Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סיכום 3.5 שנים ו 45,333 ק"מ עם צמיגי Toyo T1R


איתמר
שימו לב! השרשור הזה בן 3786 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום לכולם.

 

היום ולאחר כמעט 3.5 שנים ו 45,333 ק"מ הוחלפה רביעיית ה Toyo T1R ברביעיית Goodyear Efficient Grip Performance חדשה וטרייה.

 

את הטויו בחרתי בזמנו בגלל מספר סיבות:

1. היאריס נועלת מידה מחורבנת שקשה להשיג.

2. קראתי חוות דעת מצויינות של עלות-תועלת.

3. צמיגי "מותג" עולים הון תועפות (600-700-800 שקל לצמיג).

4. היאריס נועלת מידה מחורבנת שקשה להשיג.

5. היאריס נועלת מידה מחורבנת שקשה להשיג.

 

לאחר שיקלול הפרמטרים והעובדה כי היאריס נועלת מידה מחורבנת שקשה להשיג, זינקתי כאחוז דיבוק על הפנצ'רייה הראשונה שהציעה לי את ה T1R. מחיר הצמיג בשעתו היה כ 400 ש"ח ולא הייתה לי כל מחשבה שנייה או התלבטות שזה הצמיג שאני רוצה.

 

היו לנו 3.5 שנים מהנות. ביקרנו יחד במרבית כבישי הנהיגה במדינת ישראל אך לא לעיתים קרובות מדי, כנראה שזו הסיבה העיקרית שהם שרדו אצלי כל כך הרבה זמן. אני לא אגזים אם אומר שלמעלה מ 90% מהנסועה שלהם הייתה בכביש בין-עירוני במהירויות שיוט חוקיות למהדרין ועם מעט פניות לתקיפה. מאידך גיסא את מרבית הפניות שכן נקרו בדרכם הם תקפו מצויין ואף מעל המצופה. לאחר מציאת לחץ האוויר האידאלי הצמיגים הפגינו אחיזה משובחת בכל התנאים ואפשרו להוציא את המיץ מהרכב הקטן והמהנה הזה. למעט סעיף הרעש הבלתי נסבל (לטעמי) - באמת שאין לי מילה אחת רעה על הצמיג הזה, עשה את עבודותו בהצטיינות.

 

יחד עם זאת היה לי ברור כי לא ארכוש אותו שוב. שיניתי את סדר העדיפויות והחלטתי שאת נושא השקט והנוחות אני שם בראש. תוסיפו לזה את פליטת אלפי המאזדות 2 לשוק הרכב המשומש ופתאום יש מבחר של ממש במידה ה (כבר לא) מחורבנת של היאריס. לאחר מספר בירורים הבנתי שאין במלאי את ה C DRIVE או ה S DRIVE של יוקוהמה (שלא לדבר על המחיר ההזוי שהנפיץ היבואן) ולא רציתי להתפשר על מותג צמיגים בינוני כמו FALKEN או KLEBER.

לאחר לא מעט שיטוטים ומעבר על כל דגמי הצמיגים המיובאים לארץ מצא חן בעיני ה Goodyear EfficientGrip Performance מאחר ונראה שהוא צמיג אוחז (ציון A בכביש רטוב), שקט (68DB) וחסכוני בדלק ©. לא ממש טרחתי להתעניין במבחנים או בחוות דעת בפורומים כאלה ואחרים, פשוט השוותי לפי "תווית האנרגיה" של הצמיג, הבית הטוב והעובדה שמדובר בדגם חדש בשוק.

 

הרביעייה הוזמנה והגיעה היום. תאריך הייצור הינו סוף אפריל 2013 והצמיגים יוצרו בפולין (שזה מצויין אגב לכל מי שפתח עין). לאחר קצת יותר מ 120 ק"מ שעברתי איתם היום עוד אין לי מסקנות נחרצות או מסקנות בכלל. אני יותר ממאמין שהם יעשו את העבודה ויספקו אותי ל 4 שנים הקרובות.

באותה הזדמנות חגיגית הרכב עבר היום טסט ובשבוע הבא אני מתכוון לגשת ל"מעבדה" לכיוון פרונט לאחר שהצמיגים יתיישבו במקומם כמו שצריך.

 

מצרף מספר תמונות להנאתכם. כמו תמיד שאלות, תלונות או הערות יתקבלו בברכה!

 

איתמר

2013-07-07 12.41.51.jpg

2013-07-07 12.41.59.jpg

2013-07-07 12.42.12.jpg

2013-07-07 12.42.24.jpg

2013-07-07 12.42.35.jpg

2013-07-07 12.42.59.jpg

2013-07-07 12.43.23.jpg

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ותמונות של הסנדלים החדשות:

2013-07-07 16.17.02.jpg

2013-07-07 16.17.12.jpg

2013-07-07 19.24.26.jpg

2013-07-07 19.24.36.jpg

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אפשר בבקשה להבין מה הקשר בין החלפת רביעיית צמיגים לבין כיוון פרונט? האם ניתן להבין שצריך לעשות כיוון כל אימת שמחליפים צמיגים?

"אני מתחפש לטיפת שמן במערכת ההנעה ומתחיל לזרום בתוך כל הצינורות, השסתומים והקופסאות ואז אני מאתר את התקלה"

ישראל טילן, המיתוס והאגדה, מגדולי מהנדסי ישראל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שאלה : למה לא בדקת את היוקוהמה אדוון 08 ?

 

אין במידה.

 

אני קניתי אותם צמיגים תוצרת טורקיה ? יש הבדל ניראה לך??

 

לא אמור להיות. זו אותה יבשת ואני משוכנע שגם אותן המכונות, אותם חומרי הגלם ואותם נהלי בקרת איכות.

 

אפשר בבקשה להבין מה הקשר בין החלפת רביעיית צמיגים לבין כיוון פרונט? האם ניתן להבין שצריך לעשות כיוון כל אימת שמחליפים צמיגים?

 

זו הגישה שלי. פעם אחרונה שהרכב עבר כיוון פרונט הייתה לפני 3.5 שנים, מיד לאחר הרכבת הצמיגים הקודמים. אני משער שעם הזמן השתנתה גיאומטריית המתלים (שקיעה טבעית של הקפיצים, חופשים עקב גומי שהזדקן והתיישן, מכות שהרכב קיבל ממע"צ, שפשופי ועליות / ירידות ממדרכה וכו') ולכן הכיוון השתנה.

כיוון פרונט ב 200 שקל פעם ב 3-4 שנים נשמע לי כמו הוצאה לגיטימית באחזקת רכב, על אחת כמה כאשר מדובר בצמיגים חדשים ופורנט לא תקין יכול לשלוח זוג / ארבעה למכונת הגריסה מוקדם מהצפוי, אפילו תוך כמה אלפי קילומטרים.

 

איתמר

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

 

זו הגישה שלי. פעם אחרונה שהרכב עבר כיוון פרונט הייתה לפני 3.5 שנים, מיד לאחר הרכבת הצמיגים הקודמים. אני משער שעם הזמן השתנתה גיאומטריית המתלים (שקיעה טבעית של הקפיצים, חופשים עקב גומי שהזדקן והתיישן, מכות שהרכב קיבל ממע"צ, שפשופי ועליות / ירידות ממדרכה וכו') ולכן הכיוון השתנה.

כיוון פרונט ב 200 שקל פעם ב 3-4 שנים נשמע לי כמו הוצאה לגיטימית באחזקת רכב, על אחת כמה כאשר מדובר בצמיגים חדשים ופורנט לא תקין יכול לשלוח זוג / ארבעה למכונת הגריסה מוקדם מהצפוי, אפילו תוך כמה אלפי קילומטרים.

 

איתמר

 

אמת, יש צדק בדברייך ולכן כל שנה בטסט השנתי הם מעדכנים אותי במידה ויש סטייה מעל המקובל. יש לי חבר חקלאי עם יונדאי H1 שכל היום נמצא בשטח. הרכב עובד בתנאי אבק, חום, בורות ומהמורות מרובים. הוא החליף רבעיית פירלי ובגלל שהפרונט שלו היה לא מכוון שני הצמיגים הקידמיים נשחקו בדופן החיצוני של הסוליה והם בני חצי שנה בלבד. כלומר, הם היו מכוונים כלפי פנים. הצמיגים מתים מבחינת טסט והם לא יעברו.

יש היגיון בלעשות כיוון כל 4 שנים. אני חשבתי לתומי רק שיש מין חוק כזה שצריך כיוון פרונט כאשר מחליפים צמיגים כמו שצריך איזון גלגלים.

"אני מתחפש לטיפת שמן במערכת ההנעה ומתחיל לזרום בתוך כל הצינורות, השסתומים והקופסאות ואז אני מאתר את התקלה"

ישראל טילן, המיתוס והאגדה, מגדולי מהנדסי ישראל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היה לי את הגודייר,צמיגים רכים ונעימים,גם בנהיגה עדינה הם לא מחזיקים מעמד כמו צמיגים אחרים שהיו לי,כולל גודייר אחרים.

בשנתיים האחרונות אני נוסע על מישלין פראמסי HP,הצמיג משפר את נוחות הנסיעה בצורה משמעותית לעומת הגודייר[מפתיע ההבדל הגדול בהתחשב שהגודייר אחד הצמיגים הנעימים שיש].

המישלין גם שקט יותר בהפרש שקל לשמוע.

בקיצור,תהנה מהצמיגים,בפעם הבאה אני ממליץ על המישלין,שווה כל אגורה!.

דרך אגב,אל תזלזל בקלבר,צמיגים עמידים,נוחים,ונותנים בכלל תמורה מצויינת למחיר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

את הגודייר האלה לא היה לך, מדובר בדגם שהושק לפני מספר חודשים. יחד עם זאת מקדם שחיקה (TW) של 340 לא עונה להגדרה של צמיג "ספורטיבי" ואין לי שום יומרות שהוא יאחוז כמו ה T1R בנסיעות חזקות.

המישלין היחיד שהוצע לי היה ה Energy Saver, צמיג לא ממש מבריק בלשון המעטה.

קלבר הוא "חברת בת" של מישלין וכמו שאמרתי בשביל כמה עשרות שקלים הבדל אני לא רואה סיבה להתפשר, בטח למי שיש לו קצת יותר דרישות מהצמיגים שלו.

 

יוסי, בשר זה לא הכל בחיים. עם השנים הגומי עובר שינויים כימיים, מתקשה ורמת האחיזה יורדת בעשרות אחוזים. מעבר לכך כבר בטסט שנה שעברה עשו לי פרצופים על הצמיגים, בעיקר על השחיקה בכתפיים וזה "כי הפרונט לא מכוון". וואלה :roll:

 

איתמר

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לצמיג החדש יש סוליה מאוד "לא סקסית", בטח לעומת הסוליה הקרבית של ה-T1R.

 

חוץ מזה, אתה צריך להתחיל לנסוע יותר :lol:

מחפש סוזוקי ג'ימני סטיישן 1,600 סמ"ק אוטומט

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא אהבתי את הT1R בכלל,היה לו אותו על האוונסיס ויש לו אותו כרגע על המיאטה(הבעלים הקודם החליף לפני שקניתי),לא שורדים אצלי יותר מ15-20 אלף ק״מ.

מי שמרבה לנהוג חזק הם פשוט לא בשבילו,האחיזה בהתחלה מדהימה אבל אחרי שהם עוברים כמה מחזורי חימום והתגרזנות הם לא אוחזים יותר טוב מצמיג סיני.

כרגע על המיאטה הם עברו 10 אלף ק״מ,האחיזה על הפרצוף!הסיבה היחידה שעדיין לא העפתי אותם לקיבינימט היא שאני נהנה לשחק עם הישבן של המיאטה.

 

שלא לדבר על הדופן החלשלושה והנטייה לשחיקה מוגברת בצידי הסוליה,גם כשדוחפים לו 40 PSI.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3786 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...