Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4869 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שבו פורד פוקוס ST ב225K "מתומחרת בצורה הוגנת ביחס למתחרות".

 

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4346916,00.html

 

אני אצטט את עצמי מדיון עבר, כי חבל לכתוב שוב -

 

ועכשיו הזמן לפינת "חשבון עם רועי". זה קורה בכל פעם שמאן דהוא מחליט לשווק מכונית ספורטיבית סקסית כאן בארץ הקודש:

 

אז בבריטניה, הST (ברמת גימור ST2 שלהבנתי היא מה שנמכר כאן) עולה 23,495 פאונד. הפוקוס עולה בארץ 220K.

 

הגולף GTI, שלוש דלתות ידנית, עולה בבריטניה 26,050 פאונד (זה כולל ריפודי עור שאין בארץ, מעבר לזה מפרט זהה). עולה בארץ 198K.

 

אבל עזבו גולף: פורד מונדיאו 240 כ"ס עולה 188K. בבריטניה מונדיאו טיטניום X עם מנוע\גיר זהים (ובלי אף אופציה!) עולה 28,105 פאונד.

 

פוקוס רגילה עם מנוע 182 כ"ס וגיר ידני עולה 19,750 פאונד. בארץ 153K. לפי המחיר הזה, הST הייתה צריכה לעלות 182K. בואו נוסיף חלונות מושחרים ונגיע ל190K.

 

מבינים שמשהו כאן לא בסדר? לא? תעקבו: זה יחס ההמרה בין מחיר הארץ למחיר חו"ל (פאונד מומר לשקל, שער 6.2) עבור כל אחת מהמכוניות המצויינות (תרתי משמע). כמה שהיחס יותר גבוה, ככה היבואן חושב שאתה יותר טיפש:

 

* פורד מונדיאו 240 כ"ס: יחס של 1.07

* גולף GTI: יחס של 1.22

* פוקוס 180 כ"ס: יחס של 1.24

 

עכשיו תחזיקו חזק כי יבוא לכם וואחאד טורק סטיר:

 

* פוקוס ST: יחס של 1.51

 

איך 220K? פשוט; יושבים כמה בירוקרטים ב"דלק" ומעלעלים בקטלוגים של פורד. מפה לשם, רואים שיש אוטו חדש - "פוקוס ספורט". הם הרי שמעו בגילדת יבואני הרכב שפולקסווגן מוכרים ערימות של "גולף ספורט" ו"גולף קופה" ופתאום הם גם מתקנאים בקרסו שהביאו "מגאן ספורט" ובכלל אפילו לטויוטה יש "טויוטה קופה" ולסובארו גם יש "טויוטה קופה" אז עכשיו הם אומרים, "יאללה נביא". אבל אין להם כוח לקחת את זה ברצינות ואין תחום ספורט ובכלל הם רק רצו אחת לנסיעות מקורבים, קצת רעש בעיתונות ולקשט את אולם התצוגה. אז הם מצמידים לה מחיר של "עזוב אותי, בחייך", כזה שלא רבים יקנו אבל המטומטמים הבודדים שישימו שם כסף יפצו על ההפסד של כל השאר. הבנתם?

 

לא, עוד לא הבנתם, כי מה שאתם לא מבינים זה שכשליבואן יש כזה מתח רווחים, הוא יכול יום אחד - בקפריזה וללא הודעה מוקדמת מראש - לחתוך גם 20% ממחיר האוטו. לא מאמינים? רנו, 239K לקאפ 250 כ"ס עד לפני שנה, 204K לקאפ 265 כ"ס עם יותר אבזור (יקר - קסנון, נגיד) במבצע חבר לפני חודשיים. ומה עושה מי שבאמת קנה קאפ 250 כ"ס ב239K? הוא הרי לא יכול למכור את האוטו ב200K. או כמה שהמחירון שלו עכשיו. התאדו לו 40 אלף שקל. אז אתה יכול לשים עכשיו 220K על הפוקוס, אבל בגלל שלפי כל הגיון סביר וחשבון ישר "דלק" יכולים גם למכור את האוטו הזה ב180K ולהרוויח בסדר גמור, הם עשויים לעשות את זה ותשאר עם הזין ביד. אולי לא מחר, אולי לא מחרתיים - מי יודע, אולי כשעומר גלברט יפתח אצלם חטיבת ספורט. מי יודע?

 

ככה מתנהגים טויוטה, ככה מתנהגים סובארו, ככה התנהגו רנו (ועברו שינוי לטובה) - כולם מחרבנים עלינו, חובבי הרכב. אנחנו בדיחה, פראיירים טמבלים "שקונים מכוניות קטנות עם מנועים גדולים בשביל לעמוד בפקק", בכל מחיר שינקבו בו. וכשאנחנו לא עושים את זה, אז אומרים "אין שוק" ומדלגים על דור-שניים של ספורטיביות, עד שהסיפור מתחיל מחדש כמה שנים אח"כ.

 

אז מי שרוצה לפוצץ 220K על פוקוס בשביל שגיל אגמון ילטף את הבטן בזמן שהוא מסתכל על הדוחות של "דלק", שיבושם לו. אני אשמח לראות כאלו על הכביש. הניחוש שלי הוא שבמשך שנה, הם לא מוכרים כאן 10 - לא ב220K. נחיה ונראה.

למכירה פנסים קדמיים מקוריים חדשים לGTI MKV

 

My grandfather rode a camel, my father rode a camel, I drive a Mercedes, my son drives a Land Rover, his son will drive a Land Rover, but his son will ride a camel -

Rashid bin Saeed Al Maktoum

  • תגובות 114
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

מה חדש? חזירים.

אגב, גם לאון FR חדשה בשנת 07 עלתה מעל 200 אלף ש"ח (!!!), כולנו יודעים איך זה נגמר.

כבר לא בן 12 ועדיין מאמין באלוהים? מזל טוב, גם לך יש חבר דמיוני.

פורסם

לא חדש, אבל אתה חייב לתהות מה גורם לאחד כמו צוקרמן - לא טיפש, לא נוכל ולא כאן מאתמול - לכתוב שהתמחור הוגן.

למכירה פנסים קדמיים מקוריים חדשים לGTI MKV

 

My grandfather rode a camel, my father rode a camel, I drive a Mercedes, my son drives a Land Rover, his son will drive a Land Rover, but his son will ride a camel -

Rashid bin Saeed Al Maktoum

פורסם

אולי זכה בלוטו?

לרוב אני נהנה מכתיבתו ומסכים עם מסקנותיו.

אולי נזכה להסבר על דפי הפורום.

כבר לא בן 12 ועדיין מאמין באלוהים? מזל טוב, גם לך יש חבר דמיוני.

פורסם

אין שום דבר הוגן בזה שרכב שאמור להיות הזול בקבוצה נמכר במחיר היקר בקבוצה.

למכירה פנסים קדמיים מקוריים חדשים לGTI MKV

 

My grandfather rode a camel, my father rode a camel, I drive a Mercedes, my son drives a Land Rover, his son will drive a Land Rover, but his son will ride a camel -

Rashid bin Saeed Al Maktoum

פורסם
אולי נזכה להסבר על דפי הפורום.

 

לא הייתי בונה על זה (אלא אם כן התכוונת לדפי פורום מוטוריקה).

ל-CF הוא "לא נכנס" לדבריו, כך שאפשר ללכלך חופשי. :wink:

פורסם
אין שום דבר הוגן בזה שרכב שאמור להיות הזול בקבוצה נמכר במחיר היקר בקבוצה.

 

מה המחיר של גולף GTI מקבילה, ג'ולייטה תלתן, רנו מגאן קאפ?

אם אתה עומד בפני רכישת רכב מהסגמנט, למה שתעדיף גולף GTI במחיר דומה?

 

אגב, אני לא חושב שאפשר לקבוע חד משמעית על בסיס השוק האנגלי שהפוקוס ST צריכה להיות הזולה בקבוצה.

* מועדון אלפא רומיאו הישראלי IAROC *

פורסם

אילה אם ynet שינו את הכתבה (והם עושים את זה לפעמים) אז הציטוט מהכתבה הוא

"עם תג-מחיר מקביל למתחרות הישירות ויותר אבזור מכולן, מדובר בסך הכל בתמורה טובה, אך חשוב להדגיש: זהו אינו מחיר נמוך, והציון המתקבל כאן הוא יחסי למתחרות הישירות בלבד."

נראה עצוב (שזה המחיר בארץ) אבל משקף

פורסם

הייתי מוכן לסלוח לו על שגיאת התמחור אילו היה יודע משהו על מכוניות באופן כללי. אבל הוא לא.

 

מה זה הפח אשפה הזה?

"יציבות תחת בלימה"? אה?

איזו מכונית היא לא יציבה תחת בלימה? אולי ביקום המקביל של צוקרמן יש מכוניות מודרניות עם נטיות אובדניות. לא יודע.

הוא אשכרה המציא אמת מידה משלו להתנהגות של מכונית על המגבלות, והוא חוזר על השטות הזאת בכל מבחן מצ'וקמק שהוא עושה.

חוץ מזה ו"זוויות גלגול מינימליות" אי אפשר ללמוד שום דבר על איך שהמכונית מתנהגת מהכתיבה שלו.

זה כיף?

זה טוב?

זה רע?

למען השם, תביאו מישהו שיודע משהו על נהיגה כדי שיכתוב את הדברים האלה.

 

זהו פרקתי. תמשיכו לדבר על כסף.

פורסם
הייתי מוכן לסלוח לו על שגיאת התמחור אילו היה יודע משהו על מכוניות באופן כללי. אבל הוא לא.

 

מה זה הפח אשפה הזה?

"יציבות תחת בלימה"? אה?

איזו מכונית היא לא יציבה תחת בלימה? אולי ביקום המקביל של צוקרמן יש מכוניות מודרניות עם נטיות אובדניות. לא יודע.

הוא אשכרה המציא אמת מידה משלו להתנהגות של מכונית על המגבלות, והוא חוזר על השטות הזאת בכל מבחן מצ'וקמק שהוא עושה.

חוץ מזה ו"זוויות גלגול מינימליות" אי אפשר ללמוד שום דבר על איך שהמכונית מתנהגת מהכתיבה שלו.

זה כיף?

זה טוב?

זה רע?

למען השם, תביאו מישהו שיודע משהו על נהיגה כדי שיכתוב את הדברים האלה.

 

זהו פרקתי. תמשיכו לדבר על כסף.

 

שמעת פעם על העברת משקל, דביבון עצבני ומתלהם? אתה מודע לקשר שבין אורך בסיס הגלגלים ליציבות הכיוונית של הרכב? אתה יודע מדוע בלימת הגלגלים האחוריים חלשה יותר מבלימת הגלגלים הקדמיים? אתה יודע מה הקשר בין תצורת המנוע/הנעה להתנהגות הרכב בעת בלימה חזקה?

 

במקום להשתלח בצורה מכוערת בכתב שדווקא יודע את מלאכתו, צא ולמד כיצד מכוניות מתנהגות. גם בעת בלימה.

 

זהו פרקתי. נמשיך לדבר גם על כסף.

 

ולנושא השרשור; מסכים לחלוטין עם גישתו של פותח השרשור לתמחורה המוגזם של הפוקוס החמה. זה לא אומר שכל אחד חייב להחזיק בדעה דומה. נראה לי שגם הכתב לא ממש רווה נחת מהמחיר, אך לפחות מצא נסיבות מקלות באיבזור(רק מדוע לכל הרוחות כללו בו גם את החלונות האחוריים הכהים, שאינם סטנדרטיים ברמת הגימור הזו בחו"ל? מישהו בדלק באמת חושב שזה מעיד על טעם ספורטיבי?).

 

ולעניין המבחן עצמו, אני הייתי מעניק למכונית ציון מעט נמוך יותר בסעיף התנהגות הכביש בשל לחימת ההגה האקוטית שלה, אגב שינוי שם המכונית מ-ST ל-TS, מלשון Torque Steer.

עם רגל בחוץ... :beerchug:

פורסם

על הבדלי המחיר בין ישראל לעולם ניתן להלין עד מחר, דוגמאות יש כמספר המאזדות על הכבישים.

אם ניקח את העובדה שכל יצרן רכב מיובא ע״י יבואן בלעדי אחד, ונצמיד לה את תאוות הבצע הכללית שרובצת פה במדינה (על אחת כמה וכמה אצל יבואני הרכב) קיבלת מתכון מנצח למחיירים מופרכים. כל עוד יש מי שקונה (ויש מי שקונה) אפשר להמשיך

אז: פיאט פונטו 1999 1.2 כ"ס (אוטו זה מטוס)

אז פחות ישן: רנו מגאן 1.6 16V (מכירים אותי במוסך)

אז הרבה יותר קרוב להיום: אופל אסטרה 1.4 טורבו ENJOY PLUS (מה זה סחירות?)

היום: בעיקר רכבת תחתית אבל גם קצת טראם.


×
×
  • תוכן חדש...