Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שאלות לגבי ראשים של מנוע ראלי 1.6 ו1.3 של פגיו (תוסת כוח)


שימו לב! השרשור הזה בן 4634 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום לכל המכובדים פה!!

כידוע כשצריך עזרה אתo לטוב ולרע שמחים לעזור!! יש לי משהו שמתריד אותי קצת ואני צריך את עזרת חכמי הפורום!!

אנ רשום ואני רוצה שתתקנו אם צריך!!

 

א נתחיל!!

ברשותי רכב בעל מנוע NFW עם מחשב מקרוי שכוונה בו האזנתת דלק לרמה הרצויה של הנהג!!

עוד יש סעפת ינניקה מוגדלת (היא דומה לזו של ראלי דור 1 1.3 אך גדולה ממנה בהרבה) ומצערת טיפה גדולה יותר מהמקורית של הNFW הרגיל.

עוד יש ברכב סעפת פליטה 4-2-1 ופולים קלים לכל הרצועות (חוץ מהפולי של הטיימינג), בנוסף הורדה כל מערכת המזגן והמצבר הועבר אחורה.

ובכן אני תיארתי את המנוע כפי שהוא היום על הרכב עכשיו לשאלות!!

 

ברשותי קיים ראש של ראלי 1.3 (בעצם 106 דור ראשון) שכנראה נעשה לו פורטינג סטיג" 2 (כמובן רק הקדיחות והליטוש).

 

השאלה היא כזאת האם יש הבדלים בין הראש של הראלי 1.6 לראש של ראלי 1.3?

 

כמה מעלות יש לקמשאפטים בראש של 1.6 ובראש של 1.3 ?

 

עכשיו השאלה היותר קשה ואני לא מבקש להגיב בפאן הכלכלי!! לא זו השאלה כרגע!!

יש לי בנוסף קפיצי שסתומים מחוזקים ופולי קל (לראש וטימינג כמובן) של KENTו חשבתי להביאה גם קאמשאפט של KENT שנקרא PT41 שהוא בעל 292 מעלות שנותן רצועת כוח בתווח שבין 2500 ל 7000 סל"ד. וכן גם להביאה שסתומים יותר גדולים ממה שיש עכשיו במנוע!!

 

1. איזה גודל שסתומים מקורי המנוע NFW?

 

2. היכן ניתן לקנות שסתומים יותר גדולים?

 

3. על איזה ראש עדיף לבנות את הפרויקט (על הראש המקורי של המנוע או על הראש של 1.3 ראלי עם הפורטינג סטייג" 2 שברשותי)?

 

4. אני יודע שזו שאלה טיפה מפגרת אבל אני חייב לשאל במידה ואני מביא שסתומים גדולים במידה 1 מביא את הקאמשאפט הזמדובר עם הפולי טימינג הקל כמה כוחות סוס בערך אני יכול להסיף? והאם בנסיעה רגילה האוטו יהיה קשה לנהיגה??

 

# אני מעריך תוספת של כ20 15- כ"ס אני יודע שזה לא הרבה ביחס להשקעה אבל כהיום אני מעריך שאוטו (מנוע) מוציאה כ110 כ"ס אם יהיה לו 125 - 130 כ"ס עוד על משקל של כ820 קילוגרם הוא אמור לנסוע נחמד ביותר!! אולי אפילו אפשרי להוריד 2 שניות במיאוץ למאה.

 

# המנוע הוא אחרי אוברול מלא ( חוץ מבוכנות וטלטלים) מלפני כשנה והוא עבר לא יותר מ30 אלף קלומטר!!

האוטו נוסע יפה גם היום אבל אני רוצה לעשות לו את התוספת הזאת!!

ואני מאמין שהיא ברוכה אני לא רוצה להשתגע יותר מדי פשוט כפי שאמרתי חלק מהחלקים כבר אצלי צריך לסיים את העבודה!! לא?

אני רוצה לדעת מה עדיף ואיפה אפשר להשיג את מה שחסר

אנא ממכם תענו מי שיודע ויכול לעזור!!

 

#עוד משהו קטן ואחרן לרכב מידת צמיגים 195.50.15 פילוט של מישלין ללא הורדת שן מאחורה אך מורכבים בולמים של בילשטיין B8 קפיצים של אייבך שמורידים את האוטו ב3 סנטימטר ומוט מייצב צריות ומשולשים הוחלפו גם לפני כשנה כך שמבחינת אחיזת כביש האוטו מסודר! (כדי לחסוך תגובות של עדיף להשקיע באחיזת כבישוכאלה).

 

שוב תודה למגיבים!!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 46
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

אני אנסה לעזור למרות שבמנועים האלה ובמכוניות האלה אני לא ממש מבין הרבה, אז אם אני טועה אשמח לתיקון,

 

כפי ששמעתי בעבר ראש של 1.3 הוא יותר גדול מבחינת מעברים ואם עשו עליו כבר פרוייקט, אני חושב שזאת הדרך הטובה לעבר החיפוש שלך להוספת כח.

במיוחד כאשר הראש עבר שיפורים ,

עכשיו אם אתה מחפש לנצל את כל החלקים שציינת , אכן הייתי ממליץ לך להשקיע ולקנות קאמפשאפט , ושסתומים , לעזור לך למצוא מקום אני לא יכול אבל הייתי ממליץ לך על איביי או חיפוש בגוגל מונח : "106 rally valve spring and retainers"

 

לפי הערכה שלי אם כל החלקים שציינת , ואכן ישל ך פורטינג , ואתה מרכיב הכל על ה1.3 ותעלה יחס דחיסה (שתיהיה חייב אם תרצה להגיע להספק המירבי ,) אתה תוכל לעלות לעוד לפחות 40 כ"ס עם ניהול מנוע וכיוון של בן אדם איכותי .

 

בקיצור ולעניין , הסטאפ הבא יהיה לך מאוד מעניין ויסע מאוד טוב.

בלוק 1.6 מקורי

ראש 1.3 עם פורטינג יחס דחיסה וקאמפשאפטים שציינת +קפיצי שסטומים + שסטומים יותר גדולים

סעפת יניקה משופרת( ממליץ לך על מצערות)

סעפת פליטה 4-1

ניהול מנוע אפטרמארקט (haltech , motec, MS)

 

עכשיו מה שאני ממליץ לך לבדוק לפני הכל ,

כנס לפורום בחול , או בגוגל , או אולי בפורום בארץ

חפש לאיזה יחס דחיסה אתה צריך להגיע , לא ממליץ מעל 1:11 וחצי כי הדלק בארץ הוא פשוט לא אותה איכות כמו בחול .

תראה לאיזה גבול סלד המנוע יכול להגיע מבחינת חלקים פנימיים ,

 

אם תעשה מצערות זה היתלבטות שאני יגיד לך לחשוב על זה הרבה כי אומנם זה איכותי והצליל פשוט מדהים , אך שוטר לא יראה את זה בעין טובה, וגם לא בטסטים ,

לשיקולך האישי.

 

אם כל הסטאפ הזה , אני חושב שתגיע לגבול של ה160-170 כ"ס עם כיוון טוב ומחשב איכותי ,

 

מקווה שעזרתי וכמובן אל תתפוס אותי על כל דבר כי זה ידע שיש לי על שיפור מנועים אטמוספרים אחרים , אולי אצלך זה שונה .

וכמובן אם אני טועה במשהו אני אשמח לתיקון ..

A.R.T Performance

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה ממש תודה אך אני הסברתי שאני בסך הכל מרחיב את מעברי האוויר והפליטה לראש 1.3 שסתומים גדולים במידה אחת קפיצים יש פולי יש הקאמשאפט המדובר הו של חברת KENT 292 מעלות תווח יעיל בין 2000 ל 7000

עוד חשבתי על זה http://www.performancechiptuning.com/shopping_cart/addProduct?id=10

יש שם כאילו סופרצארגאר חשמאלי שנותן כ0.5 באר לא הגיוני אך לפי הסרטון שלהם הוא יעיל (אומנם לא כמו שהם מצהירים אבל בכל זאת עוד נגיד 15% אויר לא יזיק אם אני מרכיב את הסט אפ הזה) ואז צי"פ וכיוונים והסעפת שלי גם כך 4-2-1 אז לא צריך סעפת אחרת!!

באמת אי אפשר לדעת מה תהיה התוצאה אבל באמת אם זה יגיע ל40 כ"ס תוספת (אני לא מאמין אני חשבתי בלחץ 30 אבל בלחץ) אזאי הרכב יהיה יותר מהיר מהGTI המקוורית!!

הערכה שלי עכשיו היא שהאוטו עומד על 110 כ"ס מהמנוע אם אני יסחוט עוד 40 כ"ס אני יגיע ל150 בערך כלומר כ 130 לגלגלים (אני מקווה שזה אפשרי).

אפשר עוד הצעות/ תשובות? בבקשה

השאלה הנוספת היא האם הרכב ביום יום ישתנה דרסטית?? הוא ישתנה לרע מבחינת היום יום זה בטוח אבל האם יש אפציה שהוא יהיה בילתי נסבל?

# היום על מיכל שלם 52 ליטר אני יכול לנסוע משולב כ 550 קלומטר!! כל עוד האוטו לא עובר את ה3000 אני נוסע ב1400 רגילה (אין התפרצות של כוח) אבל כאשר לוחצים על דוושת הגז יש תגובה יפה מאד (כמובן לא קורבט ולא בוגטי ולא סקאי ליין אבל עדין התגובה יפה) כך שאין בעיה להתנייד איתו יום יום (למרות שצריך לשחק הרבה עם ההילוכים כי המנוע גם לא אוהב להמצא מתחת ל200 סל"ד אני מרגיש את זה) אצלי האוטו נוסע בהילוך 5 ב3000 סל"ד בול 105 קמ"ש אבל באותו הילוך ב4000 סל"ד הוא נע באיזור ה150 קמ"ש פלוס מינוס (הבדיקה בוצע בלילה כאשר האוויר קר יותר ואם אדם אחד באוטו שמשקלו כ 70 קילו הנהג בלבד).

מבחינתי הרכב (הוא לא סטאנדארטי) אבל הוא יחסית שפוי ואפשרי להתנייד איתו ביום יום חוץ ממשחק ההילוכים.

# מה לדעתכם ומנסיונכם הרכב יהפוך לאחר השינוי המיוחל למשהו בלתי נסבל ביום יום?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אף אחד לא יכול להגיד לך אם זה בלתי נסבל ואני יגיד לך למה ,

אני נוסע ברכב ש99 אחוז מהאנשים יגידו לך שזה לא הגיוני שאני נוסע איתו ביום יום (יש לי בולמים שהקשיחות הכי קרובה אליהם זה מוט ברזל .) ומנוע שמתחת ל4 אלף סלד , לא עובד כמעט .

בכל מקרה אני יגיד לך מה , אם אתה נוסע ביום יום , ותעשה את כל מה שאמרתי לך , אתה תוכל לסוע ביום יום בקלות , בתנאי שתכוון את הרכב אצל בן אדם שעובד בזה הרבה ויש לו נסיון לרכבים שנוסעים ביום יום .

 

דבר אחרון אני יגיד לך , לא קיים דבר כזה שבאמת עובד (הסופרצארגר החשמלי) זה גימיק שפשוט נועד לעבוד על אנשים בעיניים ,

בישביל שהוא באמת יעבוד ויתן 0.5 באר (זה מלא !!) אתה צריך עוד אלטרנטור שיתן לו כח לבד .

במילה אחת ישראלית : חרטה !

A.R.T Performance

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קודם כל אצלי יש סט של בילשטיין B8 נראה אותך אם זה מספיק קשה ואין לי בעיה עם זה!!

אני הולך על הסט אפ שרשמתי ולא על מה שהצעתה!!

אין לי בעיה לנסות את החרטה והוא לא באמת נותן 0.5 באר אני יודע אבל אם הוא מצליח לתת עוד 15% אוויר, בכל הבלאגן שעומד לעבור הראש זה יכול לעזור למנוע לעבו יותר טוב!! הרי צריך לפצות קצת עם אוויר דלק אין בעיה לפצות אבל לפצות באויר ללא טורבו זו בעיה!!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כנראה שאתה לא מבין אותי, אנשים שנסעו ברכב שלהם ביום יום עם B12 לא היו מוכנים להיכנס חזרה לאוטו שלי לנסיעה של יותר מדקה כי הרכב קשיח מדי .

אז תאמין לי שהרכב שלך "נוח" ליד שלי, אבל שוב הכל יחסי,

דבר שני.

ממש לא הבנת אותי בנוגע ל"טורבו החשמלי" לא רק שהוא לא יתן לך חצי באר, הוא יאט לך את הזרימת אוויר כי שום מאוורר חשמלי לא יכול לנוע במהירות הזאת , אלה אם כן כמו שציינתי תספק לו חשמל של אלטרנטור שלם אליו .

 

דבר אחרון . תספר לי מה הסטאפ שלך בידיוק כי לא ממש הבנתי , הסטאפ שאני הצעתי הוא הטוב ומועיל ביותר ואתה תוציא מכל חלק את המירב שלו . אם למשל תשים את הקאמפשאפטים בלי לעלות יחס דחיסה , פשוט מאוד לא תתן את היעילות המירבית של הקאמשאפטים.

עכשיו . אם אתה מתכוון שלא תשים מצערות אני אמרתי לך שזה לא הכרחי , רק רצוי . זה כבר החלטתה שלך .

A.R.T Performance

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לאחר בדיקות עם אנשים בעלי מקצוע ואנשים עם נסיון הוחלט על סט אפ הבא:

מנוע כידוע של ראלי 1,6

ראש 1.3 ראלי שמעברי אוויר ופליטה יושחזו עשד כמה שניתן ויעברו ליטוש והחלקה, אם זה עוד אפשרי אז גם הורדת שטח!!

מבחינת הרכיבים של הראש: פולי קל לטקמשפט, קאמשאפט 292 מעלות, קפיצים מחוזקים לשסתומים.

טוב חוץ מזה יש סעפת פליטה 4-2-1 ואם הכל יהיה בסדר תהיה צנרת זרימה חופשית!!

שוב ניהול אחר כנראה מהמקורי של ראלי !!

את החרטה החשמלית המדוברת שמתחבה בתוך הפילטר פתוח!

סעפת יניקה כמון שהיא עכשיו טיפה גדולה יותר מהמקורית וגם המצערת כ"נל.

משאבת דלק גדולה יותר ווסאט דלק מתכוונן

והכי חשוב כיוונים!!

בנסוף האוטו יעבור הקלת משקל של כ 15 ק"ג

זה הסט אפ שאני יכול להרשות לעצמי!!

שוב המטרה שלי היא להוציאה מהמנוע הזה עד 30 סוסים צוהלים לא יותר מזה וכנראה שאם כל זה אני באמת בזכות הסט אפ הזה

 

אבל בכל מקרה זה מה שאני יכול להרשות לעצמי כרגע וחאני מאמין שאיזו תוצאה שלא תהיה אני יהיה מבסוט מאד

 

כהיום יש בערך 110 כוח עם כל מה שציינתי כנראה אפשרי להגיע ל140 150 כוח ,

שוב זה מה שאני בחרתי וזהו התוצאה אמורה להיות בתווח המדובר (140 - 150) בשביל רכב שישקול 870 ק"ג כולל שמנים ונהג הרכב אמור לנסוע נחמד מאד!!

וזהו מספיק לי את מה שתכננתי!!

לא ניותר ולא פחות!!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כנראה שאתה לא מבין אותי, אנשים שנסעו ברכב שלהם ביום יום עם B12 לא היו מוכנים להיכנס חזרה לאוטו שלי לנסיעה של יותר מדקה כי הרכב קשיח מדי .

אז תאמין לי שהרכב שלך "נוח" ליד שלי, אבל שוב הכל יחסי,

דבר שני.

ממש לא הבנת אותי בנוגע ל"טורבו החשמלי" לא רק שהוא לא יתן לך חצי באר, הוא יאט לך את הזרימת אוויר כי שום מאוורר חשמלי לא יכול לנוע במהירות הזאת , אלה אם כן כמו שציינתי תספק לו חשמל של אלטרנטור שלם אליו .

 

דבר אחרון . תספר לי מה הסטאפ שלך בידיוק כי לא ממש הבנתי , הסטאפ שאני הצעתי הוא הטוב ומועיל ביותר ואתה תוציא מכל חלק את המירב שלו . אם למשל תשים את הקאמפשאפטים בלי לעלות יחס דחיסה , פשוט מאוד לא תתן את היעילות המירבית של הקאמשאפטים.

עכשיו . אם אתה מתכוון שלא תשים מצערות אני אמרתי לך שזה לא הכרחי , רק רצוי . זה כבר החלטתה שלך .

 

חבר יקר אין לי שוב וויקוח איתך בעניין הטורבו החשמלי או הנוחות אבל תבין שאני גם לא נוסע על ספינה אמריקאית!!

והראש הזה אכן עומד גם לעבור הורדת שטח!!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין טעם לשים טורבו חשמלי בלי תוסף אבקת לטאות לדלק.

בקיצור שיפורים לחוד וחירטוטים לחוד, נשמע פרויקט נחמד, תתרכז במה שמועיל.

Para comer bien hay que saber manejar

"Dona Rosa"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין טעם לשים טורבו חשמלי בלי תוסף אבקת לטאות לדלק.

בקיצור שיפורים לחוד וחירטוטים לחוד, נשמע פרויקט נחמד, תתרכז במה שמועיל.

תודה באמת תודה!!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

150 כ"ס עם 8V בלי מצערות?

 

כל מה שציינת כאן (מינוס הטורבו חשמלי, שהוא בדיחה בפני עצמו) שווה בערך 130 כ"ס אמיתיים במנוע.

 

רוצה יותר בלי מצערות? או חלקים אקזוטיים או 16V.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

150 כ"ס עם 8V בלי מצערות?

 

כל מה שציינת כאן (מינוס הטורבו חשמלי, שהוא בדיחה בפני עצמו) שווה בערך 130 כ"ס אמיתיים במנוע.

 

רוצה יותר בלי מצערות? או חלקים אקזוטיים או 16V.

AVIA לא הבנתה אותי כלל ו כלל בתחילת השרשור רשמתי מה אני רוצה לעשות זאת על מנת להתייעץ עם אנשים בפורום בכדי לדעת מה אכן שווה לי לעשות!!

לאחר בירורים עניין השסתומים ירד!! בהתחלה באמת שיארתי כי אני יוסיף עד ואני מדגיש עד כ30 כ"ס (כלומר אם יש לי בערך 110 כ"ס היום) אז אני יגיע לכ 125 עד בלחץ 140 כ"ס אמיתיים במנוע!! זה מה שאני חשבתי וזהו בהמשך השרשור על פי YOHAN

הבנתי שהתוספת הנ"ל יכולה להסיף בערך עד כ40 כ"ס!!

עכשיו אני הבנתי שהוא התכוון למה שהוא התכוון אבל שוב אין לי מטרה מסוימת ספיציפית להציאה את זה מהמנוע !!

פשוט הסברתי שחלק מהחלקים כבר אצלי!!

והגיע לידי הרכב הנ"ל ולכל אני כבר הסברתי מה הסט אפ שאני רוצה לבנות כשיו השאלות הן לידע שלי (הן כללי והן ספיציפי)

כיוון שאתה יכול לבדוק שאלו אותי כבר מה הסט אפ שאני מתכנן לבנות רשמתי אין לי כוח לחזור על זה!

ההתעניינות שלי היא בתוצאות כי חלק מהעבודה כבר נעשת!!

אתה מבין שגם אם הסט אפ הזה היה נותן כ15 כ"ס הוא עדיין היה מורכב!!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עוד שאלה קטנה הבנתי שקמשאפט עם יותר מעלות מעלה כמה סוסים צוהלים בגבוהות (בהתאם לסל"ד שבו הוא אמור להוסיף) אבל אמרו לי שהמומנט בנמכות אמור לקטון אני לא מתעסק באמרו לי או לא!!

 

אבל טוב להתייעץ אם אכן זה כך מה אם היום יש לי קאמשאפט 258 מעלות ואני מרכיב במקומו קמשאפט בעל 292 מעלות אזי ב6500 סל"ד אני יקבל תוספת סוסים אך נגיד ב2000 סל"ד אני יאבד מומנט? האם זה נכון? אם כן האם האיבוד מומנט הוא משמעותי?

ועוד שאלה המומנט הוא זה שמשפיעה על התאוצה, אם כל מה שנרשם למעלה נכון אז אני אמור להאיץ למאה ביותר זמן לאחר הרכבת הקמפאט 292 מעלות?

האם זה נכון אז בעצם אין תועלת בקמשאפט הזה?

או שאך זזה עובד אני מבולבל.

העניין הסופי הוא מה יהיה המוצר הסופי כאילו על הנייר הכל יכול להיות טוב ויפה אבל השאלה היא מה אני מרווח או מפסיד בנסיעה

ולא באמת האם יש לי 150 או 140 או 130 כ"ס ב7000 סל"ד הרי לא באמת נוסעים כל הדרך ב7000 סל"ד

אני מאד רוצה וצריך לדעת את הפתרון לדילמה (תשוה לשאלה).

כי בכל זאת אני שוקל בקפידה את עניין הקממשאפט (במנועים אלה של פגו יש לי אופציות רבות כידוע או להשאר עם 258 מעלות או להביאה 262/ 264 / 266 / 276 / 278 / 282 / 284/ 292 / 300 / 304 / 310 / 315 מעלות אלה הם הקמשאפטים הקיימים למנועים האלה על פי מה שחפשתי ומצאתי באינטרנט!

אני צריך להבין את העקרון מאחורי הרעיון בכדי לשקול איזה קממשאפט אכן מתאים לצרכים שלי!!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה שאמרו לך הוא נכון ,

הבעיותיות פה היא כזאת , ברגע שאתה תשנה את הקאמפשאפט . אכן יאבד לך מומנט בסלד הנמוך , ולהגיד לך שזה לא משמעותי אני לא יכול להגיד את זה כי זה לא נכון , זה אכן משמעותי ואני אתן לך דוגמא קלה .

ברכב א' קיים מנוע 1.6 עם מצערות שההספק שלו הוא 97 כ"ס בגלגל אך מגיע רק ב6500 סל"ד , והמומנט יחסית נמוך בסלד הנמוך , הפיק מגיע בסביבות 4500 סל"ד.

בניגוד לזה ברכב ב', קיים גם מנוע 1600 , אך שם הוא עובד עם קרבורטורים , שידוע שנותן יותר מומנט ופחות הספק , הכוח שלו בנוי כמו שצריך כבר מסלד יחסית נמוך באזור 4, ומשם ההספק רק עולה , אך התוצאה הסופית היא שיש לו סביבות ה80 כ"ס בגלגל . זאת אומרת 20 כ"ס הבדל .

אני לא יכנס איתך למשקל אך אני כן יגיד לך שרכב ב' הוא יותר קל בסביבות ה150 קילו , זאת אומרת שתיאורתית שני הרכבים אמורים להיות אותו הדבר .

בפועל מה שקורה , שאם נלחץ במהירות ** בהילוך 4 שכל אחד נמצא בסביבות ה4000 סל"ד , רכב ב' פשוט מאוד נעלם , ואני מדבר שכבר בעברה ל5 יש בערך 4 מכוניות הבדל ,

אבל בניגוד לזה אם נלחץ מאותה מהירות רק בהילוך 3, שכל אחת נמצא בסביבות ה5 וחצי אלף , שני הרכבים פשוט מאוד עומדים אחד ליד השני , כל ההילוכים .

מה שאני מנסה להסביר לך , אין טוב ורע פה , יש רק מה שמתאים לך , זה למה אני שואל , מה המטרה שלך ,תעשה בירורים מה מתאים לך מבחינת רכב ליום יום .

משו אחד אני יכול להגיד לך , ההבדל במומנט עם הקאמפשאפט , זה לא אומר שב3 אלף סלד המנוע מת , זה ממש לא ככה , זה עדיין נוסע .

 

להבהיר לך משו , מנוע אטמוספרי מאוד קשה לשפר , זה לא "פשוט" כמו לשים טורבו ולגדוש, זה הרבה יותר מסובך וכל שיפור יעלה לך לא מעט כסף .

מבחינת קאמפשאפטים , אני יגיד לך ככה , אם הסטאפ שלך יחסית מתון, שזה אומר סעפת יניקה מקורית עם מצערת אחת , אל תלך יותר גבוה מ272 , כי ככך שתעלה במעלות , ככה תצתרך להגיע לסל"ד יותר גבוה בישביל להגיע להספק המירבי של כל המכלולים.

272, יחסית מתון , ולכן לפי מה שאתה אומר, שאתה לא רוצה לשים שסטומים , מצערות וכן הלאה, יותר מזה לא רק שלא יתן לך הרבה, גם אתה לא תשתמש בזה .

 

מה שאני ממליץ לך בתור חובה , שתוכל לנצל הכל כמו שצריך , אם אתה לא רוצה מצערות , אז הקאמפשאפט שציינתי , הכי יהיה יעיל , עם יחס דחיסה באזור 11 , עם דלק איכותי , פורטינגים ברמה מתונה , כי גם זה יכול להיות לך יותר מדי , וכמובן לראות כמה גבוה אתה צריך להגיע עם הקאמפשאפט , וכמה אתה יכול עם המנוע כמובן שלא ישבר לך .

ועל כל זה להוסיף ניהול איכותי (זה הכרחי!) ואתה תוציא עוד 40 כ"ס במנוע בקלות. אם תשים מצערות אתה יכול להביא קאמפשאפט אחר, לעלות עוד קצת סל"ד ולדעתי גם לגרד את התוספת 60.

 

שוב כמו שאמרתי , הכל להחלטתך .

מקווה שעזרתי

A.R.T Performance

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

YOHAN תודה על ההסבר אני חושב שפחות או יותר הבנתי את הרעיון!

אני בהחלט לא יביא אם כך את הPT41 של KENT CAMS (קאמשאפט 292 מעלות)

מה שאני כבר כנראה סגור עליו לפי המלצתך הוא VTRBP270RAL של PIPER CAMS שהוא בעצם קאמשאפט שנותן 284 מעלות ביניקה ו284 בפליטה!!

אני ממש מודע לך על ההסבר החכמתי המון!!

תגיד עוד משהו הקאמשאפט שאני רוצה להרכיב עכשיו יותר מתקבל על הדעת לפי הסט אפ הנ"ל?

 

# שסתומים אני רוצה להרכיב אבל אין לי אפשרות הרי אם ידוע לך המנוע של ראלי NFW הוא בעל מה שנקרא "עיניים" בחלק העליון של הבוכנה זאת אומרת שיש התאמה בין הסשתומים הרגילים/מקוריים לאותו תא השריפה.

מפורומים בחול ועוד כמה אנשי מקצוע הבנתי שכאשר משנים את גודל השסתומים במנוע כזה מתחיל שישו ושימחו!!

ואז כבר העניין הוא שצריך להזמין בוכנות וטלטלים ואתה יודע איך הראש עובר עם עושים אז מהתחלה עד הסוף!!

אין לי כרגע רצון ואפשרות לבנות מנוע מהתחלה עד הסוף (זמן כלכלי) כאשר בהתחלה בכלל המטרה היתה להחליף שסתומים!!

בכל זאת לא ילד, ובכל זאת יצאה לי לעבוד במכונאות ובכל זאת עשיתי טעויות בחיים!!

ולכן אני ישגע כל אחד ואשאל ויבדוק ויעשה חושבים.

שוב חלק מהחלקים כבר אצלי ולכן מה שעלי להזמין זה רק את הקאמשאפט וזהו ולכן אני בודק 10 פעם וחותך פעם אחת.

רק רוצה להנות עם הבובה כמה שיותר אני יתן לה יחס טוב והיא תחזיר לי כיף מנהיגה.

 

מה שכן ראיתי שם כל מיני טבעות אם לקפיץ ואם לשסתום האם אני צריך לרכוש גם אותם או שפשוט לשים חדשים רגילים וזהו!?

לא הבנתי גם מזה CAM FOLLOWER והאם גם אותם אני צריך מPIPER או שסתם חדשים יספיקו!!

מה אתה אומר על הבחירה של הקאמשאפט 284 יניקה 284 פליטה? בכל זאת השתחנתי לרדת מידה כי ההסבר שלך היה טוב אבל אני לא סגור שהבנתי עד הסוף איך זה עובד אבל אהבתי את הדוגמה!!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4634 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...