Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

טיפול כל 30000 ק"מ איך זה יכול להיות?


שגיא 601
שימו לב! השרשור הזה בן 4524 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום לכולם

חשבתם פעם איך זה יכול להיות שפזו ורנו דורשות לבצע טיפול כל 30000 ק"מ בעוד שאר החברות בערך ב 15000?

לפי דעתי מחליפים שמן כאשר הוא מאבד מתכונותיו המכאניות ולא יכול עוד לבצע את העבודה לה הוא נדרש וזה לא קשור באיזה סוג רכב הוא נמצא.

אז אולי הם יכולים לשפר את הפילטר אויר והפילטר שמן כך שיחזיקו יותר אך עדיין זה פער גדול מאוד והשמן הוא אותו שמן. (אלא אם כן יש להם שמן מיוחד ...)

בקיצור קשה לי עם זה שצריך לבצע טיפול כל 30000 ק"מ זה המון!!!!

אשמח אם מישהו יוכל לשפוך אור על הנושא

תודה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שגיא שלום.

קודם כל-שים לב שהאינטרוול הוא 30,000 או שנה,כך שמבחינת הזמן בין הטיפולים הם זהים ליצרנים האחרים,מה שעונה לך על השאלה של התיישנות החלפים והנוזלים.

מרווחי הטיפולים מבחינת ק"מ מותאמים לאופי נסיעה של נסיעות ארוכות.עד כמה שאני יודע,באופי נסיעה של נסיעות קצרות (עירוניות) קיימת המלצה להקטין את הק"מ בין טיפולים.

עם השיפור באיכות השמנים היצרנים כנראה הגיעו למסקנה שניתן להעלות את מס' הק"מ בין טיפולים,לא את הזמן בינהם.

בנוסף,ראה שרשור זה,ובעיקר את תגובה מס' 9 של ניצן.

ADZ

"..ואחרי שהשופט הוציא לי אדום נתתי לו את היד כומו ג'אנטלמן,מה נתתי לו מרציאנו?..קרש בראש.."

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה טועה ידידי.

לפחות בפיג׳ו וסיטרואן, מרווחי הטיפולים הם 30k או שנתיים. אין התייחסות מיוחדת לנסיעה בתוך העיר או מחוצה לה.

כן יש התייחסות לגבי רכב שמשמש כמונית, שם צמצמו את המרווחים.

 

מה שנותן את המרווח הרחב הוא תכנון מודרני של המנוע, פילטר שמן ושמן איכותי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

באלפא לאנצ'יה הטיפולים נדרשים כל 30K ק"מ או 18 חודשים.

בפיאט מדובר על 30K או 24 חודשים.

בפיאט פיורינו ספציפית מדובר על 35K ק"מ או שנתיים.

פעם היה קשה לקבל את העובדה של רכישת רכב אוטומאטי- הוא הרי לא מניע בדחיפה!

העולם הולך ומתקדם.

 

עידן

צרפתיה שגורמת לך לחייך :-D

סקס סמים ואריה שאוהב סולר

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בנוסף,ראה שרשור זה,ובעיקר את תגובה מס' 9 של ניצן.

ADZ

תודה על ההפניה. לא ידעתי שזה רק לשנתיים ראשונות, עכשיו זה יותר הגיוני. אך הוא כתב שם שכאשר הבעיות יתחילו אז הרכב כבר לא יהיה במסגרת האחריות. אני חושב שאינטרס של היבואן/ יצרן זה לשמור על אמינות לאורך שנים ולא נראה לי שהם ידפקו את האמינות הזאת בגלל מרווח טיפולים ארוך בשנתיים הראשונות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בניו יורק "כלל" כל 3000 מייל (5000) קמ' לערך, להחליף שמן ופילטר שמן.

מוסמך ניהול מוסך- E_CAR - 2015

חשמלאי רכבמיזוג אוויר - מוסמך משרד התחבורה,

מומחה התקנות סאונד, נוהל חיווטים, כיוונים סופיים.

עוסק בנדל"ן.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בעידן החדש יש שינוים נרחבים מהתפיסה הישנה של X קילומטר+זמן=בלאי מואץ.

כיום יצרני השמנים המובילים בעולם מפתחים שמנים לרכב ולתעשיה במעבדות משוכללות ומוציאים הון עתק להגיע לנוסחה מנצחת שתוביל אל המחר.

כבר היום ניתן לראות על כבישי הארץ משאיות חדשות אומנם עם מנועי דיזל אך מירווח הטיפולים שלהם הוא כל 80,000 ק"מ!!!

היצרן ממליץ על 90,000 ק"מ אך בארץ מקדימים זאת.

כל זאת הודות לחומרי גלם טובים מהנדסים חרוצים ותקציבי ענק,(וכמובן גם לתקנים החדשים של איכות הסביבה-שמנים עמידים נשרפים באיטיות ומייצרים פחות גזים רעילים וכו' ) נכון השמנים יקרים מאוד וגם המסננים אך יש דרישה מענף הרכב הכבד לצמצם שעות מוסך-שעות בהם הרכב מושבת מפעולה להבדיל מרכב פרטי זמן=כסף והרבה.

כבר לא:sad: HONDA SILVERWING INTERSTATE 82

HARLEY DAVIDSON 1000 1982 :-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ובגלל זה רק פה במדינה פיאט דובלו טורבו דיזל, שופכת מנוע ב-190,000 ק"מ (ראיתי 3 רכבים כאלה במוסך שאני מטפל בו)

עריכה: כנראה בגלל איכות השמן שמחליפים במוסכים, (שמן סוג #' שאמור להתאים אולי ל-7,500)

subaru grand leone 94 ידנית - נמכרה.

chevrolet spark 2014 1.0 manual רכב נוכחי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפותח השרשור:

כפי שקראת,יש מגוון רחב של שגרות טיפולים,דעות של בעלי מקצוע ומשתמשים ועוד.

היה מס' רב של דיונים בנושא בפורום ותוכל ע"י החיפוש למצוא אותם.

ממעט הידע וקצת הנסיון שיש לי,אני נוקט בגישה שהרכב שלי יטופל לפחות פעם בשנה גם אם לא עבר את מס' הק"מ שהיצרן ממליץ.

כמו כן לאורך השנים יש שינויים בהמלצות היצרן ו/או היבואן בהתאם לידע נצבר והתנאים המשתנים בין הארצות בהן הרכב נמצא בשימוש (אקלים,אופן שימוש אופייני,רמת מוסכים ועוד)

שתי דוגמאות על הרכב שברשותי (מגאן 99):

1. ההנחיה במקור לגבי רצועת תזמון כל 120,000 ק"מ או 5 שנים,היום כל 90,000 ק"מ או 4 שנים.

2. ההנחיה במקור למרווח טיפולים כל 20,000 ק"מ או שנה,היום כל 15,000 ק"מ או שנה.

כך שהנחיות משתנות גם בהתאם לנסיון נצבר וגם בהתאם להתיישנות הרכב.

מכך תוכל להבין שלשאלה ששאלת אין תשובה אחת מוחלטת וגם בין אנשי מקצוע הדעות תהינה חלוקות ומכל המלל הרב אתה תאילץ להחליט ע"פ איזו גישה אתה נוקט.

בהצלחה..

ADZ

"..ואחרי שהשופט הוציא לי אדום נתתי לו את היד כומו ג'אנטלמן,מה נתתי לו מרציאנו?..קרש בראש.."

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם אצלי ברכב, BMW E90 2007, יש הנחייה של היצרן לטיפול שמנים של 30K.

 

אחרי שהם נאלצו להחליף מנועים מאחריות, כתוצאה מהטעות הזאת, הם ירדו להנחייה של טיפול שמנים פעם ב12K או שנה.

 

לי אישית יצא לראות מנועים, שהחליפו בהם שמנים פעם ב30K וזה היה מראה מזעזע של גושי בוצה.

אופיר רודניצקי, דיאגנוסטר מומחה לרכבי קבוצת VW AUDI SEAT SKODA

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ההנחיות שאני מכיר לגבי רנו הן כל 30,000 ק"מ או כל שנתיים, ולא רק לשנתיים הראשונות.

מנסיון של כ-8 שנים, עם שני כלי רכב, טיפולים בוצעו לפי הנחיות היצרן במירווחים כאלו, הכל בסדר, אין ולא היתה שום בעיה.

הנסיעות השגרתיות שלי הן שליש בעיר והשאר בינעירוני.

 

יש לי הרבה כבוד והערכה לניצן, והרכב שלי נוסע עם שמנים שהוא יצק אליו, והוא גם המליץ לי להחליף כל שנה. אחשב על זה...

ילה גבר בא נראה! מר +1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתם לא שוקלים כיאות את נתון סגנון הנהיגה. סגנון נהיגה שכולל הרבה נסיעות בינעירוניות (לפחות 20% מהנסועה הכללית) מאפשר בדרך כלל להגיע לאורך חיים ארוך עד מלא של השמנים וגם מאפשר מרווחי טיפולים גדולים יותר. זוהי חלק מן הסיבה, למשל, שמרווחי הטיפולים במשאיות יחסית גדולים, כפי שכבר הוזכר כאן, הודות לכך שעיקר נסיעותיהן (לעתים עד כדי רוב מוחלט) הן בינעירוניות והשמן חי טוב. נהיגה עירונית מרובה, ובעיקר כזאת של נסיעות קצרות, האצות והאטות תכופות (תלוי בצפיפות ובסגנון נהיגה) וכן חום חיצוני, מקטינה את חיי השמן ולכן יש צורך להקדים את הטיפולים ובעיקר את החלפות השמנים והפילטרים.

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ובגלל זה רק פה במדינה פיאט דובלו טורבו דיזל, שופכת מנוע ב-190,000 ק"מ (ראיתי 3 רכבים כאלה במוסך שאני מטפל בו)

עריכה: כנראה בגלל איכות השמן שמחליפים במוסכים, (שמן סוג #' שאמור להתאים אולי ל-7,500)

 

לי יש את הדובלו של באגירה לשעבר (שהיא השכרה לשעבר) וסוגרת תיכף 400K ק"מ על מנוע מקורי שלא נפתח מעולם. סתם דוגמה נגדית, ועוד בשנה וחצי האחרונות היא עברה לבת משפחה שבקושי מטפלת בה...

עז יפנית בסלעים

yahav.biz | mineralz.co.il

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

את התשובה נמצאת בשאלה שלך! אכן משתמשים בשמנים מיוחדים שמחזקים 30K. כמובן שעולה פי 2 משמן רגיל! אצלי למשל בגולף אפשר לשים שני סוגי שמן הרגיל ומה שנקרא LONGLIFE OIL בעל תקן מיוחד. אבל המחיר שלו עולה לפחות 100 שקל לליטר. השמנים הנ"ל פחות נפוצים בארץ ובחנויות חלקי חילוף עקב מחיר גבוהה ואפשר למצוא אותם רק במוסכי החברה. אני אישית מחליף שמן כל 10K במלא המחיר שלו גרושים. ובגלל שקט נפשי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

את התשובה נמצאת בשאלה שלך! אכן משתמשים בשמנים מיוחדים שמחזקים 30K. כמובן שעולה פי 2 משמן רגיל! אצלי למשל בגולף אפשר לשים שני סוגי שמן הרגיל ומה שנקרא LONGLIFE OIL בעל תקן מיוחד. אבל המחיר שלו עולה לפחות 100 שקל לליטר. השמנים הנ"ל פחות נפוצים בארץ ובחנויות חלקי חילוף עקב מחיר גבוהה ואפשר למצוא אותם רק במוסכי החברה. אני אישית מחליף שמן כל 10K במלא המחיר שלו גרושים. ובגלל שקט נפשי.

בוקר טוב

אנחנו ממליצים להחליף שמן ומסננים אחת לשנה או כל 15000 ק"מ כל הקודם, והתוצאות מדברות בעד עצמן, לקוחות שלנו נוסעים מאות אלפי ק"מ ללא תקלות, רק בגלל נוהל זה.

אצלינו משתמשים בשמנים המשובחים של EUROL או ELF והיישום תמיד לפי הוראות היצרנים, כולל מסנני שמן מקוריים.

בברכת הנותן מקבל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4524 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...