Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

צריכת שמן גבוהה מאוד במאזדה 6 מנוע 2.3 2004


יוסי1234
שימו לב! השרשור הזה בן 4870 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אהלן,

קניתי את המאזדה 6 פרימיום מנוע 2.3 לפני כ3 חודשים,

והרכב תקין ונוסע חלק ואין בעיות ברוך השם.

עשיתי לה טיפול 10 במוסך מרכזי לפני חודש בדיוק ומילאו לי שמן של "דלק" סינטטי מלא 5W30 .

היום בבוקר לפני הנסיעה אני בודק את מפלס השמן במדיד ואני נדהם לראות שהוא על ה MIN ואפילו בקצה של המינימום.

וזה היה כשהרכב היה עדיין קר ולפני התנעה.

אז רציתי לדעת מה קורה פה?

האם השמן נשרף ככה סתם במהירות?

או שיש לי בעיה במנוע?

ומה עלי לעשות עכשיו?

תודה.

!!!DODGE RAM 3500 HD 6.7 CUMMINS TDI 2013

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 52
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

יוסי בד"כ אחרי מילוי שמן חלק ממנו נספג "והולך לאיבוד" בפילטר שמן.

האם ביצעת בדיקה יום יומיים לאחר הטיפול או שזאת הפעם הראשונה.

 

בכל מקרה תמשיך לבדוק.

טוב שם טוב משמן טוב

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש פה משהו מעניין. אני רכשתי לא מזמן מאזדה 6 מודל 2005 עם מנוע 2.0, ובספר הרכב כתוב שצריך למדוד שמן כשהמנוע חם, כחמש דקות לאחר שמדוממים אותו. אני מבין שב-5 הדקות האלה שמן רב מתנקז לאגן השמן, וחוץ מזה הוא חם, כלומר נפחו גדול יותר מאשר כשהוא קר. תמיד חשבתי ששמן מנוע מודדים עם מנוע קר, והסימונים על מד הגובה מתייחסים למנוע קר. האם במאזדה זה שונה?

 

ולשאלה של הכותב הראשון: אולי כשמילאו שמן במוסך אחרי הטיפול המנוע היה חם (זה די בטוח שזה היה המצב) ואז השמן הגיע לסימן המקסימום, וכשהמנוע קר (כשאתה בדקת) זה אמור להיות על המינימום?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ממליץ לחזור למוסך ללא דיחוי, ולהתלונן על חוסר השמן (אני לא אומר שלא צריך לבדוק שמן, אלא שאין לדעתי גם כל סיבה הגיונית שהחווי במדיד ירד בתוך כחודש, מהמקסימום - למינימום, למעט אולי תקלה / נזילה).

ייתכן גם שלא מילאו את הכמות הדרושה עד למקסימום, כבר לפני חודש בטיפול (אני בודק תמיד יום לאחר הטיפול את מפלס השמן ורואה מה מצבו) - גם זה יכול להיות.

alfa 156 2.5.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אוקי יש לי קצת עידכונים:

אז היום קפצתי למוסך מורשה מאזדה אבל לא זה שעשה לי את הטיפול אלא מישהוא אחר,

וסיפרתי לו מה קרה בדיוק והבחור שם נראה לי אמין ומקצועי והוא אמר לי ככה:

כך עכשיו שמן על חשבנו ותמלא ותבדוק במשך 1000KM אם ירד טיפה אחת אז הלך לך המנוע!

ואמר לי שעכשיו היום חבל להתחיל לבזבז קסף על בדיקות ואולי היה חוסר מילו בעת הטיפול.

 

אז מייד לקחתי ממנו שמן ואחד העובדים שלו בא ומילא לי שמן והוא הכניס שם בערך ליטר או קצת פחות ופתאום בדקנו ואז המדיד מלא על ה MAX !!

והוא אמר שזה בסדר וקמעט ולא היה צורך בשמן.

אז פה אני משתגע איך בבוקר המדיד היה על 0 והוא בא והכניס 1ליטר ופתאום הוא מלא? הלא התיבה מכניסה 4-5 ליטר עד שזה מתמלא?

 

ועוד משהוא חשוב :

ביום הטיפול לפני חודש כאשר המוסכניק החליף פילטר שמן והתחיל למלא שמן של "דלק" הוא מילא איזה 2ליטר ופתאום המדיד נראה לו מלא ואחרי שניות הוא בדק אז השמן ירד מהמדיד ואז התחיל להוסף קצת ולבדוק איזה 10 דקות ואז זה התמלא,

ואני אחרי יומיים בערך בדקתי בבית וזה היה מלא על המדיד.

 

אז אולי יש מצב של בועת אוויר?

או אני לא יודע מה אני מפחד שיש לי בעיות במנוע אבל עד עכשיו המנוע עובד מצויין ולא מרגיש כלום ולא שומע כלום.

אז בבקשה תנו את דעתכם, ומצטער על הסיפור הארוך.

!!!DODGE RAM 3500 HD 6.7 CUMMINS TDI 2013

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חברים עשיתי חישוב לא יודע אם זה נכון או לא אבל זה ככה:

נגיד ויש על המדיד בין MIN ל FULL ליטר1 אז יצא לי שאני נסעתי מאז יום הטיפול 2500KM אז 1ליטר חלקי 2.5 שווה 0.4ליטר.

אז האם צריכה של 0.4 ליטר לכל 1000KM זה נחשב תקין או מוגזם?

והאם ככה עושים חישוב?

!!!DODGE RAM 3500 HD 6.7 CUMMINS TDI 2013

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

באופן מעשי זו צריכה מוגזמת.

בספר הרכב כתוב (בדרך כלל) שעד ליטר ל- 1,000KM זה סביר.

 

לדעתי ישנו סיכוי לא מבוטל שהמכונאי שטיפל ברכב, "חסך" על חשבונך ליטר שמן.

תמיד יש לבדוק את השמן בסוף הטיפול.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עדכון:

בקשר לחישוב צריכת שמן, הרכב נסע מיום הטיפול 3.5 KM ולא 2.5KM אז ככה יוצא תוצאה של 0.28 ליטר ל 1000 ק"מ.

אז מה דעתכם?

!!!DODGE RAM 3500 HD 6.7 CUMMINS TDI 2013

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תבדוק מעכשיו ותדווח.

סיפרתי לו מה קרה בדיוק והבחור שם נראה לי אמין ומקצועי והוא אמר לי ככה:

כך עכשיו שמן על חשבנו ותמלא ותבדוק במשך 1000KM אם ירד טיפה אחת אז הלך לך המנוע!

תתעלם.

Seat Leon FR 2.0 (190bhp) DSG 2019

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ברור ממחר כל יום בבוקר אני אבדוק את המפלס לפני ההתנה כאשר המנוע קר, ככה צריך לבדוק נכון?

ואני אעדכן,

תודה רבה לכם.

!!!DODGE RAM 3500 HD 6.7 CUMMINS TDI 2013

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יוסי 1234, שלום רב !

הרשיתי לעצמי לשנות את הכותרת לשרשור שלך, על מנת להדגיש שהכותרת שלך, לא מתאימה למציאות, ולכן ההר הוליד עכבר !

ולמה התכוון המשורר:

לא אתיחס לכל התגובות של חברי הפורום המכובדים שהגיבו, והוסיפו להגדיל את הפניקה שיצרת!

אך ברשותך אגיב מהשורה התחתונה:

רכבך צורך שמן בכמות סבירה בהחלט, ואפילו פחות מהמצופה, לשנתון הרכב !

בדיקת תצרוכת שמן, היא נכונה לכל כלי רכב שאני מכיר, במנוע קר, וכהשהרכב עומד על משטח ישר.

ליטר שמן ל3500 קילומטר, היא צריכה סבירה, ו"האיום" כביכול של המוסך במידה וצריכת השמן תחזור, יש להחליף מנוע, והיא לא במקומה, לא תשובה מקצועית, והוספת הליטר שמן, היא מתנת חינם בשביל שרות של מוסך ללקוח , במקרה הטוב, או כסת"ח של חשד של המוסך שמא העובד לא הקפיד למלא שמן, עד לקרוב לקו המקסימום, מה שעלול לגרום לתביעה מצידך במידה של נזק למנוע, גם אם חשדי לא מוצדק, ולא במקומו, אתה יכול להרגע, המנוע של רכבך תקין, ולא צורך שמן.

בברכה

צביקה

צביקה נפטר בדצמבר 2016 ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

 

ליצירת קשר, בנושא קרבורטורים בלבד , פנה לנייד בלבד:054-4861318

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עדיף לקוות, ולא להכוות(מחום)!!

צביקה נפטר בדצמבר 2016 ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

 

ליצירת קשר, בנושא קרבורטורים בלבד , פנה לנייד בלבד:054-4861318

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

צביקה, הרכב שבתרשותו ועוד בשנתון הזה לא צריך לצרוך שמן בכמות כזו!

פותח האשכול, תתחיל מההתחלה למדוד את צריכת השמן כי אחרי הטיפול במורשה כניראה לא בדקת אם מילאו עד הסוף או רק חצי.

 

תמלא שמן עד קו הF במדיד כאשר המנוע קר לחלוטין, תאפס את מד הק"מ, תיסע וכל יום תבדוק שמן, אם חסר טיפה לא צריך למהר להוסיף, כל עוד יש שמן מעל קו הMIN.

 

אחרי שיהיו לך נתונים מדוייקים של צריכת שמן תחזור לפה עם הנתונים ונגיד לך אם תקין או לא.

 

כמו כן בדוק אם יש נזילת שמן מתחת למנוע.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4870 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...