Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

דייהטסו שרייד 92: צריכת דלק מוגזמת


יונתן12345
שימו לב! השרשור הזה בן 4714 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום לכולם, יש בראשותי דייהטסו שרייד שנת 92 1300 ידני, האוטו בראשותי כשנה (קצת פחות) והרכב שמור ומתוחזק. האוטו על פי דעת רוב אמור להיות חסכוני אך המציאות קצת שונה: בעיר האוטו צורך 1 לכ8 ק"מ (אפילו פחות לעיתים) ומחוץ לעיר הצריכה המיטבית שהשגתי היתה 1 לכ13 ק"מ בצורה המיטבית ביותר כלומר רצועת כביש ארוכה (כביש 6) מהירות של 90-100 קמ"ש בלי מזגן ובלי ציוד ונוסעים. מבחינתי זה מוגזם לאוטו כל כך קטן ורחוק מהצריכה שאמורה להיות לאוטו כזה. מה הבעיה ומה צריך לעשות כדי לטפל בה?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש לי נסיון עם רכב דומה בעל תיבת הילוכים אוטומאטית והוא צורך ליטר דלק ל10 קילומטר בעיר ללא מזגן ו15 מחוץ לעיר ללא מזגן. עם מזגן זה פחות 2-3 קילומטר לליטר והרכב מאבד המון כוח שהמזגן דולק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לדעתי הבעייה היא קרבורטור. ממליץ לפנות למכון קרבורטורים.

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האם תמיד הרכב צרך דלק בכמויות הללו ? כמה זמן הרכב אצלך ?

האם לחץ האויר בצמיגים תקין ?

ייתכן באמת שהגיע הזמן לטפל בקרבורטור, כפי שציין קודמי. נראה לי שיש מקום לשיפור מה.

ממליץ על צביקה קרבורטור שבנתניה (שהוא גם חבר הפורום), שיוכל לחוות את דעתו וגם לטפל (אם תבחר) בה.

alfa 156 2.5.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האוטו אצלי קצת יותר משנה, לחץ אויר תקין לפי הוראות יצרן, בודק בערך פעם- פעמיים בחודש, כן, זאת הצריכה דלק של האוטו מאז שקניתי אוטו...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אל תנסה להוציא צריכת דלק הגיונית מהרכב הזה...הרכב שתיין תמיד היה תמיד יהיה וחבל על הטרטורים של מוסכים וכיוון קרבורטור וכו' , לי היה את הדגם האוטומט שנת 93 בזבזתי בזמנו הרבה זמן וכסף לנסות לפתור את הבעיה אבל אין מה לעשות.

וכמובן לא לשכוח בלאי של 19!!! שנה. אז קצת קשה להשוות לרכב מסוג דומה, כל אחד והבלאי שלו.

vr6T gt35/40-sold

a3 1.8T 180-sold

ibiza fr stage 1-sold

540I m-tech 6MT-sold

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש לי נסיון עם רכב דומה בעל תיבת הילוכים אוטומאטית והוא צורך ליטר דלק ל10 קילומטר בעיר ללא מזגן ו15 מחוץ לעיר ללא מזגן. עם מזגן זה פחות 2-3 קילומטר לליטר והרכב מאבד המון כוח שהמזגן דולק

שלום רב!

אין כל סיבה שבשרייד אוטומטית זה יהיה הנתונים, ובשרייד הידנית של יונתן הצריכה תיהיה גבוהה יותר.

המלצתי הבלתי מחייבת, הפתרון לחסוך בדלק הוא טפול מקצועי, ויד מלטפת של מכון קרבורטורים בעל שם בתחומו, שהגיעו אליו מבאר שבע בדרום, עד קצרין בצפון, קרא כאן:

 

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=343143&page=3

ציין להבא את מקום מגורייך.

בברכה

צביקה

צביקה נפטר בדצמבר 2016 ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

 

ליצירת קשר, בנושא קרבורטורים בלבד , פנה לנייד בלבד:054-4861318

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום רב!

אין כל סיבה שבשרייד אוטומטית זה יהיה הנתונים, ובשרייד הידנית של יונתן הצריכה תיהיה גבוהה יותר.

המלצתי הבלתי מחייבת, הפתרון לחסוך בדלק הוא טפול מקצועי, ויד מלטפת של מכון קרבורטורים בעל שם בתחומו, שהגיעו אליו מבאר שבע בדרום, עד קצרין בצפון, קרא כאן:

 

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=343143&page=3

ציין להבא את מקום מגורייך.

בברכה

צביקה

 

הרשה לי לחזק את דבריו של צביקה.

הצריכת דלק הנחמדה (אם אפשר לקרוא לה כך) בשרייד שאני מכיר מקרוב היא מסיבה מאד פשוטה.

הרכב עבר (רק!) 100 אלף קילומטר.

בתור אחד שמבין ממש על קצה המזלג בקרבורטורים אני סמוך ובטוח שאם יעשה

שיפוץ קרבורטור באותו רכב ספציפי הצריכה אפילו תשתפר!

 

(אגב צריכה של ליטר דלק ל 7-8 קילומטר זאת צריכה ממוצעת שהרכב עושה בפקקים פסיכים בקריות עם מזגן דולק)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום לכולם, יש בראשותי דייהטסו שרייד שנת 92 1300 ידני, האוטו בראשותי כשנה (קצת פחות) והרכב שמור ומתוחזק. האוטו על פי דעת רוב אמור להיות חסכוני אך המציאות קצת שונה: בעיר האוטו צורך 1 לכ8 ק"מ (אפילו פחות לעיתים) ומחוץ לעיר הצריכה המיטבית שהשגתי היתה 1 לכ13 ק"מ בצורה המיטבית ביותר כלומר רצועת כביש ארוכה (כביש 6) מהירות של 90-100 קמ"ש בלי מזגן ובלי ציוד ונוסעים. מבחינתי זה מוגזם לאוטו כל כך קטן ורחוק מהצריכה שאמורה להיות לאוטו כזה. מה הבעיה ומה צריך לעשות כדי לטפל בה?

 

אני יכול לומר לך שהשרייד שלי 1000 CC עושה מחוץ לעיר 17 קמ לליטר על 90 קמש.

המזגן גורע לא מעט מהספק המנוע .

 

עדין לא למדתי איך מודדים צריכה בתוך שטח צפוף ובנוי .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אל תנסה להוציא צריכת דלק הגיונית מהרכב הזה...הרכב שתיין תמיד היה תמיד יהיה וחבל על הטרטורים של מוסכים וכיוון קרבורטור וכו' , לי היה את הדגם האוטומט שנת 93 בזבזתי בזמנו הרבה זמן וכסף לנסות לפתור את הבעיה אבל אין מה לעשות.

וכמובן לא לשכוח בלאי של 19!!! שנה. אז קצת קשה להשוות לרכב מסוג דומה, כל אחד והבלאי שלו.

 

מכון שירי לקרבורטורים באור יהודה מומחה ותיק בתחומו אמר לי בפרוש ששרייד 1300 אוטומטי צורך הרבה דלק .

 

הוא גם אישר את הנתון על השרייד 1000 שלי שעושה 17 קמ לליטר בנסיעה ללא פקקים .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דיברתי עם צביקה וקראתי חלק ממהודעות שלו בפורום, ולכן קבעתי איתו פגישה למחר לשיפוץ קרבורטור. הממצאים יגיעו מחר, תודה לכל העוזרים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ערב טוב לכולם... החלטתי להפגש היום עם צביקה בסדנה הקטנה שלו בנתניה, והחלטתי לנסוע אליו מנהריה למרות שגם פה בצפון יש מכוני קרבורטורים, אך מצביקה התרשמתי שהוא מקצועי, רציני, ובהחלט נותן יחס טוב לי ולבעיה של הרכב.

אז ככה: פגשתי את צביקה בסביבות 10 בבוקר, והוא ביקש ממני להשאיר את הרכב אצלו, לצאת לטייל (לקניון הסמוך) ולחזור כעבור 4-5 שעות, בדר"כ אני לא משאיר את הרכב שלי אצל מוסכניכים ללא השגחה, אבל על צביקה סמכתי בעניים עצומות.

צביקה צלצל אליי בדיוק אחרי 4 שעות, וכשחזרתי לסדנה ישבתי עם צביקה בסדנה ודיברנו ארוכות על הרכב ולא רק על צריכת הדלק, אין ספק שצביקה מה שנקרה "מגדיל ראש" ומתיחס לרכב כאילו היה שלו, וסידר וכיוון דברים נוספים ללא קשר לקרבורטור ושאפילו לא ידעתי שלא היו תקינים (סל"ד מזגן שהיה גבוה מדי, צו'ק, קבל קלאצ' ועוד...)

בשורה התחתונה הרכב מרגיש כמה (הרבה) שנים צעיר יותר, ומדהים שהרבה מזה בזכות שיפוץ וכיוון מקצועי של הקרבורטור:

- מנוע שקט ויציב יותר בסרק, כבר אין רעידות שמרעידות את כל התא נוסעים וירידה פתאומית בסל"ד כאילו המנוע נחנק, המנוע חלק ושקט.

- מנוע חלק יותר בתאוצות, המנוע מרגיש לפתע צעיר יותר, והחיבור בינו לבין דוושת הגז מרגיש (כמה שזה נשמע מטומטם)הרמוני יותר, התאוצות חלקות יותר ומהירות יותר.

- המנוע כבר לא מגמגם כשהוא קר בבוקר, הסל"ד כבר לא אסטרונומי כשהצ'וק פתוח ואפילו כמעט אינו מורגש, המנוע מגיע לטמפ' עבודה מהר יותר.

- צביקה כיוון משהו במזגן, לפני הטיפול המזגן היה לוקח המון כוח מהמנוע (להערכתי משהו כמו 30 אחוז) והאוטו לא היה סוחב בתאוצות ולכן כמעט אף פעם לא הייתי משתמש בו , עכשיו השילוב שלו כמעט אינו מורגש (להערכתי פחות מ10 אחוז כוח), כמו שצריך!

- אהה כן הצריכת דלק השתפרה, אני לא יודע כמה בדיוק כי עוד לא יצא לי לבדוק, אך אני מרגיש בוודאות בהבדל.

 

באתי בגלל צריכת דלק מוגזמת ויצאתי עם הרבה יותר מזה, באמת שהתרשמתי, המחיר היה 450 ש"ח לפני דלק נסיעה עד נתניה, נדמה שזה קצת יקר יחסית, אבל באמת שיחסית קיבלתי גם הרבה יותר מאיזה חאפר בצפון, צביקה אפילו התקשר בערב לשמוע מה דעתי (איזה מוסכניק שהוא לא קרוב או חבר יעשה דבר כזה?)...

צביקה תודה רבה!

דרך אגב צביקה, אתה ממליץ להשתמש בתוספים לדלק פעם בכמה זמן?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יונתן שלום רב !

חן חן על הפרגון, אני מקבל אותו כמובן באהבה, ומודה על ההערכה, בשביל זה אני קיים, זהו שכר עבודתי !

אני חייב להחזיר לך, בהערכה של בעל מקצוע שעובד עם ציבור לקוחות מקשת של גוונים, שמיצגת את גווני האוכלוסייה,ואני חייב להודות שציבור לקוחתי, שמורכב רובו ככולו, מלקוחות שהגיעו עקב המלצות חברי הפורום, שקראו את המלצותיהם של אחרים, וטרחו והגיעו,מבאר שבע בדרום , ונהריה בצפון, ולא נרתעו מהדרך הארוכה, וקיבלו" תמורה לאגרה", ואני קיבלתי לקוח מנהריה בחור צעיר כבן 22 שהשתחרר לפני כחודשים ימים, מיחידה קרבית, עם אינטלגנציה ורמת שיחה גבוהה של מבוגר , שאפשר לדבר איתו בגובה העינים, כמו רבים כמותו מחברי הפורום בני גילו שהגיעו אלי, ולא אזכיר את שמותיהם, שלא יעלבו אחרים שלא הזכרתי.

את הפרגון אני מקבל כבונוס, את שכר עבודתי אני מקבל ביושר, וזה השכר החשוב לעמלי.

תודה יונתן, וכמדומני שדברנו על כך, שאיני חסיד ואיני ממליץ על תוספים כלשהם למערכת הדלק, לא לפני נקוי קרבורטור, ובוודאי לא אחריהם, הדבר מיותר ויגרום רק לסחיפת בוצה מהטנק, לעעבר המסנן דלק, ומשם לקרבורטור הדרך תיהיה קצרה, ותגרום לסתימות דלק, להמסת ולהתנפחות אטמים, וגרמושקות ומשאבות תאוצה, העשויות מגומי!

בברכה

צביקה

צביקה נפטר בדצמבר 2016 ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

 

ליצירת קשר, בנושא קרבורטורים בלבד , פנה לנייד בלבד:054-4861318

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4714 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...