Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

Toyota Space Verso vs Honda Jazz Hybrid


לוויתן
שימו לב! השרשור הזה בן 4728 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום

אני מתלבט בין שני הדגמים:

http://www.toyota.co.il/toyota-cars/space-verso-specifications.htm

http://www.honda.co.il/?categoryId=476&specificationId=46#table46

 

רציתי לדעת אם יש המלצות לכאן או לכאן, מחבינת נוחות פנים, ביצועים, שירות וטיפולים

 

תודה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 62
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

הייתי בוחר בג'אז. למראות שבארץ הפרש המחירים בין 2 הרכבים איננו גדול, לא כך הם פני הדברים בחו"ל. הג'אז הרבה יותר יקרה. כי הרי מדובר ברכב הרבה יותר מתקדם מבחינה הטכנולוגית.

 

כיום לאור מחירי הדלק הגבוהים גובר הביקוש לרכבים ההיברידיים. למראות זאת שיווקם של הסיוויק ההיברידי והפריוס הופסק. האופציות היחידות בסגמנט העממי נכון להיום הם האינסייט הפחות מוצלח והג'אז.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

צריכת דל זה שיקול טוב.

אבל, לפי נתוני היצרן, עם הורסו החדשה נוסעים לא פחות ק"מ לליטר מאשר אלו של ההיברדיות - הורסו נוסעת 19.2 (משולב) לעומת 21.5 של הג'אז - לא הבדל כזה גדול.

 

כתבת שהג'ז חדישה - הורסו היא דגם חדש גם הוא. יש בו משהו מיושן (או שהתכוונת רק למע' הדלק)?

 

עוד שאלה - הורסו מאופיינת במרחב פנימי מרווח. מכונית מיני שהיא בעצם משפחתית. איך הג'אז בהיבט הזה?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מישהו אמר: ישנו שקר, שקר גס והסטטיסטיקה. בתור סולם הבא הייתי מוסיף את נתוני היצרן לגבי צריכת הדלק. יחד עם זאת אין שום ספק ששני הרכבים הם חיסחיוניים למדי. אין שום ספק גם שהרכב ההיברידי יהיה חיסכיני יותר. יחד עם זאת סביר להניח שההפרש מבחינה הכספית לא יהיה משמעותי.

 

את הוורסו יש לאחת הסטודנטיות שלי. לא פספסתי הזדמנות לעשות סיבוב. ההרגשה היא בסה"כ די עלובה. רכב עצל, מאוד דומה לטרנטה (מיצובישי תאילנד) שהייתה לי לפני כך וכך שנים. על הגיאז לא נהגתי, אך אני מתאר לעצמי שמדובר במוצר החי יותר. הכי טוב כמובן לקחת את נסיעת המבחן ולהתרשם באופן בלתי-אמצעי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם ג'אז מרווחת מאוד יחסית לסופר מיני.

הכוונה כנראה לטכנולוגיה ההיברידית, שהיא יותר חדשנית ומן הסתם יותר יקרה.

אבל תתחיל מנסיעות מבחן על שני הרכבים, או אולי על שלושה - גם ג'אז בנזין.

אחרי זה יהיה לך יותר קל להחליט. אני רק אציין, שקרובי המשפחה שלי ביצעו נסיעת מבחן על ג'אז הברידית, ולטעמם היה לה מחסור כח בהאצה (כיום יש להם ג'אז מהדגם הקודם, מודל 2007).

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ולטעמם היה לה מחסור כח בהאצה.

 

הדברים די מפתיעים אותי. על סמך הנסיון האישי איני יכול להעיד שהסיוויק ההיברידי (המבוסס על אותה טכנולוגיה כמו ג'אז) זה כלי מעולה לנהיגה אגרסיבית בסביבת הרמזורים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זאת היתה תחושה סובייקטיבית שלהם אחרי ג'אז 2007 עם גיר רציף, והם החליטו להישאר עם הרכב הנוכחי.

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הג'ז דור קודם היה רכב מעולה. הבעיות לדעתי היו הנוקשות ובידוד רעשים. סיוויק גם נוקשה למדי. התחת (שלי, לא של הרב) מרגישה כל בור ניקוז שבכביש. יחד עם זאת אין הרבה משפחתומטיות שיקחו את את המעגל הערוני ב-60 קמ"ש באיזי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לדעתי ההבדל בצריכת הדלק בינהם לא משמעותי (אולי כן אם אתה עושה 100,000 ק"מ בשנה...), הטויוטה מבפנים מרגישה מאוד מיושנת לעומת הג'אז שמרגישה צעירה. בנהיגה על הג'אז ההיברידית הרכב מרגיש מאוד קליל וזריז. המערכת ההיברידית היא לא מערכת מלאה והיא למעשה לא יכולה להניע את הרכב בכלל על המנוע החשמלי לבדו, המדחס של המזגן מפסיק לעבוד שהרכב עוצר כי הוא נכבה, אבל אפשר לבטל את זה. הגיר מרגיש חלק מאוד ושקט בנסיעה מנהלית אבל אם אתה עומד ברמזור ומצמיד את הדוושה אז המנוע והגיר נשמעים היטב. הגה מעולה בנהיגה בעיר, מחוץ לעיר קצת מנותק אבל לא נראה לי שהיעוד של הרכב הוא השחזת רגליות...

לשניהם בעיות אספקה קשות.

לפי מה שאני ראיתי, הג'אז יותר מרווחת מאחורה, וגם לי היתה בעיה מוזרה עם הכניסה למושב הנהג, ההגה נתקע לי ברגלים כל הזמן גם במצב הכי גבוה שלו.

בגדול אני ממליץ יותר על הג'אז, החסרון היחיד שאני רואה זה שאולי לאורך זמן יתכנו בעיות במערכת ההיברידית - יותר אלקטרוניקה זה תמיד מתכון ליותר בעיות, אבל מצד שני, הונדה די הוכיחו את עצמת מבחינת אמינות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בגדול אני ממליץ יותר על הג'אז, החסרון היחיד שאני רואה זה שאולי לאורך זמן יתכנו בעיות במערכת ההיברידית - יותר אלקטרוניקה זה תמיד מתכון ליותר בעיות, אבל מצד שני, הונדה די הוכיחו את עצמת מבחינת אמינות.

 

מהנ"ל ממש אין צורך לחשוש. המערכת מפליגה באמינותה והדבר מוכח משך שנים. רק יש להקפיד על 2 דברים:

 

* לא להשאיר רכב ללא התנעה לפרקי זמן ארוכים (חודש ומעל)

 

* לא להתפרע עם ההתקנות המקומיות. מקסימום - בזיהרות רבה ובמקום בדוק חיישני רוורס ובלו-טוס. מסך מגע כבר לא מומלץ.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

א.פ. - +1 המערכת ההיברידית היא בסופו של דבר יחידה חשמלית וכמו מצבר הרכב, אי שימוש יכול לגרום לחוסר טעינה ולבלאי.

לגבי התקנות מקומיות, זה תלוי מאוד מי המתקין ורמת המומחיות שלו. ראיתי את יוסי מהפורום עושה דברים מדהימים על מערכות חשמליות מורכבות הרבה יותר והרכב עובד פיקס.

 

איתי - הלכת רחוק עם הערכת הק"מ, גם ה- 1.5K ק"מ בחודש וגם ה20K ק"מ בשנה יראו הבדל בצריכת הדלק בין השתיים.

לגבי המערכת ההיברידית, מה ז"א לא מערכת מלאה? המילה "הייבריד" פירושה כלאיים, וזה מה שהונדה מציגה, רכב כלאיים המשלב חשמל ובנזין. לגבי שילוב החשמל והבנזין, הג'אז יכולה לנוע במהירויות מסויימות בתחום שבין 20-60 על מנוע חשמל בלבד כל עוד מדובר במישור או בעליות קלות, מה גם שתוכל לראות זאת במחשב הדרך שלה כאשר יוצג לך "electric vehicle"

 

ולאד - לגבי קרובי המשפחה שלך, בתחושתם הם צדקו, אכן הקודמת מרגישה זריזה יותר גם מההייבריד הנוכחית, אך גם מהבנזין הנוכחית (1.4 100 כ"ס) למרות שהרכב הקודם (1.4 85 כ"ס) מסיבות פשוטות מאוד, משקל דגם קודם + מערכות בטיחותיות (או לחלופין מחסור במערכות כאלו)

 

לוויתן - לגבי רוב השאלות והמלצות יענו לך כאן על דפי הפורום חלק מהחברים, לגבי טיפולים בקרוב יעלה לאתר הזה מחירון הטיפולים של הג'אז הייבריד

Confidence In Motion

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה לכולכם.

 

1. קודם כל, קבעתי נסיעת מבחן לשני הרהכבים ואני אבדוק אותם.

מועד האספקה אכן בעייתי כפי שציינו כאן (אוגוסט-ספטמבר להזמנה כעת)

 

2. שנית אני רוצה לברר - כשאתם אומרים שהטויוטה קצת מיושנת, אתם כולכם מדברים על הספייס-ורסו החדשה של טויוטה, או עם הדגם הישן שכבר "רץ על הכביש" בארץ מזה שנתיים שלוש? אני מתכוון לחדש.

 

3. דבר נוסף, המטרה היא רכב משפחתי. אנחנו לא משפחה גדולה. אני ואשתי מגרדים את ה-1.65, ויש לנו בן קטן (אולי בעתיד המשפחה תתרחב) כשהרכב ה"קטן" שלנו הוא פאביה. האם שני הרכבים הנ"ל נחשבים לדעתכם כרכב משפחתי, או שאין להם יתרון משמעותי ע"פ הפאביה

(אני כמובן אתרשם בנסיעות מבחן, אבל הן נקבעו לעוד שבועיים)

 

4. מה לגבי אמינות ותחזוקה? על טויוטה שמעתי רק דברים טובים. לא רואים מוסף, ועלויות לא מנופחות (לעומת צ'מפיון).

אין לי מושג לגבי שירות של הונדה? האם אחריות 3 שנים? האם רכבים אמינים? מהן עלויות השירות באופן כללי (הונדה נחשב דגם "יוקרתי" יותר, ואני מניח שהמחירים גבוהים יותר).

 

תודה על התייחסותכם

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כשדיברתי על וורסו התכוונתי לזו שישווקה החל לפני כמה חודשים.

 

בחו"ל (אנגליה, ארה"ב) הונדות אמינות יותר מטויוטות. בארץ הסטטיסטיקות לא פורסמו, אך הונדה, ובמיוחד הגאז' נחשבת למלכת המחירון, הרבה בזכות אמינותה. השירות של מאיר בסדר גמור. למעשה בגלל שהרכבים בד"כ כ"כ אמינים לא מתעסקים איתם יותר מדי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני חייב להוסיף שבתור בעלים מאוד מרוצה של ג'אז מודל 2008(לא החדשה), הרכב לא ראה מוסך בשנתיים וחצי בכלל, עברנו קרוב ל40 אלף ורק טיפולי 10K, הצריכת דלק(הרוב נסיעות בין עירונית) פשוט מושלמת, מדובר על כ600 עד 700 ק"מ למיכל!(42 ליטר)

אני מאמין שהג'אז החדשה לא שונה בהרבה, ואני שמח לקרוא פה שיש כמה שטוענים שהדגם הקודם יותר מוצלח, תמיד מעלה חיוך :)

בכל אופן אני רוצה לתקן משהו קטן בדבריו של עידן, המנוע בדגם הקודם של הג'אז הוא בעל 83 כ"ס ולא 85, והנפח, למרות שכתוב בכל מקום 1.4, הוא למעשה 1339 סמ"ק ואם לעגל, זה 1.3

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הוורסו רכב מעולה מלבד חסרון אחד מהותי מאוד מנוע רועש מאוד במיוחד בנסיעה תחת לחץ

לאחר נסיעת מבחן מאוד התאכזבתי, ופסלתי את הרכב.

על הג'אז לא נסעתי יש בעיה עם מועד אספקה של הרכב, אין במלאי ולא יודעים מתי יהיה כנראה באוגוסט.

לדעתי הג'אז בנזין עדיפה על ההיברידית מכיוון שהפרש בצריכת דלק זניח לעומת ההפרש בביצועים

ובנוסף אחזקה של ההיברידית יקרה יותר לאורך השנים,

לכן לדעתי בצע נסיעת מבחן בגאז בנזין, היברידית, ובורסו ,

אני מנחש שתבחר בגאז בנזין

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4728 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...