Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

האם להונדה ג'אז יש מתחרות או מה כ"כ מיוחד בג'אז ?


dr-house
שימו לב! השרשור הזה בן 4764 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום חברים,

 

בהמשך לhttp://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=368114

 

אתמול ביצעתי נסיעת מבחן על הג'אז,בזמן הנסיעה בדגם בנזין ,בכוונה בחנתי את הרכב בתנאים קיצוניים כדי לבחון את תגובת המנוע.

הדלקתי מזגן,והאצתי בחוזקה.

 

התאכזבתי מהרעשים של המנוע ,הרגשתי מאמץ מצד המנוע שהוא עושה על מנת להעלות טורים.

 

ניתן לומר שסה"כ נסיעת המבחן עברה טוב עם אכזבה קלה בגלל המנוע וחוסר נוחות מוחלט מבחינת הלחיצה על דוושת הברקס.

 

סה"כ עם מגיעים לרכוש מוצר מסוים ,בייחוד כאשר מדובר במכונית כ"כ יקרה,מצפים שהמוצר יתאים ולא שיהיה צורך להתרגל אליו.

 

מבחינת העלות ,הג'אז מאוד יקר לעומת סופרמיני אחרות ,אם לא היקרה בקבוצה.

רמת גימור COMFORT שאין שום דבר מיוחד,התוספות הן זוג חלונות חשמל מאחורה,בקרת אקלים,חישוקי מגנזיום ופנסי ערפל

עולה 128K .

לא כ"כ מובן לי מה מייחד את הג'אז ומצדיק את היבואן לבקש מחיר דומה מאוד למחיר בו ניתן למצוא רכב מקב' המשפחתיות הקומפקטיות .

 

האם ברמת מחירים זו ניתן למצוא רכב משפחתי קומפקטי עם מנוע קצת יותר חזק ואבזור קצת יותר עשיר

שיצרוך פחות מ10 ליטרים ל100 ק"מ,יהנה מסחירות ושמירת ערך טובות ?

 

ראיתי גם את הטויוטה אוריס,היא לא מתאימה כי הפטור עליה קטן מדי והיא צורכת (לפי היצרן) יותר מ 10 ליטרים ל100 ק"מ.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שום דבר לא מיוחד בג'אז. היא סופר-מיני טובה עם מדיניות מחירים של רכב יוקרה - מחיר בסיסי גבוה, והנחות גדולות כדי שתרגיש טוב. כחבילה היא ממש לא בהכרח מוצלחת מסופר-מיני אחרות, גם לא כאלה שעולות 10000 שקלים פחות.

קח בחשבון שאתה לא יכול לצפות שמכונית חדשה תתאים לך ב-100%. מכונית מורכבת מהמון גורמים בממשק אדם-מכונה, והגיוני שחלקם לא יתאימו לך (ולמשל כן יתאימו לאחרים). זו פשרה. כן, גם ב-120 אלף שקל (גם ב-250 ולפעמים גם ב-500 ויותר).

 

אתה יכול לרדת במחיר ולחפש סופר-מיני אחרת שתתאים לך יותר, נניח יונדאי i20, או אחת ממשפחת פולקסווגן/סקודה/סיאט עם מנוע ה-1.2 TSI שיכול להיות מאוד חסכוני בנסיעה רגועה, אבל גם לספק לך את הכוח שאתה רוצה.

לחילופין, אני לא רואה בעיה עם מכונית כמו האוריס. אין לי גם ספק שלפי נתוני היצרן היא צורכת פחות מ-10 ליטר ל-100 ק"מ.

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המחיר של הג'אז הוא פועל יוצא של ההתנהגות החזירית והחובבנית של היבואן שלה.

 

כל פעם שמגיע דגם חדש לארץ הוא מפציץ מחיר ואז לאט לאט יורד עד שהוא מוצא את נקודת האיזון.

 

לא פלא שכל פעם הוא נתקע עם מלאי ויוצא במבצעים חסרי תקדים:

כמו - קנה S80 קבל ג'אז מתנה. אם יש לך או לקרוב משפחה נכות כלשהיא, אפילו 1%, קבל מחיר של נכה על ה-S80. ההונדה סיוויק 5 דלתות שהמחיר שלה ירד במעל 30 אלף שקל ועוד ועוד שלל דוגמאות שנהוגות יותר בשוק הכרמל ולא אצל יבואנים.

 

המזל היחידי שלו ששיטת השוק היא השיטה האהובה והמוכרת של מרבית הישראלים, שאוהבים שדופקים להם מחיר ואז הם קונים ב"הנחה".

 

שלא תטעה ותחשוב שמדובר בסופר מיני טובה יותר מהאחרות כי היא יקרה יותר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שום דבר לא מיוחד בג'אז. היא סופר-מיני טובה עם מדיניות מחירים של רכב יוקרה - מחיר בסיסי גבוה, והנחות גדולות כדי שתרגיש טוב. כחבילה היא ממש לא בהכרח מוצלחת מסופר-מיני אחרות, גם לא כאלה שעולות 10000 שקלים פחות.

קח בחשבון שאתה לא יכול לצפות שמכונית חדשה תתאים לך ב-100%. מכונית מורכבת מהמון גורמים בממשק אדם-מכונה, והגיוני שחלקם לא יתאימו לך (ולמשל כן יתאימו לאחרים). זו פשרה. כן, גם ב-120 אלף שקל (גם ב-250 ולפעמים גם ב-500 ויותר).

 

אתה יכול לרדת במחיר ולחפש סופר-מיני אחרת שתתאים לך יותר, נניח יונדאי i20, או אחת ממשפחת פולקסווגן/סקודה/סיאט עם מנוע ה-1.2 TSI שיכול להיות מאוד חסכוני בנסיעה רגועה, אבל גם לספק לך את הכוח שאתה רוצה.

לחילופין, אני לא רואה בעיה עם מכונית כמו האוריס. אין לי גם ספק שלפי נתוני היצרן היא צורכת פחות מ-10 ליטר ל-100 ק"מ.

 

רוני

 

מי שקונה רכב ב250 או 500 אלפי ש"ח והרכב לא מתאים לו כמו כפפה ליד ,טועה בגדול.

העלות של הרכבים בהם אנו דנים כאן היא אמנם קטנה יותר יחד עם זאת יש לחפש התאמה מקס' בכל מחיר ומחיר .

 

רכבי הקונצרן WV לא רלוונטיים כי המנוע 1.2 לא עומד בדרישות הביטוח הלאומי,אני מאמין שבהודעה הראשונה(לא בפוסט זה אלא בפוסט הראשון שלי ) פרטתי את הדרישות של הביטוח הלאומי ,כמו כן,פרטתי את דרישותיי מן הרכב ,אני מאמין שאין צורך לחזור עליהן בשנית.

 

האוריס יקרה מדי ,הפטור שאני מקבל עליה הוא קטן מדי,הסכום שעלי לשלם לאחר הורדת הפטור גדול ב10K מאשר הסכום שעולה לי הג'אז .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הג'אז מבריקה כי היא מציעה מרווח פנים עצום ביחס לגודלה החיצוני, שזה צ'ופר למשפחות קטנות. והיא גם אמינה וחסכונית. אילולא תמחור מוגזם ולא הגיוני - מדיניות של יבואן הונדה מאז שהמותג הגיע לארץ בשנת 1990 - המכונית הזו הייתה צריכה להיות רבת מכר, לא פחות.

הכלכלה הישראלית אלצה אותי לעלות לארבעה גלגלים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האם הפיאסטה יכולה להתחרות עם הג'אז מבחינת עלויות אחזקה ,סחירות ושמירת ערך ?

 

הנוחות היא הרגשה סובייקטיבית ולכן אצתרך לבחון את הרכב בעצמי.

 

האם בפיאסטה אקבל את התוספת כח מהמנוע תוך כדי בידוד תא הנוסעים מרעשי המנוע,הדברים שכ"כ חסרו לי בזמן נסיעת המבחן בג'אז?

מנוע חזק יותר הוא יתרון מבחינה בטיחותית כאשר רוצים לעקוף ולחזור בבטחה לימין.

 

דבר נוסף שממש מצא חן בעני זוהי העברת ההילוכים החלקה בג'אז,האם בפיאסטה התיבה מעבירה הילוכים בצורה דומה?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

"רכישת רכב עם נפח מנוע מעל 1300סמ"ק לא תשנה את גובה הקצבה"

 

זוהי תשובתה של הנציגה של ביטוח לאומי לגבי נפח המנוע המינימלי שאני יכל לרכוש ולא לפגוע בקצבה החודשית.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מי שקונה רכב ב250 או 500 אלפי ש"ח והרכב לא מתאים לו כמו כפפה ליד ,טועה בגדול.

העלות של הרכבים בהם אנו דנים כאן היא אמנם קטנה יותר יחד עם זאת יש לחפש התאמה מקס' בכל מחיר ומחיר .

 

רכבי הקונצרן WV לא רלוונטיים כי המנוע 1.2 לא עומד בדרישות הביטוח הלאומי,אני מאמין שבהודעה הראשונה(לא בפוסט זה אלא בפוסט הראשון שלי ) פרטתי את הדרישות של הביטוח הלאומי ,כמו כן,פרטתי את דרישותיי מן הרכב ,אני מאמין שאין צורך לחזור עליהן בשנית.

 

האוריס יקרה מדי ,הפטור שאני מקבל עליה הוא קטן מדי,הסכום שעלי לשלם לאחר הורדת הפטור גדול ב10K מאשר הסכום שעולה לי הג'אז .

 

תתפלא, בכל רכב אתה יכול למצוא משהו שלא מוצא חן בעיניך. לא משנה המחיר. אני מסכים שצריך למצוא התאמה מקסימלית, אבל היא לא בהכרח מושלמת.

 

לפי מה שהבנתי דרישות הביטוח הלאומי הן לפי נפח מנוע, כשנפח גדול יותר משמעו יותר קצבה. כמובן שזה הדבר המטומטם ביותר ששמעתי השבוע, ומזכיר לי קצת את מדיניות המיסוי לפני 20 שנה, כש-1.3 היה עדיף על 1.6. מישהו צריך להעיר את החבר'ה שם ולספר להם שאלו שנות ה-2000 והיום יש מנועי 1.2 מקבילים ל-1.6. בקיצור - הם צריכים למצוא שיטה אחרת לקביעת האחוזים.

 

לנו אין אפשרות לדעת מה בדיוק מתאים לך מבחינת עלות ופטור, אז אולי פשוט תכתוב כאן את כל האפשרויות שלך, וננסה לכוון משם?

 

האם הפיאסטה יכולה להתחרות עם הג'אז מבחינת עלויות אחזקה ,סחירות ושמירת ערך ?

 

הנוחות היא הרגשה סובייקטיבית ולכן אצתרך לבחון את הרכב בעצמי.

 

האם בפיאסטה אקבל את התוספת כח מהמנוע תוך כדי בידוד תא הנוסעים מרעשי המנוע,הדברים שכ"כ חסרו לי בזמן נסיעת המבחן בג'אז?

מנוע חזק יותר הוא יתרון מבחינה בטיחותית כאשר רוצים לעקוף ולחזור בבטחה לימין.

 

דבר נוסף שממש מצא חן בעני זוהי העברת ההילוכים החלקה בג'אז,האם בפיאסטה התיבה מעבירה הילוכים בצורה דומה?

 

עלויות אחזקה - כנראה שכן.

סחירות ושמירת ערך - כנראה שלא.

המנוע של הפיאסטה לא חזק יותר משל הג'אז. הבידוד לא רע. התיבה שם בסדר גמור, אבל העברת ההילוכים מורגשת - זו לא תיבה רציפה כמו של הג'אז, בה אין העברת הילוכים כלל.

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המחיר של הג'אז הוא פועל יוצא של ההתנהגות החזירית והחובבנית של היבואן שלה..

 

בשנים האחרונות ניכרים המאמצים של הונדה להפוך למותג מעין יוקרה בשוק האירופאי. הדבר מתבטה בין היתר במחירים יקרים מאלה של הטויוטה (הסוברו המהווה באירופה מותג בוטיק אומנם עדיין יקרה יותר). יתכן ואי-הבאת האקורה לאירופה גם כן קשורה לעניין. יחד עם זאת בצפון אמריקה הונדה מהווה מותג אקונומי קלאס כמו היפניות האחרות (שוב למעט סוברו) ללא יוצא דופן. שמעתי כי לפני מספר שנים היבואן התחנן להכניס את סיוויק לקבוצה 2. אך היצרן סירב לו משיקולי המיתוג. השורה התחתונה היא: הסופרמיני גאז' בגרסה האירופית הוא כן רכב יחסית יקר, ללא הקשר לחזירות היבואן המקומי.

 

כל פעם שמגיע דגם חדש לארץ הוא מפציץ מחיר ואז לאט לאט יורד עד שהוא מוצא את נקודת האיזון.

 

והדברים כמובן מתואמים עם היצרן ומדניות המיתוג.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אופציה מאוד מעניינת מבחינתי היא ניסאן טידה המחודשת שתחליף את הטידה הנוכחית.

 

על פי מה שקראתי,התיבה בטידה המחודשת אמורה להיות רציפה וקרוב לוודאי הרכב יהיה יותר חסכוני מאשר הטידה הנוכחית.

עדיין לא ידוע מתי הטידה תגיע ארצה ,הצפי הוא שזה יקרה עוד השנה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המחיר של הג'אז הוא פועל יוצא של ההתנהגות החזירית והחובבנית של היבואן שלה.

 

כל פעם שמגיע דגם חדש לארץ הוא מפציץ מחיר ואז לאט לאט יורד עד שהוא מוצא את נקודת האיזון.

 

לא פלא שכל פעם הוא נתקע עם מלאי ויוצא במבצעים חסרי תקדים:

כמו - קנה S80 קבל ג'אז מתנה. אם יש לך או לקרוב משפחה נכות כלשהיא, אפילו 1%, קבל מחיר של נכה על ה-S80. ההונדה סיוויק 5 דלתות שהמחיר שלה ירד במעל 30 אלף שקל ועוד ועוד שלל דוגמאות שנהוגות יותר בשוק הכרמל ולא אצל יבואנים.

 

המזל היחידי שלו ששיטת השוק היא השיטה האהובה והמוכרת של מרבית הישראלים, שאוהבים שדופקים להם מחיר ואז הם קונים ב"הנחה".

 

שלא תטעה ותחשוב שמדובר בסופר מיני טובה יותר מהאחרות כי היא יקרה יותר.

 

אם לצאת מנקודת הנחה שהג'אז לא יותר טובה מהאחרות ,האם אפשר למצוא סופרמיני

או משפחתית קומפקטית אחרת

שתשמור על ערכה ועל הסחירות שלה בצורה דומה לג'אז

תציג צריכת דלק פחותה מ10 ליטר ל100 ק"מ

ותהיה עם מנוע 1400 סמ"ק לפחות ?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תציג צריכת דלק פחותה מ10 ליטר ל100 ק"מ

 

10 ל-100 זו צריכה די גבוה עבור נהיגה רגוע לכל סגמנט הסופרמיני. אוכל להצביע אפולו על רכבים די גדולים אשר יציגו צריכה טובה יותר. לגבי הסחירות והמחירון יש גם לקחת בחשבון את מצב הרכב. נניח ותקנה ג'אז והוא חלילה יעבור תאונה. אזי בסופו של יום עלול להיות קשה יותר להפתר ממנו מאשר מדגם המושמץ ביותר אך במצב טוב. בסה"כ הצפי לשמירת הערך נמצא במסגרת הערכה הסטטיסטית ובשום פנים ואופן איננו מבטיח תוצאה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מובן לי שהסחירות ושמירת הערך הם לא מובנים מאליו וכל רכב ,לא משנה באיזה מותג מדובר חייב קודם כל להיות במצב מכני וקוסמטי טוב על מנת להמכר.

 

10 ליטר ל 100 זו צריכה לא טובה כאשר מדובר בסופרמיני ,ולכן שאלתי לגבי סופרמיני או מחשפחתית-קומפקטית.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האם הניסאן נוט תוחלף או תקבל עדכון בקרוב ?

 

מצאתי מספר שרשורים בהם דנים לגבי הניסאן נוט,למעשה מדובר ברכב שדומה מאוד לטידה

אך נהנה מצריכת דלק עדיפה בזכות העובדה שהוא קל יותר מהטידה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4764 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...