Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

5W-40HD סינטטי מלא או 10W-40HD חצי סינטטי


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7923 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום ,

 

ברשותי לאדה סמרה(שקיבלתי בירושה מאבי ז"ל) 1500 92 191K

 

האוטו מטופל בקנאות כל 10000 שזה נופל בול כל שישה חודשים.

כאשר 1000 ק"מ קודם לכן האוטו לוגם פחית K44.

לפני החלפת השמן אני עושה לו שטיפת מנוע פנימית עם ENGINE FLUSH של STP(התחלתי מ-120K ועד היום בהצלחה רבה וללא שום בעיות ,האוטו אצלי מ-63K ).

לאחר מכן מחליף פילטר אויר פילטר שמן ושמן חצי סינטטי בד"כ LM באריזת תכלת או צהובה (LIECHTLAUF ) -כאשר בד"כ זמן רב לאחר ההחלפה השמן עדיין בהיר.

 

בבדיקה מידגמית של הפלגים כל 5000 ק"מ הפלגים(DENSO EPR U-GROOVE) נראים יבשים בצבע הנכון(לבן אפרפר) וכמעט ללא פיח אפר ואכילה של האלקטרודה.(בכל מיקרה מחליף כל 10K).

 

המנוע אינו שורף שמן ובין טיפול לטיפול מספיק לו בד"כ 1500CC בד"כ, שהרוב זה עקב "הזעות" (בעיקר מהפקק שמן המעפן).

 

פעם אחרונה שמתי לו חצי סינטטי 10W-40 LMמתוסף MOS2.

 

האוטו נוסע חלק ושקט ועם שמן זה אף הורגשה עליה בהספק ובמומנט בעיקר לאחר נסיעות ארוכות ורצופות במהירויות של 100-120(לעומט חצי סינטטי רגיל) החיסרון הוא שבגלל שכנראה שמן זה יותר דק(88CST-40C;12CST-100C

היו יותר הזעות הפעם ועד שעברו 7500 ק"מ הוספתי 1500CC

נוספים(הפקק..הפקק הוחלף כבר פעמיים מאז).

 

רוב הנסיעות שלי הן מחוץ לעיר כאשר כל נסיעה היא מינימום חצי שעה(רוב הנסיעות לעבודה וחזרה 22 ק"מ כל כיוון) ופה ושם נסיעות יותר ארוכות בעיקר בקיץ כשנוסעים עם המשפחה לטייל(מזגן+מישקל+עליות=עומס)-(מעט מאד נסיעות בעיר אם כי לעיתים הפקקים בבוקר זה כמו נסיעה בעיר.)

 

עתה החלטתי להקדים את הטיפול (כרגע עברו 8000 מהטיפול הקודם)עקב כך שהמנוע התחמם מספר פעמים במהלך הקיץ(עד אשר עשיתי ניקוי רדיאטור והחלפתי טרמוסטט שפעם נתפס סגור לגמרי והחום הגיע עד אמצע התחום האדום לכמה שניות) ועקב ריח מוזר הנודף ממנו. ואני שוקל בין שמן סינטטי מלא של LM 5W-40HD (SJ/CF (87CST-40C;14 CST-100C

או ללכת על החצי סינטטי LM 10W-40HD SL/CF

(102CST-40C;14CST-100C)

 

ההבדל במחיר הוא 50 שקל שזה לא משחק תפקיד- שני הסוגים מתאימים ע"פ כמה אתרים של חברות שמנים ואחרים לרכב זה..

 

נא עצתכם

 

תודה

 

ניצן

פורסם
לפני החלפת השמן אני עושה לו שטיפת מנוע פנימית עם ENGINE FLUSH של STP(התחלתי מ-120K ועד היום בהצלחה רבה וללא שום בעיות ,האוטו אצלי מ-63K ).
פעולה מיותרת לחלוטין ואף הרסנית לעיתים.

אין כל צורך בה, במיוחד לא כל 10K.

 

בבדיקה מידגמית של הפלגים כל 5000 ק"מ הפלגים(DENSO EPR U-GROOVE) נראים יבשים בצבע הנכון(לבן אפרפר) וכמעט ללא פיח אפר ואכילה של האלקטרודה.(בכל מיקרה מחליף כל 10K).
אין צורך להחליף מצתים כל 10K, אך אם יש בידך כסף מיותר - תחליף.

 

אני שוקל בין שמן סינטטי מלא של LM 5W-40HD (SJ/CF (87CST-40C;14 CST-100C

או ללכת על החצי סינטטי LM 10W-40HD SL/CF

(102CST-40C;14CST-100C)

 

ניצן

די והותר בחצי סינטטי.

 

עמית

קהילת אוהדי ווסטהאם יונייטד בישראל - https://www.facebook.com/groups/whuil/

'פטישי ישראל' - https://www.facebook.com/WHUIL/

טוויטר - https://twitter.com/AmitDim

 

פורסם
שלום ,

 

ברשותי לאדה סמרה(שקיבלתי בירושה מאבי ז"ל) 1500 92 191K

 

האוטו מטופל בקנאות כל 10000 שזה נופל בול כל שישה חודשים.

כאשר 1000 ק"מ קודם לכן האוטו לוגם פחית K44.

לפני החלפת השמן אני עושה לו שטיפת מנוע פנימית עם ENGINE FLUSH של STP(התחלתי מ-120K ועד היום בהצלחה רבה וללא שום בעיות ,האוטו אצלי מ-63K ).

לאחר מכן מחליף פילטר אויר פילטר שמן ושמן חצי סינטטי בד"כ LM באריזת תכלת או צהובה (LIECHTLAUF ) -כאשר בד"כ זמן רב לאחר ההחלפה השמן עדיין בהיר.

 

בבדיקה מידגמית של הפלגים כל 5000 ק"מ הפלגים(DENSO EPR U-GROOVE) נראים יבשים בצבע הנכון(לבן אפרפר) וכמעט ללא פיח אפר ואכילה של האלקטרודה.(בכל מיקרה מחליף כל 10K).

 

המנוע אינו שורף שמן ובין טיפול לטיפול מספיק לו בד"כ 1500CC בד"כ, שהרוב זה עקב "הזעות" (בעיקר מהפקק שמן המעפן).

 

פעם אחרונה שמתי לו חצי סינטטי 10W-40 LMמתוסף MOS2.

 

האוטו נוסע חלק ושקט ועם שמן זה אף הורגשה עליה בהספק ובמומנט בעיקר לאחר נסיעות ארוכות ורצופות במהירויות של 100-120(לעומט חצי סינטטי רגיל) החיסרון הוא שבגלל שכנראה שמן זה יותר דק(88CST-40C;12CST-100C

היו יותר הזעות הפעם ועד שעברו 7500 ק"מ הוספתי 1500CC

נוספים(הפקק..הפקק הוחלף כבר פעמיים מאז).

 

רוב הנסיעות שלי הן מחוץ לעיר כאשר כל נסיעה היא מינימום חצי שעה(רוב הנסיעות לעבודה וחזרה 22 ק"מ כל כיוון) ופה ושם נסיעות יותר ארוכות בעיקר בקיץ כשנוסעים עם המשפחה לטייל(מזגן+מישקל+עליות=עומס)-(מעט מאד נסיעות בעיר אם כי לעיתים הפקקים בבוקר זה כמו נסיעה בעיר.)

 

עתה החלטתי להקדים את הטיפול (כרגע עברו 8000 מהטיפול הקודם)עקב כך שהמנוע התחמם מספר פעמים במהלך הקיץ(עד אשר עשיתי ניקוי רדיאטור והחלפתי טרמוסטט שפעם נתפס סגור לגמרי והחום הגיע עד אמצע התחום האדום לכמה שניות) ועקב ריח מוזר הנודף ממנו. ואני שוקל בין שמן סינטטי מלא של LM 5W-40HD (SJ/CF (87CST-40C;14 CST-100C

או ללכת על החצי סינטטי LM 10W-40HD SL/CF

(102CST-40C;14CST-100C)

 

ההבדל במחיר הוא 50 שקל שזה לא משחק תפקיד- שני הסוגים מתאימים ע"פ כמה אתרים של חברות שמנים ואחרים לרכב זה..

 

נא עצתכם

 

תודה

 

ניצן

1. תיגמל דחוף משטיפת מנוע ב STP.

2. תחליף שמן כל 6 חודשים (גם אם עשית פחות מ 10,000 קמ)

3. חצי סינטטי ואפילו מינרלי 15W40 יעשו את העבודה מעולה. שמן סינטטי יהיה מוגזם לגמרי (לא מבחינת כסף אלא מבחינת הגנה למנוע, המנועים הישנים יחסית לא בנויים לעבודה תחת עומס עם שמן דק מידי - אתה עלול לגרום אפילו לנזק. אצלי בספר רכב ישנה אזהרה מפורשת שאסור להשתמש בשמן דק 5W במידה והרכב נוסע על סלד גבוה באופן ממושך).

 

איציק

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

פורסם

קודם כל המנוע הוא מנוע 1.5 SOHC

http://www.shoclub.com/lubrication-oil/lubrication-oilpart2.htm

 

ע"פ מיטב ידיעתי לרכב זה עם קמפשט עליון יש כיוון שסתומים הידראולי (לא בטוח...)

 

דבר שני ההבדל בין 10W-40

ל-5W-40 הוא רק כשהשמן קר יחסית ולא בטמפרטורת עבודה( 14CSTב-100 מעלות לשניהם כאשר התקן ע"פ SAE לשמני 40 ב-100 מעלות נע בין 12.5 ל-16.3 CST)

http://www.millersoils.net/pdf_downloads/viscosity_explained.pdf

כאשר ה15W-40 נעים סביב ה 14-15 ב-100 מעלות ה10W-40 סביב ה 14 והSUPER- "LEICHTLAUF של ליקי מולי יורד אפילו עד 12 (כמו XW-30 סמיך באריזת תכלת שהשתמשתי בו פעמיים בעבר כשהיה נפוץ בשוק) החצי באריזה הצהובה 10W-40 גם כן 14 (102 ב40 מעלות)

לשם השוואה השמנים 20W-50 הם 160 ב-40 מעלות ו 17-18 ב100 מעלות (AGIP F1 SUPERMOTOROIL A3/B3/B4 API SL/CF)

http://www.ryl.ru/

ב 150 מעלות אם השמן הוא A3 ה-15W-40 יהיה בסביבות ה-4

ה- 5W40 יהיה בסביבות ה3.6(ESSO ULTRON

הבדל של כולה 0.4

 

http://www4.esso.com/Ireland-English/Lubes/PDS/GLXXENPVLESUltron_5W-40.asp

 

כלומר כל עוד השמן הוא בחלק הגבוה 40 אין כל כך חשיבות לחלק הנמוך כשמדובר בעבודה בעומס=טמפרטורה גבוהים.

 

השמן 5W-40 מוגדר ע"פ התקן הארופאי ACEA A3-98

http://www.acea.be/ACEA/20020618PublicationsOilSequences.pdf

 

זה אומר שבבדיקת HIGE SHEAR/HIGE TEMP(שבה מצמידים תחת עומס משקל מסוים שתי משטחי מתכת ומסובבים אותם אחד נגד השני ב-3600RPM ובטמפרטורה של 150 מעלות ובמשך עשרות שעות רצוף ובודקים את מינימום שיכבת ההפרדה של השמן בין חלקי המתכת)

הצמיגות אינה יורדת מ-3.5 (ע"פ התקן A3 בשמני XW-40)

 

כמו כן למיטב הבנתי שמן סינטטי יותר עמיד מבחינת חוזק FILM גם בעומסים גבוהים ובטמפרטורות גבוהות בנוסף ליציבות כמעט מושלמת בצמיגות ושמירה על ניקיון המנוע וכמו כן במניעת התחמצנות.

http://home.att.net/~ferrari/oil2.htm

 

ציטוט מאחד המאמרים:

Benefits of synthetic blends and synthetic oils can be summarized as follows:"

 

BENEFITS GAINED REASONS FOR THE GAIN

 

1. Extended drain intervals possible Greater resistance to oxidation

 

2. Increase in fuel economy Lower internal friction due to even molecular

 

structure

 

3. Reduced wear in the engine Greater film strength of the synthetic compared with mineral oils

 

4. Cooler running engine Less friction causes less heat. This relates to oil

 

temperature and not water temperature, which is

 

controlled.

 

5. Better cold flow characteristics Less internal friction and very low pour points

 

6. Faster oil flow on start up Low pour points/less internal friction

 

7. Cleaner engine PAO and diesters have a high natural detergency

 

"plus detergent/dispersant additive use.

 

כל נתוני השמנים לקוחים מאתרים של חברות השמנים וכן אתרים של ACEA API וכן אתרים המדברים על כל טכנולוגיית השמנים לרכב.

http://api-ep.api.org/filelibrary/ACF2AD.pdf

http://www.whnet.com/4x4/oil.html

http://www.geocities.com/dkadarisman/articles/lubricants.htm

http://www4.esso.com/Egypt-English/Lubes/PDS/GLXXENPVLESUltra_10W-40.asp

http://ferrarichat.com/forum/showpost.php?p=129846&postcount=2

פורסם

...כן אה.. :smile: נו איך??

 

אולי יש כאלה עם נסיון.:roll: .גם במאמרים האלה יש סתירות.

 

עדיין חשובה לי חוות הדעת של הגולשים בפורום .

 

אנחנו פה כדי להחליף ידע ... ללמוד...וללמד. :agrue:

 

ניצן

×
×
  • תוכן חדש...