Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מחפש יורשת למיאטה nb


green-man
שימו לב! השרשור הזה בן 4531 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

טוב אחרי מספר שנים טובות ביחד, הגיע זמן להשתדרג.

 

 

הנעה אחורית - must

 

גג נפתח - must

 

ספורטיבית ... בגלל זה אני מחפש יורשת. ההתנהגות כביש מדהימה ומרגשת כל נסיעה.

 

אבל מה לעשות ש 150 פונים זה כל מה שהאורווה מכילה.

 

תכלס הייתי מוסיף לה גדישה ושאר ממתקים. אבל הביטוח לא מתעלף מהרעיון.

 

 

אני יודע שהאלטרנטיבות די מוגבלות, אבל רציתי לשמוע מאנשים שחוו את אותה דילמה ושמרגישים את אותה אהבה לקונפיגורציה.

 

בסביבות 200k

 

מה אתם חושבים ? מה כדאי ? מה לא כדאי ?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתקציב שלך דווקא יש אפשרויות טובות , אבל אני לא בטוח מה אתה מחפש .

הקונפיגורציה של מיאטה היא כללית מידי , הנעה אחורית וגג נפתח , השאלה היא עד כמה אתה רוצה לשמר את המתכון המלא של המיאטה (קודם כל המכלול של תקשורת-התנהגות-קלילות , אח"כ כל השאר) או שאתה מוכן לסטות ממנו מאוד (למשל מכונית שמנה עם הנעה אחורית) .

בין האפשרויות יש S2000 , Z4 , SLK , בוקסטר , מוסטנג , מיאטה חדשה יותר (עם שיפורים יש טענות שהיא מתקרבת ל-200 סוסים והתנהגות טובה , לא יודע אם המספרים נכונים , אבל היא מהירה ומרגישה טוב זה בטוח) ועוד כל מיני כלאים הרבה פחות ספורטיביים (כן אפילו פחות ממוסטנג :-P) .

 

המעבר הטבעי ביותר יהיה המיאטה החדשה , אבל שלא תטעה לחשוב שזה לא שדרוג משמעותי (בייחוד אם תשקיע במתלים וביניקה-פליטה) .

אחריו זו ה-S2000 , הרבה יותר מהוקצעת מכל בחינה .

ה-Z4/SLK/בוקסטר לא תוכל לרכוש את הגירסאות הממוקדות , אבל אם אתה מוכן לאבד מעט מהמתכון המקורי (לא הרבה עם הבוקסטר , אבל כאן נכנסים לעלויות אחזקה גבוהות עם שנתונים נמוכים ואמינות אפסית) הן אפשרות נחמדה שמציעה פשרה בין רכבי ספורט-ספורטיביים לצעצועי יוקרה .

MX-5T 05>911 S 08>S2000 07>S2000 06>S2000 08>Mazda 6 05+Z800 14+Polo 98>Suzuki Splash 09 :cry:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני גם מרגיש שהמעבר הטבעי יהיה למיאטה חדשה.

אכן, תקשורת-התנהגות-קלילות זה מה שאני מחפש.

 

האם המיאטה החדשה סובלת מאותו אנדרסטיר כמו nb?

 

האם לכן אתה ממליץ על שידרוג מתלים ?

 

לגבי היניקה פליטה - אתה מתכוון לטורבו או ל"שילוש הרגיל" - אם לטורבו, אני נאלץ לוותר על הביטוח חובה ?

 

לגבי ה s2000, תוכל להרחיב קצת לגבי "יותר מהוקצעת" ?

 

בכל מקרה מוסטנג זה לא הכיוון - ולפי מה שאתה כותב גם הבוקסטר כבר לא ככ רלונטית

 

תודה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין לי מספיק זמן כסא במיאטה NC כדי להכיר את כל הפינות האפלות שלה , אבל מהלא מעט שאני כן יודע עלייה , כמקורית היא מכונית מעולה אבל לא מלוטשת מספיק .

היא עדיין מענגת את הנהג בכל מה שקשור להפעלה שלה (החלפת הילוכים , הגה , דוושות והעברת המידע מהשלדה) , אבל היא לוקה באי מספיק בסעיף המתלים ובנתון לשיפור בסעיף ההספק .

מניסיון נהיגה פוקח עיניים , החלפת המתלים (יש כאלו שמסתפקים בקפיצים של מאזדה ספיד , יש כאלו שמוסיפים גם אנטי-רולים , ויש כאלו שלוקחים את זה צעד מבורך קדימה ומשקיעים בקויילאוברים) מקדמת את הרכב צעד משמעותי בהתנהגות ובהנאה מנהיגה (משרה יותר ביטחון ומקנה תחושה חדה יותר) , והחלפת מערכת היניקה והפליטה הופכת את הרכב לצעצוע אחר גם מבחינת ההספק הסופי וגם מבחינת הזמינות שלו (מספרים אני כבר אשאיר למישהו אחר , אני בנהיגה הרגשתי שיש הרבה יותר מומנט בתחום הביניים) .

התקציב שלך מספיק כדי לרכוש אחת משומשת ולהשקיע בה את השיפורים האלו בתוספת צמיגים , או אחת חדשה ולגרד עוד מעט לאותם השיפורים - ואני מתעקש שאלו שיפורים חיוניים לקבלת מכונית אחרת , אם אכן זה הכיוון שלך ולא תסתפק במיאטה מקורית .

 

ה-S2000 היא חיה אחרת מכל בחינה , ובלי לצבור זמן רב הנהיגה עלייה אין סיכוי אפילו להרגיש רמיזה לכך .

אתחיל בזה שהחזקתי מיאטה (התחילה כמקורית ושודרגה מאוד לאט לאט) , החזקתי S2000 , והחזקתי כלים נוספים בינהם שרובם היו טובים משתיהן בהרבה .

אוסיף , שכרגע אני מחפש מכונית , נהגתי על גירסאות רבות של פורשה (עממיות אמנם , ברמות ה-S והטורבו) ומכוניות בליגות אחרות .

מכל המכוניות שנהגתי עליהן , המיאטה הייתה המהנה ביותר לנהיגה ואת זה שום מכונית (לא מאלו שיש בארץ לפחות) יכולה לקחת ממנה , לא S2000 וגם לא 911 טורבו , ואולי אני לא הנהג הטוב ביותר - אבל אני מרשה לעצמי לומר שאני מבין מכוניות , מאוד .

הנקודה היא שה-S2000 סובלת מאותן המחלות של כל מכונית אחרת , כנראה שככל שהגבולות של המכונית גבוהים יותר , ככה היא פחות מהנה לנהיגה בתנאים האפשריים עבורינו (במילים אחרות , לא על מסלול בקני מידה אמיתיים) , מהסיבה שהנקודה בה טמנו את הכייף של המכונית הרבה יותר זמינה במכוניות כמו המיאטה .

בכל זאת , ה-S2000 משמרת הרבה מאוד מהנאת הנהיגה של המיאטה , כשהיא לוקה בשני סעיפים ומתעלה עלייה בהרבה בשאר הסעיפים .

החסרונות הם הטריקיות של המכונית על המגבלות (רגישות יתר להעברות משקל קדימה , והיא לא ממש מכונית שאוהבת לאבד אחיזה למהירויות גבוהות , או אפילו מהירויות נמוכות שמיאטה הייתה הרבה יותר נשלטת בהן) , וההגה הכמעט שלא מתקשר שלה (כמובן שהייתרונות הם היגוי מהיר וחד , וזה מורגש) .

היתרונות הם כאמור כל השאר , והכוונה לא רק לביצועים (אחיזה , בלימה , האצה) , אלא באופן מפתיעה ה-S2000 מציעה כמה פיתויי נהיגה שהמיאטה לא מציעה (וזה לא פשוט) .

הגיר פשוט הרבה יותר טוב ומהנה להחלפת הילוכים , המנוע זה עניין של אהבה או שנאה מפאת תאבתו לסל"ד גבוה אבל תהיה בטוח שהוא מקנה תחושה הרבה יותר נמרצת ("ספורטיבית" , לא עצלן) ממנועים אחרים (יש לא מעט מכוניות אחרות חזקות יותר , שמשהו פשוט לא כייף בדחיפת המנוע שלהן למקסימום) , העיצוב של הסלון בנוי קודם כל לנהיגה אח"כ לנסיעה (מיקוד כל הבקרים מול הנהג) וכל התחושה של המכונית עם הקשיחות ואופי ההתנהגות שלה מרגישים קרובים יותר למכונית מירוץ (להבדיל שנות אור כמובן) .

אם נחזור לנקודה שלנו , ה-S2000 מציעה ביצועים גבוהים (אם כי לא קל לסחוט אותם ממנה) ועדיין מקיימת את הפתגם על שעדיפה מכונית שכייף לנהוג בה מהר , על מכונית מהירה יותר שלא כייף לנהוג בה .

MX-5T 05>911 S 08>S2000 07>S2000 06>S2000 08>Mazda 6 05+Z800 14+Polo 98>Suzuki Splash 09 :cry:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מודה לך על התשובה האינפורמטיבית וההשקעה.

 

ֿאני רק רוצה לחדד, בשיפור ליניקה ולפליטה, אתה לא מתכוון לטורבו נכון ? רק דוד ופילטר (וצ'יפ ?)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא , בלי טורבו , רק קיט יניקה וצנרת פליטה .

בלי צ'יפ גם , אבל הייתה כוונה של כמה בעלי NC להתעסק עם משהו שנקרא "סנייפר" שיכול להועיל עוד כנראה , זה כבר אני אשאיר לאחרים שמבינים בזה להגיב .

MX-5T 05>911 S 08>S2000 07>S2000 06>S2000 08>Mazda 6 05+Z800 14+Polo 98>Suzuki Splash 09 :cry:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מניסיון,הבוקסטר מכונה מדהימה.

הבעיה היחידה שלה שהטיפולים והביטוח שלה יקרים בצורה מטורפת ומוגזמת.

כל ביקור במוסך של פורש יעלה הון. הענין שפורש מחזיקים אותך בביצים,העלויות במוסכים מוגזמות לגמרי.

לדוגמא, גג חדש לבוקסטר בפורשה עולה 54 אלף שקל ! במקום פרטי הצלחתי להשיג את הגג הזה ב14 אלף שקל. אני לא יודע מה טיב הגג כי עדין לא החלפנו.

הבעיה העיקרית היא שאי אפשר לטפל באף מוסך אחר לטעמי ואצלנו היא מטופלת רק בפורשה.

אין הרבה מוסכים שיסכימו לגעת ברכב הזה וזה בעיה להפקיר אותה לידים זרות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הבוקסר מכונה מדהימה , אין ספק , אבל יש הרבה מכונות מדהימות - השאלה היא האם הן שוות את הכסף , ולמי שמחפש את התכונות של המיאטה , היא לא שווה את זה (את הירידה המוגזמת בשנתון שמלוות במכוניות מוזנחות להחריד , את עלויות הביטוח התלושות מהמציאות , עלויות הטיפולים החונקות והאמינות ה-א--פ-ס-י-ת של המנוע , ה-986 זו התאבדות טוטאלית וה-987 שקדמו ל-2006 זה הימור שסופו הפסד , גם החדשות במיוחד שקדמו ל-2009 נושאות עוד מעט מהיסטוריית התקלות כמו אטם אחורי נוזל) .

בעצם , זה נכון לכל פורשה אפשרית , למשל ה-370Z Pack מול ה-Cayman S (כמעט זהות , עם הפרש מחיר כפול) וה-GT-R שמיירטת את ה-911 Turbo במחיר נמוך משמעותית , בזמנו זה היה נכון לגבי ה-S2000 מול הבוקסטר כולל ה-S למשל השנים הראשונות של שנות ה-2000 , ואפשר להמשיך את הדוגמאות .

MX-5T 05>911 S 08>S2000 07>S2000 06>S2000 08>Mazda 6 05+Z800 14+Polo 98>Suzuki Splash 09 :cry:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בקשר לטיפולים ולעלויות הביטוח אני יכול להסכים איתך.

למרות שאם חופרים מספיק טוב אפשר למצוא ביטוח במחיר שפוי (לרכב ספורטיבי) לנהג שפוי (ללא עברות קודמות).

מבחינת המנוע,על סמך מה אתה טוען אמינות אפסית?

האמת שהרכב אצלנו כמעט שנה ועשה בסה"כ 5000 קילומטר השנה בלי תקלות יוצאות דופן והרכב הוא ממודל 2000.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש כרגע 2 S2K מעניינות בלוח יד2, אני הייתי רץ לבדוק אותם.

האופציה השניה שהייתי שוקל זה Z4.

מעבר לזה כל האופציות האחרות יהיו משנתון נמוך או נחותות מבחינה ספורטיבית.

 

ד"א, אני לא כ"כ מסכים לגבי מה שרשמו פה על פורשה. לחבר שלי יש מוסך (כללי, לא מורשה) שהרבה בעלי פורש (חדשות וישנות) באים לטפל אצלו. הוא עוזר בייבור חלקים ומוזיל בהרבה את עלויות הטיפול.

אני כן מסכים אתכם שעלויות הביטוח (אם בכלל מצאתם מישהו שיבטח אתכם) מטורפות ובשביל להוריד את עלויות האחזקה צריך לפעמים להשבית את הרכב לשבוע. זה לא נשמע כזה תענוג כשיש לך בחניה קופסת פח ששווה 200K ש"ח.

אלעד רוזנקר, טלפון 0524626633.

ניתן להתקשר להתייעץ בכל הקשור ברכבי אספנות ואופל בפרט (בעיקר ישנים).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אלטרנטיבה בכיוון אחר:

כבר המון זמן יש ביד2 m3 קבריולט ידנית,שנת 2006 המחיר הוא בסביבות ה-250K אולי אפשר להתמקח עוד..

היא אולי קצת פחות ממוקדת מהרודסטרים אבל היא מהנה לכשעצמה,ויש לה את אחד המנועים הטובים שידע עולם הרכב.

turboy

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סטטיסטיקה מוחלטת של דיווחים רשמיים (חברות סקירת אמינות) ולא רשמיים (כל פורום שמתעסק בפורשה) , זו כבר ממש לא שמועה אלא עובדה מוחלטת וכל מי שמתעסק בפורשה יודע כל כך (ואם לא אני מצטער , הוא חי בעולם אחר) , ולא סתם פורשה התאמצו לחדש את מנוע ה-M96 שלהם (ושינו איי שם לקראת 2001 ללא הועיל את תצורת המיסבים עליהם יפורט בהמשך) , נכשלו , עברו ל-M97 (שעדיין מוגדרים משום מה בחלק מהמקומות כ-M96 עם ה-VarioCam Plus , אבל שוב היה שינוי במיסבים) , המשיכו עם המזל הרע , ורק לבסוף ב-2011 סוף סוף אין דיווחים על כשלים קטסטרופליים (אך חשוב להדגיש שמידת הדיווחים בשנים הסמוכות לכך מאוד נמוכים) .

היו הרבה שינויים במהלך השנים במנועים , והיו יותר מידי גירסאות למנועים , אז לא ממש דייקתי מתי נעשו שינויים ואילו שינויים נעשו (אני בעצמי מתקשה לעקוב לאחר חודשי קריאה) , אבל כאמור ממש רק ב-2011 לא היו דיווחים על כשלים מוחלטים במנועים , אך במהלך השנים הם צנחו ברמות קריטיות (בהתאם לשינויים שנעשו , ולכן כשבאים לרכוש מכונים צריך להתחיל שיעור ארוך בלמידת המנועים של פורשה , אבל בגדול כן הכלל של כמה יותר חדש יותר אמין , למעט ה-911 2005 , הוא כלל נכון) .

אין מקום להטלת ספק , וכמו שאומרים בתחום המודיעין "לא ניתן לבצע החלטה אינטיליגנטית מבלי להיות מיודע כראוי" , מי שנוהג בחוכמה יתחיל לבצע קריאה וחקירה לעומק של הנושאים .

 

כל המנועים סובלים ממספר רב של בעיות , אבל כולן מתגמדות ביחס ל-2 בעיות עיקריות :

הראשונה והפטאלית ביותר היא כשל של מיסב (IMS) הממוקם בחלקו האחורי של המנוע , ואחראי להעברת התנועה בין גל ההינע לגלי הזיזים (תוך כדי שהוא עצמו מחזיק בגל\מוט העברה) .

המיסב מסתבר לא אטום היטב (אחד התסמינים הלא מחייבים הוא חלקיקים פלסטיים של המיסב בפילטר השמן , ושמן המנוע חודר אליו , לאחר תקופת עבודה בה שמן המנוע פינה את הגריז מהמיסב , הוא כושל .

כשזה קורה , התזמון משתבש , והתוצאה היא דייט בין הבוכנות לשסתומים , ובמקרה הטוב המנוע ימוחזר להיות פחית קולה או מקרר .

הבעיה השנייה היא האטם (RMS) הראשי והאחורי של הקראנק שאפט , היא לא תהרוג את המנוע כמו הבעיה הראשונה , אבל שכיחה מכדי להתעלם ממנה , ולרוב כשרואים נזילת שמן שקשורה למיסב ה-IMS נוטים לחשוב שזו בעיית ה-RMS , מה שמסתיים באופטימיות שלך , שהאשה תחזיר אותך הביתה אחריי שתספר לה כמה עולה להחליף מנוע .

 

אני בעצמי בתהליכי מו"מ על 2 מכוניות פורשה שונות , ואחת מהן כבר החזקתי בעבר , כך שאני רחוק מלהיות שונא פורשה , אבל המציאות היא מה שהיא .

MX-5T 05>911 S 08>S2000 07>S2000 06>S2000 08>Mazda 6 05+Z800 14+Polo 98>Suzuki Splash 09 :cry:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4531 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...