני מפחד לתת לאדם לגעת בגיר בסך הכל יתכן שעבר שיפוץ(לא בהכרח איכותי) או שעברו עליו264 אלף ק"מ.

השאלה אם תוסף יעזור או שגם רק יזיק?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מהבנתי אתה גר קרוב למכון גירים של ספי(פתח תקווה) קפוץ עליו אם אתה לא בטוח במוסכניק שלך.

החלפה ראשונה עשיתי אצלו.

בסופו של עניין ראיתי שהמוסכניק שלי מקצועי ולכן השארתי לו גם כן את העבודה הזאת,לדעתי אם כבר ביצעת טיפול שמנים כללי בעצמך לרכב אתה גם יכול לעשות שלך את זה.

 

אתה רושם שהרכב שלך עבר החלפות סדירות אין ממה לפחד,אם הגיר יתפגר זה רק בגלל שהגיע זמנו (במידה ונעשה ע"י איש מקצוע).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בד"כ כל הממסרות האוטומטיות הרגילות מורידות הילוך ברגע האחרון , כדי לחסוך דלק הן נשארות על ההילוך הגבוהה האפשרי .

לכן בעליות או ירידות מאומצות כדאי להוריד הילוך באופן ידני.

 

במידה והרכב טופל במוסך מורשה יבואן - בוצעו החלפות נוזל חלקיות , זו הוראת הטיפול הרגיל .( כ 4 ליטר )

אם אין בעיה בממסרה , לא צריך הוספת תוסף .

 

אייל .

 

זו התשובה שלי !!!

מדובר בלנטרה שנת 98 - ממסרה אוטו' רגילה פשוטה ואמינה .

בממסרה הנ"ל ובממסרות של מאזדה עד 2002 - מנהלים ב כפתור HOLD , או בהעברה ידנית להילוך נמוך עליות וירידות מאומצות .

 

אייל .

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם אנחנו בסביבה - יש לי מגאן 2001 עם 210,000 ק"מ.

 

עד כמה שאני יודע, אם עשו משהו בגיר אי פעם, זה משהו חיצוני וחלקי - ומזמן.

 

אני לוקח בחשבון שהגיר עשוי לעשות בעיות ומתלבט - שווה בנקודת זמן כזו להחליף את השמן אם הוא מתפקד 100%?

 

(אם זה משנה, אנחנו משתדלים לחסוך בדלק, כך שהרכב ננהג מאוד בעדינות, בשנתיים שהוא אצלנו הקיק דאון הופעל אולי פעמיים).

 

תודה, דב

רנו 9 83, רנו 11 87 (5 ש'!), רנו 19 95 (5 ש'!), מגאן 2001 (5 ש'!), סניק 2007 ועכשיו סיטרואן C4 2007.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דב יש פרוייקט החלפת נוזל בממסרה DPO , AL4 דומה לשלך אשר בוצע ע"י איציק נ .- המפרט מדוע וכיצד .

ראה פרוייקט מצולם

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=454774

Buki - כתב התאמה לרכבי רנו .

DPO ו AL4 זה אותו דבר.

אותו גיר עם האוזינג שונה שמותאם למנועי רנו. אצל פיזו/סיטרואן נקרא AL4 ואצל רנו נקרא DPO.

ברנו הוא קיים בדגמים הבאים:

 

קליאו B בכל השנתונים, מנועי 1.4 ו 1.6

קליאו C מנוע 1.6

מגאן 1, החל ממודל 2000.

סניק 1, החל ממודל 2000 או 1999

מגאן 2 וסניק 2 כל השנתונים.

 

קנגו בנזין 1.6 דור ראשון ושני.

לוגאן 1.6.

 

לגונה דור שני 1.8 ו 2.0

סביר להניח שגם בפלואנס 1.6.

 

 

 

אייל .

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3833 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...