Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

ההבדלים בין שרשרת לרצועת תזמון (טיימינג)


Step
שימו לב! השרשור הזה בן 4716 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

יצא לי לחשוב, למה לא מתקינים בכל המכוניות שרשרת טיימינג?

לפי מה שהבנתי עם תחזוקה נכונה- בדמות טיפולי שמן בזמן ושימוש בשמן איכותי, השרשרת שורדת ללא כל בעיה לאורך כל חיי המנוע.

החיפוש העלה שרשור דומה שבו נאמר שזה בגלל עלויות ייצור, ועקב רצון הייצרנים שלמוסכים תהיה עבודה.

אם זאת הסיבה הראשונה, אז איך זה שברכבים זולים כמו הפיאסטה הישנה יש שרשרת ולא רצועה?

הסיבה השניה, פשוט לא נשמעת לי הכי הגיונית בעולם, או שהדעה שלי על יצרני המכוניות היא טובה מדי.

יש משהו שאני מפספס? מהי הסיבה שבמכוניות חדשות מותקנות רצועות ולא שרשראות?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש לכל יצרן את שיקולי הביזנס שלו. יש יצרנים שמתכננים את המנועים כך, כדי לגבות כסף על ה״גומיה״. אני מעדיף כמובן שרשרת וחזרתי למסורת שלי: שרשרת תזמון והנעה אחורית. אין לי אימון בגומיות. כל פעם צריך לחשוב האם התקינו טוב או לא.

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הסיבות לשימוש ברצועת תזמון - עלויות מופחתות, פחות רעש.

 

אבל בשנים האחרונות חלק מהיצרנים חוזרים למערכות תיזמון עם הנעת שרשרת.

 

מערכות עם שרשרת אכן דורשות פחות תחזוקה, אבל במקרה של תקלה התיקון יקר ומורכב פי כמה בהשוואה למערכת עם רצועה.

 

במנוע של פיאסטה יש שרשרת תיזמון כי מדובר במנוע שפותח עוד בשנות ה 60, זה מנוע עם קאמשפט תחתון, שמונע על יד שרשרת תיזמון קצרה.

 

במנועים עם קאמשפט תחתון תמיד השתמשו בשרשראות תיזמון (או בגלגלי שיניים ), לא ברצועות גומי.

 

גרגורי,מה נסגר איתך ? :shock::lol:

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4716 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

Guest
הנושא הזה נעול לתגובות.
×
×
  • תוכן חדש...