Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

הכנת הרכב לחורף - המלצה לנהיגה נבונה!


פליקס - שירות ומכירה
שימו לב! השרשור הזה בן 3855 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

בישראל אין חורף של ממש, למעשה החורף הישראלי באזור סוב-טרופי כשלנו הוא לכל היותר דומה למזג אוויר קייצי מרכז-אירופאי טיפוסי. ובכל זאת הנהיגה בחורף בישראל שונה מהותית מהנהיגה בגשם אירופאי - בישראל כמעט כל גשם הוא "גשם ראשון" וזו הסיבה שבישראל מקובל להזמין את בעלי הרכב לבצע בדיקת חורף, ומרבית המוסכים אף יעניקו אותה חינם אין כסף!

 

מהם תנאי "גשם ראשון"? הכבישים בישראל מכוסים מרבית ימות השנה באבק, כתמי שמן, תרחיף של פחמימנים וחול. עם ירידת הגשם הראשון הופך הכביש להיות חלקלק ומכוסה בעיסה שמנונית. תופעות של החלקה ותאונות הופכות להיות שגרה מעציבה. גשם חזק מנקה את הכביש ושוטף עימו את העיסה השמנונית, אבל המרווח בין הגשמים בישראל הוא גדול למדי ועל כן כמעט כל נסיעה בכביש רטוב היא בתנאי "גשם ראשון".

 

נהיגה בתנאי החורף מחייבת זהירות יתרה - אסור להתלבש בבגדים עבים על מנת שלא להגביל את תנועת הידיים, חייבים לשמור על מרווחי נסיעה הגדולים ממרווח 2 שניות המקובל, חייבים לנהוג במהירות המתאימה לתנאי הדרך והראות, צריכים להימנע מהפעלת אורות גבוהים למניעת סנוור הנהגים ממול, מומלץ להפעיל מזגן בטמפרטורה נוחה על מנת לנקות את השמשות מאדים המפריעים לראות, מומלץ לאותת זמן ממושך יותר לפני הפניה על מנת שלא להפתיע את המשתמשים בדרך והנהג מחוייב לעירנות יתר.

 

בישראל חייב הרכב להתמודד בתנאי מזג אוויר קיצוניים. עקב תנאי הקיץ השוררים כאן מרבית חודשי השנה, מרבית המכוניות מצויידות בצמיגי קיץ בעלי פרופיל סוליה נמוך יותר מהמקובל באירופה, שם משתמשים בעיקר בצמיגי M&S (בוץ ושלג) חורפיים בעלי פרופיל עמוק. תנאי היובש משפיעים לרעה על חלקי גומי במתלים ובמערכת הבלמים ובוודאי על דפנות הצמיגים והמגבים. בדיקת החורף מיועדת לבחון את כל מכלולי הרכב הבטיחותיים ולהכינו לקראת החורף.

 

מה בודקים? ראשית בודקים את מצב הצמיגים! צמיגים סדוקים ו/או עם פרופיל סוליה שחוק לא יצליחו להתמודד בתנאי החורף והם מתכונת בטוחה לתאונה. בדיקה של מצב הבלמים לרבות צנרת גומי, מומלץ להחליף מגבים לחדשים מאיכות טובה, נבדקת מערכת המתזים וממלאים את המיכל בנוזל שטיפה, נבדקת מערכת התאורה ומוצע לנקות עדשות פוליקרבונט שנעכרו תחת קרינת UV האכזרית של הקיץ, נבדקת תקינות צנרת חימום תא הנוסעים, נבדקים המתלים לרבות מצב הבולמים ועוד.

 

בדיקת הרכב לפני החורף זו המלצה נבונה.

 

בברכת נהיגה זהירה ועירנית בחורף,

 

אבי וייזל, סמנכ"ל קבוצת פליקס

http://www.felix.co.il

rainwindshield.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שמירת מרחק - שמירת מרחק - שמירת מרחק. ולמי שלא הבין, שמירת מרחק.

כמות תאונות ה"נשיקה" שאני נתקל בהן בחורף גדולה בהרבה מאשר בקיץ. מעבר להמלצות הטכניות שכתב אבי, חשוב לזכור בפן הנהיגה, ששמירת מרחק גדולה מבכביש רגיל היא חיונית.

חורף נעים לכולם.

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3855 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...