Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

(מצולם) פירוק דשבורד בפיאט פונטו 98 לצורך החלפת רדיאטור חימום.


matansab
שימו לב! השרשור הזה בן 3635 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לקראת החורף הקרב ובא, ולאור העובדה שבחורף הקודם הייתי צריך להדליק קירור או לנסוע עם חלונות פתוחים על מנת להפשיר אדים,

נפלה החלטה להחליף את רדיאטור החימום הדולף.

אל ההרפתקה נכנסתי יחד עם מאור30 מהפורום, שהייתה לו פונטו מושבתת אחרי תאונת סנדוויץ'.

מאור פירק את רדיאטור החימום מהפונטו המושבתת, שהייתה שמורה כחדשה, והעברנו יחד את הרדיאטור אל הפונטו שלי.

 

החלטתי לתעד את תהליך פירוק הדשבורד למען הדורות הבאים.

כל המידע בשרשור זה אינו תורה מסיני, ייתכנו שינויים בין דגמים, בין שנתונים, ובכלל ייתכן שטעיתי במשהו.

 

כלים דרושים:

מפתח פיליפס (תיבת פיוזים)

מפתח אלן 3 מ"מ (כל הקונסולה המרכזית - מאפרה, יחידת מתגים של המיזוג ומפתחי המזגן, מכסה פלסטיק של ההגה, רשתות רמקולים)

מפתח אלן 4 מ"מ (כרית אויר למי שיש)

מפתח אלן 5 מ"מ (רוב הברגים שמחזיקים את הדשבורד למרכב)

מפתח T10 (בתוך תיבת הפיוזים)

מפתח T13 (בורג שנמצא בתוך תא הכפפות, מאחורי המדף של הממסרים)

 

ראשית, לצורך קבלת פרופורציה, מצורפת מפת ברגים של הדשבורד:

 

attachment.php?attachmentid=357157&stc=1&d=1381747136

 

במפה הנ"ל לא מוקפים בעיגול כל ברגי ההגה (9 ברגים) וברגי תיבת הנתיכים (3 ברגים)

 

מתחילים בעבודה:

דבר ראשון: בטיחות. יש לנתק את המצבר לפני שמתעסקים בכל האיזור הזה.

 

הורדת ההגה:

כדי להוציא את כל הדשבורד החוצה, יש להוריד את ההגה, אין צורך לפרק אותו, רק להוריד אל מושב הנהג או אל הריצפה.

פירוק חיפויי הפלסטיק באמצעות 3 ברגים בתחתית החיפוי (איזור הרגליים)

לאחר מכן, פירוק 2 ברגים שנמצאים מאחורי חיפוי הפלסטיק שהרגע הורדנו.

ועכשיו פירוק 4 אומים שמחזיקים את מוטר ההגה במקומו.

 

פירוק הפלסטיקה שעל הדשבורד:

פירוק לוח השעונים באמצעות שני ברגי אלן בצדדים ומשיכה קלה החוצה.

מאחורה תמצאו 4 קונקטורים שצריך לנתק, רצוי לסמן איפה כל אחד היה.

פירוק המאפרה באמצעות 4 ברגי אלן.

פירוק יחידת המתגים של המזגן באמצעות שני ברגי אלן באיזור הרדיו + בורג אלן אחד מאחורי בורר המהירות

פירוק פתחי המיזוג באמצעות 2 ברגי אלן מעל פתחי המיזוג, ושני ברגי אלן למטה, ליד הכפתורים של המזגן. יש לנתק משם שני קונקטורים, שוב רצוי לסמן אותם.

לאחר מכן פירוק של ברגי אלן שנמצאים בסביבת המתגים של המזגן.

 

ניתוק כרית האויר (למי שיש)

מוציאים את הפלסטיק עם הכיתוב airbag וחיפוי פלסטיק עגול בצד שמאל של כרית האויר, מפרקים את שני הברגים משם.

שולפים את הכיסוי של כרית האויר באמצעות דחיפה קלה לכיוון מושב הנהג. ולאחר מכן משיכה לכיוון מושב הנוסע.

מוציאים את הקונקטור הצהוב של כרית האויר ושולחים אותו פנימה אל חלל הדשבורד.

 

פירוק תיבת הנתיכים:

פותחים את הכיסוי של תיבת הנתיכים באמצעות שני ברגי פיליפס,

בפנים מזהים ברגים שמחזיקים את תיבת הנתיכים מחוברת לדשבורד ומוציאים אותם (3 ברגים אם זכרוני אינו מטעני)

 

פירוק הדשבורד עצמו:

יש בורג אחד ליד כל רמקול

בורג אחד במרכז הדשבורד צמוד לשמשה, מאחורי קליפס פלסטיק.

בורג אחד בכל צד של הדשבורד בצמוד לדלתות.

בורג אחד בכל צד בצמוד לקנסולה המרכזית.

בורג אחד בתוך תא הכפפות, מאחורי הדלתית שבפנים.

יש בורג זהה בצד השני של הדשבורד, באיזור של הפיוזים.

יש גם לנתק שני ברגים שתופסים את התושבת של הממסרים בתוך אותה דלתית שבתא הכפפות.

 

אחרי שהוצאנו את כל הברגים, אפשר להרחיק בעדינות את הדשבורד מהמקום שלו.

יש עדיין הרבה צמות שמחוברות אל הדשבורד עם אזיקונים או יושבות בתוך כל מיני תושבות פלסטיק.

יש להפריד הכל בעדינות ולסמן היכן כל דבר היה.

עכשיו אפשר להוציא את הדשבורד מהרכב ולהתחיל לעבוד.

2013-10-13 08.29.40.jpg

מפת ברגים.jpg

2013-10-13 08.32.14.jpg

2013-10-13 08.35.22.jpg

2013-10-13 08.40.00.jpg

2013-10-13 09.32.11.jpg

2013-10-13 08.55.01.jpg

2013-10-13 09.39.14 (Medium).jpg

FIAT Punto SX75 1998 > Punto EVO active 2010 > Bravo sensation 2011

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הרדיאטור חימום נמצא בתוך החלק הכי שמאלי של יחידת המיזוג.

לא ניתן להפריד רק את החלק של רדיאטור החימום בלי לשבור שום דבר, לכן יש להוציא את כל יחידת המיזוג כולה.

מוציאים את שלושת הברגים המחברים את יחידת המיזוג לקיר האש.

לאחר מכן מוציאים את הברגים בקיר האש מתחת למכסה המנוע, שמזחיקים את יחידת המיזוג.

אצלי יש מזגן מקורי, ועל מנת להוציא את יחידת המיזוג, יש צורך לשחרר את כל הגז מהמזגן, קחו זאת בחשבון.

ייתכן וברכבים עם מזגן לא מקורי המצב שונה.

 

אחרי שהוצאנו את יחידת המיזוג נגלה לעינינו רדיאטור החימום.

שני ברגים אחרונים, והוא בידינו.

 

attachment.php?attachmentid=357167&stc=1&d=1381752843

 

attachment.php?attachmentid=357168&stc=1&d=1381752843

 

 

רואים שהרדיאטור עבר תקופות יפות יותר בחייו.

עוד דבר שרואים, זה שהרדיאטורים שלי ושל מאור שונים :oops: הרדיאטור שברכב שלי יותר קצר.

מנסים להכניס את הרדיאטור החדש, ומגלים שזה לא אפשרי, הוא לא מצליח להכנס עד הסוף, כי יש מחיצה בצורת רבע מעגל שמפריעה שם. ובהתבוננות בה, תוך משחק עם המדפים של הסירקולציה וברירת הפתחים, אני גם תוהה אם יש לה משמעות חשובה כלשהי.

בסוף החלטתי שלא 8)

 

attachment.php?attachmentid=357169&stc=1&d=1381752976

 

בעזרת מלחם הורדנו את חתיכת הפלסטיק, ועכשיו הרדיאטור נכנס חלק.

עוד איזשהו קיסטום קטן בכדי בכדי לקבע את הרדיאטור במקומו (מיקומי הברגים שונים)

 

לאחר הרכבת היחידה בחזרה ומקומה, והחזרת הדשבורד למקומו הטוב,

חיברנו את רדיאטור החימום למערכת הקירור ברכב, החלפנו את נוזל הקירור וניקזנו אויר.

 

מי שהגיע עד שורות אלה, בטח חושב לעצמו שעכשיו החימום עובד, ואיזה כיף וכו' וכו', אבל לא.

אחד הצינורות כבר ממש התעייף, ואחרי שהתרגל כ"כ הרבה זמן להיות בזוית מסוימת כשהיה מחובר למופה, עכשיו יוצר סתימה חלקית בחיבור לרדיאטור החימום.

אז הסירקולציה ברדיאטור נפגעת, ונוזל הקירור החם לא זורם שם בצורה רציפה, אז החימום חלש מאוד.

החלפת הצינור הסורר לחדש תתבצע בזמן הקרוב (כבר הוזמן בחנות חלפים), ובא לציון גואל.

 

שאלות, תהיות, טענות, מענות, בשרשור זה בלבד, ולא בהודעה פרטית :-)

2013-10-13 09.53.47 (Medium).jpg

2013-10-13 12.42.29 (Medium).jpg

2013-10-13 12.42.41 (Medium).jpg

2013-10-13 17.46.52 (Medium).jpg

2013-10-13 13.59.12 (Medium).jpg

2013-10-13 12.39.59 (Medium).jpg

2013-10-13 12.22.52 (Medium).jpg

2013-10-13 09.32.11 (Medium).jpg

FIAT Punto SX75 1998 > Punto EVO active 2010 > Bravo sensation 2011

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יפה מאוד נהניתי לראות, ואיפה ההתמונות מפירוק של היחידת חימום?

 

אני מצטער אתה לא תסכים איתי אבל זאת רק דעתי, זאת טעות לשים רדיאטור חימום מרכב אחר, כי אתה לא יודע כמה זמן ישרוד הרדיאטור המשומש, גם לו יש בלאי מסויים אפילו שפורק מרכב במצב שמור, ולגלות בדרך הקשה שהוא עוד הפעם התחיל לנזול בזמן הקרוב לא שווה את את ההימור שיהיה עוד הפעם צריך לפרק דשבורד.

 

ביררת לפני זה כמה עולה רדיאטור חימום חדש?

טויוטה קורולה 95 גיר ידני 0-100, 10.55 שניות. מקום 1 בקטגוריית ג'ימקאנה ג'וניורס(עד גיל 21), מהאירוע לקידום הספורט המוטורי 4 בלטרון

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בעוד כמה דקות יעלו שאר התמונות.

למדתי מהפעמים הקודמות, בהם פירסמתי את ההמשך רק אחרי כמה דקות, וכולם כבר הספיקו להגיב לפניי, ודחקו את התמונות לעמוד השני והשלישי.

 

רדיאטור החימום של מאור במצב חדש. עוד מעט תוכל לראות בתמונות.

לא בדקתי פיזית בחנויות, ראיתי שמישהו סיפר בפורום שהוא קנה ב-280 לפונטו שלו. לא סיפור רציני, אבל היה אחד זמין במצב סופר מעולה.

 

האמת היא שהעבודה הייתה יותר בשביל הנשמה מאשר בשביל החימום :lol:

FIAT Punto SX75 1998 > Punto EVO active 2010 > Bravo sensation 2011

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יצא לי לעשות את העבודה הזו מספר פעמים וזכור לי שלא הייתי צריך להוציא את כל הדש החוצה מהרכב ובכך לחסוך לפחות שעה עבודה אם לא יותר

אבל אם עשית זאת בשביל הנשמה אז לבריאות

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמה זמן לקח לכם כל העסק??

אני את הפונטו שלי מכרתי לפירוק בצער כי פחדתי להתעסק עם זה (שהרי ידוע כי המחלה שלהן זה הרדיאטור הפנימי...)

איזה כיף לך

חורף נעים וחמים!!

seat leon 1.8 20v

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דן, אתה צודק שניתן לבצע את העבודה כשהדש מנותק אבל לא מחוץ לרכב.

אבל הרבה פחות נוח.

היה עדיף להשקיע עוד כמה דקות כדי לקבל גישה נוחה יותר.

 

אביעד, לקח כ-8 שעות. עיקר העבודה הייתה ההתעסקות ביחידת מיזוג הפנימית.

פירוק הדשבורד עצמו זה עניין לא ארוך במיוחד.

FIAT Punto SX75 1998 > Punto EVO active 2010 > Bravo sensation 2011

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עבודה יפה, מושקעת, כל הכבוד על ההקפדה (ועל יכולת האילתור).

 

כמה דברים שהיה כדאי לשם אליהם לב, ולעשות תוך כדי עבודה.

 

האם צינורות המעבר ברדיאטור עצמו, בחדש ובישן זהים? בחדש הם נראים עגולים ובישן? - אם יש בניהם הבדל, ובישן הם פחוסים, יש מצב שיכולת החימום תרד (שטח המגע עם האויר וצלעות הקירור גדול יותר בצנרת פחוסה מול צנרת עגולה - מניסיון ברדיאטור של פיז'ו).

 

לגבי הסתימה, היה כדאי לשתוף את כל מערכת הקירור של הרכב כדי למנוע חדירת אבנית ומשקעים לרדיאטור החימום החדש.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה יורי,

לאלתר למדנו יחד באותו מקום :lol:

 

זה שמבנה מסוים של מעברים וצלעות יהיה יותר יעיל או פחות יעיל בתור רדיאטור חימום זה נכון, אבל זה לא יהיה קריטי, ואני בספק כמה זה יהיה מורגש.

 

הסתימה המדוברת לא נובעת ממשקעים במערכת, אלא מכפל פיזי של הצינור. הוא כבר איבד מהתכונות שלו, ומתכופף בקלות בנקודה מסוימת.

לפני כעשרה חודשים ביצעתי ניקוי כללי למערכת הקירור.

ריקנתי את הנוזל הישן, שטפתי היטב את הרדיאטור, מילאתי מים במערכת הקירור, ניקזתי אויר והנעתי את המנוע לכמה דקות.

חזרתי על הפעולה 3 פעמים.

את המים שיצאו בסוף, אפשר היה למלא לכוס ולהוסיף קרח.

FIAT Punto SX75 1998 > Punto EVO active 2010 > Bravo sensation 2011

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אצלי בפיז'ו, ואמנם שמדובר ברדיאטור ראשי, הדבר גרם להבדל של 15 מעלות (טמפ' עבודה הייתה 105 מעלות במקום 87-90), וזה הרבה.

מקווה שבפיאט לא תיהיה השפעה כזו (רדיאטור חימום פנימי בכל זאת).

 

שוב עבודה יפה, ומושקעת, אני לרוב מתעצל לצלם את התהליך של כל מיני עבודות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יופי של עבודה,תמונות והסברים על התהליך. כמובן כמו בכל עבודה לפעמים צריך גם לאלתר וזה אחלה דבר.

Peugeot 208GTI 2017 and Hyundai Tucson 1.6T 2019. 😀

Hyundai Tucson 2.0L Open sky 2016-2019- Sold Hyundai Elantra 2006 2.0L 2006-2016-Sold, Peugeot 206XS 2015-2021 Sold

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אצלי בפיז'ו, ואמנם שמדובר ברדיאטור ראשי, הדבר גרם להבדל של 15 מעלות (טמפ' עבודה הייתה 105 מעלות במקום 87-90), וזה הרבה.

מקווה שבפיאט לא תיהיה השפעה כזו (רדיאטור חימום פנימי בכל זאת).

 

שוב עבודה יפה, ומושקעת, אני לרוב מתעצל לצלם את התהליך של כל מיני עבודות.

 

החשד שלי דווקא באותו קיפול בצנרת שגורם לסתימה חלקית, נובע מכך שיכולת החימום פוחתת לאורך זמן ומגיעה למינימום מסוים די מהר.

 

להבנתי, המנוע מתחמם, עד שבנקודה כלשהי כל נוזל הקירור הגיע לטמפ' העבודה, גם זה שבתוך הרדיאטור חימום. בין אם החום הגיע לשם בהסעה או בהולכה.

כשאני מדליק את החימום, האויר שעובר דרך רדיאטור החימום לוקח ממנו חום בקצב גבוה יותר מאשר רדיאטור החימום מקבל אליו חום. וזה נובע לדעתי מהכפל שבצינור, כי עכשיו מעבר החום אל הרדיאטור בהסעה נפגע קשות.

בהתחלה הרדיאטור היה חם, אז האויר בהתחלה יצא חם. אבל עם הפעלת החימום, הרדיאטור תרם את רוב החום בו, ולא מגיע אליו מספיק נוזל קירור חם כדי לחדש את המלאי ולשמור על אספקת חום קבועה.

 

היום אספתי את הצינור החדש. נקווה להחליף בימים הקרובים ולבחון את השינוי.

FIAT Punto SX75 1998 > Punto EVO active 2010 > Bravo sensation 2011

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עכשיו סיימתי להתקין את הצינור החדש.

החימום פועל מעולה 8)

 

אני רוצה להודות שוב למאור30 על העזרה, על תרומת רדיאטור החימום, על כבל החשמל שישמש בעתיד להתקנת מצלמת DVR ועל שהקריב מלחם חדש מהאריזה למען האילתור.

FIAT Punto SX75 1998 > Punto EVO active 2010 > Bravo sensation 2011

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עכשיו סיימתי להתקין את הצינור החדש.

החימום פועל מעולה 8)

 

אני רוצה להודות שוב למאור30 על העזרה, על תרומת רדיאטור החימום, על כבל החשמל שישמש בעתיד להתקנת מצלמת DVR ועל שהקריב מלחם חדש מהאריזה למען האילתור.

 

בכייף איש יקר, אתה כבר בן מישפחה פה. :-D

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3635 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...