Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

[פרוייקט מצולם] צביעת מכסה מנוע+גג+דלת תא מטען בפורד פיאסטה 2000


shlomi_e11
שימו לב! השרשור הזה בן 4216 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום לכולם

 

הרכב המדובר - פורד פיאסטה שנת 2000.

 

כשנה לאחר קניית הרכב, החלטתי לטפל בחלודה שהופיעה בגג+ צביעת הפגוש+ קילופי הלכה והצבע שממש הפריעו לי,

הקילופים היו באיזור מכסה המנוע+גג+דלת תא מטען וקצת בדלת הנהג שהתחילה להראות התחלה של קילופי צבע ולכה.

 

הקילופים ממש הפריעו לי, הצעות שלקחתי מפחחים על עבודה מקצועית דרשו כ2000 ש"ח.

 

מהיותי חובב עבודות ביתיות מסוג זה, ונוסיף לזה את היותי סטודנט החלטתי לעשות את העבודה לבד והייתי מוכן לקחת את הסיכון של האפשרות לקבלת תוצאה עגומה, כי גם אם הייתי צובע את הרכב בצבע גואש התוצאה הייתה טובה יותר מהמצב הנוכחי. ולא רציתי להשקיע בו יותר מדי.

 

האופציות היו קניית תרסיסי צבע מוכנים בכ70 ש"ח ליחידה או צביעה באמצעות קומפרסור ופיסטולט, אני בחרתי באופציה השנייה.

אני יודע שלא יצא 100%, אבל לדעתי, בהחלט יפה יחסית לצביעת רכב ראשונה שלי.

 

אז נתחיל במצרכים:

1. נייר שיוף מדרגות 80 + 120 + 240 + 400- ניתן להשיג בכל טמבורייה בעלות כוללת של 20ש"ח לכולם.

2. 700CC של צבע רכב לפי קוד צבע- נקנה מפחח נחמד.

3. כ- 1 ליטר טינר 21.

4. כ-400CC לכה וכמות זהה של מקשה.

5. 4 יח' של ספריי- 10 ש"ח ליחידה בכל טמבורייה

6. פחית קטנה של שפכטל פחחים- 20 ש"ח.

7. קומפרסור + פיסטולט עם כיוון זווית הריסוס וכמות האוויר.

8. המון עיתונים ונייר דבק לאריזה.

 

הבעיה המרכזית שהייתה לי היא הופעת גרגירים/בועות קטנות כ2 דקות לאחר הצביעה, לא ידעתי מה לעשות עם זה, אז בחלק קטן מהרכב פשוט ניגבתי את הגרגירים האלה ובשאר הרכב לא- האזורים שניגבתי יצאו חלקים. שאר האזורים יצאו מחוספסים כאלה ולא חלקים. באמת שאני לא יודע מה זה, אבל זה בטוח לא אבק אלא משהו בצבע. אשמח להשערות על הגרגירים ומה אני עושה עם החלקים המחוספסים? האם פוליש יעזור ואחריו נעשה אפיו עוד שכבת לכה?

 

פירוט השלבים:

 

כשבוע לפני הצביעה הגדולה, צבעתי את הפגושים+ פסי קישוט של הגגון בספריי צבע שחור רגיל-מט (כמובן לאחר כיסוי שאר האיזורים בעיתונים.

 

צביעת הרכב:

 

1. הסרת השפריצרים מכסה המנוע + הסרת פסי הקישוט השחורים של הגגון.

 

2. שיוף כל הרכב בנייר 80, לאחר מכן ב120, ו400 להחלקה.

 

3. שיוף בעזרת משחזת את כל החלודה מהגג ומילוי בחומר פחחים + החלקתו בעזרת ניירות שיוף (מהנמוך לגבוה)

 

4. שטיפת הרכב ביסודיות פעמיים עם סבון וייבוש טוב.

 

5. אריזת וכיסוי הרכב באמצעות עיתונים ונייר דבק.

 

6. צביעת האיזור שהיה חלוד בצבע יסוד.

 

7. צביעת שכבת צבע ראשונה בצבע הרכב- מדולל עם 25% טינר והמתנה של כ15 דקות.

 

8. צביעת שכבה שנייה של צבע רכב מדולל כמו הסעיף הקודם עם המתנה של כ20 דקות.

 

9. ריסוס לכה מדוללת עם טינר ומעורבבת עם מקשה לקבלת המראה המבריק- טעות שלי- דיללתי אותה יותר מדי.

 

אז קצת תמונות להמחשה:

IMG_1601.jpg

IMG_4505.jpg

IMG_4506.jpg

IMG_4507.jpg

IMG_4509.jpg

שלומי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נראה טוב, אבל איפה התוצאה הסופית ?

 

אני מזה זמן רב חושב לעשות אותו תהליך, השאלה הכי קריטית בשבילי היא עם איזה קומפרסור ופיסטולט השתמשת ?

יש לי קומפרסור 2 כ"ס, ואני פוחד שהוא לא יספיק לקבלת צבע אחיד, הבנתי שכל שינוי הכי קטן בלחץ יראה על התוצאה הסופית ..

כמה זמן לקח לך לצבוע קטע רכב (בבדיקה שעשיתי אצלי, לאחר כדקה-שתיים של עבודה רציפה אני חייב לתת לקומפרסור מנוחה להתמלא).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גרגרים יוצאים לך משתי סיבות: הראשונה, טינר מאיכות ירודה לצבע רכב (טינר 21), לגבי צבע הרכב, אני לא יודע מאיפה קנית אז אי אפשר להעיד על טיב האיכות שלו גם כן - אולי צבע מצויין, ואולי גם הצבע מאיכות ירודה. השנייה, מרחקי ריסוס משתנים - ככל שאתה מרסס מיותר רחוק יהיו יותר גרגרים.

 

הסיבה שהלכה נראית כזאת תפוזית ולא נתנה תוצאה טובה גם קשורה לדילול יתר וגם לאיכות הלכה.

 

PHP:

קומפרסור 2-3 כ"ס יספיק, העניין הוא שאתה צריך 100 ליטר מיכל קיבול בשביל עבודה רציפה ללא הפרעות. אם השינויים בלחץ הם דרסטיים אכן זה ייראה על התוצאה הסופית. כמו כן אם הלחץ ממש נמוך הפיטולט עלול "לירוק" צבע ולעשות סימנים שקשה להוריד אחר כך (צריך לחכות שיתיבש, לשייף, ולצבוע מחדש).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

Kazing, תודה על התשובה, אשמח לכמה חידודים:

1. באיזה טינר מומלץ להשתמש בצביעת רכב? (סוג 18/21/ איזה חברה? אם זה משנה)

2. מהם יחסי הדילול המומלצים של הצבע עם הטינר, והלכה עם הטינר והמקשה?

3. האם הסיבה לגרגירים יכולה להיות שלא השתמשתי ב״פילטר״ לצבע בפיסטולט? פשוט לא היה לי מושג מה זה הפילטר הזה, ושאני צריך פילטר כזה, רק אחרי הצביעה קראתי על הפילטר של הפיסטולט. אתה יכול להסביר לי קצת על הפילטר, איך הוא נראה ואיפה מרכיבים אותו?

 

תודה

שלומי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל הכבוד על היוזמה,

1.עליך להשתמש בטינר אקרילי ,של צבע דו רכיבי ,לא טינר 21 או 18,הוא יוצר בעיות של צבע מט או חיספוס

2.יחסי דילול -צבע -דו שכבתי -50% טינר ,לכה + מקשה (2:1) עם 10% טינר .

3.גרגירים נוצרים מכמה סיבות : אחד מערכת סינון בקומפרסור,מערכת סינון של פילטרים במרסס,וגם לסנן את הצבע לפני ההתזה.

לכלוך ברצפה,,עליך לשטוף את הרצפה במיים לפני,ולעבוד במקום סגור,שלא תהיה רוח.

4.זמן יבוש -לאחר הצבע כדאי להפעיל חימום לגרום לצבע להתייבש כמה שיותר מהר,שאם כבר ידבק לך אבק,תוכל להוציא אות אחרי זה עם שלייף סבון

5.אני מציע שתלך לחברה שעבדתי איתם תדבר עם מוטי ,צדוק או שאול ,שיסבירו לך יש להם גם מסננים לצבע ולפיסטולט,אולי יתנו לך גם אם צריך חומרים או הסבר נוסף ,הכי טוב שתבוא עם האוטו לשם או תשלח להם את התמונות

 

קארפיקס ,03-5622804

אם יש לך עוד שאלות ,אני אשמח לעזור לך ,בהצלחה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מצטרף לשאלות ומוסיף :

 

1. הקומפרסור שלי הוא כ-25 ליטר, ראיתי על פיסטולט בחנות שהוא עובד בלחץ של 3-4 בר, עשיתי ניסוי וכיוונתי את הווסת ל3 בר ויכולתי לעבוד בצורה רציפה כשתי דקות ללא סטיות, לאחר שתי דקות לערך התחילו סטיות אך מינוריות

השאלה היא האם ניתן לסיים צביעה של חלק אחד מהרכב (נאמר שתי דלתות בצד אחד) בשתי דקות האלו.

2. מה מרחק הריסוס המומלץ? לגבי גודל הדיזה אני חושב שלכל צבע יש את הגודל שלו וצריך לשאול כאשר קונים את הצבע רכב, נכון?

 

3. פעם ראשונה שאני שומע שצריך לדלל את הצבע והלכה, האם זה הכרחי ? בהנחה שכן מה האחוזים?

 

4. השאלה הנצחית שעדיין לא קיבלתי תשובה חד משמעתית עליה - מה עדיף? פיסטולט עם מיכל עליון או תחתון ?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלומי:

 

1. המדלל שצריך להשתמש בו לצבעי רכב נקרא מדלל אקרילי. בדרך כלל הוא יקר יותר ממדלל 21 או 18 מכיוון שהוא עדין יותר. אין לו מספר מסויים כי הוא מיוצר ע"י החברות שמייצרות את צבעי הרכב וכל אחת נותנת לו מק"ט משלה. אתה צריך לחפש מדלל של החברות המתקדמות יותר של הצבעים בשביל להבטיח איכות טובה. לי אישית יש ניסיון מצויין עם חברה שנקרא DEBEER.

2. כמו בסעיף הקודם, יחסי הדילול תלויים בצבע ובחברה על-ידיה הוא מיוצר. כנ"ל לגבי הלכה. בדרך כלל יחס ערבוב של לכה ומקשה הוא 2:1, מי שמוכר לך את הלכה אמור להסביר לך את זה. לגבי הצבע, זה תלוי בסמיכות שלו ובחברה שהוא מיוצר בה. צבעים שדורשים יחס דילול גבוה יותר (1:1) נחשבים סמיכים יותר ובעלי כושר כיסוי יותר טוב. שוב, הניסיון שלי עם צבעים של חברת DEBEER היה מצויין.

3. הסיבות לגרגרים הם מרובות ואין טעם לפרט אותן כאן. לפי התיאור שלך של הצביעה, גם אם היית מרכיב את הפילטר עדיין היה יוצא לך גרגרים בגלל איכות חומרים ו/או יחסי ערבוב לא נכונים. אי אפשר להסביר במילים איך הוא נראה אתה צריך לראות אותו, והצורה שלו תלוייה אם אתה משתמש במרסס עם כוס עליונה או תחתונה. הוא מורכב בדרך כלל מתחת או מעל לכוס. כמו כן יש להשתמש במסנני נייר (בצורת קונוס) בעת המזיגה של הצבע לפיסטולט בכדי לסנן אותו עוד.

 

PHP:

1. בעיקרון אפשרי לעשות חלק בעבודה רציפה של 2-3 דקות, אך זה דורש ניסיון בשביל בייצא בצורה טובה. אדם ללא ניסיון עלול לעבור על החלק מהר מידי או על חלקים ממנו מעט מידי ובכך לגרום לנזקים שייראו רק לאחר התזת הלכה ובגימור הסופי. שתי דלתות יהיה מאוד קשה לסיים ב2 דקות ולא הייתי הולך על זה.

2. מרחק ריסוס תלוי בהרבה משתנים, ביניהם לחץ האוויר הנתון, רוחב המניפה וכמות החומר היוצאת בהתזה (כל אלו בעלי אפשרות כיוון בפיסטולט בדרך כלל). בדרך כלל צבעים מכוונים את הדברים האלה לפי הנוחות שלהם והניסיון שלהם הוא מה שמכתיב להם איך לכוון. מרחק סטנדרטי הוא בדרך כלל 20-30 ס"מ בפיסטולט. הדרישה בד"כ לדיזה בשביל צבע היא 1.3-1.4 מ"מ. ניתן לרסס גם עם דיזה יותר רחבה של 1.7-1.8 אך יהיה בזבוז מיותר של חומר. פיסטולטים קטנים יותר צריכים דיזה קטנה יותר. כאמור, הכל תלוי בהוראות היצרן.

3. את הצבע הכרחי לדלל ברוב החברות מכיוון שצבע איכותי הוא צבע שהוא בדרך כלל סמיך, וללא דילול יהיה בלתי אפשרי לרסס אותו באיכות טובה. את הלכה לא תמיד חייבים לדלל, תלוי ביצרן.

4. תלוי באיזה קומפרסור אתה משתמש, ובאיזה לחץ אתה עובד. במרססים בעלי לחץ נמוך עדיף להשתמש בכוס עליונה. מרססים בעלי כוס תחתונה משתמשים בחלק מהלחץ שלהם בשביל לבצע פעולת יניקה של הצבע מהכוס לראש המרסס ובכך מאבדים לחץ. עם קומפרסור חלש מידי הריסוס לא ייצא טוב. בעיקרון אין משהו שהוא עדיף, כל אחד לפי הנוחות שלו, ולפי המשאבים שקיימים בפניו.

 

בהצלחה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4216 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...