Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פרויקט מצולם: מאזדה 3 08 הוספת שלטי נוחות ומפתח אולר


natco
שימו לב! השרשור הזה בן 3315 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

בעקבות ת'רדים רבים שנפתחו לאחרונה בנושא מצ"ב מדריך step by step לרכב ספציפי: מאזדה 3 ACTIVE שנת 2008.

הרכב, כמו מרבית רכבי הליסינג לשעבר הגיע עם נעילה מרכזית מקורית דרך ה (BCM (BODY CONTROL MODULE, אך ללא מודול KEYLESS ENTRY המגיע בדגמים הבכירים יותר.

כמובן שניתן להוסיף את המודול הנ"ל לדגם האקטיב (יש מקום וחיווט מוכן מהBCM) אך מודול מקורי+זוג שלטים, אפילו משומשים, נמכרים אפילו באיביי במחירים מטורפים, ומי יודע מה מצבם. בכל מקרה, מי שרוצה מוזמן לחפש- יש פרויקטים כאלה לרוב.

 

אנחנו התכנסו לנושא אחר - הוספת שלטים AM שיש להם גם מפתח מתקפל.

הסט הבא נרכש באיביי:

http://www.ebay.com/itm/180720768845?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1497.l2649#ht_1798wt_1163

(יש זולים יותר, זה איכותי יחסית לסיני, המוכר בסדר, עונה על שאלות ,שולח תוך 3 ימים, הגיע לארץ אחרי כשלושה שבועות)

 

כשהגיע, ניגשתי לפאר המנעולים בפ"ת ע"מ לשכפל מפתח +צ'יפ אימובילייזר (הגולם שמגיע עם השלטים דק מאד ולא מתאים למאזדה. יעקב מפאר אומר שזה יתאים לפולקסווגן).

זה המקום לפרגן לחבר'ה בפאר- הם הפגינו שירותיות וסבלנות למופת למרות הדרישות התמוהות שלי. ניכר שהם יודעים ואוהבים את עבודתם, והם שמחו להצטרף לחדוות המודינג שנפלה עלי.

הכינו לי (בעבודת יד מפרכת) מפתח מגולם של סוזוקי (שגם מתאים וגם היה הבסיס הכי דומה לשינוי , כדי להגיע לצורת הגולם שבא עם השלט) ושכפלו לי צ'יפ (למעשה לא שכפלו, אלא פעלו בדרך הנכונה והמקצועית- הוסיפו צ'יפ נוסף ע"י התחברות למחשב הרכב)

הכל ביחד כחצי שעת עבודה בתוך הלחץ (של הלקוחות הרציניים :-D ) ביום שישי עלה 250 ש'.

יעקב אמר שאם הייתי מביא איתי את השלט- הוא היה מבצע עבורי גם את השלב הבא שאתאר.

 

שלב הכנת השלט ושתילת הצ'יפ בתוכו.

את המפתח המשוכפל מחזקים בעזרת פין שנמצא בערכה לשלט. זה מחזיק מצויין ונראה מאסיבי. היה לי לוקטייט במצב הכן, לא ראיתי צורך להשתמש בו.

שתילת הצ'יפ היא יותר מתוחכמת מכיוון שהסינים הגאונים לא הכינו עבורו מקום.

אני מצאתי מקום כזה- בין הקפיץ של המפתח לבין נורת הלד של השלט- בתמונה עם חץ לבן, הצ'יפ בביתו החדש מודבק בכמות נאה של דבק 3 שניות.

אז למה הסינים הכינו חריץ כזה ? כי לשם היה אמור להכנס החלק השני של הפלסטיק-מהצד השני של השלט. מעין חיזוק נוסף -לתת מאסיביות לשלט (יפה מצידם של הסינים, לא?).

אז אנחנו נוריד את הדופן הכפולה מהצד השני ונשאר עם שכבת פלסטיק אחת במקום הזה. זה בסדר,לא רואים כלום כשזה מורכב וזה לא מפריע לשום דבר.

ראו תמונה 2.

 

השלב המבאס הוא לדרוך חזרה את הקפיץ של המפתח ולסגור את המכסה לפני שהוא עף לך לעין. מאחר והסינים לא חשבו שמישהו יפתח את המכסה הזה (אפשר לטפל בשלט דרך פתח אחר) צריך הרבה סבלנות כדי להבין איך זה עובד:

הפטנט הוא להניח את הקפיץ בתוך הכפתור, לסובב אותו עד שהוא נתפס בחריץ, לשים מעליו את המכסה העליון (מסובב הפוך לכוון ההרכבה ולסובב עוד שניים שלושה סיבובים בעזרת המכסה כשהוא ממש נוגע במכסה התחתון. זה ידרוך את הקפיץ ולא יהיה לו לאן לברוח.

ההסבר נראה מסובך, אבל כשמחזיקים את השלט ביד זה ממש פשוט. את זה לא יכולתי לצלם מסיבות מובנות...

 

השלב הבא - התקנת המערכת ברכב.

אימו1.jpg

אימו2.jpg

1. MAZDA 3 ACTIVE 08 1.6

2.  MITSUBISHI  SPACE STAR 1.2 instyle 2018

נפרדנו בצער מהטריוס הקשישה...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אבל לפני הרכבת המערכת ברכב, ישנה עבודה שעדיף וגם נוח יותר לעשות על שולחן העבודה הנוח עם הוולר החשמלי, עם בלואר קטן לשרינקים ועם אור כמו שצריך. וזה הכנת הצמה כמו שמתואר בשרשרת התמונות המאורכת:

לפי הסכמה של מוח השלטים וסכמת החיווט של הרכב נצמצם את הבלגן בצמה למינימום כך שברכב ישארו לנו שנים- שלושה חוטים חשופים לחבר. את כל הבלגן נלחים יפה ונארוז בשרינקים.

 

החיבור במאזדה הוא מאד פשוט. ננתק דבר ראשון את הקוטב השלילי של המצבר. לא נוגעים בחשמל הרכב לפני זה, בטח לא באזור הPJB העמוס אלקטרוניקה.

כדי לחשוף את הPJB יש לפרק ראשית את המדרכה בצד הנוסע. מכניסים יד בעדינות מתחת למדרכה ומרימים. הקליפסים נמצאים בצד הפנימי של המדרכה- זהירות לא לשבור. שנית- יש לפרק את הקיק פנל בצד הנוסע- הוא מחוזק ע"י המדרכה שפירקנו הרגע ועל ידי קליפס נוסף מהצד. לקליפס יש טבעת הקיפית ופין פנימי. מושכים את הפין הפנימי מתוך הטבעת ואז מושכים את הטבעת כולה. לאחר מכן הקיק פנל יוצא במשיכה אחורה (אחורה זה לכיוון הבאגאז', כן?).

 

מתחת לתא הכפפות נמצא הPJB עצמו. מושכים את המכסה שלו בחלק שקרוב אלינו (הואתלוי על קליפסים פנימיים) ואז מושכים את כולו אלינו והוא בחוץ.

לPJB יש 3 קונקטורים חיצוניים ושלושה פנימיים. מאחר ובהתקנה הזו אנחנו עוסקים רק בחיצוניים לא ניגע באיך מפרקים אותו כדי להגיע לפנימיים (זה לא נחוץ אלא אם לא שמעתם להוראה הראשונה, לא ניתקתם מינוס והעפתם פיוז או שניים:lol: ).

 

חוטי הטריגרים לפתיחה ונעילה נמצאים בקונקטור J6 שהוא השמאלי מבין שני הקטנים יותר- בצבע חום בהיר. מושכים לו בידית השחורה והוא משתחרר ונופל לנו לידיים. כך קל יותר לעבוד.

אנחנו מחפשים חוט כתום שחור לטריגר נעילה וחוט ירוק שחור לטריגר פתיחה. כשאנחנו מחזיקים את הקונקטור, צד של החוטים אלינו כשהחלק הריק שלו מימין- אלו יהיו- החוט הראשון בשורה העליונה והחוט השלישי בשורה התחתונה (יש בדרך מקומות פנויים שלא סופרים)

אליהם נחבר את החוטים במוח שמסומנים כטריגרים בסכמה שקיבלנו מהסינים במקרה הזה- לבן ולבן שחור.

מצ"ב סכמה מתוך דיאגרמת החיווט של מאזדה שעליה הוספתי את המיקומים וגם תמונות של העסק בפועל.

בתמונה כבר רואים התעלקות מולחמת אחת- בחוט השני עוד לא נגענו.

 

 

בחלק הבא נחווט את המאותתים ואת חיבורי המתח

צמה.jpg

סכמה1 copy.jpg

פתיחות copy.jpg

1. MAZDA 3 ACTIVE 08 1.6

2.  MITSUBISHI  SPACE STAR 1.2 instyle 2018

נפרדנו בצער מהטריוס הקשישה...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עכשיו, מושכים בידית של קונקטור J5. בקונקטור הזה נתעלק על החוט הכחול בפינה הימנית עליונה ועל החוט הכחול אדום הרביעי מהפינה השמאלית תחתונה, כמו שרואים בסכמה בהודעה הקודמת. אלו חוטי האיתות ואליהם נתחבר עם חוטי האיתות ממוח השלטים (חומים במקרה שלי).

 

מתח לפני סוויץ' ולפני פיוזים אפשר לקחת מהחוט הורוד/תכלת שיוצא מקונקטור מס' 1 (שהוא בתוך הPJB, שאמרתי קודם שלא נצטרך לפתוח אותו) אבל אם כבר התקינו באוטו משהו (דיבורית,דלקן וכו') אז כבר לקחו משם מתח. אם לא - יש שני ברגי פרפר בתחתית הPJB פותחים אותם בחצי סיבוב והחלק הפנימי של הPJB נחשף. משם אותו סיפור- משיכה בידית של הקונקטור וכו'.

GND אני עושה תמיד קו נפרד להתקנות שלי. אצלי כבר יש קו כזה - אם עדיין אין אצלכם קו כזה- כשפירקנו את הקיק פנל חשפנו קו GND מקורי במשקוף הדלת -תראו בורג ושני חוטים שחורים יוצאים ממנו.

מתחתיו יש מקום לעוד בורג. אפשר להתחבר בצורה יפה לקו הקיים או לעשות קו חדש מהבורג החדש.

 

מצ"ב תמונות- החוט עם החץ האדום הוא תכלת במציאות- הפלאש עשה אותו לבן.

החוט שאני מחזיק עם האצבע המשולשת הוא הכחול אדום.

אלו הם המאותתים.

 

לפני ההרכבה מוודאים שהכל מחובר היטב וגם מבודד בצורה מושלמת.

את הקונקטורים תוקעים למקומם ומסיטים את הידית השחורה בחזרה למקום (כשהיא במקום היא לוחצת על החוטים ומהדקת אותם)

את הפאנלים מרכיבים בסדר הפוך לפירוק.

מחברים את הקוטב השלילי של המצבר.

בודקים שהכל עובד...

לא לשכוח ללמד מתגי חלונות חשמל מחדש, אחרת החלונות לא יעבדו מהמתג הראשי ולא יפתחו אוטומטית עד הסוף בלחיצה ארוכה:

פותחים כל חלון מהמתג שלו עד הסוף ומעלים עד הסוף מהמתג שלו מחזיקים לחוץ עוד כמה שניות אחרי שהחלון כבר למעלה.

סיימנו

שיהיה בהצלחה

מקווה שזה פותר לכמה אנשים ששאלו כאן לאחרונה כמה תהיות.

 

נתקו

איתותים.jpg

1. MAZDA 3 ACTIVE 08 1.6

2.  MITSUBISHI  SPACE STAR 1.2 instyle 2018

נפרדנו בצער מהטריוס הקשישה...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 3 שנים מאוחר יותר...

שלום נטקו, הרבה זמן לא דיברנו. בזמנו ביצעתי ביצעתי למאזדה 3 את התהליך ע"פ המדריך הנהדר שלך והתוצאות היו מצוינות.

היום אני בעלים של מאזדה 6 , ולצערי אני תקוע עם שלט דביל ומעצבן במיוחד השייך לקוברה (נראה לי פעם דיברנו על זה).

אם תוכל לעשות לי סדר בדברים ומעט לעזור אני אודה לך מאוד! (שוב)

-אז למעשה אני צריך למצוא להב שיתאים ללהב המקורי .

-צריך ערכת אזעקה שהיא גם נעילה מרכזית, המגיעה עם שלטי-מפתח תואמים כשהערכה מכילה בטוחה גם צ'יפ למפתח.

הלינק שצירפת כבר לא קיים, אז אחרי חיפושים מצאתי באיביי את הערכה שרכשנו לפי איך שאני זוכר את השלט קפיץ:

http://www.ebay.com/itm/Universal-Car-Security-Alarm-System-With-2-Flip-Key-Remote-Controls-LED-Light-/171524970832?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item27efaf5950

 

שים לב שהיום כבר מוצעים להבים לבחירה בתחתית המסך של המוכר.

אם אני לא טועה לרכב שלי מאזדה 6 יש אותו מפתח בדיוק כמו שהיה למאזדה 3 אז הלהב אותו אני אבחר בעת הקנייה יהיה להב מספר 27.

 

אז על אותה נוסחה יש גם את הערכה הזו:

http://www.ebay.com/itm/Quality-car-alarm-security-system-keyless-entry-W-duplicate-BMW-transmitter-/201259533712?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item2edc00c590

 

השלט יותר מעניין בעיניי. אבל האם זהו זה? בזה זה מסתכם?

לקנות את הערכה ולבחור את הלהב התואם (מה שיחסוך את הסיפור שהיה עם הלהב של הסוזוקי, במידה וזה לא מתאים עדיין תמיד אפשר לחזור למפתח של הסוזוקי) , לפתוח את השלט שהגיע ולהדביק בתוכו את הצ'יפ, לבצע שכפול של הלהב החדש מול המקורי ולתכנת את הצ'יפ שהדבקנו בשלט החדש, לגשת עם כל הערכה שהגיעה לחשמלאי ולהתקין את הערכה החדשה ולנתק את הישן.

SETU? פספסתי משהו?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3315 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...