Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

[פרוייקט מצולם]הח' רצ' טיימינג בלגאסי 2000 סמ"ק


איציק נ.
שימו לב! השרשור הזה בן 5196 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

מדובר כמובן ברכב הפרטי שלי, ההחלפה נעשתה למרות שהרצועה הקודמת היתה במצב מצויין כחלק מיישור קו ואתגר שבחרתי לעצמי לעשות.

 

זו הפעם הראשונה שיוצא לי לעשות טיימינג ברכב לבד לכן ביצעתי עבודת מחקר בלתי מבוטלת בלא מעט אתרים ופורומים של סובארו.

מאחר וחששתי מאוד מפתיחת הבורג שמחזיק את הפולי-מנוע, התייעצתי גם עם בני ל. שייעץ לי לפעול כמו שכמה נוספים בפורום המליצו.

 

השלבים:

1. פירוק רצועות אביזרים (אלטרנטור + מזגן)

2. פירוק מותחן רצועת מזגן

3. פירוק מאווררים (2) ומיכל עודפים לרדיאטור.

4. פירוק פולי מנוע

5. הסרת מכסה טיימינג (מורכב מ-3 חלקים)

6. פירוק מייצב חלק + מייצב משונן (מייצב = IDLER, מונע מהרצועה "גלים" עקב אורכה)

7. הוצאת הרצועה

8. פירוק מותחן אוטומטי לרצועה (שלא תדעו איזה סרט זה לכווץ אותו)

9. בדיקת מייסבים

10. בדיקת מחזירי שמן

11. הרכבת רצועה חדשה

12. הרכבת מייסבים

13. הרכבת המותחן

14. בדיקה קפדנית שהרצועה מורכבת בהתאם לסימונים הלבנים (יש סימונים מיוחדים על הפולי ועל הקמשפטים).

15. שיחרור נעילה למותחן אוטומטי לרצועה

16. חיזוק אחרון של כל הברגים

17. התנעת הרכב ובדיקה שהכל בסדר.

18. החזרת כל הכיסויים, רצועות, מאוורים וכד'....

 

ההפתעה שציפתה לי כבר בהתחלה היתה עם הפולי מנוע. הפתיחה היתה ק-ל-ה מאוד, הרבה יותר קלה מכפי שתארו זאת אנשים ששאלתי ואנשים בפורומים שונים בעולם !!!

 

ההמשך היה קל למדי והיה צורך בתשומת לב גדולה לסימנים שעל הקמפשטים והקרנקשאפט ע"מ שלא תקפוץ שן במהלך ההרכבה של הרצועה. מדובר ברצועה מ-א-ו-ד ארוכה ביחס למקובל - 211 שיניים על רוחב של 3 ס"מ ! האורך הכללי של הרצועה הוא כ 1,70 מ' ! (85 ס"מ כל צד)

 

להלן התמונות, תהנו !

 

איציק

Dscf0177.jpg

Dscf0178.jpg

Dscf0179.jpg

Dscf0183.jpg

Dscf0184.jpg

Dscf0185.jpg

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המשך התמונות...

Dscf0186.jpg

Dscf0189.jpg

Dscf0191.jpg

Dscf0192.jpg

Dscf0194.jpg

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ההחלפה היתה חוויה מעניינת במיוחד וארכה כ-4 שעות ברוטו (פעם ראשונה).

במהלך הדרך נאלצתי כמה פעמים לפרק ולרכיב את הרצועה בגלל שקפצה שן במהלך ההרכבה, ופעם אחת הורדתי שוב את הרצועה כי רציתי לבדוק שנית את אחד המייסבים - למרות שכבר הנעתי את הרכב והכל עבד פיקס.

אני סבור כי בפעם הבאה, לאחר שאני כבר יודע בדיוק מה לעשות ואיך לעשות, זה יקח כשעתיים עד שעתיים וחצי לכל היותר.

 

לפי מה שבדקתי, את רוב המייצבים כבר החליפו (שמו NSK, המקורי זה KOYO - שניהם מעולים) והרצועה היתה במצב ממש ממש טוב. כמו כן גם מחזירי השמן היו במצב חדש לגמרי ולא היתה שום נזילה או הזעה (גם לא בקרנק, שהוא המקום המועד לפורענות בלגאסי/אימפרזה).

 

הזעת שמן ה"כ (שכבר סידרתי ע"י החלפת גומיית O-RING) גרמה במשך הזמן לגומיה שמגינה על הטיימינג (גומיה שנמצאת במכסה טיימינג) להתרחב מעט, אך התגברתי על העניין דיי בקלות. כמו כן אותה הזעת גרמה לטינופת על כל המכסה טיימינג, אז באותה הזדמנות כשהרכבתי הכל - גם ניקית עם מים וסבון את כל הפלסטיקים שמכסים את הרצועה.

 

סה"כ היה מאוד מעניין ומאתגר - וגם עכשיו אני רגוע שהטיימינג חדש.

 

הרצועה שהשתמשתי בה שייכת לחברת GATES למרות שחיפשתי DAYCO אבל לא היה - ובאופן מקרי לחלוטין גם הרצועה שהיתה קודם לכן באוטו היתה של GATES...

מניסיון שלי עם GATES - הלכתי על זה בלב שלם ושקט.

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום וחג שמח.

בסוף הצלחת!!! כול הכבוד.

אני רק מקווה שלא שכחת למרוח לוק-טייט על הבורג של הפולי, ולחזק את אימאימא שלו.

בהצלחה בני ל

מילים כמו: שטויות, אהבל,טיפש,תלמד, זה לא קללות אז לא להעלב!!!

:multi::onfire:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום וחג שמח.

בסוף הצלחת!!! כול הכבוד.

אני רק מקווה שלא שכחת למרוח לוק-טייט על הבורג של הפולי, ולחזק את אימאימא שלו.

בהצלחה בני ל

לא שכחתי :-)

 

אגב, למרות שבבורג שהוצאתי לא היה זכר ללוק-טייט, קניתי לוק-טייט ושמתי לפי ההוראות שהיו על האריזה (טיפה אחת, דיי גדולה למען האמת, על הבורג). חיזקתי מעולה.

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל הכבוד לאיציק על ההשקעה והאומץ !

 

האם מישהו יודע באילו רכבים לא קימת רצועת תזמון בכלל ובאילו רכבים קיימת שרשרת ?

 

רכב ללא רצועה מוסיף לדעתי הרבה לאמינות של הרכב.

 

אני מכיר רק רכב אחד ללא רצועה - סובארו DL. האם זה כך בכל מנועי הבוקסר ?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל הכבוד לאיציק על ההשקעה והאומץ !

 

האם מישהו יודע באילו רכבים לא קימת רצועת תזמון בכלל ובאילו רכבים קיימת שרשרת ?

 

רכב ללא רצועה מוסיף לדעתי הרבה לאמינות של הרכב.

 

אני מכיר רק רכב אחד ללא רצועה - סובארו DL. האם זה כך בכל מנועי הבוקסר ?

בדגמים של הלגאסי והאימפרזה לפחות עד 98, גם אם נקרעת רצועת הטיימינג הסיכוי לנזק שואף ל 0%. מדובר במנוע שבנוי בצורה כזו ששסתום לא יפגוש בוכנה גם אם נקרעת הרצועה - מה שנקרא FREE-WHEELING בשפה היותר מקצועית.

 

אגב, בניסאן סאני (מנוע טורי) אין רצועת טיימינג - וגם בטויוטה החדשה אין.

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שבועיים מאוחר יותר ...

כמה ברגים נשארו לך ביד אחריי שסיימת הכול?

 

לא רציני......... לי זה קורה הרבה.

 

תמיר

קומפננט חדש בשקיות למכירה !: 400 שקלים.

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=59552

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמה ברגים נשארו לך ביד אחריי שסיימת הכול?

0.

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חודש מאוחר יותר...

לאיציק כל הכבוד לך אני כותב ממקצועי מכונאי רכב הרבה שנים תמשיך כך ליתר סוגי רכב שאתה מכיר ויודע אולי בשיטה הזו אנשים אם קצת ידע יוכלו לטפל ברכבם לבד .ישר כח קלוד

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 5 שנים מאוחר יותר...
שימו לב! השרשור הזה בן 5196 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

Guest
הנושא הזה נעול לתגובות.
×
×
  • תוכן חדש...