Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

*המדריך המקוצר לרכישת רכב קלאסי ואספנות* (השרשור הוקפץ לאחר 5 שנים)


lior_baruch
שימו לב! השרשור הזה בן 2945 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום לכולם,

 

מצורפת כתבה אשר כתבתי לפני זמן מה ופורסמה באתר קלאסיק-קאר .

 

להנהתכם ושימושכם :)

 

המדריך המקוצר לרכישת רכב קלאסי ואספנות

 

מזל טוב, החלטת סוף סוף לקנות רכב קלאסי, קופת החיסכון נפתחה, מנהל הבנק אישר הלוואה או אולי פשוט כבר אין לך על מה לבזבז את הכסף.... ובכן, הגעת להחלטה מצוינת. מעטים הם התחביבים בהם התמורה היא כה גדולה להשקעה והאנשים המעורבים בתחום רק מוסיפים להנאה. עם מכונית קלאסית, פתאום כולם חברים שלך ובכל נסיעה תרגיש כמו סלבריטי.

 

שאלת השאלות, איפה להתחיל? מה לחפש במכונית קלאסית? הרי לא מדובר על רכב משומש רגיל, אלא רכב בן מספר עשורים וברוב המקרים כבר עבר כמה וכמה בעלים שטיפלו בו טוב יותר או טוב פחות.

 

אחת העצות הראשונות שניתן לתת היא להיות מוכן להתרחק מרכב שמוטל בספק. זהו הדבר הקשה ביותר לעשות, לראות מולך את רכב חלומותיך אך גורמים שונים שיפורטו בהמשך צריכים להיות המדד לרכישת הרכב או לא. לא סתם ישנם הרבה פרויקטי שיפוץ רכב שמתחילים אך לא מסתיימים לעולם או רכבים לפני שיפוץ, מיוחדים ככל שיהיו, שאיש לא רוצה לשים את ידו עליהם. כמו כן חשוב לקנות רכב המתאים ליכולות האישיות ולניסיון. תהיה זו שטות לרכוש רכב קלאסי יקר מאד מדגם שיחייב שיפוץ יקר ומורכב, כשזהו הפרויקט הראשון שלך. תפיסה מוטעית נוספת היא "אני רוצה לקנות את הרכב הזה כי בא לי לשפץ משהו", שכחו מזה, לא קונים רכב רק כדי להתאמן, האימון הזה מאד יקר.

 

רשיונות וטסט

 

אחת הבדיקות החשובות הינה בדיקת רישוי הרכב. ראשית באותב שיחת טלפון ראשונית יש לברר עם בעל הרכב האם לרכב יש רישוי בתוקף ואם לא כמה זמן הרכב לא עבר מבחנן רישוי. חשוב לזכור כי רכב בן 30 שנה ומעלה שלא עבר מבחן רישוי שנים רבות לא חייב לשלם את האגרות שהצטברו לפני הפיכתו לרכב אספנות. עם רישומו כרכב אספנות ניתן לשלם אגרת רישוי חדשה נוכחית בלבד.

 

רכב שגילו מתחת לגיל 30 ולא עבר מבחן רישוי שנים מספר, דורש תשלום אגרות מבחני הרישוי שהצטברו בכדי להעלותו על הכביש וכן באם הרכב לא עבר טסט מעל שנה יחוייב הרכב בבדיקת מעבדה מוסמכת/מכון תקנים וזאת, למעט אם רשיונות הרכב הופקדו במשרד הרישוי מהיום בו הופסק השימוש בו והרישוי היה בתוקף.

 

כמובן שרכב בעל רישוי בר תוקף הינו רכב שניתן "לקחת לסיבוב" ובכך לקבל את האינדיקציה הטובה ביותר אודות מצב הרכב.

 

ישנם שלושה שלבים בסיסיים בתהליך קניית הרכב, בהנחה ששמעתם, ראיתם מודעה וכו' אודות הרכב. להתקשר, להסתכל ולנסוע.

 

 

הטלפון

ראשית, להתקשר לבעל הרכב, תפציצו בשאלות ככל העולה על רוחכם, מצב הרכב, פנים, חוץ, מכאני, היסטוריה ועוד. אם בעל הרכב מתחמק מלענות על תשובות או עונה תשובות מפוקפקות, חבל על השיחה, תודה ושלום. חשוב להבין שבשבילו זהו רכב שהוא רוצה למכור אך בעבורכם זהו המבוא לעיתים לנסיעה של כמה שעות לדרום או צפון הארץ בכדי לראות גוש חלודה שבעל הרכב תיאר כ"כמעט מושלם חוץ משריטה פה ושם"....

בכל מקרה, צאו תמיד מנקודת הנחה שמצב הרכב פחות טוב ממה שתיאר בעל הרכב, בלי להעליב אף אחד.

 

 

הפגישה

אם עברתם את שלב שיחת הטלפון, קנו בקבוק מים, חטיפים לדרך, גלגל"צ ברקע והניעו את רכבכם היום-יומי לעבר רכב חלומותיכם, זהו שלב מספר שתיים, ההסתכלות.

מבט ראשוני על רכב יכול לומר הרבה. מצב הפח, מצב המתלים, פגושים, ניקלים, שמשות, סמלים, פנסים, ריפודים, לוח שעונים, מושבים, גג פנימי וכו'. בחנו את הרכב חיצונית ופנימית טוב טוב לפני שתגיע לשלב של "הוא מניע?", "הגיר מחליק?". מראה הרכב יוכל לתת תמונה כללית על דרך תחזוקת הרכב, אחסונו, ה"יחס" אותו קיבל הרכב במשך השנים וכו'. רק אם מראה הרכב, פנים וחוץ עונה על דרישותיכם, אפשר להתחיל להצית מתחת לרכב, מצב צמיגים, מצב הפרונט, סרנים, קפיצים, מנוע, גיר וכו'. אם בשלב זה ראיתם יותר מדי דברים ברכב שלא מוצאים חן או דורשים שיפוץ שהוא מעבר למה שחשבתם או תכננתם, אמרו יפה תודה והתרחקו מהמקום! כן, כן, גם אם זה רכב חלומותיכם שרציתם מגיל 4 ואולי לא תצליחו למצוא עוד אחד כזה, התרחקו מפרויקט שלא תדעו או לא תוכלו לצאת ממנו, עד כמה שזה קשה. ככל שתישארו שם ותסתכלו על הרכב כך תשכנעו את עצמכם יותר ויותר "כן....כן....אני חושב שאני אוכל להתמודד עם זה..למרות שזאת גרוטאה", הימנעו מפיתויים ומאתגרים שהם מעבר ליכולתכם.

 

 

הנסיעה

אם עברתם את שלב שתיים בשלום, הגיע הזמן לשלב מספר שלוש, הנסיעה. זו לא תהיה נסיע חלומותיכם ברכב חלומותיכם. המטרה היא לחוש את הרכב, לבדוק את מערכותיו המכאניות והחשמליות. הפעילו מגבים, איתותים, מצת, חימום, מיזוג אם יש וכו'. בדקו כל מערכת בנפרד, לחיצה על הבלמים, בדיקת הבולמים, קלאצ', מיסבים וכו'.

 

אם עברתם בשלום את שלב מספר שלוש, הגיע שלב המזומנים, המוכר יבקש את מחיר הרכב לפי הערכתו, אתם תציעו את מה שאתם מוכנים לשלם. חשוב לעשות שיעורי בית בכדי להבין ולהיות מוכנים מראש לעלויות חלקים מכאניים, חלקי קוסמטיקה, ניקל וכו' וכמובן את זמינותם של חלקים אלו בישראל ובחו"ל.

על מה לשים דגש מיוחד לפני ובתהליך רכישת רכב קלאסי?

 

 

שיעורי בית

למדו הכול אודות הרכב, התבוננו בתמונות של הרכב מאותו דגם מאותה שנה, צורת פנסים, כנפיים, גריל, מושבים, לוח שעונים וכו', שאלו אנשים מביני עניין אודות דגם הרכב הספציפי לגבי בעיות בהם הם נתקלו עם רכבים מסוג זה, זמינות חלקים ומחירי חלקים ושווי ריאלי של הרכב. קיימים אין סוף אתרי אינטרנט בעולם המכילים מידע רלוונטי וכן גלריות רבות באתר הרכב הקלאסי.

 

 

ראיה רחבה של מצב הרכב

חשוב לשים לה לכל הפרטים ברכב אותו אתם רוצים לקנות. האם זו גרוטאה או שהיא רק נראית כך? מכוניות שנראות כמו חדשות הן דווקא אלו שיש לבדוק טוב במיוחד, כמו הקלישאה הידועה "מה שלא עושה הטבע, עושה הצבע"....גם כאן, צבע יפה יכול "לסנוור" ולהסיט את תשומת הלב ממצבו האמיתי של הרכב.

 

 

מצב הפח והמרכב

גלים יש בים, אתם לא רוצים כאלה ברכב הקלאסי שלכם. האם כל חלקי הפח מתואמים ומורכבים בצורה תואמת? יש רווחים שוני בין הדלת לפח בחלק העליון והתחתון של הדלת? ובדלת השנייה? מכסה המנוע "יושב" טוב? לא נולדה חתיכת הפח המקורית עם גלים. גלים הם תוצאה של תיקון, חומר. לעולם לא תדעו מה מתחבא מאחורי גם או מה עובי אותה שכבת חומר למעט אם תשתמשו במדיד עומק פח מכאני או אלקטרוני.

 

אל תתנו לצבע נוצץ וחדש להטעות, זמן קצר לאחר צביעת רכב הוא תמיד יראה טוב. השאלה היא מה היה שם קודם, או מה הצבע מסתיר. יש לחפש גלים או נזילות צבע. עבודות ההכנה הן החשובות באמת בתהליך הצביעה, תשתית טובה תוכל לגרום אפילו לצבע פשוט להראות טוב אך אין צבע שיגרום לעבודות הכנה גרועות להראות טוב.

 

 

כרום, ניקל ומסגרות

הכול שם? הכול מחובר? ציפוי כרום הוא תהליך יקר, אם החלק חסר, רוב הסיכויים שרכישתו תהיה יקרה עוד יותר באם בכלל הוא ניתן לרכישה. יש לבדוק סעיף זה היטב מכיוון שלרכבים מסוימים לא ניתן להשיג חלקי ניקל חדשים, מסגרות לחלונות וכו'.

 

 

חלודה

אין סוף שמות וכינויים ניתנו לחלודה המופיעה על הרכבים, "מחלה", "סרטן" וכו', ובכן, כנראה שיש דברים בגו. חלודה היא האויב מספר אחד של גוף ומכלולי הרכב השונים. יש לבדוק את כל אותם מקומות ברכב בהם לפי ההיגיון הפשוט מתנקזים המים כגון תחתית הדלתות, כנפיים פנימיות, תחתית מסגרות השמשות וכו'.

 

יש להתבונן ברצפת הרכב, מתחת לשטיח ואם לא ניתן אז אל תתביישו לרכון מתחתיו, סביב דלת תא המטען ומכסה מיכל הדלק. חפשו במקומות שיראו לא הגיוניים אך אם תחשבו בצורה הגיונית לאן זורמים המים, עוד תגלו חלודה בתא הכפפות או במקומות מפתיעים אחרים.

בעקרון, נקודות חיבור בין שתי חתיכות פח או ברזל הן מקום מועד לחלודה. שטח פח מחוספס למגע יכול לבשר על חלודה המתחבאת תחתיו ומחכה לפריחה ביום מן הימים. חלודה היא לא רק באותו צבע ברונזה אותו אנו מזהים כחלודה, חלודה יכולה להיות גם כחולה, אפורה, אדומה, חומה ועוד. מוכר רכב הגון לא יפריע לכם לבצע בדיקת חלודה מקיפה ברכב.

 

 

פנים הרכב

אל תשכחו שגם אם הרכב נוצץ ונוסע כמו חדש, כאן אתם יושבים בסופו של דבר. הכול שלם? נקי? מחובר? המחוונים/שעונים עובדים? חלודה מתחבאת לה מתחת לשטיח?

ריפוד רכב יכול להיות עסק יקר. אם פנים הרכב הוא במצב טוב, כולל הריפודים, זהו פלוס רציני. יש לוודא שהריפוד אינו יבש או סדוק. יש לשבת על כל מושב ומושב, לוודא את תקינותו, חיבורו, מצב הקפיצים/מסגרת וכו'. בדקו את מצב הגג הפנימי של הרכב, גומיות הבידוד מסביב לדלתות והחלונות. פתחו וסגרו כל אחד מחלונות הרכב בכדי לוודא את תקינות המנגנונים, חשמליים או מכאניים. מצב הדוושות, הגה, מוט ההילוכים וכו'. יש לבדוק את עלות אותם חלקים לא תקינים, שלעיתים עלולה להיות גבוהה מאד.

 

אם מדובר ברכב עם גג פתוח, יש לוודא תקינות ושלמות, מצב חלון אחורי, פתיחה וסגירה של הגג וכן אטימות כשהחלונות סגורים. הדש בגג נפתח הוא על המסגרות והמנגנון, יותר מאשר הבד או חומר הגג עצמו.

 

 

מנוע

היה מנוע? מניע? לאחר שהמנוע הניע והתחמם קצת, חפשו עשן. עשן כחול מצביע על שריפת דלק ובד"כ דורש החלפת רינגים או גומיות שסתומים. עשן שחור בד"כ מצביע על כוונון לא נכון של הקרבוראטור. עשן אפור בד"כ מצביע על תקלות מגונות כגון סדק בבלוק, אטם ראש מנוע לא תקין ואף על בוכנה סדוקה. עשן לבן, בד"כ סמיך ונראה כמו אדים היוצאים מקומקום מצביע בד"כ על מים שהצטברו במערכת הפליטה ולאחר התחממות העשן אמור להעלם.

 

כשהרכב מגיע לטמפרטורת עבודה, צאו לסיבוב. האם פעולת המנוע חלקה? המנוע מגמגם? יש צלילי נקישה? דפיקות? נקישות שסתומים הם דבר שגרתי למדי ברכבים ישנים אל יש לשים לב טוב לנקישה המגיעה מגל הארכובה – הקראנק. יש לבדוק בשעוני הרכב, באם קיימים ותקינים, את טמפרטורת המים בזמן עבודה וכן את לחץ השמן.

 

לאחר סיום הנסיעה, יש להעמיד את הרכב, לכבות את המנוע ולצאת לסדרת בדיקות נוספת. יש לחפש אחר נזילות מים מהרדיאטור ומהצינורות. נזילות שמן סביב האטמים ומתחת למנוע והגיר. מנוע מלוכלך ומלא שמן מצביע בד"כ על נזילות שמן או "נשימת אטמים". אם ניתן, שלפו פלאג ובדקו את מצבו. פלאג מפוייח או עם שמן מצביע על תערובת לא נכונה או שישנה נזילת שמן לתא הצילינדר. אפשרות נוספת היא שפלאג זה לא מתפקד. סיבות רבות לכך, לדוגמא תערובת לא נכונה/עשירה מדי, נזק בצילינדר, קירות הצילינדר, שסתומים או באטמי ראש המנוע.

 

הוציאו את מדיד השמן מהמנוע ובדקו את מצב השמן, אף אם שעה קודם מולא שמן חדש, לאחר עבודת המנוע ניתן לקבל אינדיקציה על מצב המנוע. יש לבדוק שסעפת היניקה אינה סדוקה , כנ"ל לגבי סעפת הפליטה.

 

 

תיבת ההילוכים והקלאצ'

תיבות הילוכים ישנות ידועות כחזקות ועמידות. אף שהן בד"כ פחות נעימות וקלות לתפעול, הן שורדות.

במהלך נסיעת המבחן יש לשים לב להעברת המהלכים. ההעברה חלקה? יש דפיקות? הגיר "מחליק"? בתיבות הילוכים ידניות, חריקה קלה בהילוך הראשון ואף בשני הם דבר נורמאלי יחסית, במידה. יש לחפש נזילות משני צידי הגיר. יש להוציא את מדיד השמן ולבחון את מצב ושקיפות השמן. אל תתביישו להריח את השמן, ריח שרוף מצביע על עבודה לא תקינה של הגיר.

 

קלאץ' ברכבים ישנים ניתן לבדיקה ראשונית על ידי שילוב המהלכים בזמן נסיעה. יש לשים לב שאין ריח שרוף הדומה לריח בלמים שרופים בזמן העבודה. בדיקה טובה תהיה לשלב להילוך הגבוה ביותר במהירות נמוכה יחסית, וללחוץ לחיצות קצרות אך עד סוף דוושת הגז. התגובה אמורה להיות חלקה, ללא נקישות או תחושה כאילו "משהו עומד להתנתק"... הרכב אמור לסחוב גם במקרה זה של הילוך גבוה ומהירות נמוכה אך אם הרכב לא מאיץ אלא שומר על אותה מהירות, הדבר מצביע על פעולת קלאצ' לא תקינה.

 

 

בלמים

חשוב מאד! עוד לפני נסיעת המבחן, יש לבדוק את הבלמים! יש לשבת בתוך הרכב, ללחוץ על דוושת הבלם ולהקשיב. הפעולה שקטה? יש צלילי נקישה? דחיסה? הדוושה קשה? רכה? רק אם אתם בטוחים, צאו לסיבוב. האם הבלמים מאטים את הרכב? עוצרים את הרכב, בכל מהירות? רכבים מתחת לשנת 1960 בד"כ מצוידים בבלמים הדורשים תפילת דרך לפני כל נסיעה...אל תצפו לבלימת פתע שכן זו פעולת הבלמים ברכבים אלו, אך הם עדיין אמורים לבלום את הרכב. יש לבדוק שבזמן לחיצה חזקה על הבלמים הרכב לא מושך ימינה או שמאלה. כמו כן יש להקשיב שאין חריקות/צליל מתכת במתכת המגיע מהבלמים בזמן הלחיצה או אף בזמן נסיעה רגילה.

 

אם ניתן, יש לבדוק ת מצב הרפידות וסנדלי הבלם עצמם, מה מצבם? האם ישנם חלפים זמינים? יש לחפש נזילות במשאבות הבלם, יש לוודא שהמסבים מגורזים היטב. יש לוודא את תקינות צינורות הבלם, שלא יהיו יבשים וכן את מצב כבל הברקס עצמו מבלם היד. ברכבים ישנים יש לוודא שצינורות הבלמים אינם חלודים שכן צינורות עמידים לחלודה יוצרו משנות השישים ואילך במרבית הרכבים. יש לבדוק את כמות השמן משאבת הבלם.

 

 

מערכת המתלים וההיגוי

יש לסובב את ההגה מקצה לקצה, במקרה של מערכת הידראולית, כשהמנוע עובד ולהקשיב לרעשים, נקישות, חריקות או רעידות. יש לבדוק את צינורות משאבת ההגה מבחינת יובש ונזילות. יש לוודא שיש חופש קטן מאד בלבד ולא חצי סיבוב מצד לצג עד שסיבוב ההגה מתחיל להשפיע על סיבוב הגלגלים.

מבט מצד הרכב יאפשר לראות את קו אופק הרכב היחס לכביש ובכך לראות אם הרכב שקוע קדימה, אחורה או בשניהם. פינה ימנית או שמאלית, אחורית או קדמית יכולה להצביע על בולם זעזועים לא תקין או על קפיץ שבור.

 

הבדיקה הידועה של טלטול הרכב מעלה מטה אינה בהכרח הבדיקה הטובה ביותר של מצב בולמי הזעזועים, אך היא יכולה לתת אינדיקציה כללית. יש להקשיב לחריקות או נקישות שיהיה קשה לשמוע בזמן נסיעה. בזמן נסיעה, יש להקשיב לחריקות או דפיקות מהבולמים בזמן נסיעה בכביש משובש המצביעות על חוסר תקינות הבולם. ישנם רכבים שמלכתחילה הם רכים, כגון רכבים אמריקאים וברכבים אלו אם הרכב שט כמו אוני, זאת סגולת הרכב ולאו דווקא תקלה.

יש לבדוק את שקיעת הרכב בסיבוב, אם ההרגשה היא שהרכב עומד לגעת בחלקו התחתון בכביש מרוב שהוא נוטה הצידה, ככל הנראה הבולמים לא מתפקדים.

 

לסיכום, חשוב מאד להיות אובייקטיבים כשאתם בוחרים את הרכב, תתעלמו מהרגשות ומהחלומות ונסו להיות ריאליים ככל האפשר. התלהבות יתר יכולה להכניס אתכם לעוד שיפוץ רכב שלעולם לא יראה אור יום, או במקרה הזה, מגע אספלט. שיקול לקחת רכב שנראה מדהים אך המנוע גמור או ללא פנים רכב צריך להיות מחושב לאחר בדיקת עלויות חלקים, זמינותם, עלויות ייבוא ומכס.

 

 

סיכום

 

בדיקה של 5 דקות לעולם אינה מספיקה בכדי להחליט על קניית רכב, ישן או חדש. מוכר רכב הגון שיודע משמעות רכב ישן או קלאסי מה היא, לא ילחץ ויאפשר לכם לבחון את הרכב. שיפוץ חובבני הוא טוב, נחמד, אך הוא הסיבה בגללה תמכרו את הרכב לאחר זמן מה בתואנה שהרכב לא שווה כלום/נתקע כל הזמן/לא מה שחשבתם...

 

ניתן לומר כמעט בוודאות, קניית רכב משופץ, אמנם לא תמיד כמו שתרצו או לא תמיד לפי הסטנדרטים שלכם, תהיה זולה מאשר לבצע שיפוץ רכב מקיף על כל המשתמע מכך. אולי נכון לומר שאם תבצעו בעצמכם את העבודה תחסכו הרבה כסף, אך זה לא תמיד נכון, מכונית לאחר השיפוץ בד"כ שווה פחות מעלות שיפוצה, חשוב לדעת זאת מראש.

 

בגדול, לא לשכוח שלושה דברים בבדיקת רכב : חלודה ומצב פח, שלמות הרכב מבחינת פנים, פנסים וכדומה ומצב הכרום והניקל באם הסעיף רלוונטי לסוג הרכב. תיקונים מכאניים הם קלים יחסית ברכבים ישנים כל עוד החלפים זמינים ועלויות התיקון נמוכות משמעותית לעומת עלויות תיקוני פח, צבע, רפדות וכו'.

 

כמו שאמרה המורה שלי בכיתה ג', לא לשכוח לעשות שיעורי בית, דעו מה אתם קונים ומה שוויו הריאלי.

 

בהצלחה!

 

ליאור ברוך.

חלומות נועדו להתגשם

 

http://www.BackOnTwo.com

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ראשית אין צורך עם רישום רכב אספנת לשלם אגרת טסט (אם לא רוצים לעשות טסט בשלב זה).

 

שנית רכב מיושן (רכב מעל 19 ופחות מ-30 וגם/או רכב שלא נרשם כאספנות) גם אם הופקדו ניירותיו עם רישוי בתוקף ועברה שנה מיום פקיעת תוקף הרישוי (אפילו בהפקדה) - יאלץ בכל מקרה לבצע בדיקת מעבדה מוסמכת.

LOTUS ELAN PLUS 2 S130 1972, MG MIDGET 1963

CJ-7 GOLDEN EAGLE 1978, טילון ICM 1960,1962,1959....אופנוע "צבי"

וספה 1957, 1959,1963 ..."גיפ'" פורד GPW 1943..ב ס א WM20 1940 ועוד..

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רכב אספנות בשום שלב אינו צריך מעבדה מוסמכת/מכון תקנים.

 

לידיעתכם

LOTUS ELAN PLUS 2 S130 1972, MG MIDGET 1963

CJ-7 GOLDEN EAGLE 1978, טילון ICM 1960,1962,1959....אופנוע "צבי"

וספה 1957, 1959,1963 ..."גיפ'" פורד GPW 1943..ב ס א WM20 1940 ועוד..

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אחל'ה כתבה ליאור...

רק חבל שבאיחור של כמה ימים כי קניתי היום רכב אספנות והכתבה היתה יכולה לעזור לי מעט...

נקווה שהאוטו לא יאכזב אותי.... :twisted:[/quote

 

נראה לך שזה יעבור לך בשתיקה?....פרטים...פרטים...מה קנית? :)

חלומות נועדו להתגשם

 

http://www.BackOnTwo.com

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אחל'ה כתבה ליאור...

רק חבל שבאיחור של כמה ימים כי קניתי היום רכב אספנות והכתבה היתה יכולה לעזור לי מעט...

נקווה שהאוטו לא יאכזב אותי.... :twisted:[/quote

 

נראה לך שזה יעבור לך בשתיקה?....פרטים...פרטים...מה קנית? :)

אני בטוח שאתה מכיר את הרכב....

השבל 72 של שי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הבעיה היא שכשאתה כבר מוצא את הרכב שאתה באמת רוצה, ממש לא אכפת לך מה המצב שלו, כשאתה מאוהב, אתה קונה.

אצא לי השוקה / להקת "ברוז"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כתבה ארוכה מפורטת וממצה

אבל ,

רכב אספנות לשיפוץ זה סיפור אחר לגמרי מקנית רכב אפילו ישן לנסיעה יום יומית . בדיקת בלמים , מצב מנוע , לפעמים זה כל כך לא משנה אם הרכב מיוחד

ואתה רוצה אותו באמת .

הרי ברוב המקרים של רכב אספנות קלאסי מיוחד וייחודי , זה לא כמו קנית חיפושית שיכולה לשמש כרכב "אספנות" יום יומי (כסיבה עיקרית של אחזקה זולה ) כאן או לפחות אצלי , רכב אספנות זה רכב לשיפוץ שממש לא חשוב מצבו .

בהרבה מיקרים הרכב עמד שנים מספר ואם קונים אותו זה לשיפוץ מלא .

מה שחשוב יותר זה אם הרכב שלם , חסרים חלקים כן או לא , עד כמה הקושי

בהסגת החלקים החסרים , וגם זה לא בהכרח גורם לקנות את הרכב או לא

אלא שיקול כספי בכמה לקנות !

אני מסתכל מנקודת מבט של אחד שמשפץ רכב ומצבו ההתחלתי ממש לא משנה אלא עצם קיומו ואם אצליח לקנות אותו . השאלה היא בכמה .

רכב לשיפוץ אפילו שיהיה במצב נסיעה העבודה לא בהרבה שונה מרכב שלם

שעמד הרבה שנים . את שניהם צריך לפרק עד היסוד , אם באמת רוצים שיפוץ

יסודי לטווח ארוך, והעבודה די דומה .

הדבר החשוב ביותר לדעתי הוא מצב הרשיונות ובעלות של הרכב .

כאן אין פשרות ! כאן חייבים לדעת לאן הולכים ויש מיקרים בהם בעל הרכב הרשום נפטר ויש עם זה מספיק בעיות וברוקרטיה שגם את זה עברתי אבל שוב , לבדוק טוב טוב על מנת לחסוך הפתעות בהמשך !

 

בהצלחה לכולם :-)

מוריס 10 שנת 1939

רובר P2 16 1947 (בתהליך שיפוץ)

 

וסרשטיין דרור

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המלצה קטנה מנסיון - חשוב לבדוק עוד טרם הקניה את זמינות החלפים. למדתי לדעת שלפעמים ניקל אחד קטן ו"שולי" יכול להתגלות כחלק שבלתי-אפשרי למצוא כיום, או שמחירו מרקיע שחקים...

 

המסקנה שלי היתה לבדוק קודם כל האם הרכב יובא לארצות הברית (במידה והוא לא אמריקאי מלכתחילה, כמובן). מדוע? התשובה פשוטה - לארה"ב יובאו בד"כ רכבים בכמות גדולה, מחיריהם יחסית זולים שם לעומת המחירים באירופה והכי חשוב - מקובל מאוד "לשחוט" רכבים במצב בינוני ומטה לחלקים, מאחר ושווי החלקים עולה בהרבה על שווי הרכב כולו.

 

בנוסף, בארה"ב הזמינות של בעלי חלקים למכירה לאתר אי.ביי גבוהה, וניתן למצוא כמעט כל דבר ועם קצת מזל גם במחיר שפוי. ההובלה מארה"ב לארץ לפעמים זולה יולה יותר מאשר מאירופה, ולכל אחד יש "דוד באמריקה" שמגיע מדי פעם לביקור...

אינפיניטי M37X. יחידה בארץ. ו-BMW X1. לא יחידה בארץ. ו-MERCEDES SLC350 משנת 1973 כמובן. והיו עוד המון...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ראשית לעניין הכתבה של ליאור - היא כתבה מצויינת ולדעתי יכולה לעזור למי שמתחיל לאסוף רכבים ומעוניין ברכב אספנות/ישן פופולרי ונפוץ (משמע יש לו את היכולת לבחור מבין כמה מכוניות).

 

מנסיוני שלי עם רכבים (ויצא לי לרכוש כמה ממש אבל ממש מעניינים למי שמכיר אותי), אזי את רובם לא ניסיתי להניע אפילו, שמחתי שהם שלמים פחות או יותר וזהו.!!!

וכמו שדרור ציין מעלי הייתי יותר מעוניין בהסדרת הניירת והמחיר מאשר כל דבר אחר.

 

סתם ככקוריוז דווקא את רכב האספנות הראשון שקניתי רכשתי אפילו בלי לראות !!!!!

כן כן המחיר היה אטרקטיבי והמוכר נראה אמין בעיני והיותו של הרכב במוסך (ולכן לא ראיתי אותו אפילו) לא הפריעה לי לקנותו בהתייחס לתיאורו של המוכר. לי יצא לראות אותו רק כחודש אחרי הקנייה בעת שביקרתי במוסך. ולסיכום לא הצטערתי שקניתי אותו ונהניתי ממנו מאד (המדובר היה במוריס מיינור 1957).

LOTUS ELAN PLUS 2 S130 1972, MG MIDGET 1963

CJ-7 GOLDEN EAGLE 1978, טילון ICM 1960,1962,1959....אופנוע "צבי"

וספה 1957, 1959,1963 ..."גיפ'" פורד GPW 1943..ב ס א WM20 1940 ועוד..

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 4 שנים מאוחר יותר...

מישהו יודע על פורד מוסטנג במצב טוב מסוף שנות השישים/תחילת השבעים? (לא עקרוני, אבל רצוי בצבע אדום).

 

אין בדעתי לבגוד בוולוו 240 שלי, משנת 1983 - מדובר פשוט בהגשמת חלום ישן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

וואו ממש מעלה נשכחות, חלק מהנפשות הפועלות בשירשור פשוט התפוגגו, והשאר סתם הזקינו...

יוחזר השלטון הבריטי לאלתר! - רן

פעם האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יוחזר השלטון הבריטי לאלתר! - רן

אני בטוח שאם תשאל את סבתא ננה שלך היא תנקוט בדיעה שונה.

העותמנים או אולי אפילו....

דבר איתה. גם אם היא לא עונה זה לא צריך להפריע, והיא הרי תמיד צודקת :-)

 

ישי

" בוא ניסע, ניתן למחלה לעבוד, נחזור עם מיכל ריק " . בגעגוע לישראל ז"ל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2945 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...