Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5284 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

בוקר טוב, ושנה טובה למי שחוגג.

 

כבר סיפרתי כאן בעבר על מערכת כבישי האגרה באזור בו אני גר בפרברי ברצלונה. מייל שקיבלתי היום מהחברה שמתחזקת את הכבישים החזיר את הנושא לתשומת לבי, וחשבתי שכדאי לחלוק אותו עמכם. חומר למחשבה על מה שקורה במדינות בהן חיי היומיום של התושבים נמצאים בעדיפות גבוהה יותר מאשר "הבטחון" ו"המצב". מקום שאמנם שרוי בקשיים הרבה יותר כבדים מישראל, אך עדיין מוצא את הכח לפעול ולא רק להתלונן על המצב הקיים.

 

נזכיר בקצרה שמנויי "פסקל" עם אופנועים וקטנועים מקבלים 50% הנחה על תנועה בכביש המחבר את הפרברים הצפוניים לברצלונה העיר, וברוב העיירות על הכביש ניתן גם סבסוד מטעם העירייה ל-50% הנותרים. כך יצא שמי שמגיע לעבודה על הדו"ג וחוסך עומס בכבישים, זיהום אוויר וחניה, למעשה נוסע על הכביש בחינם בעידוד הרשויות המקומיות. אלה המעדיפים לנסוע במכוניות קיבלו עד לאחרונה גם הם הנחות של כמה אחוזים בשעות השפל, אך עדיין שילמו הרבה יותר מעמיתיהם הרוכבים. זה יצר סעיף הוצאה רציני לאנשים עובדים שדו"ג הוא לא כוס התה שלהם, או אפילו כאלה שפשוט צריכים להקפיץ את הילד לבי"ס בדרך לעבודה. לא בדיוק צדק חברתי.

 

העיירות, התושבים והחברות המעסיקות - כולם נפגעו במידה זו או אחרת מהמשבר הכלכלי ועליית מחירי הדלק, ולכן פנו אל הממשלה בבקשה לסיוע אזורי. הסיוע אמנם הגיע באיחור, אבל הגיע. והנה "תכנית המנויים" החדשה של מפעל הפיס הקטלוני:

 

החל ממחר, כל מנוי "פסקל" שנוסע במכונית יותר מ-16 נסיעות בחודש (על אותו קטע כביש מסויים) מקבל הנחה אוטומטית של 30% בחיוב החודשי. מכוניות עם פליטת CO2 נמוכה (הקריטריון שונה לבנזין ודיזל) מקבלים את אותה הנחה בלי קשר למספר הנסיעות. מכוניות המסיעות 3 נוסעים או יותר מקבלות 40% הנחה ללא תנאים. בנוסף, שעות השפל הורחבו, וכעת כל כלי רכב שנע על הכביש בין 21:00-7:30 ובין 11:00-17:00 מקבל הנחה של 45% נוספים. כעת גם ללא סבסוד מהעירייה, ניתן לצבור הנחות עד למצב של זיכוי מלא על עלות הנסיעה, או לכל הפחות עד להפחתה רצינית בהוצאות הנסיעה החודשיות של משק הבית.

 

אז מה היה לנו פה? רוכבים שנסעו בזול ונהגים שנסעו ביוקר. ומה יש עכשיו? רוכבים שנוסעים בזול ונהגים שנוסעים בזול. צדק חברתי הלכה למעשה, לא רק על הנייר או בדו"חות הוועדה. ספרד אולי בדרך החוצה מהאיחוד האירופי, אבל עד שזה יקרה, היא ממשיכה לדאוג לאזרחיה ולספק מענה לפחות לחלק מבעיותיהם.

 

בקטלוניה הפתרון הזה התגבש בתוך פחות משנתיים, מעניין כמה זמן צעד גורף בקנ"מ כזה היה לוקח בישראל.

  • תגובות 74
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

היי לידידי ושנה טובה

 

בקיץ 2011 מחאות של מאות אלפים

 

מוקמת ועדה מגישה דו"ח אחרי כחודשיים

 

בשלהי 2011 , (ובוא נהיה לארג'ים חלפו 6 חודשים ) יש חקיקה שמשנה דברים.

 

סומך עליכם שתמצאו לבד מה הולך להשתנות.

 

איפוא ? כאן בישראל.

 

אבל רעיון יפה ששוה ליישם גם בארץ מה שבקולוניה ( קטלוניה ) יישמו.

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

פורסם

 

 

בקטלוניה הפתרון הזה התגבש בתוך פחות משנתיים, מעניין כמה זמן צעד גורף בקנ"מ כזה היה לוקח בישראל.

 

תלוי כמה זה היה חשוב לממשלה.

 

אם הממשלה חשה דחיפות - הצעד היה מתגבש ומבוצע תוך מספר שבועות. אם זה נוגד את האינטרסים שלה - לעולם לא.

 

ראה למשל את התגובה הזריזה לדרישה להפחתת הבלו על הדלק כאשר השילוב של עלית המס עם עלית מחירי הדלק בעולם גרמה לעליה חריפה ביותר במחיר הדלק לצרכן הישראלי.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

 

אז מה היה לנו פה? רוכבים שנסעו בזול ונהגים שנסעו ביוקר. ומה יש עכשיו? רוכבים שנוסעים בזול ונהגים שנוסעים בזול. צדק חברתי הלכה למעשה, לא רק על הנייר או בדו"חות הוועדה. ספרד אולי בדרך החוצה מהאיחוד האירופי, אבל עד שזה יקרה, היא ממשיכה לדאוג לאזרחיה ולספק מענה לפחות לחלק מבעיותיהם.

 

דואגת לאזרחיה?!

 

20% אבטלה, 11% גרעון בתקציב וספק לגבי היכולת להחזיר חובות - זה נקרא אצלך לדאוג לאזרחים?

 

ספרד שילמה עד כה לאזרחים המובטלים שלה עם כסף של מדינות אחרות, והחגיגה הזו מתחילה להפסק. שומדבר לא הולך להיות זול בספרד בשנים הקרובות, הולכים להיות עוד קיצוצים בתקציב ועוד מיסים (במקרה הטוב).

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם

ומתוך 80% המועסקים, 65% (!) מהם מועסקים במגזר הציבורי.

ספרד שנייה רק ליוון שבה 70% מכוח העבודה מועסק במגזר הציבורי, ושניהן בצרה גדולה, מאחר ואין באפשרותן להגדיל את הגירעון ע"י פיחות זוחל של המטבע, או הדפסת מטבע, כפי שעשו בעבר.

מה שאומר שכעת יאלצו הגרמנים בעיקר, לשנס מותניים על מנת לחלץ את שתי המדינות האלו מהבוץ אליו שקעו.

בהן אתה מקנא ?!

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

פורסם

יש משהו משותף למצב הכלכלי ולשנאת זרים.

 

ככל שהמצב הכלכלי מורע כך עולה וגואה השנאה כלפי זרים המועסקים באותה מדינה.

 

ואז ממשלה שדואגת לאזרחיה , מעיפה את הזרים חזרה למדינות המוצא שלהם.

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

פורסם

ואז ממשלה שדואגת לאזרחיה , מעיפה את הזרים חזרה למדינות המוצא שלהם.

וזה מה שמתכננת מדינת ישראל לעשות בזמן הקרוב.

ספרד ויוון פטורות מהבעיה הזו, לעומת זאת בטלנות אזרחיהן היא בעיה שהממשלות יתקשו לפתור.:-P

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

פורסם
אם הממשלה חשה דחיפות - הצעד היה מתגבש ומבוצע תוך מספר שבועות. אם זה נוגד את האינטרסים שלה - לעולם לא.

 

בדיוק. אני בספק אם יש לממשלת ספרד אינטרס להפחית את ההכנסות מכבישי האגרה. כשבאים אליך אנשים עובדים ואומרים שקשה להם להתמודד עם עלויות הנסיעה לעבודה, כאן בא לידי ביטוי ההבדל בין המודל הנורמלי לישראלי. נבחרי ציבור אמיתיים עובדים בשביל האזרח, בעוד הישראלים עובדים בשביל עצמם (ומדי פעם זורקים לאזרח איזו עצם).

 

20% אבטלה, 11% גרעון בתקציב וספק לגבי היכולת להחזיר חובות - זה נקרא אצלך לדאוג לאזרחים?

כעת יאלצו הגרמנים בעיקר, לשנס מותניים על מנת לחלץ את שתי המדינות האלו מהבוץ אליו שקעו. בהן אתה מקנא ?!

 

אתם מפספספים את הנקודה.

 

שימו לב שהתייחסתי לכך בהודעה הראשונה - ברור שהעניינים שם מתנהלים בצורה לא תקינה, ושזה לא יגמר בטוב. עם זאת, אפילו בתקופה הכי קשה מבחינה כלכלית, מצליחים הספרדים להוציא לפועל פרוייקטים שאפתניים ומיותרים למדי (כמו סלילת מדרחובים או דברים בסגנון) ע"ח האיחוד האירופי. תקראו להם פרזיטים או איך שבא לכם, אבל הממשלה שלהם מוצאת את הדרך להבטיח ששגרת החיים של אזרחיה לא תהיה מוכתבת ע"י המצב הכלכלי הגרוע.

 

יש סיבה שאני מביא בתור דוגמה דווקא את המדינה הזאת ולא את גרמניה המצליחה למשל. בדומה לישראל, גם ספרד שקועה בבוץ, והמצב שם אף גרוע יותר כאמור. ההבדל הוא שבארץ אנשים מרגישים מתוסכלים מאלף ואחד דברים, וזה מוביל להתבהמות האוכלוסיה, לכך שאנשים הופכים להיות עצבניים וציניים מהרגיל, ולאווירה מאד שלילית בכל תחומי החיים. בספרד לעומת זאת החגיגה נמשכת, האנשים נשארים אופטימיים ונחמדים לבריות, ובסה"כ כשהולכים ברחוב אין תחושה שענן שחור מרחף מעליהם.

 

זה ההבדל. מי שמבין מבין, ומי שלא מבין - כנראה שכבר לא אצליח להסביר לו.

פורסם
וזה מה שמתכננת מדינת ישראל לעשות בזמן הקרוב.

אתה מתכוון לסודנים או לעובדים זרים או לשניהם? מאיפה לך ידיעה כזאת?

"איזה טעם זה?"

"פנקוטה"

"יאללה פנק אותה!"

פורסם

דריש

 

בארץ אתה מסתובב ברחובות נתניה ושם באמת רובץ עשן שחור ממלחמת הכנופיות.

 

בשאר הארץ בתי הקפה והמסעדות מלאים בלי ענן שחור אלא אם יורד גשם וגם הוא לא יורד.

 

וכעת הממשלה וחברי הכנסת מריחים בחירות ולכן הם מתחילים לשחד את העם היושב בציון , שהבהיר להם כי ככה לא רוצים להמשיך.

 

יהודים עם לא אופטימי מטבעו, "עם קשה עורף" ספרדים כן , וגם הם לא עשויים מקשה אחת .

 

וקטלוניה במצב כלכלי טוב לעומת שאר המחוזות , לכן שם קצת יותר קל לבוא לקראת האזרח.

 

וכפי שכתבתי בהודעה הראשונה הרעיון לתת הנחות הוא רעיון יפה שכדאי לנסות ליישמו גם כאן.

 

ואפרופופו גירוש זרים , בישראל מבוצע כל הזמן על יד משטרת ההגירה.

 

לי לא ברורה רק ההתנהלות מול הסודנים.

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

פורסם

 

 

 

 

אתם מפספספים את הנקודה.

 

שימו לב שהתייחסתי לכך בהודעה הראשונה - ברור שהעניינים שם מתנהלים בצורה לא תקינה, ושזה לא יגמר בטוב. עם זאת, אפילו בתקופה הכי קשה מבחינה כלכלית, מצליחים הספרדים להוציא לפועל פרוייקטים שאפתניים ומיותרים למדי (כמו סלילת מדרחובים או דברים בסגנון) ע"ח האיחוד האירופי. תקראו להם פרזיטים או איך שבא לכם, אבל הממשלה שלהם מוצאת את הדרך להבטיח ששגרת החיים של אזרחיה לא תהיה מוכתבת ע"י המצב הכלכלי הגרוע.

 

יש סיבה שאני מביא בתור דוגמה דווקא את המדינה הזאת ולא את גרמניה המצליחה למשל. בדומה לישראל, גם ספרד שקועה בבוץ, והמצב שם אף גרוע יותר כאמור. ההבדל הוא שבארץ אנשים מרגישים מתוסכלים מאלף ואחד דברים, וזה מוביל להתבהמות האוכלוסיה, לכך שאנשים הופכים להיות עצבניים וציניים מהרגיל, ולאווירה מאד שלילית בכל תחומי החיים. בספרד לעומת זאת החגיגה נמשכת, האנשים נשארים אופטימיים ונחמדים לבריות, ובסה"כ כשהולכים ברחוב אין תחושה שענן שחור מרחף מעליהם.

 

זה ההבדל. מי שמבין מבין, ומי שלא מבין - כנראה שכבר לא אצליח להסביר לו.

אני מבין מצויין.

כרגע הספרדים חוגגים על חשבון הגרמנים, שאמורים לחלץ אותם מהבוץ העמוק אליו הם נקלעו.

ישראל ניצבה בבעיה דומה בתחילת שנות ה 80', ההבדל היחיד היה שאנחנו חילצנו את עצמנו מהבוץ במו ידינו, ובשל התנהלות כלכלית נכונה ב 25 שנה האחרונות הצלחנו להגיע לרמת חיים מערב אירופאית וחוב חיצוני נמוך מאד.

נראה מתי ימאס לגרמנים לממן מדינות עם מגזר ציבורי ענק שתושביהם יוצאים לפנסיה בגיל 50.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

פורסם
תקראו להם פרזיטים או איך שבא לכם, אבל הממשלה שלהם מוצאת את הדרך להבטיח ששגרת החיים של אזרחיה לא תהיה מוכתבת ע"י המצב הכלכלי הגרוע.

 

הם מובטלים. שגרת החיים שלהם כבר מוכתבת על ידי המצב הכלכלי הגרוע :shock:

A man walks down the street in that hat, people know he's not afraid of anything

פורסם

דריש, בכל המסה המעניינת הזו שכחת דבר אחד, בישראל אין מערכת כבישי אגרה, בקושי אחד ושני שליש (הנתיב המהיר והמנהרה).

אפשר להביט על כך בשתי דרכים:

1. הכל פקוק

2. ישראל לא צריכה לתת הנחה על משהו שהיא כבר נותנת בחינם

  

לפני 22 שעות, hans כתב:

שטיפה, אגב, מעולם לא עזרה לי מי יודע מה. גם לא מים רותחים. אין תחליף לחיטוט עד שמשתחרר

 

פורסם

nitch

 

כביש האגרה היה רק דוגמה כיצד הממשלה שם דואגת לאזרחיה :lol:ואילו כאן הממשלה לא עושה זאת :cry:.

 

אמר ונשאר בחיים, אמר בנצי ונשאר בחיים , וכך גם אנחנו.

 

שתהיה לכולנו שנה אזרחית טובה ומאושרת .

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש


×
×
  • תוכן חדש...