Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

גולף 2002, 2.0 ידנית - מנוע לא שומר על טמפרטורת עבודה (מתקרר)


Muzic4Ever
שימו לב! השרשור הזה בן 4821 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

ולפרטים מדוייקים יותר :

הרכב משנת 2002 כאמור, נפח 2.0 ותיבה ידנית. הוא בעל 140,000 ק"מ והיסטוריית טיפולים מלאה שבין היתר כוללת טיימינג, משאבת מים, קלאץ' וסטארטר - כל אלו בשלושה חודשים האחרונים.

בשנים קודמות היא עברה טיפולים סדירים וכל מיני ריג'קטים, כל זה על פי ההיסטוריה שמונחת לי מול העיניים.

 

את הרכב קניתי ביום רביעי השבוע, המוכר גר בתל אביב ואני באיזור בנימינה (40 דקות נסיעה בכביש החוף). בדרך הביתה מתל אביב הרכב התנהג כרגיל, נסיעה מנהלתית על 100 קמ"ש בכביש החוף בסביבות 11 בבוקר ושעון טמפרטורת המים עומד דום מתוח, שפיץ דוקר את ה 90 מעלות כל הדרך.

באותו הערב יצאתי שוב לנסיעה, רק שהפעם כנראה היה קריר יותר והמחוג ירד לכיוון הרבע סקאלה בכביש מהיר, ועומד על 90 קבוע בתוך העיר בין רמזור לרמזור.

 

כמובן שהנחתי שזהו לא מצב תקין,אז אתמול (שישי) על הבוקר כבר התייצבתי באחד ממוסכי צ'מפיון. חיברו את הרכב למחשב בערך 20 דקות, שילבו אופציות של רכב מונע עם מזגן\בלי מזגן, עם לחיצה רצופה על דוושת הדלק ובלי. לחצו שם עם האצבעות על כל מיני צינורות מים (אני משער שזה על מנת לבדוק האם יש לחץ במערכת בגלל טרמוסטט תקול).

אז אחרי דיאגנוסטיקה פיזית מול המחשב עם רכב מונע, יצא שהוא עובד בין 79 מעלות ל 91 מעלות בשיא, אחרי שילובים של כל הווריאציות.

הוחלט שחיישן הטמפרטורה (יוניט) תקול, החליפו יוניט בעלות של 400 ש"ח(!) כולל עבודה. ויצאתי לדרכי שמח ומאושר כאשר בדרך הביתה המחוג שוב עומד לו בנחת על ה 90 מעלות (נסיעה שבוצעה באור יום בשעה 10 בבוקר).

אך הפלא ופלא! נסיעה אתמול בלילה בכביש מהיר שוב זרקה את המחוג לכיוון הרבע סקאלה, דהיינו הבעייה לא נפתרה וכנראה שהיוניט היא לא האשמה בפרשה.

 

נ.ב

גם בטופס הבדיקה שנעשתה במכון לא מוזכר שום דבר לגבי התקלה הנ"ל.

 

עכשיו, לפני שאני ייגש מחר שוב לצ'מפיון, יש למישהו רעיון יצירתי מה זה כן יכול להיות ?

תודה רבה והמשך שבת שלום.

Putting a rear-spoiler on a front-wheel drive car. Yeah, that's gonna help

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 37
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

הבעיה כנראה נובעת מתרמוסטט תקול. בבדיקה שביצעת לפני רכישת הרכב לא ניתן לבדוק אם התרמוסטט תקין אלא אם אתה נכנס למוסך שמכיר את הרכב.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם כשנכנסתי למוסך שכביכול מכיר את הרכב הם לא אבחנו את התקלה בתרמוסטט. יש שיטה כלשהי לבדוק זאת בעצמי?

Putting a rear-spoiler on a front-wheel drive car. Yeah, that's gonna help

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לרוקן את מערכת הקירור ולפרק את התרמוסטט ולבדוק שהוא נמצא במצב סגור באוויר החופשי.

2. למלא כלי קיבול עם מים+מד חום+חימום המים בהדרגה ולטבול את התרמוסטט במים ולבדוק האם הוא נפתח עד הסוף בטמפ' המצויינת על גבי התרמוסטט.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פשוט לא יאמן. טוב שהם לא חיברו חללית לרכב ובסופו של דבר עוד החליפו את מה שלא צריך.

אם החליפו לרכב תרמוסטט כנראה החליפו לאחד לא מקורי או שפשוט התרמוסטט נתקע קצת על פתוח.

 

בעיקרון מהות הבעיה שלך היא שהתרמוסטט נתקע פתוח או שלא מסוגל להיסגר עד הסוף. אם נוזל הקירור מלוכלך/לא מקורי/מילאו מים שטוף את מערכת הקיררו והחלף לנוזל מקורי + החלפת תרמוסט + ניקוז אוויר.

 

אם הנוזל הוא מקורי וצלול החלף תרמסטט + ניקוז אוויר וסע לשלום. אגב זה קרה לי בעבר גם עם תרמוסטט מקורי, כך שגם אלו לא חפים מתקלות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא בעיה לבדוק טרמוסטט תפוס פתוח או מבוטל וכל זאת ללא פירוקים ומכשירים...!!!

פשוט בדוק את התחממות צנרת הרדיאטור באופן ידני ע"י מגע, כאשר אתה מניע את הרכב קר.

אחד הצינורות אמור להתחמם כאשר השני לא(!), עד לפתיחת הטרמוסטט (כ 5-10 דקות) וזה מצב תקין.

התחממות שתי הצינורות רדיאטור יחדיו, העליון וגם התחתון, מעיד על טרמוסטט תפוס פתוח או לא קיים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בדיקה כללית ולא בדיקה מקצועית בכלל ! הבדיקה הזו לא יכולה להעיד על מצב שתרמוסטט נפתח באופן חלקי בלבד אלא עם בכפות הידיים שלך יש חיישני טמפ' 8)

 

ברכב של פותח האשכול אם לא תעלה את הסל"ד ל-1500 סיבובים לדקה למשך מספר דקות התרמוסטט לא יפתח כלומר בסל"ד סרק אתה יכול להמתין ולהמתין או כפי שמישהו כתב לא יודעים לא עונים.

 

בדיקה מקצועית מתבצעת על-ידי פירוק התרמסטט.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חבל שאתה לא קורא הודעות רק מחפש איך להתנגח בבעלי מקצוע מנוסים...אם היה מדובר על תקלת התחממות מנוע וחושדים בטרמוסטט - ברור שהיה צריך לפרק אותו ולבדוק....! אך זו לא הבעיה והתקלה שאנו דנים בה בשרשור הזה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בכול מקרה לי נראה שאתה טועה מכיוון שהבדיקה שהצעת במקרה של פותח האשכול לא ממש תעזור באיבחון התקלה.

 

אני אישית לא ממליץ למישהו שאינו בעל מקצוע לדחוף ידיים לתוך תא המנוע כאשר המנוע חם ובמיוחד כאשר יש צורך לבדוק את הצינור התחתון של הרדיאטור בזמן שהמנוע עובד.

סכנת כוויות ! סכנה מפגיעה של המאוורר.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פותח השרשור בא למוסך עם מנוע חם.

 

את הבדיקה שדנידין הסביר עושים על מנוע קר,

אחרי שהרכב נח כמה שעות טובות.

 

ולכן לא ביצעו את הבדיקה הפשוטה והטובה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמו שחשדתי מלכתחילה.

במוסך גם הפנתי את תשומת ליבם לבדוק בכיוון התרמוסטט ( מנסיון שיש לי עם תופעה דומה ברכב אחר שהיה ברשותי )

והם בכל זאת הימרו על חיישן טמפרטורה (אולי כי הוא יקר יותר?) בכל מקרה אני הולך להתנגח בהם כי שום סיכוי שאני הולך לשלם עכשיו גם על טרמוסטט חדש בזמן שהם החליפו את היוניט לחינם.

Putting a rear-spoiler on a front-wheel drive car. Yeah, that's gonna help

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בכול מקרה לי נראה שאתה טועה מכיוון שהבדיקה שהצעת במקרה של פותח האשכול לא ממש תעזור באיבחון התקלה.

 

אני אישית לא ממליץ למישהו שאינו בעל מקצוע לדחוף ידיים לתוך תא המנוע כאשר המנוע חם ובמיוחד כאשר יש צורך לבדוק את הצינור התחתון של הרדיאטור בזמן שהמנוע עובד.

סכנת כוויות ! סכנה מפגיעה של המאוורר.

אל תדאג, אני לא טועה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פותח השרשור בא למוסך עם מנוע חם.

 

את הבדיקה שדנידין הסביר עושים על מנוע קר,

אחרי שהרכב נח כמה שעות טובות.

 

ולכן לא ביצעו את הבדיקה הפשוטה והטובה

 

נראה לך שהם לא ביצעו את הבדיקה הפשוטה הזו במוסך ? פותח האשכול ציין שהם לחצו/בדקו את הצנרת מכול מיני סיבות.

 

אל תגזים, אף מוסכניק לא ממתין כמה שעות לפני הבדיקה מכיוון שבמערכת קירור תקינה תמיד יהייה הבדלי טמפ' בין צינור עליון לתחתון מכיוון שהמים הקרים יותר זורמים דרך הצינור התחתון בחזרה למנוע.

 

הבדיקה הנכונה לבדוק האם התרמוסטט תקין ולא רק לדעת האם הוא תפוס במצב סגור/תפוס היא כפי שציינתי קודם לכן.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4821 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...