Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

[307] בעיית מזגן חוזרת


madmax
שימו לב! השרשור הזה בן 5039 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אהלן,

 

307, שנת 2002 מנוע 1.6 אוטמוט.בקרת אקלים. בשבוע שעבר המזגן הפסיק לקרר ורק זרק אוויר, יש לציין שכבר כשנתיים יש רעשים מהפולי של המזגן ולפעמים רעש של "פסססס" מכיוון פתחי האיוורור ברכב. הרכב נלקח למוסך ואיבחנו שהמדחס לא בונה לחץ ויש צורך להחליפו. הבאתי מדחס מקורי מפירוק, בדקנו את הפולי שלו ואת צבע השמן לפני ההרכבה והכל היה נראה טוב. נעשתה שטיפה למערכת, הורכב המדחס נעשה ווקום וגז. הכל עבד נהדר. עד היום. שוב, נראה שכמעט ולא מקרר, יש הפרשי טמפרטורה בין פתח יציאה ימין אמצעי ושמאל ואמצעי, המדחס נכנס ויוצא מעבודה משום מה. אם שמים את בקרת האקלים על 14 משום מה המפוח עובד על חצי עוצמה לערך ולא עד הסוף. החזרתי את הרכב למוסך, אך המזגניסט שלהם יהיה רק ביום ראשון(אחלה סופ"ש לי, קריר משהו...:evil:)

 

ולשאלות,

 

מה הפעם? המדחס שוב? דליפה? יחידה פנימית?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נשמע כמו חוסר קרר (דליפה) אך בכל מקרה יש להתחיל מבדיקה של כמות הקרר והלחצים במערכת ומשם להמשיך הלאה.

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איציק תודה,

 

האם ייתכן שהדליפה היא מאיזור החיבור למדחס (האיזור היחיד שנגעו בו בתיקון הפעם אני משער) או שמדובר כבר על דליפה מיחידה פנימית וכיו"ב.

 

שחר, שמאד מאד מאד מקווה שהוא לא הולך לשים סכום כסף נוסף על התיקון.:roll:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כידוע לך, מערכת מיזוג האויר ברכב (ולא רק ברכב) היא מערכת אומנם פשוטה אבל מורכבת מהרבה מאוד רכיבים שצריכים לעשות את פעולתם כשורה ע"מ שהמזגן יעבוד כמו שהמהנדס תיכנן אותו שיעבוד.

לכן, בין עניין הגז לבין הקירור עצמו יש לך מערכת בקרת אקלים עם חיישני טמפ' ומנועי ויסות לתריסים, צמות חוטים, ממסרים למאוורר מנוע, מאוורר מנוע, נגדים וכו'. לרוב אין עם הדברים האלו בעיות אבל כאשר יש בעיה מהסוג שאתה מתאר, יהיה קשה מאוד לאתר את הגורם לבעיה במידה והתקלה לא תתרחש בזמן הבדיקה (בהנחה שלא נשמרה תקלה במחשב בקרת האקלים או במחשב הראשי של הרכב).

 

תמשיך לעקוב ותוודא שהקירור שהרגשת הערב לא נובע כתוצאה מכך שמזג האויר בערב נעים יותר וקל יותר למזגן לקרר (עניין שהוא שכיח במקרים של דליפת גז וחוסר קרר במערכת).

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עדכון,

 

אז למרות שהמזגן עבד בסדר כל הסופ"ש, כולל בשעות החום בצהריים, הגעתי למוסך לבדיקה היום. ללא קשר לבעית הקירור נמצא שבורר הסרקולציה לא עובד, פירוק של מספר לא מבוטל של ברגים ותא הכפפות בחוץ מה שאיפשר גישה למנוע של המדף שבורר את הסרקולציה. כמה נגיעות בקונקטור שלו והעסק מתחיל לעבוד.

 

לעניין הקירור, הגז נשאב חזרה לתוך המכונה ולא היו שינויים משמעותיים. עברנו לבדיקת המאווררים, ואז התגלה שהמהירות הגבוהה של המאוורים לא עובדת. פירוק קל של החיפוי העליון והנאשם מתגלה, הממסר והקונקטור שלו שרופים:evil:. ממסר חדש וקצת עבודה על הצמה להסרת הקונקטור והחלפה בתנינים כולל שרינקים והלחמות והופ המהירות הגבוהה נכנסת לעבודה.

 

בתקווה לימים קרירים:lol:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תגיד למה כוונתך בהכל?

 

בכל מקרה הסכום ששילמתי בביקור היום היה סימלי והוספתי לו שתי חבילות גלידה ושתי חבילות וופלים (מצופה שוקולד כמובן:lol:)

 

עדיין ייתכן שקיימת דליפה של גז, אך מכיוון שהמדחס שנמצא חשוד כגורם לתקלה(מהירות המאווררים) שגרמה למערכת המיזוג להשתגע, וויתרנו על הנסיון לאתר את הדליפה וסיכמנו שאם התופעה תחזור אז ננסה לאתר.

 

השלב הבא יהיה להחליף את המפוח (בקרת אקלים) שמפסיק לעבוד לעיתים קרובות במהירות הגבוהה שלו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נראה שהבעיות לא נסתיימו,

 

היום שמתי לב שיש נזילה מסוימת בזמן שהמזגן עובד מקדימה בצד הנוסע, אם מסתכלים מאחור מצד ימין של הקונסולה, מעט פנימה לכיוון קיר האש.נראה שזה מים ולא נוזל קירור (לא שמנוני). על מה מדובר הפעם?

 

להדגיש, המזגן עובד מצוין ומקרר כמו שצריך.

 

צירפתי תמונה חשוכה מעט.

IMG00012-20100719-2138.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רוב הסיכויים שזה "מים מזוקקים" שנוצרים בעקבות הלחות במגע עם רדיאטור הקירור.

כמובן שעקב שאתה רואה אותם בתוך הרכב אומר על:

צינור ניקוז סתום או כאשר טיפלו לך במגש הסירקולציה הרכיבו את המגש אשר אוסף את "המים המזוקקים" בשיפוע לא טוב ולכן המים זורמים לתוך האוטו ולא לצינור הניקוז.

אני הייתי מטפל בבעיה כמה שיותר מהר כי המים יכולים לעשות קצר.כמובן עד לתיקון לנסות ולנסוע בלי מזגן(אני יודע שקשה לעשות זאת בימים החמים של ארצנו).

לא חשבתי על משהו מקורי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5039 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...