Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3447 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

במיוחד בשילוב עם תיבת DSG, כמו למשל בפולו או באיביזה,

עשיתי נסיעת מבחן וה 1.4 של הפולו למשל, הרגיש די עגלה וגם הרעיש יותר בהשואה לפולו 1.2 TSI,

ככה שאני מניח שמבחינת ביצועים ניתן בוודאות לומר שה TSI יותר טוב, לא?

אך מה לגבי אמינות בטווח הבינוני-ארוך, ועלויות תחזוקה (האם ב TSI יש רכיבים שייתכן ויהיה נדרש להחליף כל שנה?)?

הבנתי שנעשה שימוש במנועי TSI החל מסביבות 2007, אם כי בארץ נראה לי שרק מ 2010 לא?

מה ידוע אם כן על האמינות ועלויות התחזוקה שלהם נכון להיום?

  • תגובות 78
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

TSI זה שם קוד לסדרה גדולה מאוד של מנועים בנפחים שונים ובצורות שונות. יש כמה דיווחים על בעיות אמינות בחלק מסדרות המנועים ולכן כדאי שתהיה קצת יותר ספציפי.

 

אבל אם זה מה שמטריד אותך, תריץ חיפוש בפורום ותראה מה כותבים על חלק מהדגמים של גיר ה-DSG...

מחפש סוזוקי ג'ימני סטיישן 1,600 סמ"ק אוטומט

פורסם

TSI הוא מנוע טורבו בנפח קטן שמייצר הספק כמו של מנועים גדולים בהרבה כדי לחסוך בדלק ובפליטת מזהמים. מדובר במנוע חדש ומתקדם וככזה הוא חווה מן הסתם מחלות ילדות פה ושם. ידוע שהוא צורך שמן יותר ממנוע רגיל אבל מאידך הוא נחשב לחסכוני בדלק בעיקר בשילוב עם גיר DSG. מאחר ונמכרו בעולם מיליוני יחידות אני מניח שלא כולם התפרקו אחרת היצרן כבר מזמן היה פושט את הרגל.

פורסם
במיוחד בשילוב עם תיבת DSG, כמו למשל בפולו או באיביזה,

עשיתי נסיעת מבחן וה 1.4 של הפולו למשל, הרגיש די עגלה וגם הרעיש יותר בהשואה לפולו 1.2 TSI,

ככה שאני מניח שמבחינת ביצועים ניתן בוודאות לומר שה TSI יותר טוב, לא? ה-TSI חזק יותר וניתן לראות את זה גם לפי הנתונים היבשים. יתרון משמעותי בכ"ס ובקג"מ שהמנוע מפיק.

אך מה לגבי אמינות בטווח הבינוני-ארוך, ועלויות תחזוקה (האם ב TSI יש רכיבים שייתכן ויהיה נדרש להחליף כל שנה?)? אין.

הבנתי שנעשה שימוש במנועי TSI החל מסביבות 2007, אם כי בארץ נראה לי שרק מ 2010 לא? TSI זאת סדרה שלמה של מנועים. השימוש ב-1.2 לא החל ב-2007.

מה ידוע אם כן על האמינות ועלויות התחזוקה שלהם נכון להיום?

 

מנוע ה-1.2 הוא אמין, בשידוך לתיבת DSG7 גם לא ידועות בעיות כרוניות.

פורסם

אז אם להיות יותר ספציפי - TSI 1.2 בכל שנתון של איביזה - 2010 (אני לא בטוח שהיה), 2011, ו 2012,

האם ידועות בעיות באחד השנתונים?

אני חושב שמספר ההילוכים בתיבות ההילוכים לא נותר זהה משנתון לשנתון.

פורסם

מנוע ה-1.2TSI וגיר ה-DSG שמשודך לו נחשבים לדי אמינים.

אבל אני ארשום לך את מה שאני תמיד אומר למי שמוטרד מענייני אמינות עתידית - TSI+DSG זה כנראה לא בשבילך. לך על 1,600 סמ"ק אטמוספרי בשילוב עם תיבת הילוכים אוטומטית סטנדרטית.

מחפש סוזוקי ג'ימני סטיישן 1,600 סמ"ק אוטומט

פורסם

למיטב ידיעתי לא קיימת איביזה חדשה עם תיבה אוטומטית רגילה, רק DSG...

שילוב של DSG עם מנוע 1600 יש אני חושב רק בשנתונים 2009 עד 2010.

ואם הכוונה היא ללמצוא רכב אחר בכלל, אז התרשמתי שיחסית ליתר הרכבים בקטגוריית הסופר מיני, האיביזה נראית לי איכותית למדי, הלא כן?

פורסם

מנוע ה-1.2 משודך רק ל-DSG7 ולא לDSG6.

 

השידוך של DSG7 ל-1.6 הוא נורא. קיבלתי איביזה כזאת מהשכרה, המנוע מרעיש מאד, הגיר נמצא בהילוך גבוהה מדיי כל הזמן(הילוך חמישי ב-40 קמ"ש\הילוך שביעי ב-50 קמ"ש) לכן אני כל הזמן משתמש בתפעול ידני, הפלסטיקה מזעזעת!

אבל מדובר על גרסת השכרה\ליסינג..

 

האיביזה עברה מתיחת פנים לאחרונה, מנוע ה-1.2TSI סה"כ פועל היטב עם ה-DSG והאמינות טובה.

 

אם אתה משווה את האיביזה לאחיותיה מבית סקודה ו-VW אז תא הנוסעים שלה פחות איכותי.

פורסם
מנוע ה-1.2 משודך רק ל-DSG7 ולא לDSG6.

 

השידוך של DSG7 ל-1.6 הוא נורא. קיבלתי איביזה כזאת מהשכרה, המנוע מרעיש מאד, הגיר נמצא בהילוך גבוהה מדיי כל הזמן(הילוך חמישי ב-40 קמ"ש\הילוך שביעי ב-50 קמ"ש) לכן אני כל הזמן משתמש בתפעול ידני, הפלסטיקה מזעזעת!

אבל מדובר על גרסת השכרה\ליסינג..

 

האיביזה עברה מתיחת פנים לאחרונה, מנוע ה-1.2TSI סה"כ פועל היטב עם ה-DSG והאמינות טובה.

 

אם אתה משווה את האיביזה לאחיותיה מבית סקודה ו-VW אז תא הנוסעים שלה פחות איכותי.

 

האם זו תופעה אופיינת לכל ה 1.6+DSG? אם כן נשמע כאילו כדאי לפסול על הסף קנייה של איביזה כזו,

ביד2 אני רואה שרכב כזה מ 2009 נמכר באיזה ה 75K, אם רוצים 1.2 TSI מ2010 ומעלה המחיר מגיע כבר לסביבות 85K,

במחיר כזה עבור רכב יד2, אולי כבר עדיף לי לקנות איביזה חדשה לגמרי וזהו? FR חדשה עולה כ 117 אם איני טועה.

בסופו של דבר אם רכב חדש לגמרי יאבד מערכו בערך אותה סכום כמו שיאבד מערכו דגם מ 2010, אני כבר מעדיף חדשה עם אחריות וזהו... ירידת הערך היא דומה לדעתכם? נזילות כסף לשעצמה לא מהווה עבורי בעיה לצורך העניין.

פורסם

אכן זאת תופעה הקיימת ב-1.6 כאשר הוא משודך ל-DSG, שידוך לא מוצלח מה שנקרא.

 

ה-1.2 יותר שקט, יותר חזק והשילוב שלו עם DSG הוא טוב יותר(אם כי לא מושלם) כיוון שהכח שלו זמין מסל"ד נמוך בזכות היותו מוגדש.

 

במחיר של איביזה חדשה "עלק" FR אתה כבר יכול לרכוש לאון 1.8.

 

אגב, מכר שלי רכש מליסינג איביזה 1.6DSG, שנתון 2009 ב-50K.

פורסם

לדעתי ההצעה של צביקה פיק לפותח השרשור הינה מבישה. מציע להתייחס בכבוד לכל חבר כאן בפורום.

 

מנוע 1.6 בואגיות הוא מנוע מיושן. נכון, בג'טה היה שילוב של מנוע 1.6 ביחד עם גיר די.אס.ג'י 7, אבל זה היה בדיוק עד שהוכנסו לג'טה מנועי 1.2 טי.אס.איי., שאז למעשה הפסיקו לשווק את הג'טה עם מנוע 1.6 שהוא כאמור מנוע מיושן.

 

 

נכון שמנועי טי.אס.איי. צורכים שמן, אבל בסך הכל הם די אמינים. לי היתה סקודה אוקטביה 1.8 טי.אס.איי משנת דגם 2010 והמנוע היה אמין מאוד. הגיר אמנם עשה בעיות, אבל הבנתי שהחל משנת הדגם 2012 הגיר די.אס.ג'י שודרג משמעותית ובעלי הרכבים משנתון זה לא מתלוננים על בעיות.

 

 

נהגתי על פאביה 1.2 טי.אס.איי. עם גיר די.אס.ג'י 7 ונהניתי מאוד. הרכב זריז ובעל ביצועים, בשל משקלו הנמוך יחסית.

 

 

אנשים שחוששים ממנועי טורבו חוששים בעיקר מעלות החלפת רכיב הטורבו, שמגיע לכ- 10,000 ש"ח. אני זוכר שבשנתון של 99, כאשר היה לנו במשפחה פאסאט 1.8 טי היו רכבים שהבעלים דיווחו לי שהלך להם הטורבו, גם אז העלות היתה כ- 10,000 ש"ח.

 

 

לדעתי, במנועי טי.אס.איי. שופר רכיב הטורבו, משיחות שלי עם מכרים כולל נהגי מוניות שברשותם מנועי טורבו דיזל מודרניים של סקודה או פולקסווגן, רכיב הטורבו גילה אמינות רבה.

 

בהצלחה

פורסם
TSI הוא מנוע טורבו בנפח קטן שמייצר הספק כמו של מנועים גדולים

 

לא לגמרי מדויק.

 

ישנם מנועי TSI גדולים יותר...

פורסם
לא לגמרי מדויק.

 

ישנם מנועי TSI גדולים יותר...

 

לא ציינתי נפח אז איך אתה אומר שיש גדולים יותר?! הרעיון המרכזי במנועים הללו הוא לייצר הספק גבוה ממנוע קטן ובכך לחסוך בצריכת דלק ופליטת מזהמים.

פורסם
אבל אני ארשום לך את מה שאני תמיד אומר למי שמוטרד מענייני אמינות עתידית - TSI+DSG זה כנראה לא בשבילך. לך על 1,600 סמ"ק אטמוספרי בשילוב עם תיבת הילוכים אוטומטית סטנדרטית.

 

לדעתי ההצעה של צביקה פיק לפותח השרשור הינה מבישה. מציע להתייחס בכבוד לכל חבר כאן בפורום.

 

 

מעניין, חייב להודות שהירהרתי באמירה של פיק. חשבתי להגיב ובסוף התחרטתי. אמירה שקשה להשאר אדיש אליה. אבל יש נסיבות ספציפיות שהיא יכולה להתאים...

וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ

מָה שֶׁשָּׂנוּא עָלֶיךָ אַל תַּעֲשֶׂה לַחֲבֵרְךָ

Don't know what I want ; But I know how to get it


×
×
  • תוכן חדש...