Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

למי יש פוקוס חדשה 2.0L + אייפון (רצוי פרוץ) ?


misterb
שימו לב! השרשור הזה בן 4025 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

(וגם זרוע יציבה לקיבוע לרכב).

 

העניין הוא כזה : כשקיבלתי את הפוקוס לפני שנה ומשהו עשיתי בדיקות של תאוצה מ-0 ל-100 באמצעות אפליקציה שנקראת

dynolicious, שנחשבת בעולם למאד אמינה, ברמה של מכשירים ייעודיים (G-TECH וכו').

הנה מבחן שמשווה אותה מול מערכת מדידה מקצועית של מסלול דראג (ו-dyno) ומול הG-TECH

בזמנו כל המדידות שעשיתי נעו בין 8.1 ל-8.9 שניות. (נתון יצרן עומד על 8.9 שניות).

אחרי כמה חודשים עשיתי שוב כמה מדידות, וכל המדידות היו בין 9 ל-9.6 שניות, לא הצלחתי לרדת מה-9 שניות בכלל.

במקביל היו לי בעיות עם הגיר, הקלאץ' היה מחליק, לפעמים ממש מורגש ולפעמים רק החלקה קטנה בהעברות. אז חשבתי שזו הסיבה לירידה בביצועים.

השבוע סוף סוף הוחלפו לי הקלאצ'ים + מיסב לחץ, והלכתי למדוד שוב (הכל נעשה באותו קטע כביש, באותם תנאים/משקל וכו').

הצלחתי לרדת פעם אחת ל-8.9, רוב המדידות היו בין 9 ל-9.5 שניות. משהו נראה לי פה לא הגיוני ואני רוצה לאמת את זה מול

רכב אחר.

אז אם מישהו שיש לו פוקוס 2.0L (רצוי 5 ד', אבל לא קריטי, ההפרש הוא 0.1-0.2 שניות), ואייפון, יכול לבצע את המדידה ולדווח אז נוכל להשוות.

צריך למצוא קטע כביש ישר, מישורי וללא רכבים בסביבה. לעשות כמה מדידות הלוך וחזור באותו קטע. כמובן בלי מזגן ובלי נוסעים או מטען כבד ברכב.

 

https://itunes.apple.com/us/app/dynolicious-classic/id286208729?mt=8

 

(היא עולה 9$ אבל אפשר להוריד 'בחינם' למי שיש פריצה).

Tesla model Y RWD

Mazda Miata NC1 2008

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני חושב שבדיקה כזו משולה לקליפת השום.

טמפרטורה ורוח, צמיגים ולחץ אוויר, כיוון פרונט, חופשים שנוצרים במערכת ההנעה - כולם משפיעים על ביצועי הרכב. אני לא רואה שום סיכוי בעולם שתצליח לשחזר במדוייק את התוצאות שהגעת אליהן בעבר.

 

בכל מקרה, מה הרעיון שעומד מאחורי הבדיקה הזו? מה אתה מנסה לבדוק?

 

איתמר.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא מסכים איתך שזה שווה לקליפת השום, אני לא מסתכל פה על עשירית שניה הבדל, אלא על שניה שלמה בממוצע.

מאחר והמדידות שעשיתי נותנות תוצאות שדי חוזרות על עצמן בטווח סביר, גם בזמנים שונים, עם צמיגים שונים, במצב שונה,

אז אני נוטה להאמין לתוצאות, לממוצע לפחות.

 

מה המטרה ? סקרנות ? להבין אם יש משהו ברכב שלי ספציפי שהופך אותו לאיטי יותר מהאחרים ? נראה לי די מובן לחובב רכב :)

Tesla model Y RWD

Mazda Miata NC1 2008

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז אני חוזר ואומר שיש כאן יותר מדי משתנים שאין לך שליטה עליהם ולכן לא הייתי מתעקש על השנייה הזו.

אם לאחר החלפת הקלאצ'ים היית מרגיש שיש בעיות בסחיבה, הביצועים לא כמו פעם - ניחא. אבל אני באמת חושב שבלי לשחזר את אותם התנאים בדיוק אין מה לעשות. לדעתי גם אם תמצא רכב זהה לשלך ותעשה את הניסוי יתקבלו תוצאות אחרות.

 

איתמר.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איך אתה מבצע - החלפות הילוכים ידניות?אוטמט רגיל או מצב ספורט?

וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ

מָה שֶׁשָּׂנוּא עָלֶיךָ אַל תַּעֲשֶׂה לַחֲבֵרְךָ

Don't know what I want ; But I know how to get it

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אביעד, בדיוק מה שחיפשתי ! :) תודה - מאד דומה למה שהיה לי במקור.

מעניין אם תנסה לבצע שוב עכשיו 4-5 מדידות במז"א קיצי מה תקבל.

אגב - הגיר שלך מעודכן בגירסה עם החץ הירוק ליד ההילוך במצב ידני ?

עוד דבר, בתוכנה אפשר להכניס משקל של הרכב ולקבל הערכה של ההספק. בזמנו בהאצות הטובות קיבלתי 160 כ"ס.

הזנתי משקל של 1480 ק"ג שזה בערך 1350 משקל עצמי + נהג + דלק + מטען.

החלפות הילוכים ב-S או בידני נותנות תוצאות דומות - בשני המקרים ההילוך עובר בסל"ד מירבי.

נראה לי שגם בD לא יהיה הבדל, אבל לא ניסיתי האמת.

 

איתמר - סורי אבל לא תצליח לשכנע אותי ששניה הבדל, באופן קבוע ויציב זה משהו שניתן לייחס למשתני סביבה, חבל על הויכוח.

אם בעבר, על עשרים-שלושים מדידות לא קיבלתי מעל 8.9 שניות אף פעם, והרוב היו סביב 8.4-8.5, והיום אני לא מצליח לרדת

מה-8.9 כשהרוב סביב 9.4, מדובר בשני טווחים שאין ביניהם חפיפה בכלל.

אי אפשר לייחס את זה לשום דבר מלבד הרכב עצמו (או 'טעות תפעול' כמו מזגן למשל או משהו כזה, אבל זה לא המקרה).

 

קשה להרגיש באופן אובייקטיבי באובדן ביצועים 'זוחל', שמסתכם בשנייה. בשביל זה יש מכשירי מדידה.

מה אני יכול לעשות עם זה ? כנראה כלום, אני לא יכול ללכת למוסך ולהגיד להם שירדה לי שניה בתאוצה..

Tesla model Y RWD

Mazda Miata NC1 2008

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איזה מגניב, מאיפה אפשר לקנות את הדבר הזה?

 

תשמעו, לדעתי האצה ל100 לא כל כך תשתנה גם אם הרכב עייף ועמוס ק"מ.

 

יש לי גלאקסי ג'יו , יש אפשרות להתקנת תוכנה כזו ושאני אאיץ מ0-100 הוא יראה כמו בתוכנה שלך?

הפלאפון הזה בכלל "נחשב" לדברים האלו?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לאנדרואיד יש את TORQUE, לא מכיר אישית אבל נראה שהיא זוכה לשבחים (כוללת גם חיבור לOBDII, אבל לא חובה).

 

https://play.google.com/store/apps/details?id=org.prowl.torque&hl=en

Tesla model Y RWD

Mazda Miata NC1 2008

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לאנדרואיד יש את TORQUE, לא מכיר אישית אבל נראה שהיא זוכה לשבחים (כוללת גם חיבור לOBDII, אבל לא חובה).

 

https://play.google.com/store/apps/details?id=org.prowl.torque&hl=en

יש לי אותה, אכן תוכנה מעולה, היכן ניתן לבדוק 0-100?

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איך זה עובד? צריך להפעיל ידנית או שמודד מהרגע שמאיצים באופן אוטומטי?

GPS?

וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ

מָה שֶׁשָּׂנוּא עָלֶיךָ אַל תַּעֲשֶׂה לַחֲבֵרְךָ

Don't know what I want ; But I know how to get it

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה צריך להיות במצב סטטי, מוכן לזינוק, וללחוץ על START, שניה אחרי זה אתה מקבל סימן GO, ואז אתה מזנק

בזמנך החופשי, הוא מתחיל למדוד ברגע שאתה מתחיל לזוז.

זה לא עובד על GPS, הוא לא מספיק מהיר ומדוייק בשביל זה. משתמשים בחיישן התאוצה (accelatometer) שמובנה

בסמרטפון. מהירות היא אינטגרל של תאוצה + מהירות התחלתית. אם מהירות התחלתית ידועה ושווה אפס, אז אפשר לחשב

את המהירות הרגעית בצורה מאד מדוייקת לפי התאוצה.

אפשר להמשיך ולמצוא גם הספק לפי תאוצה ומסה.

על אותו עיקרון עובדים גם המכשירים המקצועיים - G-TECH ואחרים.

Tesla model Y RWD

Mazda Miata NC1 2008

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4025 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...