Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5323 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלומות,

 

אישור העדכונים האחרונים לחוק לשון הרע הוא הזדמנות טובה לדבר על גבולות הגזרה בקארזפורום.

בעניין בעלי מקצוע בתחום הרכב הכל מוגדר בכללי הפורום הרלוונטי, אבל מהם כללי המשחק בשאר הנושאים?

 

למשל, אם אני רוצה לכתוב ביקורת רעה על מסעדה, מה מותר ומה אסור לי לכתוב? היכן עובר הגבול?

אם אני רוצה להתלונן על בעל עסק שעשק אותי, האם אני מחוייב לגבות את התלונה בקבלות וכיו"ב?

הרי ידוע שלאתר שלנו יש דירוג גבוה בגוגל וכל דבר שנכתב פה נצרב שם לעולמים...

 

זכור לי מקרה שבו אינסטלטור שזכה לביקורת רעה באוף טופיק שלח מכתב איום בתביעה לפותח השרשור.

הנושא נסגר באמצעות מכתב תגובה, ובמקביל החבר ביקש למחוק את השרשור. הייתי רוצה להבין האם הפורום

מחוייב במצב כזה למסור פרטים מזהים על מי שכותב את הביקורת, או שמא אנו מוגנים וחופשיים להתבטא מבלי

לחשוש מאיומי תביעה למיניהם.

 

איכשהו מעולם לא דיברנו על זה פה באופן פתוח. אני לא מתלונן או בא בטענות, פשוט באמת הייתי רוצה להבין

מהם כללי המשחק. אשמח לשמוע מהמנהלים מה עמדתם בנושא זה.

 

בתודה מראש.

  • תגובות 48
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

אני לא בדיוק זוכר מה היה שם אבל זכור לי מקרה שפורסם פרסום שלילי על ספונסר של הפורום.

זה היה עוד בהתחלה שלא היו הרבה ספונסרים וכנראה זה הכניס כסף טוב למערכת.

פותח השרשור התבקש מהמנהלים (אפילו לא מהחברה עצמה) של הפורום לשלוח את הפרטים שלו (לשון הרע?).

 

לא זוכר איך זה נסגר, רק זוכר שעלה ריח מאוד לא טוב מאותו שרשור.

פורסם

כול ההייפ סביב החוק הזה, הוא קשקוש בלבוש אחד גדול.

 

הידעתם שלפני החוק החדש, על כול עבירת דיבה היו יכולים לתבוע אתכם בסך 50 אלף שקל? אז היום יכולים לתבוע אתכם על 300 אלף שקל!

 

זה כול הסיפור. אני לא ראיתי את חברי הפורום נתבעים על ימין ועל שמאל על סכומים כאלה, אז למה שייתבעו עכשיו?

פורסם

חוק לשון הרע קיים גם היום רק רוצים להעלות את תקרת התשלום ללא הוכחת נזק מ 50K ל 300K ואם מדובר בכוונה לפגוע מ 100K ל 600K

 

כך שהשוני הוא בסכומים שעלולים להפחיד אדם העומד מול טייקון, חברה גדולה וכו'

 

אין דין תביעה על 50 או 100 אלף כדין תביעה של 300 או 600 אלף ש"ח.

 

לפי בית המשפט העליון אין חובה כיום למסור פרטי משתמש לנפגע לא על ידו ולא על ידי האתר ולא על ידי ספק האינטרנט.

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

פורסם

מלבד העיניין הכספי יש נקודה נוספת בחוק אומלל זה, שהוסתרה היטב, והיא "להוסיף את תגובתו המלאה לפרסום בתוך זמן סביר", זהו סעיף קריטי בנוגע לעיתונות, בלוגים וכו' שיידרשו להפקיע עמודים שלמים למען התגובת הנעלב, אם לא תפורסם תגובתו אזי סכום הפיצוי יגדל למליוני שקלים.אם הסעיף הזה לא אבסורד אחד גדול ,אז אינני יודע מהו אבסורד.

"חייל שנלחם תמיד מקווה לימים טובים יותר. אבל אלה שלא נלחמים הם שקובעים איזה ימים יבואו"

פורסם
כול ההייפ סביב החוק הזה, הוא קשקוש בלבוש אחד גדול.

 

הידעתם שלפני החוק החדש, על כול עבירת דיבה היו יכולים לתבוע אתכם בסך 50 אלף שקל? אז היום יכולים לתבוע אתכם על 300 אלף שקל!

 

זה כול הסיפור. אני לא ראיתי את חברי הפורום נתבעים על ימין ועל שמאל על סכומים כאלה, אז למה שייתבעו עכשיו?

 

החוק תמיד היה קיים, אבל העניין הוא שעכשיו הוא עלה לתודעת הציבור. ללא קשר לסכום הקנס שעלה, עצם העלתו חזרה לתודעה היא הנזק האמיתי שנגרם.

פורסם
הידעתם שלפני החוק החדש, על כול עבירת דיבה היו יכולים לתבוע אתכם בסך 50 אלף שקל? אז היום יכולים לתבוע אתכם על 300 אלף שקל! אני לא ראיתי את חברי הפורום נתבעים על ימין ועל שמאל על סכומים כאלה, אז למה שייתבעו עכשיו?

 

ידענו.

ואנחנו לא באמת יודעים כמה חברי פורום נתבעו וכמה שרשורים הועלמו עם השנים. זאת בדיוק הפואנטה.

 

המקרה עם האינסטלטור שציינתי קרה עקב זה שאחד הלקוחות עשה עליו חיפוש בגוגל ומצא את אותו שרשור. בעל המקצוע לא טרח אפילו להירשם ולהגיב, או להתקשר ללקוח ולנסות לפייס אותו... הוא פשוט איתר את הכתובת לפי פרטי האירוע ושלח מכתב מעוה"ד שלו. התגובה הטבעית של פותח השרשור הייתה לבקש שיורידו אותו מעל דפי הפורום, ובמקביל המשיך הטיפול במישור המשפטי.

 

תאר לעצמך מצב שבו כל נותן שירות יתנהג בבריונות כזאת. שאי אפשר יהיה לפתוח את הפה מבלי לחשוש מתביעה משפטית. כמו שאמרתי, מעולם לא דובר פה על הזכויות והחובות שלנו בנושא ומעולם לא הוגדרו גבולות הגזרה. לכן אני שואל.

פורסם

התשובה פשוטה:

אם בעבר לא היה טעם לטרוח עבור 50,000 ש"ח פוטנציאליים,

הרי שעכשיו יקומו עשרות או מאות "טרולים" ויחפשו כל פינה אפשרית ברשת

על מנת לתבוע, כי סכום הפרס גדל.

 

לא מעט מהעם הנבחר "מככבים" בראש חברות הפטנט-טרולים

(אחלה דלק לאנטישמיות), זה נשמע לי כמו תחום שמתאים בדיוק לסוג האנשים האלה

(צריך לספק עבודה לאלפי עורכי הדין המיותרים שנמצאים כאן, לא?).

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

פורסם

היום כבר מותר לגלות

 

בשרשור על ההונדה S2000 נתבע השוכר גם על לשון הרע בסכום הפעוט של 100K

 

סיבה טובה נוספת מדוע הסכים להתפשר!!

 

וכן זה גורם מפחיד לגבי כותב שאינו מצוייד בסוללת עורכי דין כפי שחברה גדולה יכולה להעמיד נגדו.

 

ומספיק האיום בהגשת תביעה כדי שתחרבן /תשתין במכנסיים ותכתוב הודעת התנצלות , ו

 

כך מחאה / תלונה לגיטימית ונכונה עלולה להיעלם.

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

פורסם
אני לא בדיוק זוכר מה היה שם אבל זכור לי מקרה שפורסם פרסום שלילי על ספונסר של הפורום.

זה היה עוד בהתחלה שלא היו הרבה ספונסרים וכנראה זה הכניס כסף טוב למערכת.

פותח השרשור התבקש מהמנהלים (אפילו לא מהחברה עצמה) של הפורום לשלוח את הפרטים שלו (לשון הרע?).

 

לא זוכר איך זה נסגר, רק זוכר שעלה ריח מאוד לא טוב מאותו שרשור.

 

 

הריח היחיד שעולה זה מההודעה שלך, כי אתה לא מפרט.

כמי שניהל פורום ששייך לחברה ציבורית, הנוהל של לדרוש פרטים מגולש שמפרסםם דברים הוא מקובל, ונועד למקרה שתהיה תביעה והוא ייצטרך לעמוד מאחורי מילותיו.

זה לא תפקידם של בעלי הפורום לספק הגנה משפטית למשתמש.

אנחנו לא מוחקים, אנחנו דורשים שיעמוד מאחורי הדברים שלו.

 

מלבד העיניין הכספי יש נקודה נוספת בחוק אומלל זה, שהוסתרה היטב, והיא "להוסיף את תגובתו המלאה לפרסום בתוך זמן סביר", זהו סעיף קריטי בנוגע... בלוגים וכו'" שיידרשו להפקיע עמודים שלמים

 

אתה יכול לפרש את המושג "להפקיע עמודים בבלוג?"

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם
היום כבר מותר לגלות

 

בשרשור על ההונדה S2000 נתבע השוכר גם על לשון הרע בסכום הפעוט של 100K

 

סיבה טובה נוספת מדוע הסכים להתפשר!!

 

וכן זה גורם מפחיד לגבי כותב שאינו מצוייד בסוללת עורכי דין כפי שחברה גדולה יכולה להעמיד נגדו.

 

ומספיק האיום בהגשת תביעה כדי שתחרבן /תשתין במכנסיים ותכתוב הודעת התנצלות , ו

 

כך מחאה / תלונה לגיטימית ונכונה עלולה להיעלם.

 

ומה עם תלונות שאינן לגיטימיות/מסולפות?

כמה פעמים יצא, לאחר מספר הודעות, שהמשתמש שפרסם ביקורת לא בדיוק צדק, לאחר שנכתבה תגובת הצד שכנגד ו/או לאחר שנחקר יותר לעומק?

כמה פעמים משתמשים ישר קופצים לטובת המתלונן, בלי בכלל לחשוב האם הם שומעים את האמת, כל האמת ורק את האמת?

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם
אני לא בדיוק זוכר מה היה שם אבל זכור לי מקרה שפורסם פרסום שלילי על ספונסר של הפורום.

זה היה עוד בהתחלה שלא היו הרבה ספונסרים וכנראה זה הכניס כסף טוב למערכת.

פותח השרשור התבקש מהמנהלים (אפילו לא מהחברה עצמה) של הפורום לשלוח את הפרטים שלו (לשון הרע?).

 

לא זוכר איך זה נסגר, רק זוכר שעלה ריח מאוד לא טוב מאותו שרשור.

אני מניח שהתגובה שלי לא מתייחסת ספציפית למקרה שאתה מדבר עליו מהסיבה הפשוטה שלא זכור לי מקרה כזה, אבל בתור אחראי פורום גם לי יצא לנעול שרשור שכל מטרתו היתה תלונה על שירות לקוי של אחד מיבואני הרכב, ולו רק לצורך בירור העניין ווידוא שפותח השרשור אכן מדבר על מקרה אמיתי ולא סתם טרול או מתחרה שבא להכפיש את אותו יבואן.

לא נכנסתי לסוגיה האם יש "בשר" בתלונה הזאת - מה שמבחינתי היה חשוב זה שאכן היתה עיסקה בין שני הצדדים.

מסיבה זו גם פניתי בה"פ לפותח השרשור והתניתי את המשך הדיון בכך שהוא ימסור לי את פרטיו המזהים - מה שאכן קרה ולכן הדיון נפתח.

אינני מתכוון לדבר בשם מערכת קארספורום מכיון שזהו אינו תפקידי, אולם אני כן יכול לומר שלבעלי האתר הזה עקרונית אין בעיה עם פתיחת דיונים שמטרתם שיתוף שאר הקוראים בחוויה שירותית רעה או התנסות במוצר רע, כל עוד פותח הדיון נצמד לעובדות ונמנע מהכפשה מיותרת. לראיה, אתה מוזמן להשתמש במנוע החיפוש של הפורום ולמצוא באמצעותו שלל שרשורים שמספרים על חוויות לקוח רעות כגון אלו.

AUTOBIANCHI A112 JUNIOR '84 | FIAT BRAVO SENSATION '11 | RENAULT CLIO ESTATE '14

 

לא תמצא רוטס HR במחיר זול יותר.

פורסם
ומה עם תלונות שאינן לגיטימיות/מסולפות?

כמה פעמים יצא, לאחר מספר הודעות, שהמשתמש שפרסם ביקורת לא בדיוק צדק, לאחר שנכתבה תגובת הצד שכנגד ו/או לאחר שנחקר יותר לעומק?

כמה פעמים משתמשים ישר קופצים לטובת המתלונן, בלי בכלל לחשוב האם הם שומעים את האמת, כל האמת ורק את האמת?

 

המחוקק מתלבט בנושא כבר מספר שנים, של מסירת מידע לנפגע על זהותו של הכותב, ובית המשפט העליון אמר את דברו תוך המלצה חמה למחוקק לטפל בסוגיה.

 

נכון לרגע זה יש "חסינות " לכותב ,לפורום , ולספק האינטרנט למסירת זהותו של הכותב.

 

ומסכים אני עימך כי יש פעמים שנעשה שימוש לא ראוי בזכות לאנונימיות תוך ניצולה להכפשה כו'

 

ולפעמים יש יותר מאמת אחת.

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

פורסם
הריח היחיד שעולה זה מההודעה שלך, כי אתה לא מפרט.

כמי שניהל פורום ששייך לחברה ציבורית, הנוהל של לדרוש פרטים מגולש שמפרסםם דברים הוא מקובל, ונועד למקרה שתהיה תביעה והוא ייצטרך לעמוד מאחורי מילותיו.

זה לא תפקידם של בעלי הפורום לספק הגנה משפטית למשתמש.

אנחנו לא מוחקים, אנחנו דורשים שיעמוד מאחורי הדברים שלו.

 

למיטב זכרוני היה סיפור דומה עם "טרייד מוביל", והדיונים נמחקו למרות שלטוען הראשי נגדם (ד"ר סובארו) לא הייתה שום בעיה להזדהות.

 

חוץ מזה שהצהרות כאלה לא יובילו אתכם רחוק. אם אתם מתיימרים להיות הפורום הגדול והמקצועי בארץ, מן הראוי שתתנו תשובה מקצועית

ועניינית לשאלות האלה, במקום להגיד "זה לא בעיה שלי אם תובעים אותך". יש לכם אחריות מסויימת על מה שהולך אצלכם בבית, למרות

שגם ההגדרה של "בית" פה היא שנויה במחלוקת.

פורסם
ידענו.

ואנחנו לא באמת יודעים כמה חברי פורום נתבעו וכמה שרשורים הועלמו עם השנים. זאת בדיוק הפואנטה.

 

המקרה עם האינסטלטור שציינתי קרה עקב זה שאחד הלקוחות עשה עליו חיפוש בגוגל ומצא את אותו שרשור. בעל המקצוע לא טרח אפילו להירשם ולהגיב, או להתקשר ללקוח ולנסות לפייס אותו... הוא פשוט איתר את הכתובת לפי פרטי האירוע ושלח מכתב מעוה"ד שלו. התגובה הטבעית של פותח השרשור הייתה לבקש שיורידו אותו מעל דפי הפורום, ובמקביל המשיך הטיפול במישור המשפטי.

 

תאר לעצמך מצב שבו כל נותן שירות יתנהג בבריונות כזאת. שאי אפשר יהיה לפתוח את הפה מבלי לחשוש מתביעה משפטית. כמו שאמרתי, מעולם לא דובר פה על הזכויות והחובות שלנו בנושא ומעולם לא הוגדרו גבולות הגזרה. לכן אני שואל.

 

למה התגובה של ה-shravrav היא ביריונות?

אולי באמת היו בדברים דיבה?

 

הזכות שלך היא לכותב מה שאתה רוצה, כל זמן שאתה מוכן לשאת בתוצאות.

 

חוץ מזה שהצהרות כאלה לא יובילו אתכם רחוק. אם אתם מתיימרים להיות הפורום הגדול והמקצועי בארץ, מן הראוי שתתנו תשובה מקצועית

ועניינית לשאלות האלה, במקום להגיד "זה לא בעיה שלי אם תובעים אותך". יש לכם אחריות מסויימת על מה שהולך אצלכם בבית, למרות

שגם ההגדרה של "בית" פה היא שנויה במחלוקת.

 

אל תשגל את הדעת.

אנחנו הפורום הכי גדול, בגלל שאנחנו לא פורום "מקצועי". זהו פורום חברים, אנחנו לא מתנהלים בפורום כעסק ואין כאן בעלי מקצוע בשכר. אין לי שום אחריות על מה שאתה כותב, אתה תצטרך לקחת אחריות על המילים שלך, כי אם זה התפקיד שלי, אז אני אדאג שאתה תכתוב מה שמתאים לי, לא מה שאתה רוצה.

אם תבדוק תגלה שדווקא בפורומים "המקצועיים" (כמו תפוז או Ynet ושות') המחלקה המשפטית היא שמטילה מגבלות לא פשוטות על מה מותר לכתוב.

 

יותר מכך, בעלי המקצוע שכותבים כאן עושים זאת תחת אותם הכללים, כמו כל החברים האחרים, והם כאן כי זה לטובת הפורום, משתמשיו והתכנים שבו.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı


×
×
  • תוכן חדש...