Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מבחן מהיר: שברולט אורלנדו.


ceyal
שימו לב! השרשור הזה בן 3972 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום חברים.

אז אחרי המהומה הקטנה שהיתה לנו, היום יצא לי לנהוג על השברולט אורלנדו. קיבלתי את הרכב לשעתיים שכללו נהיגה בעיר הפקוקה, בעיר הפחות פקוקה ובכביש בין עירוני מהיר וריק יחסית. הלוך וחזור.

הסיבוב היה של כ 50 ק"מ אבל הספיק לי להתרשמות ראשונה מהרכב.

 

 

 

עיצוב חיצוני ופנימי:

העיצוב החיצוני מתיישר עם אופנת הכבישטח האחרונה.

חרטום גדול עם יחידות תאורה ענקיות. שבכה ענקית ומראה קופסתי.

צמיגים בעלי חתך גבוה יחסית עם בתי גלגלים מנופחים .

העיצוב הפנימי נקי. בגירסה הישראלית יש רק צבע שחור אחיד מה שנותן תחושה סולידית.

לוח המחוונים וכפתורי השליטה מסביב די נקיים ומכילים כפתורים גדולים מוארים וברורים. העניין הוא שהם קצת מרוחקים ומצריכים תשומת לב והסטת מבט כדי לתפעל אותם. למזלי יש שליטה מההגה על תפעול מערכת השמע כך שאין צורך לגעת בכפתורים.

ההגה קטן במפתיע ונותן תחושה של רכב פרטי. הוא גם מתכוונן מעלה מטה ולעומק להתאמה מושלמת.

מושב הנהג והנוסע מאד נוחים תומכים ומרווחים. יש שפע של מקום לרגליים. תצורת הדשבורד שיורד עד לבלם היד יוצרת מעין הפרדה בין הנהג לנוסע שלידו. זה נותן תחושה של שליטה טובה יותר בתפעול הרכב. מוט ההילוכים נופל בטבעיות ליד (למרות שהוא לקישוט בלבד).

איכות הרכבה ואיכות חיים.

הדש והפלסטיקה עושים רושם פשוט אך בניגוד ליפניות בסגמנט שעושות רושם שעשויות מצלחות חד פעמיות, באורלנדו הפלסטיק עבה ומוצק. המון מקום לבקבוקים של ליטר וחצי וכוסות בשלושת השורות ותוספות מבורכות הן משענות היד בשורה השלישית. מאד עוזר לנוחות למי שיושב שם.

המזגן מקפיא את העצמות. היום אמנם לא אוגוסט אבל עדיין המהירות הראשונה היתה מספיק חזקה בשבילי. ישנו פיצול לשורה השניה. ששומר על 2 השורות האחוריות בטמפרטורה הנכונה. לפחות היום...

פטנט חכם ומבריק הוא האפשרות לפתוח את הפאנל הקדמי עם כפתורי השליטה. מאחוריו מתחבא תא גדול ומרופד הייטב לאכסון טלפונים/משקפי שמש ומכיל חיבור AUX ו USB לחיבור נגני Mp/אייפד/אייפוד/אייפון או פשוט דיסק און קי עם מוסיקה.

מערכת השמע נשמעת טוב למדי עם 6 רמקולים. לא היה לי את הזמן להתרשם יותר מידי. כל המערכת נשלטת מההגה ובנוסף ישנה בקרת שיוט. מעולה.

 

מרווח פנים.

כשמסתכלים על הרכב מבחוץ, בגלל החלונות הקטנים יש רושם שמדובר ברכב קטן.

כשפתחתי את הדלת, לא הצלחתי להבין מאיפה לעזאזל יש לאורלנדו כל כך הרבה מקום לשבת, איך יתכן ש 7 מבוגרים יושבים בו בנוחות כמו במיצובישי גרנדיס (שארוכה ממנו ב 10 ס"מ)? איפה האורלנדו ואיפה מזדה 5 או פיז'ו 5008/סיטרואן C4.

עד שמסתכלים על תא המטען. או יותר נכון על האין תא מטען.

לדעתי מדובר בסוג של בדיחת 1 באפריל של מחלקת העיצוב בGM.

פחות מ 100 ליטר יש שם. המושבים פשוט מגיעים ממש עד החלון האחורי ומותחים עד למקסימום האפשרי את הריצפה של הרכב. אם נוסיף לזה את העובדה שהאורלנדו גם ארוך ב 10 ס"מ מהמתחרות, אפשר להבין את המרווח.

כנראה שהמקום האפשרי היחיד לציוד ברכב הזה הוא על הגג. מזל שיש שם מסילות גם בגרסת הליסינג.

נסיעה.

טוב, מניעים.

שקט ודממה. לוקח לי קצת זמן להיזכר שמדובר בכלל במנוע דיזל. אין זכר לתקתוקים לשקשוקים וההמהומים האופייניים למשפחה. גם מאוחר יותר, בנהיגה עצמה, קרוב מאד לקו האדום, הדממה נשארת.

משלב להילוך ומתחיל לנסוע.

נאדה. אין כלום.

לחיצה חזקה על הדוושה, הרכב עובר את ה 2000 סל"ד ואז – בום – אני עף אחורה. הטורבו לוקח פיקוד והאוטו טס.

מדהים. כאילו אני נוסע ברכב פרטי קטן.

בשום שלב אין בריחה של ההגה לאף מקום. החרטום תקוע קדימה כאילו מדובר בקטר. והקטר מושך ומושך ומושך וההילוכים עולים אחד אחרי השני.

כאן ההזדמנות לומר ש 6 הילוכים על המנוע הזה זאת טעות לדעתי האישית. אולי דרישות האופנה. המנוע לא מסתדר עם הגיר הקצר ולא מספיק לפתח את כל הכוח שלו בין ההחלפות המהירות. יוצא שכדי לקבל את מלא הכוח מכל הילוך צריך לעבור למוד ידני בגיר.

יתכן שזה בגלל שהרכב הספציפי עבר רק 400 קילומטרים והוא עדיין בהרצה אבל ההשהיה עד ל 2000 סל"ד שם מתחיל הכח, היא מוחשית מאד וגורמת לך לחשוב פעמיים וגם שלוש על מעבר מהיר בין נתיבים בעיר או כניסה זריזה לצומת עמוסה. זריזות אין שם. מאד מעצבן בנסיעה עירונית.

אולי זאת ההרגשה שלי אבל כשיצאנו לכביש המהיר, האוטו נתן פיהוק רציני, ניער את המנוע והתחיל לחיות.

הזכרתי כבר את הקטר. זה בדיוק זה. האוטו מושך מ 0 ועד ל 190 ויותר על השעון בשקט מופתי ובלי דרמות. אין קפיצות והתפתלויות. אין תזוזה בהגה, הכל יציב כמו סלע. הפניות ההגה נעשות בדייקנות. ההגה שופע רגש והרכב עושה את מה שתגיד לו בצייתנות מופתית. אין משחקים.

המנוע הזה חזק ובשילוב מומנט גדול של יותר מ 30 קג"מ עם 163 כ"ס, (בערך 15 אחוז יותר מהמתחרות) יש כאן יופי של ביצועים. מעל ומעבר למצופה לסוג כזה של רכב.

אין נדנודי מרכב בפניות מהירות שמאל/ימין. התנהגות שמשרה הרבה מאד בטחון עצמי על הכביש. האורלנדו מנצח לדעתי בקטע הזה את כל המתחרות ואפילו את הSMAX שיודע גם לעשות הכל אבל עם הרבה עצבנות.

שיכוך המתלים הוא על הצד הקשה של הסקאלה אבל לא בצד שובר העצמות. החיובי הוא כאמור, אחיזת כביש מעולה ואין איבוד עשתונות גם על בורות מסוג מע"צ באמצע סיבוב במהירות הזויה. משהו שמעיף הצידה את המתחרות.

כבישים משובשים מאד גורמים לתא הנוסעים להתנדנד ואם זה לאורך זמן, זה מתחיל לעצבן. גם אז ההיגוי נשמר.

היחידה שמתקרבת לרמות ההיגוי האלו היא המזדה 5 אבל ברגע שהכביש המשובש מגיע, היא מרימה ידיים ומאבדת את הרגליים.

 

כמה אוכל? כמה בטוח?

12 ק"מ לליטר בתוך העיר ו15 מחוץ, בנסיעה שאני עשיתי. 5 כוכבים במבחן NCAP ויש חבילת אבזור נדיבה.

בעיני, האורלנדו מתחרה מצויין בסגמנט ויש לו יתרון של התנהגות כביש טובה בניגוד לרפיסות של כמה מהמתחרות, מנוע חזק וחסכוני ומרחב ישיבה גדול.

לעומת זאת הגיר מוזר, אין מקום למטען בכלל והרבה אומרים שהוא מכוער.

במבט קליל על יומן המבחן של הרכב (אין שעה פנויה בחודש הקרוב) עושה רושם שהאורלנדו נכנס חזק מאד לסגמט שסבל ממחסור אמיתי ברכבי 7 מקומות.

אם אתם זקוקים ל 7 מקומות אמיתי, קחו נסיעת מבחן.

אם אפשר להגדיר את הרכב במילה אחת, אז המילה שלי היא – הפתעה.

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האם יש אפשרות לקפל רק מושב אחד בשורה השלישית ולהפוך אותו לבגאז'?

 

צריכת הדלק נשמעת לי טובה מדי...

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כן. השורה השלישית מפוצלת ל 2.

הצריכה היא מה שקיבלתי בפועל על בערך 50 ק"מ לפי מחשב הרכב שאופס לפני שהתחלתי לנהוג.

לא הייתי מתפלא כי מדובר בסה"כ בסולר עם הזרקת מסילה משותפת.

 

לגבי המושבים, אין למושבי השורה השניה הסטה לאחור/קדימה אבל הם ממוקמים פחות או יותר אופטימלית.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שנה מאוחר יותר...

חשוב לציין, זה אמנם רכב 7 מקומות , אבל הרוחב התפעולי של המושבים בשורה השנייה הוא מהצרים בקטגוריה (רק מזדה 5 צרה יותר: 126 ס"מ). ואני מודד מידית עד ידית או עד איפה שהמושב מסתיים . למשל במזדה המושב קטן כי יש רווח/אויר עד לדלת בכל צד.

באעורלנדו יש 130 ס"מ. ב SMAX , ב 5008 ו ב , C4 וכו' תמצא קרוב ל 140 ס"מ (לפעמים יותר) . זה קריטי לבעלי כסאות תינוק.

לגבי צריכת דלק. 50 ק"מ אינו מדד לשום דבר. למעשה יחסית למנועי דיזל אחרים (רנו סניק ? ) המנוע מאכזב מהבחינה הזו.

(ולא הזכרתי פה את הטוראן שבמנוע דיזל היא פשוט המלכה בצריכת דלק- אבל על זה תשלמו בתג המחיר שלה)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום חברים.

אז אחרי המהומה הקטנה שהיתה לנו, היום יצא לי לנהוג על השברולט אורלנדו. קיבלתי את הרכב לשעתיים שכללו נהיגה בעיר הפקוקה, בעיר הפחות פקוקה ובכביש בין עירוני מהיר וריק יחסית. הלוך וחזור.

הסיבוב היה של כ 50 ק"מ אבל הספיק לי להתרשמות ראשונה מהרכב.

 

 

 

עיצוב חיצוני ופנימי:

העיצוב החיצוני מתיישר עם אופנת הכבישטח האחרונה.

חרטום גדול עם יחידות תאורה ענקיות. שבכה ענקית ומראה קופסתי.

צמיגים בעלי חתך גבוה יחסית עם בתי גלגלים מנופחים .

העיצוב הפנימי נקי. בגירסה הישראלית יש רק צבע שחור אחיד מה שנותן תחושה סולידית.

לוח המחוונים וכפתורי השליטה מסביב די נקיים ומכילים כפתורים גדולים מוארים וברורים. העניין הוא שהם קצת מרוחקים ומצריכים תשומת לב והסטת מבט כדי לתפעל אותם. למזלי יש שליטה מההגה על תפעול מערכת השמע כך שאין צורך לגעת בכפתורים.

ההגה קטן במפתיע ונותן תחושה של רכב פרטי. הוא גם מתכוונן מעלה מטה ולעומק להתאמה מושלמת.

מושב הנהג והנוסע מאד נוחים תומכים ומרווחים. יש שפע של מקום לרגליים. תצורת הדשבורד שיורד עד לבלם היד יוצרת מעין הפרדה בין הנהג לנוסע שלידו. זה נותן תחושה של שליטה טובה יותר בתפעול הרכב. מוט ההילוכים נופל בטבעיות ליד (למרות שהוא לקישוט בלבד).

איכות הרכבה ואיכות חיים.

הדש והפלסטיקה עושים רושם פשוט אך בניגוד ליפניות בסגמנט שעושות רושם שעשויות מצלחות חד פעמיות, באורלנדו הפלסטיק עבה ומוצק. המון מקום לבקבוקים של ליטר וחצי וכוסות בשלושת השורות ותוספות מבורכות הן משענות היד בשורה השלישית. מאד עוזר לנוחות למי שיושב שם.

המזגן מקפיא את העצמות. היום אמנם לא אוגוסט אבל עדיין המהירות הראשונה היתה מספיק חזקה בשבילי. ישנו פיצול לשורה השניה. ששומר על 2 השורות האחוריות בטמפרטורה הנכונה. לפחות היום...

פטנט חכם ומבריק הוא האפשרות לפתוח את הפאנל הקדמי עם כפתורי השליטה. מאחוריו מתחבא תא גדול ומרופד הייטב לאכסון טלפונים/משקפי שמש ומכיל חיבור AUX ו USB לחיבור נגני Mp/אייפד/אייפוד/אייפון או פשוט דיסק און קי עם מוסיקה.

מערכת השמע נשמעת טוב למדי עם 6 רמקולים. לא היה לי את הזמן להתרשם יותר מידי. כל המערכת נשלטת מההגה ובנוסף ישנה בקרת שיוט. מעולה.

 

מרווח פנים.

כשמסתכלים על הרכב מבחוץ, בגלל החלונות הקטנים יש רושם שמדובר ברכב קטן.

כשפתחתי את הדלת, לא הצלחתי להבין מאיפה לעזאזל יש לאורלנדו כל כך הרבה מקום לשבת, איך יתכן ש 7 מבוגרים יושבים בו בנוחות כמו במיצובישי גרנדיס (שארוכה ממנו ב 10 ס"מ)? איפה האורלנדו ואיפה מזדה 5 או פיז'ו 5008/סיטרואן C4.

עד שמסתכלים על תא המטען. או יותר נכון על האין תא מטען.

לדעתי מדובר בסוג של בדיחת 1 באפריל של מחלקת העיצוב בGM.

פחות מ 100 ליטר יש שם. המושבים פשוט מגיעים ממש עד החלון האחורי ומותחים עד למקסימום האפשרי את הריצפה של הרכב. אם נוסיף לזה את העובדה שהאורלנדו גם ארוך ב 10 ס"מ מהמתחרות, אפשר להבין את המרווח.

כנראה שהמקום האפשרי היחיד לציוד ברכב הזה הוא על הגג. מזל שיש שם מסילות גם בגרסת הליסינג.

נסיעה.

טוב, מניעים.

שקט ודממה. לוקח לי קצת זמן להיזכר שמדובר בכלל במנוע דיזל. אין זכר לתקתוקים לשקשוקים וההמהומים האופייניים למשפחה. גם מאוחר יותר, בנהיגה עצמה, קרוב מאד לקו האדום, הדממה נשארת.

משלב להילוך ומתחיל לנסוע.

נאדה. אין כלום.

לחיצה חזקה על הדוושה, הרכב עובר את ה 2000 סל"ד ואז – בום – אני עף אחורה. הטורבו לוקח פיקוד והאוטו טס.

מדהים. כאילו אני נוסע ברכב פרטי קטן.

בשום שלב אין בריחה של ההגה לאף מקום. החרטום תקוע קדימה כאילו מדובר בקטר. והקטר מושך ומושך ומושך וההילוכים עולים אחד אחרי השני.

כאן ההזדמנות לומר ש 6 הילוכים על המנוע הזה זאת טעות לדעתי האישית. אולי דרישות האופנה. המנוע לא מסתדר עם הגיר הקצר ולא מספיק לפתח את כל הכוח שלו בין ההחלפות המהירות. יוצא שכדי לקבל את מלא הכוח מכל הילוך צריך לעבור למוד ידני בגיר.

יתכן שזה בגלל שהרכב הספציפי עבר רק 400 קילומטרים והוא עדיין בהרצה אבל ההשהיה עד ל 2000 סל"ד שם מתחיל הכח, היא מוחשית מאד וגורמת לך לחשוב פעמיים וגם שלוש על מעבר מהיר בין נתיבים בעיר או כניסה זריזה לצומת עמוסה. זריזות אין שם. מאד מעצבן בנסיעה עירונית.

אולי זאת ההרגשה שלי אבל כשיצאנו לכביש המהיר, האוטו נתן פיהוק רציני, ניער את המנוע והתחיל לחיות.

הזכרתי כבר את הקטר. זה בדיוק זה. האוטו מושך מ 0 ועד ל 190 ויותר על השעון בשקט מופתי ובלי דרמות. אין קפיצות והתפתלויות. אין תזוזה בהגה, הכל יציב כמו סלע. הפניות ההגה נעשות בדייקנות. ההגה שופע רגש והרכב עושה את מה שתגיד לו בצייתנות מופתית. אין משחקים.

המנוע הזה חזק ובשילוב מומנט גדול של יותר מ 30 קג"מ עם 163 כ"ס, (בערך 15 אחוז יותר מהמתחרות) יש כאן יופי של ביצועים. מעל ומעבר למצופה לסוג כזה של רכב.

אין נדנודי מרכב בפניות מהירות שמאל/ימין. התנהגות שמשרה הרבה מאד בטחון עצמי על הכביש. האורלנדו מנצח לדעתי בקטע הזה את כל המתחרות ואפילו את הSMAX שיודע גם לעשות הכל אבל עם הרבה עצבנות.

שיכוך המתלים הוא על הצד הקשה של הסקאלה אבל לא בצד שובר העצמות. החיובי הוא כאמור, אחיזת כביש מעולה ואין איבוד עשתונות גם על בורות מסוג מע"צ באמצע סיבוב במהירות הזויה. משהו שמעיף הצידה את המתחרות.

כבישים משובשים מאד גורמים לתא הנוסעים להתנדנד ואם זה לאורך זמן, זה מתחיל לעצבן. גם אז ההיגוי נשמר.

היחידה שמתקרבת לרמות ההיגוי האלו היא המזדה 5 אבל ברגע שהכביש המשובש מגיע, היא מרימה ידיים ומאבדת את הרגליים.

 

כמה אוכל? כמה בטוח?

12 ק"מ לליטר בתוך העיר ו15 מחוץ, בנסיעה שאני עשיתי. 5 כוכבים במבחן NCAP ויש חבילת אבזור נדיבה.

בעיני, האורלנדו מתחרה מצויין בסגמנט ויש לו יתרון של התנהגות כביש טובה בניגוד לרפיסות של כמה מהמתחרות, מנוע חזק וחסכוני ומרחב ישיבה גדול.

לעומת זאת הגיר מוזר, אין מקום למטען בכלל והרבה אומרים שהוא מכוער.

במבט קליל על יומן המבחן של הרכב (אין שעה פנויה בחודש הקרוב) עושה רושם שהאורלנדו נכנס חזק מאד לסגמט שסבל ממחסור אמיתי ברכבי 7 מקומות.

אם אתם זקוקים ל 7 מקומות אמיתי, קחו נסיעת מבחן.

אם אפשר להגדיר את הרכב במילה אחת, אז המילה שלי היא – הפתעה.

 

תודה על הסקירה,

שמח שנהנית מהרכב, היה לנו מאוד מעניין לקרוא את ההתרשמות שלך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היה מבחין מקיף ורציני בפורום של האורלנדו - מי שתעניין חבל שיפקשש את זה.

 

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=462924&highlight=%D7%90%D7%95%D7%A8%D7%9C%D7%A0%D7%93%D7%95

וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ

מָה שֶׁשָּׂנוּא עָלֶיךָ אַל תַּעֲשֶׂה לַחֲבֵרְךָ

Don't know what I want ; But I know how to get it

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נתוני צריכת הדלק מעט אופטימים , והסקירה נחמדה אבל לוקה באופטימיות יתר.

 

לטעמי הבחירה הטובה היום בקטגוריה היא הסניק עם מנוע הסולר, חסכוני , הרכב נוח מאוד ומגונר בצורה טובה יותר מהאורלנדו.

הרכב לאחר מתיחת הפנים אמור להגיע בקרוב, לטעמי אופציה עדיפה על השברולט.

Hyundai Tucson Prime 2.0– הבחירה של האישה..

Kia Niro Plug In - כי שומרים על הסביבה

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3972 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...