Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

הרכבת ראש מנוע ב ZX16V ההמשך


levil
שימו לב! השרשור הזה בן 7241 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

טוב ,לאחר שברגי הראש נחתו בסוף השבוע האחרון (הקופסה צמודה אלי ,ליד המיטה ליתר בטחון) ולאחר שנרכשו גם פריטים שחלקם התברר כמיותרים לחלוטין , התחלתי לעבוד על הראש:

ראשית הכוסיות (בחולם לא שורוק) ששכבו בנחת באמבט שמן מאולתר חזרו למקומן ,

את שאריות האטם של סעפת היניקה ריססתי בספריי מסיר אטמים שהצחיק את השאריות ,

ואז עברתי להשתמש בסכין גילוח שכבר פחות הצחיק , אחרי כמה וכמה מחזורים של ריסוס וגילוח עדין (כדי לא לשרוט את המתכת) השאריות הוסרו והתחלתי לעבוד על המשטח , בהתחלה עם נייר לטש עדין, אחר כך עם כרית ליטוש יהלום לליטוש 6-16 מיקרון ,בתוך הכרית יש גרגירי יהלום שלאחר השיפשוף הראשוני הם נחשפים ומתחילים לעשות את פעולתם כך לטענת המוכר בפועל:חארטה ,לא יהלום ולא נעליים רק כמה שריטות, שוב ליטוש בנייר העדין ואז ניסיתי את הרכישה הבאה : משחת קרבונריום שזה כמו פוליש למנוע ואוו ! חומר ממש טוב (לא כולל הריח )

השריטות מהיהלומים המזוייפים נעלמו והמשטח חלק כמו תחת של תינוק, את מעט השאריות שנכנסו בכל זאת לפורטי היניקה העפתי עם בקבוק הפלא שמכיל אוויר דחוז בגז R12 (גז מזגנים) חומר טוב, וגם מקרר את היד ,מרוב התלהבות גמרתי את הבקבוק לפני המטרה המקורית : ניקוי ההברגות של ברגי הראש (קומפרסור אין לי) וצריך לרוץ לקנות עוד אחד.

כעת עברתי לקמשפטים: לא סימנתי כלום בעת ההרכבה כי זכרתי שיש אי-סימטריה מכוונת מה שבאנגלית נקרא חסין -טיפשים ,את הקמשפט עם הזיז שמתלבש לתוך החריץ במשאבת וואקום (יכולתי לקרוא בהיינס כדי למצוא את מיקומו הנכון) לאחר שהלבשתי את הקאפה עליו גיליתי שהסימן שנשאר מהאטם הישן (קו דק של חלק ממעגל) מתלבש בול על שאר המעגל

בצד של הראש ומכאן כבר המיקום של הקמשפטים וה 5 קאפות מיסבים נקבע סופית .בעייה

נוספת: כיוון מחזירי השמן לא צויין בהיינס טלפון לחבר פתר את הבעייה .המחזיר הרביעי לא מתלבש על הקצה האחרון ממש תעלומה : יש בול 4 מחזירי שמן ו 4 קצוות שצריך להלביש עלייהם אבל אין סיכוי לעבור את הזיז עם הטבעת גומי לא יתכן ולא הגיוני , טלפון לבני הגדול יישב את הסתירה :" אין צורך ,הסט נועד לעוד כמה מנועים דומים שבהם כן יש צורך במחזיר רביעי אצלי לא "

גם גלגלי הטיימינג (שאחרי טיפול במשחת הפלא הבריקו כמו חדשים) מיוצרים באי-סימטרייה כפולה מקסימה: אי אפשר להחליף ביניהם ,מה של יניקה לא יעלה על הפליטה וגם אי אפשר להרכיב כל אחד מהם מהצד ההפוך(לסובב 180 מעלות) על הקמשפט שלו , COOL כעת נשארה בעייה אחת : הקמשפטים לא מתיישבים טוב במקום, וצריך להבין למה ,כי עוד לא שמתי קאפות ,כלום המחזירי שמן לא יושבים טוב במגרעות שלהם, יש למישהו רעיון?

.I'm a blocked user

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אמנם דבילי, ואולי אני לא מבין טוב את השאלה ואת המנוע הספציפי, אבל יכול להיות ששכחת שהקמשפט לוחץ על השסתומים? אז אתה מכניס אותו למקום בעזרת סגירת הברגים כנגד קפיצי השסתומים?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כן נכון ,זו פעם ראשונה שאני עושה את זה אז לא הייתי בטוח, הייה גם נידמה לי שהם ישבו מאוזן אחרי שפירקתי את הקאפות בכל אופן תודה. אם כבר אז אולי תענה לי על השאלה הבאה: המחזירי שמן :עד כמה יכול להיות להם חופש ? הם זזים בקלות יחסית על הקמשפט

עוד לא התחלתי להדק ונאמר לי שאחרי ההידוק הם ילחצו ויאטמו לגמרי את המרווח ,מה דעתך?

.I'm a blocked user

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פשוט עוד לא יצא לי לעבוד על מנוע עם גל זיזים עילי עם מחזירי שמן.

עבדתי על האופנוע שלי, ושם אין בכלל מחזיר שמן על גל הזיזים, ובקורולה עוד לא הורדתי גלי זיזים. שאר המנועים שעבדתי עליהם היו עם גל זיזים תחתון.

על פניו, זה נשמע מוזר מה שאתה אומר, שהמחזירים חופשיים על הגל, וזה נשמע מוזר שהידוק הקסוות יגרום להם להיות הדוקים יותר, אבל אני מעדיף לכתוב רק דברים שאני בטוח בהם, ולכן אני לא עונה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא מראים התנגדות רצינית, יש בתוכם קפיץ מתכתי שאולי אמור להתהדק בזמן הידוק הקסוות?

לצערי אני לא מצויד במצלמה דיגיטלית , צריך מישהו יותר מנוסה ממני שידע להעריך אם החופש מוגזם או לא , והחשדנות שלי נובעת מבעייה קודמת שהייתה בסט הזה : הגומיות שסתומים התגלו כקטנות מידיי והוחלפו ע"י בעל החנות לגומיות של elring במקום הvictor reinz

כך שיש מקום לחשדות

.I'm a blocked user

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בקריאה נוספת בהיינס (צריך לעשות זאת יותר פעמים) מתברר הסדר: הרכבת מחזירי השמן רק לאחר הידוק המיסבים ,יש גם כלי שמיועד למטרה זו בדיוק, אבל מצאתי דרך להלבשת מחזיר שמן עקשן שמסרב לעלות שעובדת טוב כשהקמשפט ללא המיסבים (עוד לא בדקתי עם המיסבים): פירוק הקפיץ המתכתי העגול שיושב בתוך המחזיר ,השחלת הקפיץ פנימה כמה שיותר ,השחלת המחזיר ללא הקפיץ פנימה (ההתנגדות נעלמת ללא הקפיץ) ואז מושכים בחזרה אחורה את הקפיץ ומלבישים אותו בקלות יחסית על המחזיר .

עדיין נותרה שאלה : כהכול יהיה מהודק והמחזירי שמן מורכבים איך ניתן לוודא בשלב זה של ההרכבה את מידת התאמת מחזירי השמן ?

.I'm a blocked user

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כשאתה מדבר על חופש במחזיר שמן האם אתה מתכוון לחוסר התאמה במידה החיצונית של המחזיר (הקוטר הגדול החיצוני) ביחס ל'בית' שלו ? או למידה הפנימית ביחס לקוטר הגל זיזים?

לא ניראה לי תקין בכלל !!!!!!!!!!!! שפירקת את הקפיץ הפנימי מהמחזיר שמן !!!!!!!!

יש לו שפתיים עדינות שאסור לפצוע וכמה שפחות להיתעסק איתם!!!!

תיבדוק מידות וקוטר בספר נתונים או במחסן ראשי של מוסך היבואן - מניסיון שלי איתם- יש להם הספרות המתאימה ואת כל המידות הנחוצות ואני מניח שיעזרו לך גם אם לא קניתה אצלהם מאחר ובכל זאת זה רכב שלהם (של היבואן).

אגב, אלרינג נחשבים לטובים.

 

מנסיון שלי עם מחזירי שמן, הם ניכנסים לא בחופשיות אל ה'בית' בקוטר החיצוני ויש להיעזר בכלי מתאים כדי לא לעוות אותם כמו קלף - בוקסה במידה מתאימה יכולה לעשות את העבודה יחד עם פטיש גומי

לגבי הקוטר הפנימי - של הגל עצמו שמה אסור שיהיה חופש אחרת יש נזילת שמן .

אין אפשרות שהמחזיר מתהדק ומקטין את קוטרו לאחר סגירת האלמנט כי המחזיר שמן הוא גומי שיצוק בתוך מסגרת קשיחה מתכתית.

הוא אמור לעלות עם קושי מסויים על הגל תוך שהשפתיים נמעכות והקפיץ הפנימי שלו נימתך ומעניק אטימה הדוקה. יש לשמן אותו בכמה טיפות שמן לפני העלאת המחזיר על הגל כדי לא לפצוע את השפתיים!

תבדוק שוב מידות והתאמה.......

 

לדעתי זה ככה בכל מחזיר שמן ומנוע מבלי קשר ליצרן וכו'.

על מחזיר השמן מוטבע ביציקת הגומי המידות שלו.

לעיתים המידות הם ממש מוטרפות עד כדי עשיריות ומאיות המילימטר (כאילו שהיתה בעיה למהנדסי החברה לבצע חריטה לקוטר 'נחמד' יותר ....) כך שאתה חייב להיעזר בכלי מדידה מדוייק (מיקרומטר ) כדי לבדוק את קוטר הגל והבית כדי להשוות עם המידה הפנימית והחיצונית של המחזיר. יותר נוח להיעזר בספרות היבואן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בדקתי את המחזירים, הם כנראה במידה הנכונה ,אבל הם לא באיכות של Elring :

הקפיץ יותר דק, והגומי בטבעת הפנימית עבה יותר.

פעם ראשונה ואחרונה שאני מתעסק עם החברה הזו (victor reinz) ,לא להתקרב !

עדיף elring או meillor -corteco

אחרי הידוק המיסבים, הכנסתי את המחזירי שמן ,קופסה ישנה של ויטמינים שימשה כתחליף טוב לבוקסת החדרה .

ולמחזיר הקטן יותר שימש מתאם בין גלגלת לצינור השקייה כבוקסה , הם נכנסו עם דפיקות של פטיש עץ , נראה בסדר על פניו ,אבל איך אפשר לדעת שלא הייתה התקפלות בשפתיים הפנימיות ? ובאמת זה הגיע עד הסוף?

.I'm a blocked user

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 7241 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...