Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

alfasud sprint


חולגי
שימו לב! השרשור הזה בן 4016 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

ספרינטים יש בארץ (לא הרבה) וזה ידוע (לפחות משנות ייצור 85' והלאה - עד 88' לפחות). יש שרשור ארוך מאוד בפורום האלפיסטים, רק על ספרינטים, מי שרוצה, יוכל להציץ.

השאלה שלי, אם יש בארץ (או היו) הדגמים המוקדמים של הספרינט, ה-sud sprint, אלה שיוצרו בין השנים 76' עד 83' (מבוססי שילדת הסוד). זכרונות ילדות לא מעלים באוב איזו sud sprint לרפואה. לא זוכר כאילה.

האם הובאו אקזמפלרים כאלה שלא מן המניין (יבוא אישי, בזמנו או "הבאת אספנות" מאוחרת יותר) לארץ הקודש ? ואולי כן מן המניין ?

 

"חומר לעיון נוסף" - http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=83707&highlight=sud+sprint

http://en.wikipedia.org/wiki/Alfa_Romeo_Sprint

20130424_221948 (Copy).jpg

20130424_222006 (Copy).jpg

20130424_222021 (Copy).jpg

20130424_222044 (Copy).jpg

alfa 156 2.5.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 31
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

היו, לא הרבה אבל היו.

זו שהכי זכורה לי היתה של החבר שהדביק אותי בחיידק האלפא, הייתה לו מודל 78, מנוע 1.5 לא וולוצ'ה (קרבורטור כפול אחד, 95 כ"ס).

סיפור עצוב עליה, לימים היא התגלגלה לידיו של בחור ירושלמי שנכנס יום אחד לאלפא מוריס והזמין גריל חדש. תחת התחייבות שהוא מגיע לקנות אותו מוריס הזמין את הגריל. הבחור לא הגיע וגם לא ענה לטלפונים. מוריס תלה את הגריל לקישוט מעל הכניסה למשרד שלו ושכח מן הענין.

אחרי כמה שנים הגיעה המכונית לידיו של מוריס לצורך פירוק כגרוטאה. כשהחל לברר פרטים הסתבר שאותו בעל רכב נהרג בפיגוע זמן קצר אחרי שהזמין את הגריל, הרכב עמד בבית הוריו עד שהתחיל להתפרק מחלודה וונדליזם ואז הגיע למוריס לפירוק.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ספרינטים יש בארץ (לא הרבה) וזה ידוע.

השאלה שלי, אם יש בארץ (או היו) הדגמים המוקדמים של הספרינט, ה-sud sprint, אלה שיוצרו בין השנים 76' עד 83' (מבוססי שילדת הסוד). זכרונות ילדות לא מעלים באוב איזו sud sprint לרפואה. לא זוכר כאילה.

האם הובאו אקזמפלרים כאלה שלא מן המניין לארץ הקודש ? ואולי כן מן המניין ?

 

יבוא מן המניין -

 

אחת בינואר 1980, לבנה, רישוי 11-301-80

דגם 1982 - 16 יחידות

דגם 1983 - 14 יחידות

 

ובאשר למאוחרות ביותר שיובאו לכאן, ככל הידוע לי אלו יוצרו בשבוע הראשון של פברואר 1988. בשנת 1988 כולה יוצרו 5,023 ספרינט. ב- 1989 יוצרו ה- 54 האחרונות.

Alfa 902A.jpg

יוחאי שנער

israelmotorindustry.org

[email protected]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יבוא מן המניין -

 

אחת בינואר 1980, לבנה, רישוי 11-301-80

וכיצד זה מסתדר עם הטענה הזאת?

בארץ לא נמכרו אלפות ב-1980 בעקבות החלפת יבואן.

AUTOBIANCHI A112 JUNIOR '84 | FIAT BRAVO SENSATION '11 | RENAULT CLIO ESTATE '14

 

לא תמצא רוטס HR במחיר זול יותר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שאלה מענינת אלעד. שים לב ששווקה אחת. תמיד יתכנו עודפים משנה קודמת וכדומה. כמדומני נתקלתי בעבר בסוד אחת בלבד[רגילה] משנת 80 השאר חדשות או ישנות יותר עם נוכחות בולטת לשנת 78, 81, 82. למה? אולי תימחור, פרסום , אלטרנטיבות.

 

ספרינט מהדגם המאוחר היו 84 ועוד אך במספר גדול 86 87 בגלל מהפיכת המיסוי ב1600 שהורידה מחירן באופן מהותי.

 

סתם כקוריוז, בארץ שווקו 166 עם המראה הישן שנתיים לאחר שהוחלף באירופה. ודאי יש מקרים נוספים.

 

כל הכבוד ליוחאי, מאגר המידע שלו וכמובן תשובותיו, נותנים מענה מדוייק לשאלות שעליהן תמיד היו לנו סברות וניחושים ולא מידע מבוסס.[ספרנו אקזמפלרים מוכרים לנו וכאלו ששמענו עליהם] איזה יופי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

וכיצד זה מסתדר עם הטענה הזאת?

 

ואלו יבואני אלפא רומיאו לישראל:

ITIS (איטיש) - 1964-1967

קפרי"ש (ר"ת של קייזר פרייזר לישראל, נכון!) - 1969-1988

ספרינט מוטורס - 1989-1991

סמל"ת - 1991 ואילך

 

 

בשנת הדגם 1980 נעצר הלכה למעשה יבוא אלפא לישראל. אילין (=קפריש) היה ונשאר היבואן, ורק שבע מכוניות נמכרו כאן. בכלל, שנת הדגם 1980 היתה שחונה עבור ענף הרכב בישראל, גם עקב מלאי מעיק של דגמי 1979. מכירות אלפא רומיאו חודשו רק בתחילת 1981: בחודש מרץ עלו לכביש 46 יחידות, רובן סוד מתוחת-פנים.

יוחאי שנער

israelmotorindustry.org

[email protected]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יבוא מן המניין אחת בינואר 1980, לבנה, רישוי 11-301-80

ואני מכיר שבשנות השמונים, תחילית 11 סימנה ייבוא אישי וכיו"ב (מה שמקביל לתחילית 9 של היום עם סיומות מסויימות)

האמנם?

 

לברק4על4 מהפורום, הייתה אחת שהיא חצי-חצי שנת 84/5.

ככתוב כאן

ב84-5 ה"אדרת" הייתה עדיין מבוססת סוד, אבל "הגברת" נראתה כבר כמו הספרינט של השנים הבאות

 

סוזוקי ג'ימני His side- JLX-L 2006 [   ] [][][][][] [   ]

טויוטה קורולה Her side- GLI 2013

שימרו על מרחק בכביש ועל קירבה בלב

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ואני מכיר שבשנות השמונים, תחילית 11 סימנה ייבוא אישי וכיו"ב (מה שמקביל לתחילית 9 של היום עם סיומות מסויימות)

האמנם?

 

 

בדרך כלל, כן. במקרה זה (1980) - לא.

עד 11-940-80 (וגם קצת אחר-כך) השתייכו המספרים להקצאה הרגילה, ממנה נגזרו הקצאות-משנה ליבואנים ולגופים אחרים, דוגמת קואופ' "דן". אילין קיבל בתחילת ינואר את 11301 עד 11304, ובאפריל את 11502 עד 11504. זה הספיק לו.

יוחאי שנער

israelmotorindustry.org

[email protected]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ואלו יבואני אלפא רומיאו לישראל:

ITIS (איטיש) - 1964-1967

קפרי"ש (ר"ת של קייזר פרייזר לישראל, נכון!) - 1969-1988

ספרינט מוטורס - 1989-1991

סמל"ת - 1991 ואילך

 

ככל שידוע לי:

 

לאחר פשיטת הרגל של קפרי"ש בשנת 1988 כתוצאה מייבוא הדלתא הכושלת לא היה יבוא סדיר של אלפא (לפחות לא משמעותי) בשנת 1989. (לשכן שלי היתה אלפא 33 שנת 1989 שהגיעה לארץ ביבוא אישי מגרמניה)

 

בשנת 1990 חודש היבוא ע"י...דלק מוטורס דווקא. הזיכיון נלקח ממנה לאחר זמן קצר עקב החלטת פיאט לאחד את כל המותגים של הקבוצה תחת יבואן אחד (סמל"ת)

סקודה יטי 2.0 TDI 4x4 (נמכרה)

וולוו XC40 T3 Momentum

טויוטה יאריס קרוס הברידית

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לחבר של ההורים שלי הייתה בילדותי אחת כזו אדומה, וולוצה שאני לא יודע איזה שנתון היא הייתה אבל הייתה בוודאות 6 ספרות.

 

קראו לו יגאל והוא היה מכפר סבא.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ככל שידוע לי:

 

לאחר פשיטת הרגל של קפרי"ש בשנת 1988 כתוצאה מייבוא הדלתא הכושלת לא היה יבוא סדיר של אלפא (לפחות לא משמעותי) בשנת 1989.

בשנת 1990 חודש היבוא ע"י...דלק מוטורס דווקא. הזיכיון נלקח ממנה לאחר זמן קצר עקב החלטת פיאט לאחד את כל המותגים של הקבוצה תחת יבואן אחד (סמל"ת)

 

אכן, הדלתא הרגה את האלפא...קפריש לא יבאה עוד אלפות אחרי מרץ 1988.

 

הזכיון עבר לחברת דלק אמנם, אך לא ל"דלק", אלא לחברת-בת של סונול - ספרינט מוטורס. האלפות ספרינט :wink: הראשונות יוצרו ביולי 1989 והתייצבו באולם התצוגה בתל-אביב בסוף אוגוסט: 164 טווין ספארק, 75 1.6 ו-1.8IE וכמובן 33 1.5. ועוד משהו קטן, למרות שינוי הזכיינות, על תעודות המשלוח של המכוניות הראשונות נרשם שמו של הלקוח כך: Kaiser Ilin Industries. כוחו של הרגל...

יוחאי שנער

israelmotorindustry.org

[email protected]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ואני מכיר שבשנות השמונים, תחילית 11 סימנה ייבוא אישי וכיו"ב (מה שמקביל לתחילית 9 של היום עם סיומות מסויימות)

האמנם?

נראה לי שבהמשך שנות השמונים, לפחות ב84', תחילית 16 סימנה רישוי "חריגים" כנ"ל (רישוי עמדה מס' 1 למיניהם). יכול להיות?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4016 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...