Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

התייעצות לגבי משאבת סחרור למים חמים


אביב
שימו לב! השרשור הזה בן 4116 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

כל חורף נשבר לי מחדש מלפתוח את המים החמים ולהמתין 2-3 דקות של מים קרים שהולכים לביוב עד שמגיעים מים חמים. הדוד נמצא על הגג שתי קומות מעליי.

 

אחד הפתרונות לנושא הוא שימוש במשאבת סחרור כדי לסחרר את המים החמים אל תוך הבית/עד הברז. אני כרגע מתמקד בפתרון זה בשעה ששאר הפתרונות מוכרים לי (אטמור, חימום בגז, התקנת דוד קטן בתוך הבית וכו').

בשוק משאבות כאלה משמשות לרוב למערכות סולריות בהן הדוד מותקן מתחת לקולטים או לסניטציה (מפונקים דומים שרוצים שבברז תמיד יהיו מים חמים). משאבות פשוטות עולות באיזור 400-500 ש"ח והטובות יותר סביב ה-1000 (מאיץ מגנטי, ראש פליז שמתפרק בקלות לצורך ניקוי אבנית ועוד).

 

לצורך בחירת המוצר המתאים אני מנסה להשלים ידע בהידרודינמיקה, כיוון שאני לא בטוח שאני מבין את הנתונים עד הסוף- עומד, ספיקה ומה שביניהם.

 

ברור לי שאני צריך משאבה שתהיה עמידה בלחץ סטטי של עד נניח 10 אטמ'.

מבחינת ספיקה, לשימוש שאני מתאר נראה לי שספיקה נמוכה של אפילו 5 ליטר בדקה היא סבירה.

מה שאני לא בטוח לגביו לחלוטין הוא העומד- אם היינו במקרה פשוט של משאבה שמרימה נוזל מתוך מיכל לקו פתוח הדבר היה קל. במקרה הזה מדובר במערכת מים סגורה שנמצאת בלחץ קבוע. הדוד נמצא כ-6 מטרים מעליי, האם בהכרח אני חייב משאבה שהעומד שלה הוא לפחות 6 מטרים או שבגלל שהמשאבה נמצאת תחת לחץ משני צדדיה החישוב משתנה?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא הבנתי מה תעשה משאבת הסחרור איך היא תגרום לכך שיהיה מים חמים בברז בזמן פתיחתו.

 

המים לא יסוחררו אלא רק כאשר יהיה ברז פתוח או מעבר חופשי.

 

קח בחשבון שאם תוכל לגרום לזה לעבוד אז זה בטח יקרר את המים קצת.

 

עדיף שתמצא למים האלו פיתרון אחר ראיתי כבר מישהו שממלא דלי גדול וממלא איתם את הניאגרה לאחר הורקה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עומד המים אפסי. קח את המשאבה הכי זולה שעומדת בלחץ הסטאטי ובטמפרטורות.

 

גם ספיקה של ליטר לדקה מספיקה לך. מה שצה צריך זה רק צינור חוזר מבודד מליד הברז חזרה לדוד.

 

פולו, תפקיד המשאבה הוא לסחרר את ה ים החמים וליצור זרימה מתמדת בין הדוד לברז כך שהמים שנמצאים בצינור תמיד חמים.

תודה הגברת שרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פעם בדקתי את העניין ולקחתי דלי עם שנתות וגיליתי שעד שמגיעים מים חמים זה בידיוק 2.5 ליטר

4 מקלחות ביום זה 10 ליטר

300 ליטר בחודש

3₪ בחודש

35~ בשנה

 

נגיד ואצלך זה כפול זמן עד שמגיעים מים אצלי ומתקלחים כפול

אז 150~ שח לשנה בהגזמה פרועה

 

כמה עולה משאבת סחרור?

התקנה?

הסחרור עצמו מקרר את המים אז צריך להדליק יותר זמן דוד

 

בקיצור ירדתי מהרעיון

לתגובה רצינית, ראה את הודעתו של gsi16v.
זה משפט שלא ציפיתי לראות בפורום הזה
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עומד המים אפסי.

 

השאלה הראשונה היא אם העומד הוא 6 מטר (כי יש משאבות סחרור שגם את זה לא נותנות) או משהו אחר בכלל שהמשאבה נמצאת במערכת של לחץ קבוע?

השאלה השניה היא אם חייב להתקין קו חזרה ייעוד מהמשאבה לדוד או שהמשאבה יכולה לדחוף את המים חזרה דרך צינור הקרים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל חורף נשבר לי מחדש מלפתוח את המים החמים ולהמתין 2-3 דקות של מים קרים שהולכים לביוב עד שמגיעים מים חמים. הדוד נמצא על הגג שתי קומות מעליי.

 

בחלק מהמקרים קיים צינור 3/4 מהדוד לבית. היציאה מהדוד היא 3/4.

ע"מ לצמצם את כמות המים בצנרת ובכך לגרום למים החמים להגיע מהר יותר, בדוק האם קיים אצלך צינור 3/4 בין הדוד לבית, או צינור 1/2. במידה וקיים צינור 3/4, אם תחליף אותו ב 1/2 אתה תצמצם את הספיקה אבל המים יגיעו הרבה יותר מהר לבית.

 

אפשרות נוספת (על אותו הרעיון), ולא בטוח שניתן ליישם אותה, היא להעביר צינור נפרד של 1/2 מהדוד לברז האמבטיה.

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הדוד נמצא כ-6 מטרים מעליי, האם בהכרח אני חייב משאבה שהעומד שלה הוא לפחות 6 מטרים או שבגלל שהמשאבה נמצאת תחת לחץ משני צדדיה החישוב משתנה?

לחץ שווה בשני הצדדים מתבטל.

 

לדעתי כדאי להחזיר את המים לדוד בצינור יעודי, אחרת אתה בעצם תשאב את כל המים החמים בדוד ותזרים אותם לצנרת הקרה (בכל פעם שמישהו יפתח ברז קר, כולל ניאגרה).

 

איציק צודק - אפשר להקטין את קוטר צינור המים החמים מהדוד אל המקלחת כדי להקטין את כמות המים שצריך לבזבז.

 

אשמח לשמוע מה יצא מכל הענין - גם לי זה תמיד מציק.

 

דני

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כנראה שכולם כאן ברחו משיעורי ההידרודינמיקה...

 

איציק, הצינורות שהולכים לדוד אצלי הם צינורות פקס 20 שאני החלפתי. אולי אם הייתי חושב על זה מראש הייתי מחליף את צינור היציאה בפקס 16 באמת. גם ספוג הבידוד הדרעק הזה לא עוזר הרבה. המים בצינור מתקררים אפילו תוף דקה. כמובן שאפשר להחליף לבידוד טוב יותר (צמר סלעים וכיו"ב) אבל זה רק חלק מהבעיה. החצי השאני של הבעיה זה לחכות בפעם הראשונה שיגיעו מים חמים לאחר שלא הייתה זרימה זמן רב.

 

ממה שהבנתי לאחר בירורים המשאבה צריכה להתגבר רק על הההפסדים שבדרך (שהם אפסיים) ובגלל זה Night Driver ציין שהעומד הנדרש אפסי. מאחר והמשאבה שואבת מים שנמצאים בגובה ודוחפת מים בחזרה לאותו גובה האנרגיות (בקיזוז ההפסדים) מתאזנות וללחץ הסטטי של המערכת אין תרומה לעניין.

 

הבנתי גם שניתן להשתמש בצינור המים הקרים של הדוד כצינור חזרה אך רצוי להתקין שסתומים אל חוזרים כדי למנוע מצב שהמים החמים החוזרים יכנסו לבית או יידחפו לכיוון כניסת המים הקרים הראשית. מאחר ועל הכניסה ממילא יש לי אל חזור כנראה שצריך להוסיף רק עוד אחד בכניסת המים הקרים לבית.

 

בקיצור נושא מעניין. אמשיך לעדכן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הבנתי גם שניתן להשתמש בצינור המים הקרים של הדוד כצינור חזרה אך רצוי להתקין שסתומים אל חוזרים כדי למנוע מצב שהמים החמים החוזרים יכנסו לבית או יידחפו לכיוון כניסת המים הקרים הראשית. מאחר ועל הכניסה ממילא יש לי אל חזור כנראה שצריך להוסיף רק עוד אחד בכניסת המים הקרים לבית.

לא נראה לי שזה יעזור, כי ברגע שיפתחו ברז קר בבית יצאו ממנו מים חמים.

 

אתה צריך להתחבר להזנה של הקרים לדוד, אבל להעביר את האל-חוזר לנקודה שלפני החיבור הזה.

 

במקרה כזה תהיה לך בעיה אחרת - אתה תבטל את הענין של הפרשי מעלות בתוך הדוד, שזה דבר מאד משמעותי, כי אתה תיקח מים חמים מראש הדוד ותזרים אותם לתחתיתו.

 

השאלה היא כמה מים צריך להזרים, או באיזה קצב, כדי לקבל את התוצאה הרצויה. נראה לי שלא הרבה, כי אם יש בידוד אז אבדן החום (בהתחשב בכך שהמים מתחלפים כל הזמן!) לא יהיה גדול. אולי.

 

דני

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה צריך להתחבר להזנה של הקרים לדוד, אבל להעביר את האל-חוזר לנקודה שלפני החיבור הזה.

 

זו הכוונה. להתקין את האל-חזור בנקודה שלפני חיבור צינור הסניקה של המשאבה (מנקודת מבט של הדוד). בעיה של קירור המים בדוד לא תהיה קריטית כיוון שהמשאבה תפעל או באופן יזום או באופן חצי אוטומטי לפי דרישה והיא תזרים רק את המים הקרים שבצנרת המים החמים. ברגע שיגיעו מים חמים למשאבה היא תפסיק לפעול. כלומר בעיקר מים קרים יוחזרו לתחתית הדוד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

×
×
  • תוכן חדש...